Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bicicleta electrica
Last Updated: May 23 2015 11:14, Started by
stryx
, Aug 06 2013 23:22
·
0
#1
Posted 06 August 2013 - 23:22
Sal, de ceva timp m-am hotarat sa-mi echipez bicicleta cu un motor electric de 400-500w. Dar discutand cu diverse persoane am auzit ca ar fi nevoie de permis de conducere pentru mopede... Puteti va rog sa ma lamuriti cum sta treaba cu bicicletele electrice in legislatia romaniei ca eu din codul rutier nu am inteles nimic
I-mi cer scuze daca nu am postat unde trebuie. |
#2
Posted 06 August 2013 - 23:29
Eu stiu ca la alea nu ai nevoie de permis . Facuse Buhnici o prezentare la o bicicleta electrica . S-a plimbat cu ea prin Bucuresti cat a avut permisul suspendat .
|
#5
Posted 07 August 2013 - 00:49
Orice vehicul propulsat de un motor de orice tip (electric sau termic) și care prin construcție depășește 25km/h este considerat moped conform art. 6, alin. 21 din codul rutier. Conducerea mopedelor se face doar cu permis minim categoria AM.
Rezultă că orice bicicletă cu motor electric sau termic care propulsată de motor depășește 25km/h necesită permis. Legea are o scăpare cred eu, pentru că sunt biciclete care propulsate doar de motorul electric nu depășesc 25km/h, dar ajutate și de pedale pot să depășească 25km/h. Cred că o astfel de bicicletă ar putea fi folosită. Citat din codul rutier: Quote
21. moped - vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric. Este asimilat mopedului cvadriciclul usor, astfel cum este definit la pct. 6 partea A din anexa nr. 1 la sectiunea 4 din Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare; Edited by dobrotescunicol, 07 August 2013 - 01:01. |
#6
Posted 07 August 2013 - 01:35
da, pana aici e bine.
Si cu ce o alimentezi? Cari un acumulator de 20 kg dupa tine? Mai bine dai la pedale. |
#7
Posted 07 August 2013 - 08:00
Multumesc pentru lamuriri. In concluzie o sa am grija sa nu depaseasca 25km/h
@gabu096 pentru inceput vreau sa pun doi-trei acumulatori de ups de 12v/11Ah pe portbagaj. Pentru o autonomie de 15- 20km este de ajuns. |
#8
Posted 07 August 2013 - 09:34
gabi096, on 07 august 2013 - 01:35, said:
da, pana aici e bine. Si cu ce o alimentezi? Cari un acumulator de 20 kg dupa tine? Mai bine dai la pedale. Se găsesc pe net kit-uri de motorașe electrice incorporate în butuc. Bateriile sunt relativ mici, așezate pe portbagajul din spate.. Aceste motorașe ajută la urcarea unei rampe și la menținerea unei viteze decente pe teren plat. De obicei, pentru viteză mare accelerezi la pedale și ajutat de motor, iar ulterior motorul menține viteza aceea. Poate menține chiar 60km/h. E drept că n-am folosit încă așa ceva, însă am citit despre ele și am văzut review-uri: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/whJY3RfGFs4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Caută pe net după: electric bicycle; hub motor; brushless hub motor. |
#9
Posted 07 August 2013 - 09:43
Nu mai e voie fara permis cu biciclete electrice care au posibilitatea de a merge doar electric, fara a pedala, chiar daca au doar 250w si 25kmph v max.
Pedelec se cheama sistemul si trebuie sa fie activ tot timpul daca vrei fara permis. Vezi ca e un topic beton pe 'Auto-Uncharthed things'. Edited by undercoverbrother, 07 August 2013 - 09:46. |
#10
Posted 07 August 2013 - 14:37
Am vrut si eu sa-mi iau un kit pentru o biciclta electrica dar m-a descurajat pretul )
pret kit 1000w 48v NORMAL- 1400 LEI (PE STOC) pret kit 1000w 48v LCD display- 1750 LEI (PE STOC) pret kit 500w 36v- 1350 LEI (STOC EPUIZAT) pret kit 250w 36v NORMAL - 1300 LEI (PE STOC) pret kit 250w 36v LCD display - 1650 LEI (PE STOC) Am vorbit cu baiatul care vinde asa ceva si a zis ca nu e nevoie de nici un permis : http://bicicletaelec...cleta-electrica . Eu iti sugerez totusi sa iti mai strangi bani in loc sa ii dai pe kit si pana faci varsta pentru permis poate faci de o masina rezonabila second hand. |
|
#11
Posted 07 August 2013 - 21:58
Multumesc de pont. Stiu de mult timp de acele kit-uri. Plus ca vreau sa fac modificarea in regim diy, mai ales ca electronica este micul meu hobby. Cat despre permis am deja varsta necesara, dar nu am chef sa invat pentru examen si nici nu am nevoie de masina.
|
#12
Posted 08 August 2013 - 00:01
undercoverbrother, on 07 august 2013 - 09:43, said:
Nu mai e voie fara permis cu biciclete electrice care au posibilitatea de a merge doar electric, fara a pedala, chiar daca au doar 250w si 25kmph v max. Pedelec se cheama sistemul si trebuie sa fie activ tot timpul daca vrei fara permis. Vezi ca e un topic beton pe 'Auto-Uncharthed things'. Nu sunt de acord. Te rog sa postezi legea pentru a sustine afirmatiile tale. In codul rutier, scrie negru pe alb in legea citata de mine mai sus ca sub 25km/h nu este considerat moped. Legal, sa fie moped si sa necesite permis, trebuie sa fie prin constructie prevazuta sa circule la peste 25km/h propulsat de motor. Daca ar fi asa cum spui, atunci si carucioarele cu rotile electrice pentru oameni cu deficiente motorii ar trebui sa necesite permis, ca tot doua roti au si tot motor au. Totusi, acestea nu necesita permis. De ce? - simplu, pentru ca prin constructie nu sunt prevazute sa depaseasca 25km/h impinse de motor. Altfel, daca i-as face vant eu, orice carucior s-ar duce chiar cu 30km/h, dar impins de mine, de forta omului. Din moment ce caruciorul cu rotile electric nu necesita permis pentru ca doar motorul nu-l poate propulsa cu peste 25km/h, indiferent ce viteza atinge impins de mana, inseamna ca nici bicicleta care are motoras mic nu necesita permis. Eu asa vad lucrurile. P.S. Adauga te rog link la topicul din uncharted-things. Nu l-am gasit. Edited by dobrotescunicol, 08 August 2013 - 00:05. |
#13
Posted 08 August 2013 - 07:18
Am postat si atunci si postez si acum de pe un Sony Elm deci mai greu cu linkurile.
Intrebati in topicul de care aminteam mai sus. Sunt mai in tema oamenii. Unii si-au facut mai multe biciclete pana acum. http://forum.softped...8#entry13350520 Uite ca am reusit sa pun si link. |
#14
Posted 08 August 2013 - 07:43
Am răsfoit în mare topicul. Intradevar, sunt multe lucruri interesante despre biciclete electrice acolo. Cei interesati au ce invata de acolo.
Cat priveste partea legislativa, raman convins ca o bicicleta care prin constructie nu a fost prevazuta sa depaseasca 25km/h impinsa de motor, poate fi condusa fara permis indiferent de viteza pe care o poate atinge asistata si de pedale, de fapt indiferent daca are sau nu pedale. In ipoteza in care ar fi considerata moped (nu cred ca e cazul), automat ar necesita ca orice moped: omologare facuta de producator sau omologare individuala, ITP, asigurare obligatorie, certificat de inregistrare si numar. Omologare individuala pentru o bicicleta construita acasa din kit ar fi o mare bataie de cap. Edited by dobrotescunicol, 08 August 2013 - 07:51. |
#15
Posted 08 August 2013 - 08:28
|
#16
Posted 31 December 2013 - 17:05
dobrotescunicol, on 07 august 2013 - 00:49, said:
Orice vehicul propulsat de un motor de orice tip (electric sau termic) și care prin construcție depășește 25km/h este considerat moped conform art. 6, alin. 21 din codul rutier. Conducerea mopedelor se face doar cu permis minim categoria AM. Rezultă că orice bicicletă cu motor electric sau termic care propulsată de motor depășește 25km/h necesită permis. Legea are o scăpare cred eu, pentru că sunt biciclete care propulsate doar de motorul electric nu depășesc 25km/h, dar ajutate și de pedale pot să depășească 25km/h. Cred că o astfel de bicicletă ar putea fi folosită. Citat din codul rutier: Salut pe toata lumea!Daca mergi ok,respecti regulile si te faci ca dai la pedale cand treci pe langa Garcea,nu se leaga nimeni de tine,cel putin in Bucuresti.Merg de 3 ani zi de zi cate 30-40 km,pana acum am trecut pe langa sute de echipaje,nici nu se uita,una dintre biciclete are 500 W(la 48 V) si arata exact ca un scuter!Un An Nou fericit plin de bucurii si impliniri la toti cei de aici si cat mai multi km parcursi cu o singura incarcare! |
#17
Posted 21 February 2014 - 15:48
Cum sa mergi cu bicicleta (ghid pentru incepatori)
Franele si casca sunt optionale! [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ch8mUi4Vgjs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#18
Posted 31 March 2014 - 21:28
Salutare!
Pentru un scooter electric fara pedale, care are viteza constructiva de 24km/h ce conditii ar trebui indeplinite, tinand cont ca nu se incadreaza la categoria moped/autovehicul? Trebuie inregistrat la primarie si trebuie numar galben? Daca trebuie inmatriculat cu numar de la primarie, trebuie si asigurare si ITP sa poti circula cu el pe drumurile publice? Nu prea gasesc textele de lege care reglementeaza un asemenea vehicul. Multumesc. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users