Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 

Refuz service auto de a elibera factura/bon/deviz

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
Emm26

Emm26

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 19.10.2020
Bună tuturor,


Acum câteva luni am avut mașina în service pentru o schimbare de distribuție. Din lipsă de timp, s-au ocupat părinții mei de dus-adus mașina. Eu am vorbit telefonic cu propietarul service-ului căruia i-am explicat ce doresc, mi-a comunicat preț.  

Costul reparației a fost dublu decât cel discutat inițial și anume 1500 lei. Am aflat abia după ce părinții mei plătiseră. Motivația celor din service a fost că au mai găsit și alte nereguli pe care le-au rezolvat.

Problema mea este că deși au trecut câteva luni, nu mi s-a eliberat factură/deviz de reparație. Am solicitat acest lucru, atât telefonic cât și personal. Nu pot să zic că mă refuză, dar mă duc cu vorba ”nu am avut timp, vă trimit astăzi, mâine, etc”.

Mai este posibilă o plângere la ANAF sau chiar protecția consumatorului? Nu știu numele firmei (una din scuze a fost că au Î.I. și că trebuie să le iasă actele pt S.R.L. și îmi vor trimite factura).

Dacă mă puteți ajuta cu un răspuns, sfat, mulțumesc anticipat!

#2
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,501
  • Înscris: 26.01.2014
plangere la ANAF ca ce? ca nu ti-au dat bon fiscal? pai aia era obligatia ta sa-l ceri atunci pe loc... si sa nu pleci fara el
pare un caz clasic de țeapă...
sfatul meu e sa inghiti in sec si sa mergi mai departe
ai putea sa mergi peste ei si sa-i ameninti cu protectia consumatorului... si cu reclama proasta pe feisbuc...
altfel, daca n-ai nimic scris la mana, nu cred ca poti dovedi nimic, e cuvantul tau impotriva...
altfel, ca regula generala, nu lasi masina singura, nepazita in servis... ca se intampla tot felul de minuni

Quote

prin care ii anunti ca daca in decurs de xxx ore/zile nu-ti elibereaza documentele cerute te opresti direct la protectia consumatorului.
ii ameninti, nu ii anunti ca practic nu poti face nimic Posted Image daca ei se sperie si pun botul, bine... daca nu?...
cu sau fara documente justificative, faptul e consumat, n-ai ce sa mai contesti, n-ai ce sa mai obtii... maxim niste hartii care nu-ti vor tine de cald

Quote

Din ce stiu eu daca nu iti elibereaza factura + chitanta sau bon fiscal nu esti obligat sa platesti, conform OUG 28/1999 republicata.
dupa ce ai platit... e tardiv

Edited by apocalipsul, 02 February 2021 - 16:27.


#3
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,061
  • Înscris: 07.11.2006
Toata convorbirea a avut loc doar telefonic?
Nimic concret,nimic scris?
Eventual le dai un ultimatum,de preferat nu telefonic,prin care ii anunti ca daca in decurs de xxx ore/zile nu-ti elibereaza documentele cerute te opresti direct la protectia consumatorului.

Si pentru viitor,pentru tine si cei ca tine,care aveti o gramada de drepturi,faceti-va un bine si cereti documente in asemenea cazuri,ceva palpabil,sa aveti despre ce discuta in caz de neconcordante.
Lasati dracului telefonul ala care va mananca zilele si creierii.

#4
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,088
  • Înscris: 07.07.2006
Ai vreo hîrtie semnată de service? Comandă de lucru, ceva?

#5
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,971
  • Înscris: 04.10.2007
Din ce stiu eu daca nu iti elibereaza factura + chitanta sau bon fiscal nu esti obligat sa platesti, conform OUG 28/1999 republicata.

#6
Emm26

Emm26

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 19.10.2020

View Postabancor, on 02 februarie 2021 - 16:22, said:

Ai vreo hîrtie semnată de service? Comandă de lucru, ceva?


Nu. Am doar discuțiile pe WhatsApp

#7
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,740
  • Înscris: 21.03.2020

View PostEmm26, on 02 februarie 2021 - 16:00, said:

Bună tuturor,


Acum câteva luni am avut mașina în service pentru o schimbare de distribuție. Din lipsă de timp, s-au ocupat părinții mei de dus-adus mașina. Eu am vorbit telefonic cu propietarul service-ului căruia i-am explicat ce doresc, mi-a comunicat preț.  

Costul reparației a fost dublu decât cel discutat inițial și anume 1500 lei. Am aflat abia după ce părinții mei plătiseră. Motivația celor din service a fost că au mai găsit și alte nereguli pe care le-au rezolvat.

Problema mea este că deși au trecut câteva luni, nu mi s-a eliberat factură/deviz de reparație. Am solicitat acest lucru, atât telefonic cât și personal. Nu pot să zic că mă refuză, dar mă duc cu vorba ”nu am avut timp, vă trimit astăzi, mâine, etc”.

Mai este posibilă o plângere la ANAF sau chiar protecția consumatorului? Nu știu numele firmei (una din scuze a fost că au Î.I. și că trebuie să le iasă actele pt S.R.L. și îmi vor trimite factura).

Dacă mă puteți ajuta cu un răspuns, sfat, mulțumesc anticipat!
Reclamatie ANAF - neemiterea de factura/bon fiscal este grava. Poate merge pana la evaziune fiscala si astia de la Garda Financiara abia asteapta reclamatii de genul asta...

http://www.antifraud...iscal-c-43.html

#8
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,676
  • Înscris: 24.11.2015
Te trezesti dupa cateva luni , probabil un an ...

#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,061
  • Înscris: 07.11.2006
Dar cum demonstrezi ca masina a fost in acel service,a fost reparata,a fost verificata,etc.,daca tu n-ai nici o dovada?
Pe vorbe si/sau pe telefon degeaba te bazezi,sunt egale cu zero.

#10
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,146
  • Înscris: 05.12.2002
Incearca sa suni la ANAF, ce-ai de pierdut? Da, faptul ca nu ti-au dat bon/factura e grav, se numeste evaziune fiscala.

#11
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,501
  • Înscris: 26.01.2014
asa... si pe tine consumator te afecteaza pentru ca??
ce castigi din asta? iti da anaf vreun premiu?
sau nu cumva ai si tu o vina ca ai fost pacalit?

Quote

Nu e vina lui ca a fost pacalit, e vina serviceului ca e plin de tepari, reclamatie si sa il inchida dracu, nu plange nimeni dupa ei.
te-as putea contrazice foarte usor
adevarul e undeva la mijloc... nu e vina lui exclusiva dar are si el o parte de vina.
asa este, servisurile sunt pline de tepari... eu stiu, ma feresc, tu stii, te feresti... el, poate nu a stiut
nimeni nu e a toate stiutor... fiecare si-o ia la un moment dat... face parte din viata, din experienta... ti-o iei, mergi mai departe... ca nu prea ai altceva ce sa faci
daca pentru toate care ti se intampla dai vina pe altii, pe conjunctura, pe etc... n-ai sa ajungi nicaieri (bine)

Edited by apocalipsul, 02 February 2021 - 19:17.


#12
Ythrixium

Ythrixium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,784
  • Înscris: 04.05.2010
Nu e vina lui ca a fost pacalit, e vina serviceului ca e plin de tepari, reclamatie si sa il inchida dracu, nu plange nimeni dupa ei.

#13
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,133
  • Înscris: 10.07.2013
Despre ce service este vorba? Posted Image

#14
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
de unde sa iti dea, ei au lucrat la negru cum se zice.. crezi ca au platit vreo taxa catre stat?? așa fac astia mici, iau cat servisurile mari sau chiar mai mult si nu trec nim8c in acte. apoi patronii gâfâind de bani in x6 se plâng revoltați ca nu se face nimic în țară..

#15
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,501
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

Despre ce service este vorba? Posted Image

Quote

Nu știu numele firmei


#16
Emm26

Emm26

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 19.10.2020

View Postxmanyacs77, on 02 februarie 2021 - 19:18, said:

Despre ce service este vorba? Posted Image


Este dintr-un orășel din provincie.

View Postadisz, on 02 februarie 2021 - 16:15, said:

Toata convorbirea a avut loc doar telefonic?
Nimic concret,nimic scris?
Eventual le dai un ultimatum,de preferat nu telefonic,prin care ii anunti ca daca in decurs de xxx ore/zile nu-ti elibereaza documentele cerute te opresti direct la protectia consumatorului.

Si pentru viitor,pentru tine si cei ca tine,care aveti o gramada de drepturi,faceti-va un bine si cereti documente in asemenea cazuri,ceva palpabil,sa aveti despre ce discuta in caz de neconcordante.
Lasati dracului telefonul ala care va mananca zilele si creierii.


Eu nu aș fi plătit niciodată pentru un serviciu pe care nu l-am cerut. Tata s-a dus să ridice mașina, a plătit cât a cerut și aia a fost.

Încerc să discut cu ei (părinții mei) și să le explic ce zici tu acolo, dar sunt oameni care și-au trăit tinerețea în alte vremuri, mentalitatea nu e așa ușor de schimbat.

Oricum, mulțumesc pentru sfat!


View PostTruculMagic, on 02 februarie 2021 - 16:42, said:

Te trezesti dupa cateva luni , probabil un an ...

Ce relevanță are, mai ales că în tot acest timp am vorbit cu ei și m-au asigurat că sunt de bună credință?

Edited by althea, 02 February 2021 - 20:28.


#17
Emm26

Emm26

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 19.10.2020

View Postapocalipsul, on 02 februarie 2021 - 19:03, said:

asa... si pe tine consumator te afecteaza pentru ca??
ce castigi din asta? iti da anaf vreun premiu?
sau nu cumva ai si tu o vina ca ai fost pacalit?


te-as putea contrazice foarte usor
adevarul e undeva la mijloc... nu e vina lui exclusiva dar are si el o parte de vina.
asa este, servisurile sunt pline de tepari... eu stiu, ma feresc, tu stii, te feresti... el, poate nu a stiut
nimeni nu e a toate stiutor... fiecare si-o ia la un moment dat... face parte din viata, din experienta... ti-o iei, mergi mai departe... ca nu prea ai altceva ce sa faci
daca pentru toate care ti se intampla dai vina pe altii, pe conjunctura, pe etc... n-ai sa ajungi nicaieri (bine)

Nu am nicio vină. Nu avem cum să ne pricepem la toate, ar fi culmea să învăț mecanică doar ca să nu mă păcălească la service. Mâine învăț medicină să mă contrazic cu medicul, poimâine învăț drept, că poate vrea să mă țepuiască avocatul/notarul/executorul, etc ai înțeles ideea.

Vreau să mă înțeleg cu ei pe cale amiabilă, dar nu am o problemă în a apela la instituțiile statului pentru o mai bună soluționare. Am zis să întreb și aici, un sfat nu strică niciodată.

#18
nino852

nino852

    CENZURAT,autosuspendat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,713
  • Înscris: 10.05.2012
1500 schimbat distributia nu e putin nici daca-ti da factura.
Firma e obligata sa aiba documente de plata de cand incepe activitatea,nu merge cu scuza lor.
Ameninti cu Politie si ANAF,daca nu se conformeaza,mergi cu reclamatie,sa se invete minte magarii.
Banii i-ai dat tu sau parintii?
Eu n-as renunta,e prea scump oricum.

Edited by nino852, 02 February 2021 - 20:33.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate