Centrala in condensatie (condensare)
Last Updated: Apr 26 2024 10:35, Started by
hamsterdan
, Dec 05 2013 22:38
·
69
#145
Posted 09 October 2015 - 14:30
i96nds, on 29 septembrie 2015 - 13:24, said:
Nu stiu raspunsul la intrebarea de mai sus - dar as dori sa revenim la discutia cu evacuarea condensului de la centrala termica in condensatie. Vreau si eu sa folosesc principiul vaselor comunicante - adica cobor undeva mai jos, la podea, abia apoi urc catre evacuare. Am inteles ca ar fi OK, sper ca a fost incercata varianta asta deja. Dar ma gandesc sa trimit condensul printr-un PEXAL cu diametrul 20.... credeti ca e OK? Mie mi se pare ca PEXAL-ul e tot un plastic si nu ar tb sa aiba probleme cu aciditatea.... Ce ziceti? Furtunul acela gofrat nu prea imi inspira incredere ca sa il pun prin sapa.... As prefera ceva mai gros si mai carnos. Multumesc anticipat, Stefan pexaul are cel putin doua straturi de plastic, unul interior si unul exterior; la mijloc e aluminiu |
#146
Posted 09 October 2015 - 15:00
Salut,
inca nu e nevoie sa postezi, mai este cam o luna pana la postul Craciunului. Pana atunci poti publica. |
#147
Posted 09 October 2015 - 21:19
Kolfleading - daca scot apa pe la aerisitor este curata. doar la partea de jos am gasit in acel calorifer apa neagra cu impuritati. cu spalarea chimixa ce sfat imi dai?
Multumesc! |
#148
Posted 12 October 2015 - 13:28
Salut!
Am rasfoit cartea centralei si am mai gasit citeva date interesante. In primele doua poze anexate este descrisa curatarea grupului de ardere. Aceste operatiuni se executa si la spalarea chimica sau spalarea chimica implica alte operatiuni? Din cele descrise in manual cu lux de amanunte cineva cu citeva cunostinte tehnice poate executa aceste operatiuni. Intreb deoarece acolo apare si un aliniat cu spalarea chimica a schimbatorului... Eu am scos sifonul de condens si l-am curatat - avea depuneri. Mai am o problema: la parterul si la etaj am distribuitoare din care pleaca coloana catre fiecare calorifer. In mansarda am mers pe varianta legarii in serie a caloriferelor - am pus o schita cu asezarea lor. Ideea este ca ultimul calorifer nu se incalzeste (cel de 2,4 M) daca pe celelalte doua le tin deschise la maxim sau se incalzeste putin daca le tin doar putin deschise. Daca le inchid el se incalzeste cit de cit normal. Care este cauza? Sa fie pompa centralei care nu face fata ? Distanta pe verticala de la parter (unde este cemtrala) pina la robinetul de tur al caloriferelor de la mansarda este de aproximativ 7 m. Anexez un grafic cu puterile pompei cu mentiunea ca la mine este setatat la treapta 3 pe by pass automat (graficul de sus). Daca dezactivez acel by pass automat afecteaza cu ceva centrala? Fara el ar fi cam la fix inaltimea de pompare. Care este rolul lui mai exact? Este mereu activat sau se activeaza doar cind diferenta este diferenta de presiune intre tur si retur? Este cazul sa mai montez o pompa de recirculare? Va multumesc mult! Attached Files |
#150
Posted 14 October 2015 - 19:04
GERULA2006, on 14 octombrie 2015 - 12:49, said:
Nimeni nici o parere? Pai ce parere sa aiba cineva atita timp cit nu ai dat date concrete ? Doar pe povesti nu merge. GERULA2006, on 12 octombrie 2015 - 13:28, said:
In mansarda am mers pe varianta legarii in serie a caloriferelor - am pus o schita cu asezarea lor. Ideea este ca ultimul calorifer nu se incalzeste (cel de 2,4 M) daca pe celelalte doua le tin deschise la maxim sau se incalzeste putin daca le tin doar putin deschise. Daca le inchid el se incalzeste cit de cit normal. Care este cauza? Teava prea mica. Edited by florin71_skoda, 14 October 2015 - 19:04. |
#151
Posted 15 October 2015 - 08:47
Ce date sa mai ofer?
Sa fie din cauza tevii, nu din cauza pompei ca nu face fata inaltimii? Pina la etaj teava este de 22 si de acolo urca cu 18 pina la mansarda iar la calorifere pleaca cu 15. Teava de cupru. Am anulat by passul automat si nu se vede nici o diferenta....ultimul se incalzeste doar sus. Cred ca trebuie sa mearga centrala f mult ca sa se incalzeasca si el.... De aceea ma refeream la pompa, deoarece cred ca apa nu are suficient debit prin el. |
#152
Posted 17 October 2015 - 09:14
GERULA2006, on 15 octombrie 2015 - 08:47, said:
Ce date sa mai ofer? Tu ai plecat din camera CT cu teava de 22mm (adica de 3/4) si la parter ai pus teu de 3/4" si ai intrat intr-un distribuitor de 1" (adica mai mare). Dupa ce lasi o parte din energie la parter te duci mai departe spre etaj tot cu 3/4 unde iar lasi energie intr-un ditribuitor de 1". Dupaia urci spre mansarda cu 18mm, adica foarte putin. De ce nu ai tras din camera CT pina la fiecare nivel in parte 2 tevi de 22mm ? Sa ai coloane separate pentru fiecare nivel. (sai 6 tevi de toate) Sau de ce nu te-ai dus cu teava de 28 pina la etaj si dupaia sa mergi spre mansarda cu 22mm ? Treaba asta cu dimensiunea tevilor trebuia calculata in functie de ce putere ai instalata pe fiecare nivel in parte. La etaj ai radiatoare de - 2,7m = ~4.000W - 1m = ~1.500W - 2,4m = ~3.500W Un total de peste 9kW instalati (cam catre 10kW) Penru o putere asa de mare eu as fi urcat cu teava de 22mm si nu de 18mm. Pe urma de la primul radiator catre celelalte 2 radiatoare ar fi trebuit teava de 18mm si nu de 15mm. Dar cum ai distanta foarte mare eu as fi mers cu 22mm pina la radiatorul de 1m si dupaia as fi mers cu 18mm pina la ultimul radiator, cel de 2,4m. |
#153
Posted 04 November 2015 - 17:36
Tocmai am si eu aceeasi dilema (centrala in condensare, puffer, panou solar).
http://www.bellcraft...oiler-bivalent/ Pufferul imi trebuie mai mult pentru confortul termic. Sunt sanse sa am 4 consumatori ACM simultan. in plus, eu am si problema supraincalzirii in perioadele de vara, cand nu sunt acasa Am aflat ca exista un boiler destept (Aurostep Plus) care stie sa isi retraga glycolul din panou in perioada in care nu este nevoie de energie solara. Concluzia pe care o pot scrie acum este ca imi pare o solutie putin cam scumpa si inca nu m-am decis. Daca le cumpar si le instalez, revin cu impresii. |
#154
Posted 08 January 2016 - 21:31
Gerula, tie iti trebuie o echilibrare a instalatiei - si asta o faci cu un termometru ce masoara temperatura de pe tur si de pe retur - si astfel se regleaza robinetul de retur. Probabil la tine e deschis la maxim la cele 2 calorifere aflate inaintea celui de 2.4 m.... De aceea nu prea ajunge apa la el.
Cat despre condensatie, revenind la subiect... Am cumparat in sfarsit o centrala in condensatie - insa in cartea ei zice ca e neaparat INTERZIS sa folosesti principiul vaselor comunicante.... Adica sa nu cumva sa ai vreun U pe furtunul de evacuare condens. Aveti vreo idee de ce producatorul se declara impotriva acestei metode ??? |
|
#155
Posted 09 January 2016 - 12:42
Trimite un mesaj la producator si intreaba de ce zice asta.
|
#156
Posted 14 January 2016 - 00:10
Ma puteti ajuta si pe mine cu un specialist (cu experienta reala si nu doar teoretician) in proiectarea unui sistem de incalzire pentru o casa de 260 mp utili, numai parter? Instalatia vreau sa fie proiectata atat cu incalzire in pardoseala cat si cu sistemul clasic de calorifere (cu si fara aport de incalzire de la panourile solare, in functie de solutia tehnica optima calitate/pret). Locatia casei - Popesti Leordeni. Pretul il discutam separat, pe privat.
Prefer un sistem bazat pe centrala, boiler si panouri solare de la Viessmann. Apoi, ma intereseaza un furnizor care sa-mi ofere tot ceea ce este necesar, conform proiect. Va multumesc anticipat pentru recomandare. |
#157
Posted 15 January 2016 - 17:23
Salut ! Sa dau eu si idea mea .Un puffer este bine venit .Maricel zic eu 1500-2000l cu SERPENTINA . Apa se stratifica- sus fierbinte ,mijloc medie ,jos aproape rece. Apare apa rece care ne trebuie sa facem condesare, adica te racordezi cu centrala din puffer si iei numai apa rece pe retur se lucreze in condensatie continuu la randament maxim. Din pufer pleci cu o pompa electronica autoadaptiva (parerea mea grundfos) din partea de sus merge la calorifere returul ce intoarce in pufer cam la mijloc temperatura medie . RETURUL de la incalzirea in pardoseala si alimentarea pentru (apa calda menajera o treci prin serpentina in partea de jos) . ACUM obtii apa rece-caldute de condensare si preincalzesti apa pentru menaj care o stochezi in bivalent (idee f buna) . DAR trebuie ceva vane cu trei cai termostatice cu capilar la distantanta in teaca. (ca unele pentru incalzirea in pardoseala )sa DIRECTIONEZI -DEVIEZI FLUXURILE de temperatura a apei in locul potrivit in PUFFER.
BAFTA si astept sugestii si orice comentarii! Edited by sorinqashqai, 15 January 2016 - 17:27. |
#158
Posted 15 January 2016 - 17:53
ionmihal, on 22 februarie 2014 - 12:10, said:
Am o casa foarte asemanatoare, 235 mp, P+2+pod, poroterm 30 cm, termosistem de 10 cm, termopan triplu. Pe toata casa sun 4 bai, 2 bucatarii si un Wc de servici, toate cu ACM. Din acest motiv am optat pentru confort ACM si am ales Immergas Vitrix Zeus de 32 kW in condensatie cu boiler incorporat. Cum suntem 2 familii (parinti si copii) am montat doua centrale, inseriate intre ele pentru caldura doar, in situatia in care una din ele s-ar fi defectat iarna, cu robineti de separare, in ideea ca o centrala sa asigure termic toata casa. Din acest motiv, combinat cu consum de ACM am ales 32kW cu boiler incorporat. Centralele sunt in functiune de 4 ani si nici odata nu am depasit 700 lei la factura de gaze pentru ambele centrale. Singurul lucru ce trebuie avut in vedere este majorarea radiatoarelor cam cu 30% fata de standard. Temperatura pe tur am reglat-o la 50 grade. Doi ani am tinut centrala pe timpul iernii la 24 grade celsius din cauza soacrei paralizate si a unui copil mic. Si nu am depasit 700 lei. |
#159
Posted 19 January 2016 - 09:34
kolfleading, on 06 decembrie 2013 - 09:20, said: Acuma, avand in vedere ca vorbim de o casa destul de mare, s-ar putea sa fie cam dificil de ales o camera de referinta in care sa pui termostatul modulant, de aceea in cazul tau probabil ca s-ar preta mai bine un regulator climatic gen Vexve AM10. Detalii despre "inventia" mea aici: http://forum.softped...0#entry14139683 http://forum.softped...8#entry14182702 - un distribuitor pe fiecare nivel, doar cu actuatoare si debitmetre in el - o singura pompa pentru doua circuite de IPAT (Wilo-ul lui kpk1 cred ca e in stare sa duca lejer doua nivele <100 mp) - o valva de amestec (m-am gandit la un moment dat la doua, dar cred ca e overkill), daca se poate cu un control digital al temperaturii; daca e remote, si mai bine, o pun undeva intr-un loc mai accesibil, nu in camera tehnica sau in cutia distribuitorului O alta chestie faina ar fi un Arduino / Raspberry