Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Turkish Airlines ( THY )

- - - - -
  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#127
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,558
  • Înscris: 19.04.2009

View Postdanigoleman, on 01 mai 2024 - 10:39, said:

- aterizare " trantita"


FYI, aterizarile "trantite" sunt preferabile dpdv tehnic si sunt cele mai sigure.

#128
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,603
  • Înscris: 13.09.2022
Istanbul-Baku

 Lex404, on 01 mai 2024 - 16:28, said:




FYI, aterizarile "trantite" sunt preferabile dpdv tehnic si sunt cele mai sigure.
Nu stiu, din 80 de zboruri, 75 au fost aterizari nesigure??
Trantire serioasa, altfel nu obiectam, nu vad ce poate fi sigur .

#129
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,558
  • Înscris: 19.04.2009
Aterizarea cu trantiri e preferata din multe motive (companii ca LH, TK si altele o au chiar obligatorie exceptand cazuri obscure cand o aterizare lina e sigura).
Motivele sunt diverse dar:
  • Trantirea avionului asigura oprirea lui la full stop mai rapida. Imagineaza-ti ca pista are 3000m, trantesti avionul la 100m si la 1500 te-ai oprit. Ca sa ai o aterizare lina trebuie sa faci gliding si pozitionare, in loc sa aterizezi la 100m aterizezi la 1000m si te opresti la 2400m. Daca ceva merge prost risti sa ai nevoie de go around sau sa iesi de pe pista pentru ca iti ramane leverage foarte putin.
  • Trantirea e obligatorie in conditii umede, pentru ca aeronava va avea nevoie de mai multa pista pana la full stop deci nu e vreme de fineturi
  • Trantirea reduce riscul de tail strike
  • E mai bine pentru motoare (pentru ca daca trantesc avionul la timp, nu au nevoie de reverse engine si scad utilizarea mecanica a motorului).
  • Eu prefer o "trantire" la inceputul pistei decat sa vad cum face gliding jumate de pista si dupa sa ma gandesc daca mai are de ajuns pentru full stop.
  • Si nu in ultimul rand, trantirile sunt recomandate de Boeing in manual ca default.
  • si e si mai economica (low wear on engines, timp scazut pana la full stop)

Edited by Lex404, 01 May 2024 - 20:24.


#130
mhro

mhro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 311
  • Înscris: 03.05.2020

View Postdanigoleman, on 01 mai 2024 - 19:41, said:

Istanbul-Baku


Nu stiu, din 80 de zboruri, 75 au fost aterizari nesigure??
Trantire serioasa, altfel nu obiectam, nu vad ce poate fi sigur .

data?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate