Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)

Estimare reparatie
 Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...

Rezultate firma
 Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri

Premierul Slovaciei a fost impuscat
 RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...

Typo3 - tabel cu HTML
 

cum poti sa iti dai seama ce euro are o masina dupa serie?

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
c2ina

c2ina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 09.02.2007
din cate am inteles (sau am inteles gresit) nu scrie nicaieri ce euro are masina. o posibilitate ar fi dupa serie. cum ar trebui sa fie o serie la o masina cu euro 4?
de exemplu un Ford focus sau Opel astra.
thanks.

#2
ripperu

ripperu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 250
  • Înscris: 03.12.2004
Articolul original este aici:http://www.totalauto.ro/2007/01/12/normele-auto-germane-d3-si-d4-echivalent-euro-second-hand-din-germania/

Interesant de citit comentariile !

Normele auto germane D3 si D4 - echivalent EURO. “Second hand” din Germania.
12 Ianuarie 2007
Dupa aderarea la Uniunea Europeana, cea mai adanca enigma auto pe piata SH o reprezinta normele germane de poluare D3 si D4. Ce-i cu ele? De ce RAR nu face echivalenta intre D4 si Euro4? Ce inseamna de fapt D3 si D4?
Legatura intre norma D3 (Deustche3) si E3 (Euro3) este foarte stransa, ambele fiind recunoscute de autoritatile europene. Normele germane au aparut in anul 1996, la momentul implementarii Euro2, cu scopul de a incuraja protectia mediului prin oferirea de reduceri de taxe. La vremea respectiva,  Euro3 si Euro4 se aflau abia in proiect, iar multi dintre constructorii auto aveau mari rezerve ca aceste standarde ar putea fi indeplinite vreodata.
Pe acest fond, legiuitorul german a imaginat cele doua norme, D3 si D4, dupa “chipul si asemanarea” viitoarelor Euro3 si Euro4. Ideea a fost aceea de a incuraja achizitionarea masinilor mai putin poluante, adica neamtul care isi achizitioneaza o masina norma D3 se bucura de reduceri de taxe, la fel intamplandu-se si cu D4.
Deci, D3 = Euro3 si D4 = Euro4…   Nu, nu-i asa !
Norma D3 prevede exact aceleasi praguri pentru poluanti ca si Euro3, iar D4 aceleasi praguri cu Euro4. Datorita acestei aparente identitati intre cele doua tipuri de norme, pe piata noastra (evident cea de SH, a masinilor cumparate din Germania sau alte state care au adoptat sistemul) a aparut o confuzie majora. Cele doua norme par identice, dar nu sunt.
Pai, daca sunt identice la noxe admise, unde apar diferentele?
Pentru a da raspuns la aceasta intrebare, trebuie sa va amintesc principala diferenta intre normativul Euro2 si Euro3. Odata cu normele Euro 3, noxele emisiilor auto au inceput sa fie standardizate si “la rece” (motorul de dimineata), nu doar “la cald” (motor in regim normal de temperatura), asa cum fusese in cazul Euro2. Mai tarziu, la momentul Euro4, a aparut o regula noua – masina trebuie sa isi respecte standardul de emisii pentru cel putin 100.000 km, in loc de 60.000 km cum era la Euro3…
Ei bine, ideea este ca la implementarea fiecarei norme Euro au existat proceduri de masurare a noxelor din ce in ce mai complicate (din punct de vedere tehnic), denumite “Cicluri Euro”. Norma Euro2 a fost implementata prin masuratori in Ciclu Euro2, Euro3 a venit cu Ciclul Euro3, iar Euro4 cu Ciclul Euro4. Asa cum spuneam si mai devreme, aceste cicluri au devenit din ce in ce mai complexe si mai dure pentru masini. Duritatea crescuta a acestor Cicluri de testare si masuratoare a standardelor Euro face diferenta dintre un D3 vechi, adica un Euro 3 masurat in Ciclu Euro2 si un Euro3 veritabil, adica Euro3 masurat in Ciclu Euro3.
Confuzia romaneasca din piata SH a fost adancita si de faptul ca – odata cu intrarea in vigoare a normelor Euro 3 si 4, producatorii si-au aliniat Ciclurile in care au facut masuratorile cu Ciclurile tehnice Euro standard. Astfel, incepand cu Ianuarie 2000, norma D3 este perfect identica cu norma Euro3 (in timp de D4 a fost masurat in Ciclu Euro3), iar incepand cu Ianuarie 2005 norma D4 este perfect identica cu standardul Euro4.
Prin urmare:
- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.
PRECIZARE IMPORTANTA: - In anul 2000 Ford Germania a trecut la Euro 3 doar pentru motorizarile benzina. Motorizarile diesel de la Ford au devenit Euro3 abia in 2001! Credem ca ar fi o sugestie buna pentru cei care isi cumpara masini SH (cele in ale caror carti de identitate nu apare explicit norma euro) sa pastreze in general o anumita rezerva fata de anul de productie 2000 (adica iunie 99 - iunie 2000). In aceasta perioada au fost epuizate stocuri de motorizari euro2, iar achizitionarea unei astfel de masini poate oferi surprize neplacute pentru cei care doresc sa plateasca in Romania taxe mai mici la inmatriculare.
In concluzie, norma D (2,3,4,5 sau 6) nu are nici o relevanta pentru legislatia romaneasca. Daca va aduceti masini din Germania (sau alte state care au asimilat norma D) singurul criteriu este acela al datei de fabricatie. Atentie mare – DATA FABRICATIEI si nu data inmatricularii, cea trecuta pe talonul strain.
Pentru a avea un  tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:
- non-euro pana in Iulie 1992.
- Euro1 din Iulie 1992
- Euro2 din Ianuarie 1996
- Euro3 din Ianuarie 2000
- Euro4 din Ianuarie 2005
Si in viitor:
- Euro5 din Septembrie 2009
- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.
Trebuie spus ca exista deja pe piata masini care indeplinesc normele nemtesti D5 si chiar D6, ambele mai dure decat Euro4, insa nimeni nu poate sti daca la data implementarii Euro5 si Euro6, D5 si D6 vor fi perfect echivalente Euro5 si 6. Vom trai si vom vedea. La sfarsitul lui 2009…
NOTA IMPORTANTA:
Unii producatori s-au aliniat la Euro4 mai devreme de ianuarie 2005, pe anumite motorizari (nu pe toate), iar datele exacte la care au facut trecerea nu au fost date niciodata publicitatii. Articolul are doar scopul de a pune la adapost de tzepe pe cei mai putin informati. Este absolut sigur ca o masina D4 dupa 1 ianuarie 2005 este Euro4. Dar acest lucru nu exclude existenta unei motorizari D4=Euro4 si inainte de ian 2005. Acelasi lucru este valabil si pentru momentul trecerii de la Euro2 la Euro3 (respectiv D2/D3).


Totodata, acest articol are continuare in http://www.totalauto...tati-anul-2000/

Second hand Germania - evitati anul 2000
12 Aprilie 2007
Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 - echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana “D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma ”Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.
In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.
Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW.
In absenta unui inscris Euro clar, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).
Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.
Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

#3
Ray Bz

Ray Bz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 05.11.2005
Foarte util ce ne-ai dat tu aici multzam fain  :first:

#4
iculux

iculux

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 03.06.2007
As vrea sa stiu si eu (desi din ce am citit mai sus reiese clar infirmarea), daca este posibil ca un VW golf 4 din 2000 sa fie euro 4..  multumesc!

#5
ripperu

ripperu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 250
  • Înscris: 03.12.2004
nu are cum
am fost si eu tentat de Golf 4
mergi de curiozitate pe www.mobile.de
si da-i niste cautari selective in functie de ani si pune criteriul sa fie EURO4
mi-a iesit cel mai vechi ca fiind din ian 2002

dar indiferent de asta
eu zic sa mergi aici:
http://forum.softped...howtopic=252644

downloadeaza fisierul, cind mergi in tirg, codul motor sa nu se regaseasca in aceasta lista
(caz in care , bineinteles, este EURO3 si platesti....fara rost)

#6
maximilian2009

maximilian2009

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 15.02.2010
vreau sa imi iau un VW t4  1.9D din 1992 fabricatia si inmatriculat in 1994 primadata in germania..
va postez aici  2 foto de pe brief, cartea de id si o serie dupa galeria de admisie.. sa va dati cu parerea daca intra la noi inmatriculat euro 2  
va multumesc anticipat. in 18.08.2010 plec in germania .. dupa ea .

Attached Files



#7
calinjack

calinjack

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,678
  • Înscris: 21.10.2009
Peugeot 307 sw 1.6 hdi din 2004 poate fi euro 4?

#8
AlexRe

AlexRe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 03.02.2008
Peugeot nu sunt prea fiabile. Norma Euro si valoarea noxelor trebuie sa fie inscrise in cartea masinii, daca este adusa din afara. Pe site-ul RAR parca este un tabel nu cormele Euro, dupa tipul de motor.

#9
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Te-a intrebat cineva cum sunt Peugeourile sau sum poti sa-ti dai seama de EURO? Ai mai adunat o postare, bravo.

Cred ca e euro 3.

#10
vedat_pasha

vedat_pasha

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 05.04.2015
1.6 HDI din 2004 poate fi si Euro 3 dar si Euro 4. Depinde de codul motor. Daca faci rost de un cod motor pot sa iti spun exact ce norma e. La Peugeot/Citroen codul motor apare in VIN.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate