Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Nelamurire presiune roti pe canicula

- - - - -
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#37
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Nu ai luat în considerare faptul că cele două manometre să indice eronat? 🤣🤣🤣

#38
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,112
  • Înscris: 04.09.2013
Eu cand plec la drum le umflu la 2.8 - 3.0. Pe drum imi creste maxim pana la 3.2 conform computerului masinii. Pana acum n-au crapat.
Vazusem un clip cu un pilot de raliu care spunea ca umfla cauciucurile la 1.6, iar dupa cursa are peste 2.0. Altii le umfla mai tare si le crapa pana la sosire.

Edited by wld-ro, 01 May 2022 - 21:03.


#39
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022
Piotul ala de raliu nu e prost.Le poti umfla mai putin,gen 1,6 ca in primii km parcursi aerul se va dilata si va ajunge pe la 2 bar.Dezavantajul este ca pina se va ajunge la 2 bar anvelopa se va uza puternic si neuniform pe coamele benzii de rulare,ruland cu presiune prea mica.....Tot la azot se ajunge,ca solutie optima,parerea mea.

Edited by Melteanu, 01 May 2022 - 21:23.


#40
alexupit

alexupit

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,327
  • Înscris: 23.09.2008

 alexcrist, on 01 mai 2022 - 19:15, said:

Reflex greșit în multe situații, inclusiv în derapaj. Ar fi bine să ți-l educi/controlezi.

Din fericire, toate autoturismele noi (si chiar si cele fabricate in ultimii 10 ani sa zicem, daca nu si mai vechi) au toate sisteme ESP pentru cazurile astea. Pana si petarda mea de Logan din 2014 are.

#41
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 Melteanu, on 01 mai 2022 - 21:22, said:

Tot la azot se ajunge,ca solutie optima,parerea mea.
Nu vad ce rezolva azotul.
Acum nu am chef, dar poate vreun coleg incearca sa faca un calcul referitor la cresterea de presiune in functie de temperatura aerului din anvelopa.
Eu nu am observat (ochiometic) o crestere/scadere semnificativa in functie de temperatura. Probabil ca e prea putin gaz acolo ca sa se modifice substantial presiunea in conditii normale de utilizare.

Edited by pasilla, 01 May 2022 - 21:30.


#42
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022
Eu inainte sa afirm ceva am nspe pagini deschise ce atesta si confirma spusele mele,in citeva limbi straine.Ca Dorel de la vulcanizare ti-a pus tie doar 3 secunde de azot din pistol,e alta socoteala.Posted Image

#43
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Si e secret ? Nu ne impartasesti noua fizica din spatele acelor pagini ? In limba romana, nu in toate limbile staine. Pls !

Edited by pasilla, 01 May 2022 - 21:35.


#44
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,514
  • Înscris: 30.08.2017
Aici un articol referitor la beneficiile teoretice ale azotului:

https://www.promotor...-video-14630115

 pasilla, on 01 mai 2022 - 21:29, said:

Eu nu am observat (ochiometic) o crestere/scadere semnificativa in functie de temperatura. Probabil ca e prea putin gaz acolo ca sa se modifice substantial presiunea in conditii normale de utilizare.

Pai cam asta e ideea...in conditii de utilizare normala a masinii, beneficiile sunt destul de greu de observat. La raliu/formula 1 cu siguranta se vad beneficiile.

Edited by george_alexandru, 01 May 2022 - 21:36.


#45
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

 Mirceagh, on 01 mai 2022 - 17:22, said:

...
pe drept si pe rece faci presiunea din carte. si atat.
ca creste cu 30% cand se incalzesc e alta poveste. atunci si cauciucul e mai moale... rigiditatea finala fiind cam la fel si la rece si la cald.

#46
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,820
  • Înscris: 15.08.2014
Pentru un drum lung de vacanta, eu recomand fie presiuneà recomand at de producator, fie un 10% mai mult. Am drumuri facute dintro bucata, lungi de 1700 km, de m am saturat eu de ele. Mai mult de atit discutii inutile si bataie de cap degeaba

#47
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022
Asta cu rigiditatea e cam la fel e un fel de abureala.Daca eu am perceput acea rigiditate prima oara cu o masina de 1000 euro acum 19 ani sunt mai sensibil?Sau preferam sa bem citeva beri de banii de azot si sa afirmam ca nu se simte nici o diferenta?

#48
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,789
  • Înscris: 17.12.2019

 Mirceagh, on 01 mai 2022 - 17:22, said:

Eu doar caut sa plec si sa ma intorc in siguranta daca intelegeti, atat.
Cica recomandare in caz de explozie de cauciuc, sa nu franezi, sa o tii in frana de motor, sau sa calci cat mai putin frana si sa tii drept de volan. Pai la viteza mare imi e greu sa cred ca nu ma dau peste cap sau direct in sant, iar reflexul e sa calci tare frana orice ar fi.
Pentru a te deplasa în siguranță este suficient să respecți indicațiile producătorului mașinii în sensul să ai montate anvelopele recomandate de acesta și să le unflii după indicațiile aceluiași producător. Ca măsură suplimentară, pentru măsurarea presiunii ar fi indicat să deții un manometru verificat metrologic întrucât manometrele din benzinării sau de la vulcanizări sunt orice dar nu dispozitive de măsurare cu precizie a presiunii.
Eu, țin anvelopele la o presiune puțin mai mare decât minimul recomandat de producător și ultima explozie am avut-o în 1998 dar și atunci cauza principală a cedării anvelopei a fost vârsta acesteia și deteriorarea în timp a carcasei.

#49
opsy091

opsy091

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,136
  • Înscris: 12.02.2012
Mie producatorul pe fata imi recomanda 2.6. Cred ca de doua ori am pus 2.6 si nu mi-a mai trebuit. Ajungea presiunea la 2.9 si era extrem de rigida masina. Si la 2.6 mi se parea rigida, la 2.9 mi se parea groaznic.

Si cica in regim de autostrada imi recomanda 2.8 (ca sa ma duc in 3 cand merg)

Am scazut la 2.4 si asa o las.

#50
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006
Eu sunt mai norocos, îmi zice mașina singură ce presiune ar trebui să fie în funcție de temperatura de afară...

#51
Tonic Water

Tonic Water

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,350
  • Înscris: 09.07.2005

 dorin_2k, on 01 mai 2022 - 17:59, said:

Pune azot sau alt gaz inert ce nu își modifică parametrii cu temperatura.

Personal o țin cu cat e scris pe capacul rezervor. 2.1. Fac presiunea lunar iar la stânga spate săptămânal că e o problema acolo dar nu am timp de vulcanizare.
E clar ca ai lipsit  la orele de fizica . Se pune azot pentru este ''uscat'', Cand un vehicul ruleaza la viteze foarte mari umezeala aia din aer se vaporizeaza si se dilata rapid deci risk ca pneul sa se sparga.
@ initiator - producatorul masinii tale stie ca tu sau altul mergi cu 160 pana in Grecia si ca temperatura pneului atinge 70 de grade  sau mai mult. Cand ti-a recomandat presiunea aia la rece el a facut teste inainte  sa vada cum se comporta masina la diferite temperaturi iar producatorul pneului a facut si el calculele astea sa vada pana la ce presiune tine, cred ca sunt marcate si pe pneu ,la Bridgestone scrie 44 psi

#52
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 21.09.2020
Inițiator:
Dacă ceri o fișă tehnică de produs de la o anvelopă, vei găsi acolo mai multe informații, de exemplu: dimensiuni la rece, dimensiuni la temperatura de lucru, presiune de umflare, marje și toleranțe etc etc. Ideea este că anvelopele sunt mult mai complex gândite și manufacturate decât crezi/știi tu. Tot ce ai descris tu a fost deja testat și răstestat, să nu crezi că ai descoperit ceva nou. Cumpără un set de anvelope noi (de preferat de la producător european), nu mai vechi de 2 ani de la data fabricației, umflă-le (la rece) la presiunea indicată de producătorul vehiculului, evită pe cât posibil deformări extreme (borduri, gropi etc) și schimbă-le la fiecare 3 ani. Cu puțină grijă, nu vei mai avea nevoie de vulcanizare deloc.
Spală mașina (și roțile) după fiecare parcurs pe drumuri neasfaltate, mai pipăie din când în când suprafața anvelopelor (ciupituri, pietricele, sârme etc), direcția reglată anual, fără încărcări peste limită, fără burnout-uri, nu umbla toată iarna fără să speli măcar roțile (și pasajele) și nu amâna rezolvarea niciunei probleme tehnice în general.
P.S. Azotul se poate folosi la umflarea roților (și chiar e recomandat), din cauză că nu se încălzește ca și aerul atmosferic. Problema este că ateliere care fac această operațiune așa cum ar trebui sunt foarte puține (nu e simplu).

#53
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018

 cristian_puscasu, on 02 mai 2022 - 09:00, said:

P.S. Azotul se poate folosi la umflarea roților (și chiar e recomandat), din cauză că nu se încălzește ca și aerul atmosferic.

Dar cum se incalzeste?

#54
Tonic Water

Tonic Water

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,350
  • Înscris: 09.07.2005

 pasilla, on 01 mai 2022 - 21:29, said:

Nu vad ce rezolva azotul.
Acum nu am chef, dar poate vreun coleg incearca sa faca un calcul referitor la cresterea de presiune in functie de temperatura aerului din anvelopa.
Eu nu am observat (ochiometic) o crestere/scadere semnificativa in functie de temperatura. Probabil ca e prea putin gaz acolo ca sa se modifice substantial presiunea in conditii normale de utilizare.
Rule of thumb cum zic englezii 1 psi pe 10 grade diferenta de temperatura. Vezi ca sunt grafice/tabele pe internet uite https://commons.wiki...Temperature.png

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate