Sunt in dilema. Merita sa aduc masina in tara sau nu?
#1423
Posted 11 June 2022 - 02:39
Acum depinde de tuning dar in general unele masini dintr-astea tunate au o valoare de piata mai mica ca alea originale si daca mai si declari ca ai facut tuning la asigurator, platesti si mai mult asigurare.
Chiar si fara tuning, doar daca incerci sa intretii masina, detailing, revizii si in general sa ai grija, intr-un final tot market value iei. Eu acum incerc cu leasing si cel putin in US mi se pare foarte ok cum e si ideal pentru mine:
Plus ca la leasing poti obtine unele dealuri bune daca ai credit score bun (eu am putin peste 800). Edited by MembruAnonim, 11 June 2022 - 02:54. |
#1424
Posted 11 June 2022 - 07:08
MembruAnonim, on 11 iunie 2022 - 02:39, said:
Acum depinde de tuning dar in general unele masini dintr-astea tunate au o valoare de piata mai mica ca alea originale si daca mai si declari ca ai facut tuning la asigurator, platesti si mai mult asigurare. Chiar si fara tuning, doar daca incerci sa intretii masina, detailing, revizii si in general sa ai grija, intr-un final tot market value iei. Eu acum incerc cu leasing si cel putin in US mi se pare foarte ok cum e si ideal pentru mine:
Plus ca la leasing poti obtine unele dealuri bune daca ai credit score bun (eu am putin peste 800). Parerea mea, leasingul e cea mai proasta idee |
#1425
Posted 11 June 2022 - 08:06
Hai sa-ti fac un studiu scurt.
Masina nevestii, $23,000 cash, dupa 5 ani, am dat-o la carfax, stii ce-i aia cred cu $14,700 daca-mi mai aduc bine aminte Asta inseamna la 62 de luni aproape $135/luna tax included. Si asta la carfax care-ti ia masina mai usor decat o returnezi to la lease. Pur si simplu fara sa o vada/verifice vine cu cecul estimat on-line. Ma cam indoiesc ca la lease ai avea mai putin. Inca o dovada, aia de la lease FAC BANI si pe inchirierea ta si pe vanzarea de dupa retur. Nu ai cum sa iesi mai bine decat daca compari poate un BMW cash cu un Cruise chel la lease. Tot la carfax mi-au cumparat masina mea cu $12,500 parca si au vandut-o cu $19k, deci e clar ca eu personal puteam scoate cel putin $17k daca o vindeam singurel, deci la ce i-au dat mandrei pe a ei, cand au vandut-o au facut clar bani. Culmea e ca eu i-o estimasem ei pe la $9k, asa ca a fost o surpriza placuta, totdata mi-a aratat ca-s fugit d-acasa cu estimarile Pardon e vorba de CARVANA Reverificat $12,500 masina sotiei, $13,800 a mea deci $170 ar fi venit leasul, iar daca o vineam eu probabil as mai fi scos vo $2,500, deci la $15k, leasul ar fi meritat daca ar fi fost sub $130/luna cu tot cu taxe. |
#1426
Posted 11 June 2022 - 15:14
Ca in aproape orice, your mileage might vary.
Acum e o piata mai aparte si masinile SH valoareaza foarte mult; practic cine si-a cumparat masina in ultimii 2-3 ani si o vinde acum, isi scoate banii pe ea cu tot cu asigurare si benzina ca sunt masini care noi au fost $25k si se vand cu $35k. Un prieten cu un A5 tocmai si-a terminat leasingul luna asta; ca sa pastreze masina trebuia sa mai achite $32k dar Carvana i-a oferit $48k pe masina asa ca a luat-o de la dealer si dat-o la Carvana (bine, din ce mi-a zis e mai transparent procesul si se intampla mai mult in background); leasing-ul pe el l-a ajuns foarte putin (practic diferenta de la $60k cam cat a fost MSRP cu taxe pana la $48k). Si-a luat Genesis GV70 (tot lease) ca mai toti producatorii europeni sunt impactati de chip-shortage: e.g. la Audi Q5 nu aveau blind spot detection si adaptive cruise-control iar dealerul i-a zis ca ii face "deal" cu un check de $300 pt lipsa optiunilor Cam asa sta acum treaba cu Ford la pretul masinilor de SH de cand ai plecat tu: Edited by MembruAnonim, 11 June 2022 - 15:28. |
#1427
Posted 11 June 2022 - 16:51
MembruAnonim, on 11 iunie 2022 - 15:14, said:
Ca in aproape orice, your mileage might vary. Acum e o piata mai aparte si masinile SH valoareaza foarte mult; practic cine si-a cumparat masina in ultimii 2-3 ani si o vinde acum, isi scoate banii pe ea cu tot cu asigurare si benzina ca sunt masini care noi au fost $25k si se vand cu $35k. Un prieten cu un A5 tocmai si-a terminat leasingul luna asta; ca sa pastreze masina trebuia sa mai achite $32k dar Carvana i-a oferit $48k pe masina asa ca a luat-o de la dealer si dat-o la Carvana (bine, din ce mi-a zis e mai transparent procesul si se intampla mai mult in background); leasing-ul pe el l-a ajuns foarte putin (practic diferenta de la $60k cam cat a fost MSRP cu taxe pana la $48k). Si-a luat Genesis GV70 (tot lease) ca mai toti producatorii europeni sunt impactati de chip-shortage: e.g. la Audi Q5 nu aveau blind spot detection si adaptive cruise-control iar dealerul i-a zis ca ii face "deal" cu un check de $300 pt lipsa optiunilor Cam asa sta acum treaba cu Ford la pretul masinilor de SH de cand ai plecat tu: Screen Shot 2022-06-11 at 6.28.10 AM.png Eu am prezentat situatia la sf lui 2020, deci nu crescusera preturile. Doar iti spun ca leasul este o afacere proasta. Iar preturile la SH au crescut nu numai datorita crizei. Odata cu ridicarea restrictiilor oamenii nu mai apeleaza la Carvana, si le vand singuri, asa cum incercam si eu. Daca Carvana a castigat la masina mea $6,000 - cheltuielile de deplasare, eu de ce n-as fi castigat inca $4000? Deci iau o masina de $27,000 si o dau la $18,000 in 2 ani jumate. Cat crezi tu ca as fi platit lease pentru 2 ani si 100,000km? |
#1428
Posted 11 June 2022 - 16:57
Ideea e ca e greu de zis cu cat o vei da peste 3 ani, plus ca la rulajul ala de 50,000km/an nici nu prea te incadrezi in leasing; la leasing iti zice de la inceput cat e deprecierea estimata de ei si o platesti doar p-aia (daca iti convine sau nu); daca se depreciaza mai mult, dai masina inpoi si daca se depreciaza mai putin, decizi si o cumperi la final de leasing si o vinzi tu.
Pentru mine leasing merge ok, pentru tine nu, masini diferite, perioade diferite. Edited by MembruAnonim, 11 June 2022 - 17:08. |
#1429
Posted 11 June 2022 - 18:10
Leasingul e o afacere proasta prin natura lui, ții o mașina exact in partea cea mai abrupta a curbei de devalorizare. Dacă însă compari cu cumpărat nou, vindut după 3 ani nu e nepătat rău, depinzind ce mașina este și ce oferă producatorul.
Ca de obicei însă, in final, depinde și de alți factori (citi bani ai, cit timp disponibil ai, cita energie vrei sa pui in mașina etc). |
#1430
Posted 11 June 2022 - 19:03
vrajitoruldinoz, on 11 iunie 2022 - 18:10, said:
Leasingul e o afacere proasta prin natura lui, ții o mașina exact in partea cea mai abrupta a curbei de devalorizare. Dacă însă compari cu cumpărat nou, vindut după 3 ani nu e nepătat rău, depinzind ce mașina este și ce oferă producatorul. Ca de obicei însă, in final, depinde și de alți factori (citi bani ai, cit timp disponibil ai, cita energie vrei sa pui in mașina etc). De acord, daca n-ai cash sau banii ii ai investiti in altceva de unde scoti mai mult decat ai pierde pe masina, mergi pe cumparare. Lease-ul ar fi ultima solutie. Si vin iar la mandra 4,000km/an Lease ma costa la masina aia (Focus Titanium, full), $250 si $1,000 jos Asta inseamna vreo $16,000 pentru 5 ani. Eu am "pierdut" doar $10,500 si asta ca nu am muncit s-o vand, puteam pierde doar $5,000 in 5 ani Te gandesti ca la Lease firma care ti-o inchiriaza, face si profit, pe care-l scoti tu din buzunar. |
#1431
Posted 11 June 2022 - 19:07
La 4000km/an pe 2 ani, mai ales cat e benzina acum si stii de la bun inceput cat de costa: adica $3585 inainte de taxe.
Alternativa e sa cumperi masina cu $27k si pe urma sa speri ca peste 2 ani o poti vinde cu $23,000 (mai ales pe EV-uri unde daca apare un model nou cu autonomie 30% mai mare la pret similar, good luck). Bineinteles daca vrei sa tii masina long-term si sa ai grija de bateria aia ca de un copil, leasingul e exclus dar mie mi se pare un deal bun sa iei un Leaf cu $89/luna pentru 10.000 mile/an. Vrajitorul da mai mult de $89/luna doar pe benzina si merge cu o masina de 5 ani+ fara ultimul scor de siguranta si sisteme active pe cand p-asta o mai si incarci gratis pe unde apuci si nici nu trebuie sa scoti $27k din buzunar. Edited by MembruAnonim, 11 June 2022 - 19:17. |
#1432
Posted 11 June 2022 - 19:40
Leaf a fost mereu e varianta buna la lease.
Quote si merge cu o masina de 5 ani+ Si daca aveam Posrche tot asa ziceai? Prefer o masina de 5 ani mai distractiva leafului ala, dar pentru alti oameni e absolut ok. Bine, nici curentul nu e mereu gratis. |
|
#1433
Posted 11 June 2022 - 19:46
MembruAnonim, on 11 iunie 2022 - 19:07, said:
La 4000km/an pe 2 ani, mai ales cat e benzina acum si stii de la bun inceput cat de costa: adica $3585 inainte de taxe. c8d5fe5cf99094c2eb3a7ec104b2e56f7fd8f230.png Alternativa e sa cumperi masina cu $27k si pe urma sa speri ca peste 2 ani o poti vinde cu $23,000 (mai ales pe EV-uri unde daca apare un model nou cu autonomie 30% mai mare la pret similar, good luck). Bineinteles daca vrei sa tii masina long-term si sa ai grija de bateria aia ca de un copil, leasingul e exclus dar mie mi se pare un deal bun sa iei un Leaf cu $89/luna pentru 10.000 mile/an. Vrajitorul da mai mult de $89/luna doar pe benzina si merge cu o masina de 5 ani+ fara ultimul scor de siguranta si sisteme active pe cand p-asta o mai si incarci gratis pe unde apuci si nici nu trebuie sa scoti $27k din buzunar. Vezi ca aia e reclama in care-ti arata o masina si-ti inchiriaza teoretic doar (care nu exista in fapt), alta, acolo reclama e pentru $89 dar cea din poza costa $250 Aia cica te costa $6,000 + tax pentru 2 ani + $1500 jos, aproape $8,000, extrapoland la 5 ani... se duce-n $20,000, eu, daca mi-o vindeam singur, pierdeam $5,000 doar in 5 ani. Pleci de la cazul de business, firma aia de lease, sau banca NU ARE CUM sa piarda bani, mai mult trebuie sa si faca cel putin 10% profit in medie si asta cu cheltuieli suplimentare. |
#1434
Posted 11 June 2022 - 19:46
vrajitoruldinoz, on 11 iunie 2022 - 19:40, said:
Leaf a fost mereu e varianta buna la lease. MembruAnonim, on 11 iunie 2022 - 15:14, said:
Ca in aproape orice, your mileage might vary. MembruAnonim, on 11 iunie 2022 - 16:57, said:
Pentru mine leasing merge ok, pentru tine nu, masini diferite, perioade diferite. vrajitoruldinoz, on 11 iunie 2022 - 19:40, said:
Si daca aveam Posrche tot asa ziceai? Prefer o masina de 5 ani mai distractiva leafului ala, dar pentru alti oameni e absolut ok. Tsunnnami, on 11 iunie 2022 - 19:46, said:
Vezi ca aia e reclama in care-ti arata o masina si-ti inchiriaza teoretic doar (care nu exista in fapt), alta, acolo reclama e pentru $89 dar cea din poza costa $250 Tsunnnami, on 11 iunie 2022 - 19:46, said:
Pleci de la cazul de business, firma aia de lease, sau banca NU ARE CUM sa piarda bani, mai mult trebuie sa si faca cel putin 10% profit in medie si asta cu cheltuieli suplimentare. Dar acum cu chip shortage e posibil intr-adevar sa nu mai gasesti nicio masina de genul dintr-asta pe stoc dar vreau iarasi sa zic ce am zis mai sus: "Pentru mine leasing merge ok, pentru tine nu, masini diferite, perioade diferite." Edited by MembruAnonim, 11 June 2022 - 19:54. |
#1435
Posted 11 June 2022 - 19:54
Quote si merge cu o masina de 5 ani+ A nevestii mirosea a nou cand a vandut-o Piele alba, fully loaded, tinuta in garaj 100%, de ce mi-as cumpara alta masina dupa 2 ani? Chiar si eu care-mi plac astea, nu accept sa schimb masina sub 200,000km MembruAnonim, on 11 iunie 2022 - 19:46, said:
In continuare eu zic ca e un deal ok daca iei masina aia la $89 cu bateria de 40kWh pe 2 ani si o gasesti (ca fapt divers, eu stiu de deal-ul asta de la un coleg care conduce ceva ce tu zici ca nu se gaseste). Io-ti zic ca aia de $89 n-o gasesti, aia e "varianta de calcul". Apoi, eu prefer confortul. SI pentru ala platesti, lease sau cumparat. E destul de adevarat ca eu aveam ceva bani sa le cumpar cu cash, dar, daca nu aveam cumparam in rate sau SH pentru mandra (eu eram obligat de la servici sa am masina mai noua de 4 ani) |
#1436
Posted 11 June 2022 - 19:58
Nu te pune nimeni sa-ti schimb nicio masina; vrei sa schimbi masina la 2-3 ani? gasesti un deal bun de leasing, poti alege sa mergi pe leasing sau sa nu mergi, iti faci calculele atunci.
Vrei sa tii masinile mai mult timp? nici nu te uiti la leasing. Pentru mine e mai ok pe leasing si tot pe leasing voi merge si in continuare (si asta ar fi trebuit sa fac de la bun inceput) pentru ca apreciez foarte mult lipsa de bataie de cap si toate avantajele unui leasing. Edited by MembruAnonim, 11 June 2022 - 20:07. |
#1437
Posted 13 June 2022 - 07:03
Rosebud09, on 09 iunie 2022 - 15:03, said:
Sotia ar vrea tare mult sa revina, practic in fiecare zi din cei 20 de ani afara ea a fost cu gandul “acasa”. Singuratea, asta avea puterea sa ne goneasca din Canada, acum insa vedem si alte motive. Nu ar fi complicat, suntem la pensie chiar daca mai lucram cate ceva de la distanta pentru vechile companii, economii sunt, datorii gramada dar oricum “net worth” permite relocare in Ro fara griji, mai degraba ca pensionari de lux, oricum mult peste “amarati” de pensionari in Vancouver unde toate sunt asa scumpe. Vandut tot, probabil un mic container trimis (fara masini sau motoare ca Tsu), etc, etc. Echilibrul de care vorbiti nu va fi simplu de obtinut totusi, sunt mari diferente in civilizatie. Merita oare, asta e intrebarea, cat mainavem de trait? Invers, poate ca e mai bine sa treaca ultimii ani printre cunoscuti-cati mai sunt, decat zilnic printre straini pe care nu-i inteleg si cu care nu am nimic in comun. Referitor la ceea ce ai scris, vreau sa pun un text scris pe un subiect de angajari, in care romanul este frustrat ca se cer lucruri de care firma in realitate nu are nevoie. Asta e nu neaparat pentru tine ci in general pentru cei care se gandesc la intoarcere: " Romania e o tara surogat in care se formeaza manageri de mana a doua, nu directori. In Romania nu poti avea parerea ta, trebuie obligatoriu s-o copiezi p-a celor de "la centru" adica de unde vine firma la care lucrezi sau cea pentru care lucrezi ca furnizor. Iar "la centru" de Romania se ocupa un manager mana a 3-a de acolo, si asta pentru ca ... nu e asa de importanta Romania, nivelul afacerilor si al vanzarilor e mult mai mic decat sa zicem, Polonia, China. Atunci in Romania, tu, trebuie sa fii dresat in spiritul asta, atunci nu e nevoie de experienta decat atat incat sa demonstrezi ca esti ascultator. Te vor forma ei ceea ce ai de facut ca robotelul, in fiecare zi. Nu ai voie sa ai intiativa, le dai lucru peste cap. Daca insa intalnesti v-un om destept si te descopera, atunci ti se propune sa mergi afara. Tipul asta de management nu se intalneste numai in Romania, insa in Romania e o raritate sa intalnesti altceva. Asta pleaca de departe de la educatie (scoala) care nu formeaza leaders-i, care nu poate forma specialisti pentru ca... parinti-s prosti, scoala-i proasta. Atunci Romania formeaza diplome cu corp omenesc. Ce demonstreaza o diploma? Pai demonstreaza ca poti, demonstreaza ca ai memorie buna, chiar si de papagal e okay, si o oarecare motivatie. Motivatie care de multe ori vine din: "sa am bani", "concediu de lux", "un apartamentel luat cu credit", "un BMW X6". Pana si ziaristii aia patrioti is prosti. "Sa vina domne romanii d-afara" Oamenii cred ca daca acum ar veni "d-afara" 1 milion de romani, viata in Romania s-ar schimba. Ce ridicol. Pai oamenii aia care au plecat si "au pus-o-n afara", o puteau face si in Romania, insa mediul nu le-a permis. Nici viata societatii din Romania nu s-ar schimba, ar veni si mai putini bani la buget (pentru ca nu mai are cine sa "ne dea pomana" si nici ei ca specialisti nu si-ar gasi locul aici). Ce sa faca? Ce sa faca un manager? Un director? Un inginer bun? Ar fi o totala pierdere pentru societate global vorbind. Lucrurile astea le banuiam inca inainte sa revin in tara, acum mi le-am si demonstrat "live". In 2 cazuri le-am spus firmelor: "va produc bani, multi". Nu sunt interesati. Ei sunt interesati doar de cati bani vreau eu, Le-am construit si aici un caz de retributie in avantajul lor. "Nu ne asteptam la o propunere ca asta! See ya later!" Asta ca director sau cel putin manager de vanzari, ca la inginerie, aia clar nu se poate, nu exista asa ceva in Romania. Revenind la subiectul nostru, cerintele de la HR si de fapt si de la departament sunt asa de multe pentru a gasi modelul de angajat pe care ei il doresc. Multe diplome prin care se demonstreaza ca pot invata, cel putin pe din-afara, mult si inutil, de cele mai multe ori, fara scop, fara pasiune, si disciplina. Nu exista oameni care sa STIE sa te evalueze (nici afara nu stau stralucit la asa ceva in special la firmele mari, dar acolo mai e o speranta), nu exista oameni care sa aiba curajul sa iasa din tipare si sa angajeze un om destept, pentru ca... dac-o da in bara, cel care angajeaza e zburat pentru ca nu a respectat tiparul. " |
|
#1438
Posted 13 June 2022 - 09:40
Omul e doar frustrat si atat. La angajare iti cere ultima diploma de la cea mai inalta forma de invatamant urmata. Acum nu stim situatia lui, poate ii cer ceva diplome sau atestate specifice, nu ne spune, ca tot ce spune e doar un rant de om pe care eu il bag la un anumit tipar, cel al individului convins ca toate insuccesele sale se datoreaza exclusiv celorlalti, sistemului, societatii, pana cand ajunge sa interiorize complet sindromul celui convins ca tara si poporul in care s-a nascut nu il merita.
|
#1439
Posted 14 June 2022 - 09:06
Este ceva adevar in vaicareala de mai sus, in sensul ca e greu de razbit pentru un profesionist adevarat acolo unde sistemul e dominat de impostura sau superficialitate dar asa cum mentioneaza colegul mai sus, trebuie vazut si cat de “profesionist” e acela care se plange de sistem. Chiar daca este si a dovedit asta in activitatea din alta tara, schimbarea mediului poate sa-i creeze dificultati serioase o vreme.
Saptamana trecuta am avut intalnirea de 40 de ani de la absolvire. Acum la incheierea “socotelilor”, pentru majoritatea, rezulta ca prea putini au activat in domeniu sau mai bine zis au facut inginerie cu adevarat. Prea multe obstacole, mai ales dupa 89, prea putine oportunitati, si asta exact in perioada cea mai favorabila a vietii. Asta chiar pentru persoane cu rezultate foarte bune in scoala, exceptionale as spune la vremea cand se facea scoala foarte serioasa (nu prea erau alternative). Cata vina are sistemul si cata vina are persoana e insa greu de estimat. La urma urmei cum iti asterni- asa dormi. Chestia este ca in covarsitoare majoritate (fara vreo 2-3 din cateva zeci) au copiii “dincolo”. |
#1440
Posted 30 August 2022 - 20:30
Tsunnnami, on 13 iunie 2022 - 07:03, said: Referitor la ceea ce ai scris, vreau sa pun un text scris pe un subiect de angajari, in care romanul este frustrat ca se cer lucruri de care firma in realitate nu are nevoie. Cum merge mai cu achiziția celor 2 apartamente? Acum sa le ai ca să ceri chirie și pe ma-sa și pe tac-su și încă 10 euro peste. Le ai? Și cu giobu gata? Te-au luat aia de aproape bătusei palma? Edited by MembruAnonim, 30 August 2022 - 20:31. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users