Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Hristos a Inviat !
#127
Posted 14 May 2013 - 18:00
EmaS, on 14 mai 2013 - 17:52, said:
Eu nu aduc argumente din sursele penticostalilor, ci din cunostintele pe care le-am acumulat citind diferite carti. Si ce te face sa crezi ca eu nu am dreptate, doar pentru ca nu vrei sa recunosti ca trebuie sa parasesti pacatul?! L-ai citit pe Josephus? Sunt convinsa ca nu l-ai citit. Ai preluat ceea ce au zis altii fara sa verifici personal sursele. Copiezi fara sa gandesti atata timp cat iti place ceea ce scrie acolo. EmaS, on 14 mai 2013 - 17:52, said:
nu vrei sa recunosti ca trebuie sa parasesti pacatul?! Edited by Megs, 14 May 2013 - 18:00. |
#128
Posted 14 May 2013 - 18:00
Megs, on 14 mai 2013 - 18:00, said:
L-ai citit pe Josephus? Sunt convinsa ca nu l-ai citit. Ai preluat ceea ce au zis altii fara sa verifici personal sursele. Copiezi fara sa gandesti atata timp cat iti place ceea ce scrie acolo. Pacat este si sa fii prost ceea ce in cazul lui nu se verifica. Edited by EmaS, 14 May 2013 - 18:00. |
#129
Posted 14 May 2013 - 18:02
EmaS, on 14 mai 2013 - 18:00, said:
Nu, draga, numai tu l-ai citit. Edited by Megs, 14 May 2013 - 18:03. |
#130
Posted 14 May 2013 - 18:02
Megs, on 14 mai 2013 - 18:00, said:
L-ai citit pe Josephus? Sunt convinsa ca nu l-ai citit. Ai preluat ceea ce au zis altii fara sa verifici personal sursele. Copiezi fara sa gandesti atata timp cat iti place ceea ce scrie acolo. Prostia este de asemenea un pacat dar in cazul lui sigur nu se pune problema. Edited by EmaS, 14 May 2013 - 18:06. |
#131
Posted 14 May 2013 - 18:06
EmaS, on 14 mai 2013 - 18:02, said:
Cine esti tu de iti arogi unele drepturi de a cataloga oamenii? Cumva dumnezeu? Eu sunt un simplu om care are oarece cultura si logica (calitati ce tie iti lipsesc cu desavarsire) si o fina observatoare a oamenilor. Repede imi dau seama ce hram poarta fiecare. |
#132
Posted 14 May 2013 - 18:15
EmaS, on 14 mai 2013 - 11:44, said:
De exemplu, Matei mentioneaza personalitati istorice confirmate din surse independente , intre care Irod cel Mare si cei trei fii ai lui: Irod Arhelau, Irod Filip, si Irod Antipa. Matei il prezinta de asemenea, pe Ioan Botezatorul, omul omorat de Irod Antipa, impreuna cu cele doua femei Irodiada si fiica ei. Marcu povesteste si el intamplarea despre Irod Antipa si Ioan Botezatorul. Iar Luca amplifica relatarile biblice privind genealogia irodiana mentionandu-l pe nepotul lui Irod cel Mare, Agripa I, Imparatul care l-a ucis pe Iacov,, fratele lui Ioan, si pe stranepotul lui, Agripa al II-lea , Imparatul in fata caruia si-a depus Pavel marturia. Pilat este o personalitate proeminenta in toate cele patru Evanghelii si este amintit de Pavel. Acelasi Pilat apare de cateva ori in doua din lucrarile lui Josephus (Antichitati si razboiul iudaic) si o inscriptie veche il identifica drept guvernatorul Iudeii. Aceasta descoperire arheologica a fost facuta in orasul israelit de coasta, Cesareea, in 1961.Pe langa Pilat, Matei, Luca si Ioan, mai specifica numele unui conducator care a jucat un rol important in moartea lui Isus -Marele Preot Caiafa, care L-a condamnat pe Isus la moarte. Caiafa este mentionat si de Josephus, dar remarcabil ca oasele lui au fost escavate in cadrul unei descoperiri arheologice extraordinare, in 1990. Asa cum am spus, exista mai multe personalitati neo-testamentare confirmate in afara Noului Testament. Intre acestea se numara: Quirinius, Sergius Paulus, Galion, Felix, Festus, Augustus Cezar si Claudiu. Ce altceva ar mai fi putut face scriitorii Noului Testament pentru a dovedi ca au fost martori oculari la evenimentele pe care le-au relatat si ca nu au inventat o poveste??? NU Marele Preot Caiafa l-a condamnat pe Isus la moarte. Ca sa dau un exemplu de inexactitate a celor scrise, trebuie de stiut ca Sanhedrinul nu putea condamna la moarte decat in cazul in care se hulea numele Domnului, ceea ce Isus nu a facut. Deasemeni, povestea precum Pilat a iesit la multime si a intrebat pe cine sa elibereze, este deasemeni neverosimila. Pilat era cunoscut ca dur si nemilos, putin ii pasa de soarta unui evreu. Philon din Alexandria a scris despre el ca ''a facut sa se amestece sangeleevreilor galileeni cu sangele vitelor jertfite de acestia''... Deasemeni, incredibil ca, multimea chipurile intrebata de Pilat pe cine sa elibereze, sa indice tocmai pe Isus, fata de care nutreau sentimente de iubire. Iar daca Pilat ar fi dorit sa-l elibereze, cine-l putea opri ? Trebuie de spus adevarul, evanghelistii erau misionari, primii crestini erau persecutati de romani, si nu-si puteau permite a se pune rau, adica si mai rau, cu stapanirea. Asa ca, cel mai sigur era ca Pilat sa fie absolvit de orice vina, care sa fie aruncata in capul evreilor... |
#133
Posted 14 May 2013 - 18:23
salomee, on 14 mai 2013 - 18:15, said:
NU Marele Preot Caiafa l-a condamnat pe Isus la moarte. Ca sa dau un exemplu de inexactitate a celor scrise, trebuie de stiut ca Sanhedrinul nu putea condamna la moarte decat in cazul in care se hulea numele Domnului, ceea ce Isus nu a facut. Deasemeni, povestea precum Pilat a iesit la multime si a intrebat pe cine sa elibereze, este deasemeni neverosimila. Pilat era cunoscut ca dur si nemilos, putin ii pasa de soarta unui evreu. Philon din Alexandria a scris despre el ca ''a facut sa se amestece sangeleevreilor galileeni cu sangele vitelor jertfite de acestia''... Deasemeni, incredibil ca, multimea chipurile intrebata de Pilat pe cine sa elibereze, sa indice tocmai pe Isus, fata de care nutreau sentimente de iubire. Iar daca Pilat ar fi dorit sa-l elibereze, cine-l putea opri ? Trebuie de spus adevarul, evanghelistii erau misionari, primii crestini erau persecutati de romani, si nu-si puteau permite a se pune rau, adica si mai rau, cu stapanirea. Asa ca, cel mai sigur era ca Pilat sa fie absolvit de orice vina, care sa fie aruncata in capul evreilor... Pe Pilat in durea undeva de Isus. N-avea nici o treaba mai ales ca era pasnic. In ceea ce priveste implicarea Sinedriului... am mai vorbit de asta aici: http://forum.softped...50#entry3572144 Isus a fost condamnat dupa legea romana si nu dupa cea iudaica. Sinedriul l-a deferit sub acuzatia de impietate lui Pontius Pilat (functionar superior care, mai tarziu si-a incheiat cariera fara glorie, fiind demis pentru afaceri dubioase si cruzimi). Pedeapsa pentru aceasta fapta era condamnarea la moarte prin rastignire (pedeapsa nou instituita dupa ce Roma a devenit Imperiu). De asemenea, ma mir ca ai cautat sa-l incadrezi pe Isus la o fapta anume, in loc sa te intrebi mai intai de ce acesta a fost deferit justitiei romane cand in acea perioada Iudeea se bucura de o autoguvernare limitata, exercitata de Sinedriu (compus din 71 de membrii, sub presedentia unui preot). Istoriceste vorbind, daca dai timpul inapoi, ai sa vezi ca tinutul a fost intotdeauna un freamat patriotic si religios. Cu vreo doua secole si jumatate inainte, Iudeea reusise, prin curaj si diplomatie, sa se elibereze de stapanirea persana si isi regasise (pentru vreo 70 de ani), propria independenta sub conducerea regilor sai sacedoti, incepand cu Simon Macabeul. Palatul lor era Templul din Ierusalim. Aici s-au baricadat evreii pentru a rezista invaziei lui Pompei, care vroia sa-si extinda dominatia Romei si pe pamantul lor. S-au batut ca disperatii dar n-au avut curajul sa renunte la odihna din ziua de sabat, pe care le-o impunea religia. Pompei a observat asta si, tocmai in ziua de sabat, i-a atacat. Au fost masacrate 12.000 de persoane. Templul nu a fost pradat dar Iudeea a devenit provincie romana. La cativa ani dupa aceea, Iudeea s-a revoltat. A platit tentativa cu libertatea a 30.000 de cetateni vanduti ca sclavi, si si-a gasit o licarire de independenta sub un rege strain, Irod, care a incercat sa introduca in tara civilizatia greaca si arhitectura ei pagana. In felul sau, Irod a fost un mare rege, inteligent, crud si pitoresc, stiind sa se faca protejatul Romei fara sa devina sclavul ei, daruind supusilor sai un templu si mai frumos, insa impodobit cu acele imagini pe care austera credinta ebraica le respingea cu tarie, ca pacatoase si impotriva legii. Sub urmasul sau, Arhelaos, evreii s-au razvratit din nou. Romanii au devastat Ierusalimul si au vandut ca sclavi alti 30.000 de oameni. August, ca sa nu mai lungeasca treaba, a facut Iudeea provincie de rangul doi, sub guvernamant sirian. In perioada lui Isus, in Iudeea traiau circa 2 mil si jumatate de oameni, din care 100 mii erau ingramaditi in Ierusalim. Nu exista o unitate de rasa sau confesiune. In unele orase, chiar in majoritatea lor, traiau gentilii, adica neevreii, in special greci si sirieni. Satele, in schimb, apartineau evreilor, populatie alcatuita din tarani si mici mestesugari saraci, economi, austeri, muncitori si piosi. Isi petreceau viata muncind si rugandu-se, postind si asteptand intoarcerea lui Dumnezeu, care, dupa Cartile Sfinte ce constituiau insusi codul lor de legi, trebuia sa vina sa-si mantuiasca poporul si sa intemeieze pe pamant Imparatia Cerurilor. Dupa cum spuneam, autoguvernarea limitata pe care le-a acordat-o Roma era exercitata de Sinedriu ce era impartit in doua fractiuni: una conservatoare si nationalista, a saducheilor, care inclinau mai mult spre cele pamantesti decat spre cele ceresti; si cea bigota, a fariseilor, a teologilor care isi petreceau vremea interpretand textele sfinte. Apoi mai exista o a treia grupare extremista, acea a esenienilor, care traiau organizati intr-un sistem de tip comunist (puneau tot produsul muncii lor la un loc, se serveau de obiecte pe care le confectionau singuri, mancau toti la aceeasi masa in tacere, iar in ziua de sabat nu-si faceau nici macar nevoile, pentru ca era contrar Legii). La inceput, Sinedriul nu i-a acordat lui Isus prea multa atentie din doua motive: primul, pentru ca adeptii Lui erau putini; si al doilea, pentru ca ideile propovaduite nu erau, in general, incompatibile cu Legea si cu dogmele. Venirea Mantuitorului si a Imparatiei Cerurilor faceau parte din doctrina ebraica si a mesianismului, la fel ca si perceptele morale ale lui Isus. "Iubeste-l pe aproapele tau ca pe tine insuti", "Celui care ti-a dat o palma, intoarcei si obrazul celalalt", etc., faceau de mult parte din codul bunelor maniere a acestui popor. Apoi Isus spunea: "Eu nu am venit sa stric legea lui Moise, ci sa o implinesc pe ea". Ruptura cu autoritatile s-a produs numai atunci cand Isus a afirmat ca El este Fiul Omului, Mesia asteptat de toti. Atunci cand multimea din Ierusalim, unde se inapoiase dupa ce predicase prin provincie si imprejurimi, l-a salutat ca atare, Sinedriul a inceput sa fie ingrijorat, in special din motive de ordin politic. Se temea ca Isus, profitand de convingerea nascuta in popor ca El ar fi Mesia, sa nu provoace cumva o rascoala impotriva conducerii romane, rascoala ce s-ar fi incheiat cu un nou masacru. Un rol important se pare ca l-au jucat si saducheii, despre care spuneam ca erau mai mult inclinati spre cele pamantesti decat spre cele ceresti. Deci, existau doua motive pentru care Isus trebuia pierdut. Conform legii iudaice, Sinedriul nu avea motiv de condamnare, deoarece acesta nu incalcase legea, si mai ales la o pedeapsa cu moartea. Asa ca a fost deferit autoritatilor romane sub acuzatia de impietate, acea crima de lezmajestate (adica ofensa adusa autoritatilor, imparatului in aceasta cauza prin autoproclamarea sa ca Mesia, adica regele iudeilor). Mai trebuie luat in calcul inca un fapt. In Imperiu, justitia era corupta, judecatorii si autoritatile fiind foarte usor cumparate pe bani si chiar pe favoruri (s-a dovedit ca insusi Pilat era corupt). Deci o condamnare la moarte nu era greu de obtinut de catre Sinedriu. Edited by Megs, 14 May 2013 - 18:26. |
#134
Posted 14 May 2013 - 18:27
salomee, on 14 mai 2013 - 18:15, said:
NU Marele Preot Caiafa l-a condamnat pe Isus la moarte. Ca sa dau un exemplu de inexactitate a celor scrise, trebuie de stiut ca Sanhedrinul nu putea condamna la moarte decat in cazul in care se hulea numele Domnului, ceea ce Isus nu a facut. 60. Si, sculandu-se in mijlocul lor, arhiereul L-a intrebat pe Iisus, zicand: Nu raspunzi nimic la tot ce marturisesc impotriva Ta acestia? 61. Iar El tacea si nu raspundea nimic. Iarasi L-a intrebat arhiereul si I-a zis: Esti tu Hristosul, Fiul Celui binecuvantat? 62. Iar Iisus a zis: Eu sunt si veti vedea pe Fiul Omului sezand de-a dreapta Celui Atotputernic si venind pe norii cerului. 63. Iar arhiereul, sfasiindu-si hainele, a zis: Ce trebuinta mai avem de martori? 64. Ati auzit hula. Ce vi se pare voua? Iar ei toti au judecat ca El este vinovat de moarte. |
#135
Posted 14 May 2013 - 18:50
EmaS, on 14 mai 2013 - 17:52, said:
Eu nu aduc argumente din sursele penticostalilor, ci din cunostintele pe care le-am acumulat citind diferite carti. Si ce te face sa crezi ca eu nu am dreptate, doar pentru ca nu vrei sa recunosti ca trebuie sa parasesti pacatul?! O lume fara pacat ar fi prea anosta si plictisitoare. Edited by AMAN_SER, 14 May 2013 - 18:53. |
#136
Posted 14 May 2013 - 18:55
|
#137
Posted 14 May 2013 - 19:04
#138
Posted 14 May 2013 - 19:07
#139
Posted 14 May 2013 - 19:30
asher95, on 14 mai 2013 - 19:12, said:
O analiza foarte clara dupa parerea mea, si foarte corecta. Sanhedrinul,pentru a putea condamna trebuia sa aiba in fata doi martori ai faptei. Nu s-au gasit doi oameni din multime sa afirme ca Yoshua a rastalmacit si lovit in scrierile sfinte. Asa ca a fost pasat romanilor. |
#140
Posted 14 May 2013 - 19:38
EmaS, on 14 mai 2013 - 16:14, said:
Takumi imi pare rau ca tocmai tu care dai numai copy-paste sa vorbesti asa! Ce sa-ti zic, ca esti minunata cand repeti ca un casetofon ce auzi pe la adunari? Topicul unde pun eu copy/paste se numeste INVATATURI DE CREDINTA ORTODOXA, adica opusul parerilor si aburerilor personale despre credinta ortodoxa, adica dogme si invataturi fundamentale si imuabile, nu aiueli de care scoti tu de pe coperti: acuma zici ca pentru un crestin e suficient sa aiba credinta in inima si sa vegeteze bine mersi acasa si imediat o sucesti cum ca fara botezul si cantatul la chitara din biserica ta [sau casa de adunare, cum vrei s-o numesti] credinta omului nu e buna, nu se mantuieste nimeni fara sa va calce pragul, cine si de ce sa te mai creada ce vorbesti cand uiti de la mana pana la gura ce "propovaduiesti"? Daca ar fi fost toti injectati cu trei versete si un anume fel pocit de a vedea lumea [cum esti setata tu] poate ai mai avea simpatizanti in misiunea de racolare, dar vezi, ca nu toti gandesc intr-o dunga ca pastorul vostru asa ca nu te mira cand primesti contre. Si sa nu-ti para rau pentru ca din critica inveti, daca toata lumea te-ar ridica in slavi cat de sfanta esti [cum cred ca se intampla pe la adunarile tale] ti-o iei in cap si pleci la cer inainte de termen, casca ochii si vezi si tu pe ce lumea traiesti, mai lasa lumea aia a ta prefabricata, ia o gura de aer proaspat ca nu-ti strica. Ce vorbesc eu, sunt sigur ca nu intelegi nimic, lasa asa cum zici. Edited by Takumi, 14 May 2013 - 19:39. |
#141
Posted 14 May 2013 - 19:43
|
#142
Posted 14 May 2013 - 20:02
Takumi, on 14 mai 2013 - 19:38, said:
Mai draga, afla ca eu, sau megs sau cine vrei tu din cei care ne "cunoastem" din vremuri apuse am devenit "prieteni de forum" nu pentru ca ne-am ridicat osanale unii altora ci pentru ca am fost sinceri cand am avut ceva de zis, si cand a fost treaba sa ne contrazicem nu am facut nicio concesie, am argumentat pana in panzele albe, fiecare de pe pozitia lui. Ei, asta se cheama respect nu abureli de doi bani, da? Fiecare isi are metehnele lui ca nimeni nu-i perfect dar nu ne-am contrat niciodata dupa ce a citit fiecare pe coperta cultului din care face parte, prinzi? Nu cred. Ce sa-ti zic, ca esti minunata cand repeti ca un casetofon ce auzi pe la adunari? Topicul unde pun eu copy/paste se numeste INVATATURI DE CREDINTA ORTODOXA, adica opusul parerilor si aburerilor personale despre credinta ortodoxa, adica dogme si invataturi fundamentale si imuabile, nu aiueli de care scoti tu de pe coperti: acuma zici ca pentru un crestin e suficient sa aiba credinta in inima si sa vegeteze bine mersi acasa si imediat o sucesti cum ca fara botezul si cantatul la chitara din biserica ta [sau casa de adunare, cum vrei s-o numesti] credinta omului nu e buna, nu se mantuieste nimeni fara sa va calce pragul, cine si de ce sa te mai creada ce vorbesti cand uiti de la mana pana la gura ce "propovaduiesti"? Daca ar fi fost toti injectati cu trei versete si un anume fel pocit de a vedea lumea [cum esti setata tu] poate ai mai avea simpatizanti in misiunea de racolare, dar vezi, ca nu toti gandesc intr-o dunga ca pastorul vostru asa ca nu te mira cand primesti contre. Si sa nu-ti para rau pentru ca din critica inveti, daca toata lumea te-ar ridica in slavi cat de sfanta esti [cum cred ca se intampla pe la adunarile tale] ti-o iei in cap si pleci la cer inainte de termen, casca ochii si vezi si tu pe ce lumea traiesti, mai lasa lumea aia a ta prefabricata, ia o gura de aer proaspat ca nu-ti strica. Ce vorbesc eu, sunt sigur ca nu intelegi nimic, lasa asa cum zici. |
#143
Posted 14 May 2013 - 20:07
EmaS, on 14 mai 2013 - 20:02, said:
Iti multumeasc pentru dragostea crestineasca de care dai dovada. Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa te ierte pentru ca iei in deradere Cuvantul Sau sfant. Pai majoritatea scrierilor din biblie nu reprezinta nici un cuvant sfant, nu sunt altceva decat relatarile unor fapte petrecute acum mult timp in urma, relatarile nu sunt sfinte ci doar relatari si unde mai pui ca sunt doar niste cioturi din cei 3 ani de propovaduire infaptuita de persoana cheie din biblie. Sfant, dupa definitia bibliei este doar tatal din ceruri si cuvantul sau care oricum nu il poate asculta nimeni. ce zici de treaba asta |
#144
Posted 14 May 2013 - 20:33
AMAN_SER, on 14 mai 2013 - 20:07, said:
Pai majoritatea scrierilor din biblie nu reprezinta nici un cuvant sfant, nu sunt altceva decat relatarile unor fapte petrecute acum mult timp in urma, relatarile nu sunt sfinte ci doar relatari si unde mai pui ca sunt doar niste cioturi din cei 3 ani de propovaduire infaptuita de persoana cheie din biblie. Sfant, dupa definitia bibliei este doar tatal din ceruri si cuvantul sau care oricum nu il poate asculta nimeni. ce zici de treaba asta |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users