Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Nelamurire presiune roti pe canicula
Last Updated: Sep 10 2023 10:17, Started by
Mirceagh
, May 01 2022 17:22
·
12
#109
Posted 09 May 2022 - 20:55
alin2pas, on 09 mai 2022 - 13:47, said: La un autoturism personal chiar nu cred că are vreo importanță reală cu ce e umflată anvelopa. alin2pas, on 09 mai 2022 - 13:47, said: Cât despre riscul exploziei unei anvelope simultan cu incendiu, e posibil și e o diferență foarte mare ca anvelopa să sufle aer (ca niște foale, care amplifică flăcările și temperatura de ardere) în foc sau să sufle azot (gaz inert, adică efectul unui stingător). |
#110
Posted 09 May 2022 - 22:09
intr-un incendiu auto, cand ajung sa explodeze cauciucurile, inseamna ca deja minim juma de masina e scrum. chiar nu mai are nici cea mai mica importanta ca's pline cu aer, azot sau artificii.
|
#112
Posted 10 May 2022 - 07:14
În F1 unde roțile sunt mari față de dimensiunile mașinii și unde se calculează tot pentru a se câștiga chiar și o zecime de secundă pe tur și pentru a proteja pilotul în caz de accident, azotul e necesar. Acolo la accidente grave inclusiv partea cu motorul se desprinde de cușca pilotului, pentru a reduce riscul de incendiu la pilot. Costumul pilotului e gândit să-i asigure protecția la foc un anumit număr de secunde. Dacă prin umflarea anvelopelor reduc riscul de extindere a incendiului și cu o secundă (la salvarea pilotului contează orice secundă), azotul e necesar. În plus, explozia unei anvelope ar pune în pericol toată echipa de salvare. La mașini de stradă azotul e un moft.
Edited by alin2pas, 10 May 2022 - 07:16. |
#113
Posted 27 October 2022 - 14:27
Cam târziu am găsit topicul ....
Dar .. Eu am azot in roti. Și în ultimele 10 zile am testat diferențele de presiune și temperatură. Pentru inceput .. mă costă 10 lei de roată un full de azot. Procedura este relativ simplă.. se VIDEAZA anvelopa și se umple ulterior cu azot din butelii speciale de azot. Se repetă de 2 ori operațiunea, rezultatul final fiind o concentrație de 98.8% azot. Acestea fiind rezultatele obținute la vulcanizarea unde fac acest proces, rezultate reale. Oamenii au investit ceva acolo, și chiar își fac treaba. (Nu știu câți din voi de exemplu ați întâlnit vulcanizări unde strângerea prezoane lor se face dinamometric, pe specificațiile producătorului. In general, Dorel pune mâna și strânge la cheie de uneori nu le mai desfaci.). Prin vidare, se elimină în totalitate vaporii de apă existenți în anvelopă. Astfel că, deși azotul se supune legilor gazului și la creșterea temperaturii se dilată, totuși acest procent este fix și nu depinde decât de diferența de temperatură. Aerul obișnuit, care conține vapori de apă, mai mult sau mai puțin, in funcție de aparatura prezentă, se dilată într-un procent mai mare. Așa că, să o luăm metodic: Mașina are senzori de temperatura și presiunea pe fiecare roata. Drumurile mele au fost standard, la aceleași ore, aceeași distanță, mai mai că și semafoarele au fost cam in același timp. Dimineața cu aer, 11 grade atmosferă: Presiune 2.4 față.. 2.3 spate. Temperaturi 19-19.8 grade. Diferența între roti presupun că este dată de frânarea efectivă, calculele făcute de computer astfel ca mașina să frâneze eficient și în siguranță. Dimineața azot,11 grade atomsferic. Presiune 2.5 fata, 2.4 spate. Temperaturi 13-13.4. Ora 14, cu aer, 22 grade atmosferă. Presiuni 2.7 față, 2.7 stânga spate, 2.6 dreapta spate. Temperaturi 28-29.4 grade. Ora 14 cu azot, 22 grade atmosferă. Presiuni 2.5 față, 2.5 stânga spate, 2.4 dreapta spate. Roțile au fost umflate la 2.5 fața și 2.4 spatele de fiecare dată, aer sau azot. Mașină mai rigidă.. NU. Economie combustibil.. NU. Scăpat de bătaie de cap cu creșterea sau presiunii .. DA ... Care apropo, o fi in marjele producătorului, dar după un drum de 350 de kilometri și o creștere de 0.4 .. aer fiind .. am primit mesaj in bord că presiunea nu se încadrează în limitele mașinii. Testele or fi făcute, dar cu siguranță nu s-a calculat plecare de la 8 grade, ajungere la 35 cu 400 de kilometri rulați. Roti mai reci vara .. sensibil mai reci .. DA. Costul umplerii cu azot este recuperabil in 2-3 luni, asta in condițiile in care din cauza anotimpului trebuie să te joci la presiuni. Folosesc Michelin CrossClimate 2 SUV, sunt extraordinare și vara și iarna, nu e nevoie să le schimb in funcție de anotimp, plus să vă spun că într-un an calendaristic, practic toate anotimpurile, cu azot, a fost nevoie să completez o singură dată cu 0.2 presiune, în mijlocul iernii. In rest, ce îmi dă computerul, a ieșit și la manometru. Diferențele de 0.1 - 0.2 dintre momentul pornirii și momentul opririi nu se iau în calcul, presiunea revenind pe măsură ce temperatura scade. Cel mai mare beneficiu, pentru mine, este atunci când din cauza temperaturii exterioare, combinat poate cu un drum mai lung, elimin întrebarea: Oare am pierdut aer pe undeva, sau atât trebuie sa fie în roți și a scăzut afară temperatura ?! Fiecare cu comoditatea lui. Per ansamblu, dacă ai 40 de lei și nubiti trebuie, se merită. Dacă nu ii ai, pune aer ca și până acum, probabil că nici nu ai "piticii" pe care ii am eu. O zi buna. |
#114
Posted 10 September 2023 - 10:17
thetrinity, on 27 octombrie 2022 - 14:27, said:
Oare am pierdut aer pe undeva, Edited by andreic, 10 September 2023 - 10:22. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users