cu niste senzori de temperatura: interioara, in cateva camere; pe turul fiecarui circuit de IPAT; pe turul cazanului; exterioara. Pe urma, daca ar face logging de temperaturi, dupa un timp poti sa te prinzi cam cum trebuie sa setezi temperatura pe tur la IPAT respectiv la cazan pentru a avea temperatura dorita in camere intr-un timp rezonabil. Practic ti s-ar genera o curba de incalzire necesara pentru cazanul tau. Pe care dupa aia, daca vrei, poti sa o folosesti sau nu la cazan. Daca n-o folosesti treci zilnic pe la cazan si-i setezi curba (primele 5 zile, dupa care te plictisesti) . Daca da, insa, stii ca in perioadele cu pana la 5 ziua si pana la -5 noaptea mergi pe o curba, de la 5 pana la -10 alta si asa mai departe. Cu banii de doua GPA-uri cred ca e posibil sa iasa o chestie DIY care sa-ti ofere informatiile de care ai nevoie. Daca n-ai chef de DIY, evident ca mergi pe o solutie batatorita. Dupa aia il scoti pe Vexve din schema si-l lasi pe Arduino / RPi sa controleze un motoras pas cu pas care sa-ti regleze valva dupa un algoritm definit de tine si, daca ai un cazan care-ti permite reglarea programatica a temperaturii pe tur, il controlezi si pe ala . Nu? |
|
#160
Posted 19 January 2016 - 10:09
#161
Posted 19 January 2016 - 19:13
Vorbeam prostii mai sus, cu sincronizarea temperaturii de pe IPAT cu aia de la cazan cu solutii DIY. Exista si la Vaillant si la Viessmann posibilitatea controlului mai multor circuite direct din cazan, daca folosesti niste vane motorizate + senzori de temperatura cu care cazanele stiu sa se inteleaga. Si poti lasa sonda de temperatura exterioara sa controleze mai multe circuite. In felul asta sonda si curba de incalzire stabilesc cu ce temperatura iti intra tie apa in circuitul de IPAT. Si ai si limita superioara si limita inferioara.
http://www.bavariain...ormatic 470.pdf Evident insa, ai niste costuri suplimentare pentru solutiile proprietare sau compatibile, insa nu cred ca-s neaparat mult mai mari decat ceva DIY. Si nu-s convins nici ca nu ai putea gasi o vana motorizata cu senzor de temperatura compatibila cu cei doi producatori. |
#162
Posted 21 January 2016 - 20:21
sorinqashqai, on 15 ianuarie 2016 - 17:23, said:
Salut ! Sa dau eu si idea mea .Un puffer este bine venit .Maricel zic eu 1500-2000l cu SERPENTINA . Apa se stratifica- sus fierbinte ,mijloc medie ,jos aproape rece. Apare apa rece care ne trebuie sa facem condesare, adica te racordezi cu centrala din puffer si iei numai apa rece pe retur se lucreze in condensatie continuu la randament maxim. Din pufer pleci cu o pompa electronica autoadaptiva (parerea mea grundfos) din partea de sus merge la calorifere returul ce intoarce in pufer cam la mijloc temperatura medie . RETURUL de la incalzirea in pardoseala si alimentarea pentru (apa calda menajera o treci prin serpentina in partea de jos) . ACUM obtii apa rece-caldute de condensare si preincalzesti apa pentru menaj care o stochezi in bivalent (idee f buna) . DAR trebuie ceva vane cu trei cai termostatice cu capilar la distantanta in teaca. (ca unele pentru incalzirea in pardoseala )sa DIRECTIONEZI -DEVIEZI FLUXURILE de temperatura a apei in locul potrivit in PUFFER. BAFTA si astept sugestii si orice comentarii! cat investesti si ce castigi bine, daca e din hobby, nu se pune problema...... banilor |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users