Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Nelamurire presiune roti pe canicula

- - - - -
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#1
Mirceagh

Mirceagh

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 27.04.2022
Citeam ca exploziile vara sunt frecvente la cei cu cauciucuri tocite pentru ca se pot sparge ca baloanele; la cei care merg la consum si umfla peste recomandarea producatorului pentru ca datorita caldurii si frictiunii presiunea creste mai mult si face explozie; la cei cu presiune prea mica explodeaza din cauza greutatii si frictiunii neuniforme pe lateral unde se si toceste anvelopa.
Pana la urma ideal e sa fie mentinuta presiunea in roti recomandata de producator.

Bun, de acord pana aici. va dau o problema de matematica elementara atunci. Va rog sa ma luminati si pe mine, pentru ca imi da cu minus si nu scrie pe nicaieri altceva in afara de verificarea presiunii la rece la nu stiu cati km datorita fluctuatiilor de temperatura zi/noapte ce scad presiunea.


- Se da o masinuta de o tona jumatate, se merge tare, cu 130 sa zicem ca respect legea
- producatorul scrie in prag 2.3 si 2.4-2.5 in functie de greutate pentru respectiva janta originala din talon
- se da o zi caniculara si un traseu pana in grecia, de la intrare se merge 600km pana la Atena, o singura autostrada fara oprire
- din vara trecuta, la noi in tara la un Mol, unde au compresor automat de presiune am umflat dimineata la 2.3, peste o ora de condus in caldura pe autostrada imi aduc aminte ca am oprit la urmatorul Mol tot automat, sa fac aceeasi verificare de curiozitate, presiunea era 2.6 sau 2.7 imi amintesc
- intrebarea e, cand se verifica si nu e incinsa, cu ce presiune se va pleaca la drum in respectiva masina ?

A. cu 2.3 dimineata si o las asa permanent pana la urmatoarea plimbare sau peste o saptamana/luna + -
B. cu 2.3 si peste o ora de drum, cand stiu sigur ca a crescut, se opreste la prima benzinarie si se scade fortat de la 2.6 sau cat e pana la 2.3 ca sa mergi in parametri recomandati de producator? (asta nu e in regula pentru ca dimineata urmatoare cand pleci ar insemna sa pleci de la o presiune 2.0 si nu stai sa faci abonament la umflat roti)
C. cu 2.0 sau 2.1 pentru ca stii ca e cald in ziua respectiva si ajunge lejer la presiunea recomandata si lasi toate verificarile pe timp de vara dimineata in presiunea asta preventiv ca sa nu sara de 2.5 pe canicula orice ar fi

Recomandarile pe internet sunt contradictorii, se spune ca intotdeauna trebuie verificata masina rece la presiunea producatorului. Dar producatorul nu stie ca eu merg 600 km pe asfalt incins. Recomandarile lui nu fac diferenta intre vara si iarna, doar greutate. In contradictie e recomandarea ca vara e bine sa mai opresi la o benzinarie sa se mai raceasca si sa mai verifici o presiune din 100 in 100 km. Aici imi da cu minus. Ce sa verifici, ca oricum stiu ca s-a facut balon. Sa verific ca inca e 2.3 se vrea?

Va rog sa nu ma criticati! Eu doar caut sa plec si sa ma intorc in siguranta daca intelegeti, atat.
Cica recomandare in caz de explozie de cauciuc, sa nu franezi, sa o tii in frana de motor, sau sa calci cat mai putin frana si sa tii drept de volan. Pai la viteza mare imi e greu sa cred ca nu ma dau peste cap sau direct in sant, iar reflexul e sa calci tare frana orice ar fi.

#2
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001
Pune azot sau alt gaz inert ce nu își modifică parametrii cu temperatura.

Personal o țin cu cat e scris pe capacul rezervor. 2.1. Fac presiunea lunar iar la stânga spate săptămânal că e o problema acolo dar nu am timp de vulcanizare.

Edited by dorin_2k, 01 May 2022 - 18:00.


#3
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,783
  • Înscris: 12.01.2018
nu știu pe unde ai văzut tu atâtea cauciucuri explodate

dacă vrei siguranță nu umbla cu opinci

#4
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,731
  • Înscris: 01.12.2018

 EMPP, on 01 mai 2022 - 18:10, said:

nu știu pe unde ai văzut tu atâtea cauciucuri explodate
Cum adica "unde"??.
La Spa-Francorchamps.

#5
Mirceagh

Mirceagh

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 27.04.2022

 EMPP, on 01 mai 2022 - 18:10, said:

nu știu pe unde ai văzut tu atâtea cauciucuri explodate

dacă vrei siguranță nu umbla cu opinci

am cauciucuri bridgestone relativ tocite 50%, DOT de acum 6 ani
nu sunt chiar opinci, sunt impecabile

subiectul era despre altceva, despre folosirea lor corecta, nu despre cauciucuri chinezesti 'opinci' resapate/vulcanizate tocite pana la marcaj etc sau ce crezi tu

#6
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018

 dorin_2k, on 01 mai 2022 - 17:59, said:

Pune azot sau alt gaz inert ce nu își modifică parametrii cu temperatura.

Azotul isi modifica densitatea cu temperatura. Deci pe cale de consecinta presiunea creste cu temperatura. Variatia este aproximativ similara cu cea a aerului atmosferic.

#7
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022

 abac, on 01 mai 2022 - 18:33, said:


Azotul isi modifica densitatea cu temperatura. Deci pe cale de consecinta presiunea creste cu temperatura. Variatia este aproximativ similara cu cea a aerului atmosferic.
Atunci de ce se pune azot in anvelope?

#8
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
dimensiunea moleculei.

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 abac, on 01 mai 2022 - 18:33, said:

Azotul isi modifica densitatea cu temperatura. Deci pe cale de consecinta presiunea creste cu temperatura. Variatia este aproximativ similara cu cea a aerului atmosferic.
E mai bine cu aer?

#10
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
Eu zic ca da. E mai ieftin cu aer si eu personal obtin aceleasi rezultate. Adica persiunea este mentinuta intre cele doua schimburi anuale de anvelope.

#11
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,783
  • Înscris: 12.01.2018

 Melteanu, on 01 mai 2022 - 18:35, said:

Atunci de ce se pune azot in anvelope?
este ca și vidul din termopane

#12
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 dorin_2k, on 01 mai 2022 - 17:59, said:

Pune azot sau alt gaz inert ce nu își modifică parametrii cu temperatura.
Toate gazele respecta PV=nRT.
Aerul contine 78 % azot.

Edited by pasilla, 01 May 2022 - 18:59.


#13
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,783
  • Înscris: 12.01.2018

 Mirceagh, on 01 mai 2022 - 18:30, said:

subiectul era despre altceva
tu ai spus despre cauciucuri explodate.de aceea întrebam unde le-ai văzut?

#14
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
Apropo, e toata lumea constienta ca aerul este 78% azot, da?

#15
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,783
  • Înscris: 12.01.2018

 abac, on 01 mai 2022 - 19:00, said:

Apropo, e toata lumea constienta ca aerul este 78% azot, da?
dar acum ne întrebăm cum procedează siberienii cu roțile lor?

#16
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,731
  • Înscris: 01.12.2018
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/rwHExzxPL0Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#17
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001

 pasilla, on 01 mai 2022 - 18:55, said:


Toate gazele respecta PV=nRT.
Aerul contine 78 % azot.
Dar azotul este un gaz stabil care răspunde moderat creșterii de temperatură.
In aer e 21% oxigen. Și 1% altele.
Cu azot pur nu creste presiunea in anvelopa așa mult o data cu creșterea temperaturii

#18
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 dorin_2k, on 01 mai 2022 - 19:06, said:

Cu azot pur nu creste presiunea in anvelopa așa mult o data cu creșterea temperaturii
Marketing.
Putem face un calcul, cati moli de gaz sunt intr-un  anume volum/temperatura de N2 comparativ cu aer. Diferente minore.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate