Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens

Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone
 Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...
 Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...

ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara
 Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...

Eroare F16 msh Whirlpool 6 sense

Toyota - inconveniente minore poa...
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
1012 replies to this topic

#739
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,984
  • Înscris: 08.03.2007
Problema sigurantei am intors-o pe toate partile pe care mi-a permis gandirea logica. Mai mult decat atat nu am putut deoarece nu am pregatire de specialitate in domeniu.
Principalul avantaj dpdv al sigurantei vine chiar din geometria bicicletei reclinate. O bicicleta normala, in dinamica impactului, de obicei sufera cam o singura chestie. Apare un punct de impact care de obicei este in fata si sub centrul de greutatate al bicicletei, fie ca e vorba de o bordura, groapa, etc. Acesta, combinat cu inertia sistemului, de obicei genereaza o miscare de rotatie fie in jurul axei orizontale (la impact frontal, gen groapa, canal), fie in jurul celei verticale (la impact cu o usa deschisa), fie in jurul ambelor (daca de ex. derapezi intr-o curba). Oricum ai lua-o, zbori din sa, iar efectele sunt neplacute deoarece esti proiectat de sus. La o bicicleta reclinata, datul peste cap este practic imposibil deoarece centrul de greutate este mult mai jos. Din experienta altor posesori de reclinate, practic in marea majoritate a cazurilor, impactul cu solul se face cu fundul. Neplacut pentru coloana dar macar nu faci praf branza dintre urechi. In cazul asta, la impact, singura miscare de rotatie care va exista este in jurul axei verticale, practic te vei rasuci in dreapta sau stanga si vei ateriza pe una din cele 2 laterale.
Aici e o problema mare, daca nu esti legat de sa, vei zbura din ea, cu consecinte greu de prevazut, poate sa ajunga la un moment dat tot ansamblul peste tine, iar in cazul meu, nu vreau sa imi cada in cap o bucata de metal de 60 de kile. De aceea i-am pus centuri in 5 puncte, ca sa stau legat de ea. Totodata, poti fi lovit destul de rau de ansamblul ghidonului, deoarece inertia va duce corpul inspre el in prima faza a impactului. Mai departe, exista sudate pe cadru, in dreptul soldurilor si al umerilor, si in dreapta si in stanga, niste bare cu capete inchise care preiau impactul lateral. Practic daca stau pe loc si ma las sa cad intr-o parte, eu nu ating solul, ci bicicleta se sprijina in cele 2 bare si in pedala de pe partea respectiva.
O alta masura de protectie e data de inclinarea cam la 45 grade a coloanei scaunului, si asta ar trebui sa conteze la un impact din spate, destul de probabil la soferi neatenti. Teoretic, acolo puntea spate ar trebui sa se rupa si sa ma impinga pe mine in sus, asta va genera o miscare de dat peste cap. Aici intra in functie acea parte de sus, este o bara in forma de T care se termina ceva mai sus decat nivelul capului meu si care ar trebui sa preia impactul la o rotatie. Din nou, e esential sa raman legat de cadru.
Solutiile astea desi mi se par bune, au 2 baiuri. Primo, sunt teoretice, nu le-am testat practic de nici un fel. Sper sa nici nu ajung sa le pun la test Posted Image. Secundo, inseamna metal mult in plus, greutate, si daca bicicleta nu e electrica, inseamna si multa transpiratie in plus...

Edited by pisoiu2, 16 June 2013 - 23:52.


#740
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Reversul e ca fixarea in scaun  impiedica transferul rapid al centrului de greutate si creste probabilitatea de a cadea in situatii limita.
Posibil si problema cu directia sa fie cauzata si de treaba asta, alaturi de greutatea prea mica pe fata.

Pune de control niste'kg pe'roata din fata si vezi daca e'vreo diferenta.

Forta care tine directia este egala cu distanta la nivelul solului de la axa verticala care trece prin mijlocul tevii aleia din cadru prin care e bagata furca pana mijlocul petei de contact a cauciucului cu solul inmultita cu greutatea pe roata fata totul impartit la lungimea axei alea verticale de care ziceam, de la punctul ala din miflocul tevei aleia pana la sol.
Greutatea pe fata o afli punand roata pe un cantar cu tine pe pozitia in care stai de obicei pe bicicleta. Eventual sprijinit de un zid ceva, cu frana pusa.

Edited by undercoverbrother, 17 June 2013 - 11:26.


#741
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,984
  • Înscris: 08.03.2007
Nu poti fi cu toate :). Limitarea miscarii corpului pentru a face ajustari ale centrului de greutate e unul din dezavantajele design-ului la bicicletele reclinate. O sa incerc chestia cu kilele, mersi de sfat.

#742
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Chestia este ca cu cat ai mai multe'kg pe fata, cu atat potimicsora unghiul dintre furca si axa verticala pt a avea aceasi stabilitate pe drum drept dar cu multe'avantaje in curb. Primul care imi vine in minte este ca nu te mai fura sleaurile lasate de camioane vara in asfalt.

#743
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Sa imi dau si eu cu parerea (nu cu bata-n balta):sunt impotriva ingreunarii inutile a bicicletei,cu greutati puse in plus.Si asa e destul de grea...Reiterez parerea ca problema cu directia tine in primul rand de faptul ca merge greu datorita sistemului de actionare cu cabluri tensionate.

#744
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Era d testare ca sa nu mute inutil o baterie in fata sau altceva.

Cu greutate mai mare pe fata, fortele care se descompun pe furca vor invinge mai usor frecarile pe cablu.

Daca vede ca ajuta poate muta o baterie pe roata din fata.

Greutatea sa fie prinsa de cadru.

Edited by undercoverbrother, 17 June 2013 - 16:34.


#745
cristache77

cristache77

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 30.06.2011
Vreau sa-mi cumpar o bicicleta electrica!  Sfaturi? Am 1 90 m si 80 kg. O voi folosi pentru distante scurte,oras,etc

Buget maxim 1.000 USD

Exista magazin in Romania unde as putea sa incerc asa ceva?

#746
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Eu am motorul acesta http://shop.mat-con....00W-36V-DC-32Nm cumpărat de pe ebay,pentru a transforma o betonieră de 200 litri să meargă pe acumulatori,dar se pare că am nevoie de ceva mai puternic de 1500w.Dacă interesează pe cineva aștept un PMPosted Image

#747
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,259
  • Înscris: 14.02.2007
http://www.kickstart...kly-smart-wheel

Edited by bbogdanmircea, 12 November 2013 - 17:55.


#748
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006
buna ideea de a concentra totul in acea cutie; practic motorul, controller-ul si acumulatorul sunt acolo; mai ramane sa ai si smartphone si totul e rezolvat. a ramas pretul de vanzare...

#749
badjoker22

badjoker22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 19.11.2013
Vand baterie pentru bicicleta electrica Li-Ion 48v 20ah.
Are aproximativ 60v incarcata complet si a fost folosita aproximativ 25 de cicluri. A fost montata pe o bicicleta electrica dar am schimbat-o cu o baterie mai mica pentru ca stau la bloc si era aproape imposibil sa o urc singur pana la etajul 4. Viteza maxima atinsa a fost 64km/h iar distanta parcursa cu o singura incarcare 47km. Depinde desigur de conditiile de drum si greutate. De cand a fost inclocuita am pastrat-o in frigider  la
40% din capacitate. Bateria este cel mai important lucru la un vehicul electric iar bateriile cu rata mare de descarcare sunt cele mai bune pe care le puteti cumpara. Bateria pe care o vand este facuta din celule A123 de inalta calitate.

Tel. 0760583773
pret 1000ron

 cristache77, on 06 octombrie 2013 - 14:00, said:

Vreau sa-mi cumpar o bicicleta electrica!  Sfaturi? Am 1 90 m si 80 kg. O voi folosi pentru distante scurte,oras,etc

Buget maxim 1.000 USD

Exista magazin in Romania unde as putea sa incerc asa ceva?
Decat sa cumperi din magazin mai bine iti faci bicicleta din componente pe care le poti cumpara de pe net. Poate ca o sa te coste la fel dar performantele or sa fie incomparabile.
Cu o baterie Li-ion te pot ajuta eu.

Edited by badjoker22, 19 November 2013 - 05:31.


#750
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 badjoker22, on 19 noiembrie 2013 - 05:18, said:

Vand baterie pentru bicicleta electrica Li-Ion 48v 20ah.
Are aproximativ 60v incarcata complet si a fost folosita aproximativ 25 de cicluri. A fost montata pe o bicicleta electrica dar am schimbat-o cu o baterie mai mica pentru ca stau la bloc si era aproape imposibil sa o urc singur pana la etajul 4. Viteza maxima atinsa a fost 64km/h iar distanta parcursa cu o singura incarcare 47km. Depinde desigur de conditiile de drum si greutate. De cand a fost inclocuita am pastrat-o in frigider  la
40% din capacitate. Bateria este cel mai important lucru la un vehicul electric iar bateriile cu rata mare de descarcare sunt cele mai bune pe care le puteti cumpara. Bateria pe care o vand este facuta din celule A123 de inalta calitate.

Tel. 0760583773
pret 1000ron

Decat sa cumperi din magazin mai bine iti faci bicicleta din componente pe care le poti cumpara de pe net. Poate ca o sa te coste la fel dar performantele or sa fie incomparabile.
Cu o baterie Li-ion te pot ajuta eu.

Are și încărcătorul integrat ?

#751
badjoker22

badjoker22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 19.11.2013
Încărcătorul este separat dar bateria are un balncer care încarcă fiecare celula.

#752
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006
daca are celule A123 merita pretul; poate ne spui si de unde ai cumparat bateria; din cite stiu eu ar trebui sa fie 16 grupuri de cite 10 celule puse in paralel; sau 9 puse in paralel; o celula are
2.3 Ah daca sunt celule de 26 mm in diametru sau 1.1 Ah daca sunt celule de 18 mm diametru; inclin sa cred ca sunt celule de 18 mm diametru - cod 18650;

ar iesi asa: 16 grupuri de 18 celule in paralel; 16 x 18 = 288 celule; 1000 RON inseamna in jur de 3,47 RON pe celule excluzind restul componentelor: incarcator, BMS si asamblare.

#753
Mugurel_V

Mugurel_V

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 11.11.2010

 badjoker22, on 19 noiembrie 2013 - 15:02, said:

Încărcătorul este separat dar bateria are un balncer care încarcă fiecare celula.

salut!daca mai ai bateria si incarcatorul iti pot oferi la schimb o bicicleta electrica cu motor brushless 48 V/500 W,in perfecta stare de functionare,nu are acumulatori(o putem proba cu acumulatorul altei biciclete,tot la 48 V),dar am cutia pt baterii si incarcatorul pt acumulatori pb gel.Bicicleta atinge 35-40 km/h,are si strap de limitare la 25km/h,autonomia cam 35 km,in functie de drum si altele,nu e busita,arata si merge ok.Daca esti interesat iti las tel meu:0745.827.590.

Attached Files



#754
steldico

steldico

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 27.11.2011
Va salut dragi colegi, am citit acest topic si am observat persoane care se pricep la aceste biciclete electrice. Am si eu o bicicleta este marca italwin nu stiu foarte mute detali cert e ca bateria e cam dusa. Am demontat cutia si scrie 24volti amperi nu se vad si contine acumulatori gen r20 marca gp de1,2volti 2200mha buc si un nr de 20 buc, acum vine intrebarea.....cu ce acumulator i-asi putea inlocui gen doua buc de 12 v ....cati amperi ce model.
Multumesc anticipat.

#755
Mugurel_V

Mugurel_V

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 11.11.2010

 steldico, on 11 ianuarie 2014 - 00:07, said:

Va salut dragi colegi, am citit acest topic si am observat persoane care se pricep la aceste biciclete electrice. Am si eu o bicicleta este marca italwin nu stiu foarte mute detali cert e ca bateria e cam dusa. Am demontat cutia si scrie 24volti amperi nu se vad si contine acumulatori gen r20 marca gp de1,2volti 2200mha buc si un nr de 20 buc, acum vine intrebarea.....cu ce acumulator i-asi putea inlocui gen doua buc de 12 v ....cati amperi ce model.
Multumesc anticipat.

Salut!Poti sa pui 2 acumulatori cu pb gel de 12 V/4-12 A,am cumparat anul trecut de la Caranda 4 buc de 12 A pt o bicicleta la 48 V si merg ok,la 12 A , 1 buc a costat 109 lei.Parerea mea e sa iei unii care sa corespunda cumva si ca dimensiuni pt cutia de baterii pe care o ai.Ai grija la incarcare sa nu fie o tensiune mai mare de 30 V,iar curentul consumat sa nu fie mai mare decat cel inscris pe acumulator!Toate cele bune,multa bafta!

#756
RomanianLimo

RomanianLimo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 12.01.2014
Salut tuturor,

Am si eu o bicicleta First Bike Smart electrica cu aceleasi problele de fabricatie descrise.
Mai nou, bateria nu se mai reincarca.
Alimentatorul ramane pe culoarea verde tot timpul, bateria se incarca putin si nu rezista la cuplare.
Reprezentanta producatoare de la Ghimbav - Brasov nu are o solutie la aceasta problema si nici vreun centru de reparatie in Bucuresti
Daca ati intimpinat aceasta problema, va rog sa ma sfatuiti.

Cu stima,
RomanianLimo

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate