Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Arcul lui Constantin și statuile celor 8 daci
#235
Publicat: 11 septembrie 2012 - 13:05
sci2tech, pe 10 septembrie 2012 - 21:29, a scris:
Au făcut-o alții deja. De la Zosimus (carpodaci - deși Zosimus este cotat ca cel mai incompetent istoric), trecând pe la Pârvan și terminând cu Ion Ionița - Din istoria si civilizatia dacilor liberi dacii din spatiul est carpatic in secolele II - IV e.n. Civilizatia lor materiala este similara. Dar carpii practica alte rituri funerare decat dacii din Transilvania - incineratia in urne sau gropi, practica pe care dacii o abandonasera dupa Burebista. Numai pe baza civilizatiei materiale nu poti trage o concluzie ferma. |
#236
Publicat: 11 septembrie 2012 - 13:47
Dacus_Malus, pe 08 septembrie 2012 - 08:48, a scris:
Amplasarea statuilor de daci pe Arcul lui Constantin a avut o dubla "incarcatura", una politica si una care tine de simbolistica. Constantin nu conducea singur imperiul. Poate ca acest arc a fost construit, pe langa faptul de a simboliza puterea lui Constantin, si ca un tribut adus capeteniilor de origine daca care-l ajutau in administrarea acestui vast teritoriu. Implict, aparitia dacilor pe acest arc reprezenta puterea si importanta acestora in societatea acelor zile. De ce crezi ca i se spunea Dacicus Maximus? E simplu, el nu i-a cucerit pe daci, el i-a unit (s-au i-a tinut uniti). Cu ajutorul dacilor conducea imperiul. De aceea vroia sa schimbe si numele imperiului in Imperiul Dacic. De ce nu s-a gandit la alta denumire? Pe langa Dacia, avea la dispozitie 117 provincii, grupate în 14 dioceze și 4 prefecturi (Orient, Illyricum, Italia și Galia). Si uite-asa a aparut arcul. Şi eu cred că a existat o relaţie între Constantin, cel născut la Niş, la nici 100 km de Dunăre şi lumea Dacă-Moesiană Dar de unde până unde Constantin cel Mare a vrut să schimbe numele Imperiului în Imperiul Dacic. Asta nu am auzit-o niciunde. |
#237
Publicat: 06 februarie 2013 - 10:28
Că tot veni vorba de aliura statuilor dacilor de pe arcul lui Constantin, asta ca să lămurim ce înseamnă vasal şi ce înseamnă captiv în reprezentarea artistică.
Am găsit aici o reprezentare artistică a unor prizonieri daci. După cum se vede sunt legaţi cu mâinile la spate. Cei de pe arcul lui Constantin au aliură vasală, de supuşi. Nu sunt prizonieri. [ http://fvankeur.myweb.uga.edu/AdamklissiCrenellations.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.pietriceaua.ro/ESW/Images/Dac_pe_Arcul_lui_Constantin.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Editat de paradigmatic, 06 februarie 2013 - 10:47. |
#238
Publicat: 06 februarie 2013 - 12:06
paradigmatic, pe 06 februarie 2013 - 10:28, a scris:
Cei de pe arcul lui Constantin au aliură vasală, de supuşi. Nu sunt prizonieri. Postura dacilor de pe Arcul lui Severus e de 'Invins'. Statuia din poza de mai jos pare a fi sursa originara, date fiind detaliile (opinci, suba de lana, pantalonii stransi cu nojite unde intalnesc opincile) Observa ca dacul are mana stanga in fasha, inerta, sprijinita si cu dreapta, iar capul e plecat, deci ipostaza e de 'Ranit in lupta, resemnat, invins'. Statuile de pe Arcul lui Constantin nu au detalii gen opinci cu nojite, lana, deci deduc ca sunt reproduceri ulterioare, dupa un model initial Editat de criztu, 06 februarie 2013 - 12:15. |
#239
Publicat: 06 februarie 2013 - 12:15
criztu, pe 06 februarie 2013 - 12:06, a scris:
Uite pe Arcul lui Severus - prizonieri parti. Unii sunt cu mainile la spate, altii cu mainile in fata. 8279.jpg 8280.jpg Postura dacilor de pe Arcul lui Severus e de Invins, nu de Prizonier. Statuia din poza de mai jos pare a fi sursa originara, date fiind detaliile (opinci, suba de lana, pantalonii stransi cu nojite unde intalnesc opincile) Observa ca dacul are mana stanga in fasha, inerta, sprijinita si cu dreapta, iar capul e plecat, deci ipostaza e de 'Ranit in lupta, resemnat, invins'. Statuile de pe Arcul lui Constantin nu au detalii gen opinci cu nojite, lana, deci deduc ca sunt reproduceri ulterioare, dupa un model initial dacian_prisoner_vatican.jpg Nu sunt de acord că este rănit. Poziţia corpului arată aşteptare. Dacă era rănit, artistul ar fi căutat o ipostază mai clară, mai evidentă în care să exprime durerea şi suferinţa. Extensia pelerinei în care se sprijină braţul este în opinia mea o modă a vremii. Celelalte basoreliefuri postate de tine arată clar când este vorba de prizonieri. Aceeaşi poziţie a extensiei pelerinei în partea din faţă o găseşti şi aici [ http://www.digital-images.net/Images/Rome/Triumphal_Arches/Arch_ofConstantine_detail1_3767.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Era un topic cu fotografii vechi în care apar nişte ţărani ardeleni cu aceeaşi pelerină şi-mi aduc aminte că tot aşa se purta pelerina pe braţ Poate o găsesc. Editat de paradigmatic, 06 februarie 2013 - 12:23. |
#240
Publicat: 06 februarie 2013 - 12:17
Arcul lui Constantin a fost construit prin recuperarea unor elemente din alte edificii anterioare. Este si cazul statuilor de daci.
In secolul al XVI-lea statuile nu mai aveu capete si nici brate/maini. Ele au fost completate de un faimos sculptor italian baroc. E greu astfel de apreciat ce "aliura" a intentionat sa le dea creatorul. |
#241
Publicat: 06 februarie 2013 - 12:22
paradigmatic, pe 06 februarie 2013 - 12:15, a scris:
Nu sunt de acord că este rănit. [...] Extensia pelerinei în care se sprijină braţul este în opinia mea o modă a vremii. Pe Columna ai mai multe scene cu daci care se supun lui Traian. Poti compara. Nu-s deloc demne posturile dacilor supusi in scenele respective paradigmatic, pe 06 februarie 2013 - 12:15, a scris:
Celelalte basoreliefuri postate de tine arată clar când este vorba de prizonieri. Editat de criztu, 06 februarie 2013 - 12:23. |
#242
Publicat: 06 februarie 2013 - 12:28
paradigmatic, pe 06 februarie 2013 - 12:15, a scris:
Era un topic cu fotografii vechi în care apar nişte ţărani ardeleni cu aceeaşi pelerină şi-mi aduc aminte că tot aşa se purta pelerina pe braţ Poate o găsesc. Asta? [ http://1.bp.blogspot.com/-Yme_VizGbYM/Td0tMaQOgVI/AAAAAAAAIQc/_SZVFp7tJoI/s1600/Tarani_la_sfat.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mie mi se pare o scena de coreografie. "Paturile" ale nu sunt deloc autentice. Pelerinele se purtau pe umeri nu legate pe sub brat. Cineva a regizat intreaga scena. |
#243
Publicat: 06 februarie 2013 - 12:30
criztu, pe 06 februarie 2013 - 12:22, a scris:
Arata ca nu exista o postura standard pt cum se reprezinta un prizonier, ci din contra, mai multe posturi. Aveau lângă ei un asupritor care le imobiliza încheieturile mâinilor legate în prealabil. La spate sau în faţă. Vezi asta Este ăsta rănit ? [ http://jasbaku.files.wordpress.com/2013/01/gentarchin-tharpaland-edit.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] mojo-jojo, pe 06 februarie 2013 - 12:28, a scris:
Asta? Ăla din spate. Vezi că şi budistul de mai sus şi-a scos umărul din pelerină! Editat de paradigmatic, 06 februarie 2013 - 12:31. |
#248
Publicat: 14 aprilie 2013 - 13:04
Eu am întrebat serios.
Știu că ”imaginea” dacilor este clădită pe reprezentările acestora de pe Columna lui Traian. Însă dacă suntem mai atenți, obeservăm că îmbrăcămintea acestora nu e caracteristică doar dacilor ci întregii zone temperat continentale est europene. Caciula, opinca, ițarii, pelerina, nu reprezintă un monopol al dacilor. Peste tot în estul Europei oamenii se îmbrăcau cam la fel, întrucât se foloseau de resursele locale. Inclusiv romanii s-au îmbrăcat în acest mod, atât timp cât au stat în zone reci. Când spui roman, te gândești la un tip în fustă și chiloți din piele, ori îmbrăcat în vreun sac tras pe cap. Dar când aceștia trăiau în zone reci, este clar că nu rămâneau îmbrăcați așa. Să revenim la daci. Ce informații avem despre ei? Erau bărboși pentru că așa era moda lor? Dar dacă nu erau bărboși decât de nevoie și noi am rămas cu impresia aceasta doar după portretizările lor de pe columnă? Poate că sclavii ori prizonierii daci nu puteau să își taie părul, la fel ca toți cei aflați în lanțuri. Poate că aspectul acesta, ne îngrijit, a fost doar o metodă de accentuare a stării decandente a ”celor supuși”. O formă de reliefare a superiorității cuceritorului. Știm că romanii își tăiau părul de pe față și că îi desconsiderau pe cei păroși (barbarii). Observăm în toată portretistica romană că barbarii sunt reprezintați cu bărbi mari și păr dezordonat. Oare nu suntem victima unei interpretări eronate și că dacii nu arătau chiar așa, în realitate? Sau mai bine spus, ce ne face să credem că acei oameni sunt daci? Hainele și bărbile? |
#249
Publicat: 14 aprilie 2013 - 13:38
tomaso, pe 14 aprilie 2013 - 13:04, a scris:
Eu am întrebat serios. daca intrebi "de unde stim ca asa aratau dacii, ca toti se imbracau la fel", pai tiai dat singur raspunsul. Asa aratau dacii, la fel ca partii, ilirii, germanicii, sarmatii, cu variatiuni si specific. tomaso, pe 14 aprilie 2013 - 13:04, a scris:
Poate că aspectul acesta, ne îngrijit, a fost doar o metodă de accentuare a stării decandente a ”celor supuși”. O formă de reliefare a superiorității cuceritorului. Știm că romanii își tăiau părul de pe față și că îi desconsiderau pe cei păroși (barbarii). Observăm în toată portretistica romană că barbarii sunt reprezintați cu bărbi mari și păr dezordonat. Oare nu suntem victima unei interpretări eronate și că dacii nu arătau chiar așa, în realitate? Astfel, pe columna lu traian, infrangerea dacilor e reprezentata ca o soarta inevitabila, dar marinimia si iertarea romanilor e mare, lasati femeile si copiii sa vina la mine, spune Traian intr-o scena in care o dacoaica ii ofera pruncul. Pe columna lu marc aureliu in schimb, infrangerea germanicilor e reprezentata ca o anihilare cumplita, prizonierii germanici sunt insirati la decapitare, femeile germanice violate, dezmembrate, genocidate. deci da, reprezentarea dacilor in arta romana este propagandistica, asa cum sunt reprezentati si arabii musulmanii in arta occidentala. arabi in imaginatia americanilor |
|
#250
Publicat: 14 aprilie 2013 - 15:48
criztu, pe 14 aprilie 2013 - 13:38, a scris: Ești sigur că ai atașat poza corectă pentru arabi? criztu, pe 14 aprilie 2013 - 13:38, a scris:
arcu lu constantin a luat statui si frize din foru lu traian, care for al lu traian celebra victoria asupra daciei. Acesta este răspunsul la întrebarea mea. Muțumesc! |
#251
Publicat: 16 aprilie 2013 - 08:43
tomaso, pe 14 aprilie 2013 - 13:04, a scris:
Eu am întrebat serios. Știu că ”imaginea” dacilor este clădită pe reprezentările acestora de pe Columna lui Traian. Însă dacă suntem mai atenți, obeservăm că îmbrăcămintea acestora nu e caracteristică doar dacilor ci întregii zone temperat continentale est europene. Caciula, opinca, ițarii, pelerina, nu reprezintă un monopol al dacilor. Peste tot în estul Europei oamenii se îmbrăcau cam la fel, întrucât se foloseau de resursele locale. Inclusiv romanii s-au îmbrăcat în acest mod, atât timp cât au stat în zone reci. Când spui roman, te gândești la un tip în fustă și chiloți din piele, ori îmbrăcat în vreun sac tras pe cap. Dar când aceștia trăiau în zone reci, este clar că nu rămâneau îmbrăcați așa. Să revenim la daci. Ce informații avem despre ei? Erau bărboși pentru că așa era moda lor? Dar dacă nu erau bărboși decât de nevoie și noi am rămas cu impresia aceasta doar după portretizările lor de pe columnă? Poate că sclavii ori prizonierii daci nu puteau să își taie părul, la fel ca toți cei aflați în lanțuri. Poate că aspectul acesta, ne îngrijit, a fost doar o metodă de accentuare a stării decandente a ”celor supuși”. O formă de reliefare a superiorității cuceritorului. Știm că romanii își tăiau părul de pe față și că îi desconsiderau pe cei păroși (barbarii). Observăm în toată portretistica romană că barbarii sunt reprezintați cu bărbi mari și păr dezordonat. Oare nu suntem victima unei interpretări eronate și că dacii nu arătau chiar așa, în realitate? Sau mai bine spus, ce ne face să credem că acei oameni sunt daci? Hainele și bărbile? greseala mea.... portul dacilor seaman si cu cel al cavalerilor Jedi.....deci e clar, aia nu sunt daci, sunt Jedi.... asta convine contestatarilor Daciei? lasati-o dracu ca macane.... adica e clar ca aia sunt DACI..... intrebarea era cu ce scop au fost pusi acolo.... Editat de "BandiT", 16 aprilie 2013 - 08:45. |
#252
Publicat: 16 aprilie 2013 - 18:00
"BandiT", pe 16 aprilie 2013 - 08:43, a scris:
greseala mea.... portul dacilor seaman si cu cel al cavalerilor Jedi.....deci e clar, aia nu sunt daci, sunt Jedi.... asta convine contestatarilor Daciei? lasati-o dracu ca macane.... adica e clar ca aia sunt DACI..... intrebarea era cu ce scop au fost pusi acolo.... Cu mine nu ai prea nimerit treaba cu ”contestatarii dacilor”. Nu contest și nu susțin. Doar îmi pun întrebări atunci când am nelămuriri. Ție ți se pare firesc ca orice om cu barbă și căciulă turtită pe-o parte să fie dac. Ok, tot respectul meu, dar mie nu mi se pare a fi o certitudine. Chipul lui Isus în imaginarul colectiv este foarte asemănător cu al unui gay danez cu tendințe reprimate de hipster. E puțin probabil ca Isus să fie un tip blond, cu ochi albaștri, cu față prelungă, așa cum ne este portretizat în iconografia generală. Mai probabil ar fi că Isus să fi fost un om care arăta precum locuitorii din Asia Mică. Adică mai bruneți și mai scunzi. Dacă întrebi un credincios cum arată isus, o să-ți descrie imaginea aceasta, fără să o pună la îndoială. Exact cum unii își închipui chipul dacilor. ”Are barbă și caciulă pe o parte?” ”Are ițari?” ”Atunci e dac.” Pe bune? Sigur sigur? Eu am niște îndoieli că doar dacii erau îmbrăcați ca niște jedi cu căciuli pe-o parte. Nici măcar nu știm sigur dacă dacii purtau bărbi. De unde știm, în afară de imaginile lăsate de romani? De unde știm că acestea sunt exacte și că aceasta era moda dacilor? Poate că avem de a face cu o imagine generică a ”barbarului” în viziunea romanilor. Am observat că romanii aveau tendința să-și înfățișeze dușmanii ca pe niște tipi cu bărbi și plete. Pentru ei, barbarul era pletos și bărbos. Iar romanii erau bărbieriți și cu părul tăiat castron, fapt care era un evident semn de ”civilizație”, în opinia lor. Dar poate mă înșel pentru că nu am informația potrivită. Poți să-mi arăți reprezentări de daci care să provină din altă parte decât lumea romană? Aș fi foarte curios. [ http://purplemotes.net/wp-content/uploads/2012/08/serapis.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Acest chip este al unui dac? Dar acesta? [ http://dolce-far-niente.ro/media/blogs/DolceFarNiente/Post_0/Dacii_in_sculptura_romana_1_dac.png?mtime=1360249456 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi