Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
industria romaneasca
Last Updated: Sep 06 2023 13:22, Started by
Allahu
, May 13 2012 09:11
·
11
#1765
Posted 21 October 2022 - 13:54
Ma insel eu sa in loc de Isovolta acum este ICME-ECAB ? Am trecut pe acolo insa din viteza masinii.
|
#1766
Posted 21 October 2022 - 13:55
I.C.M.E. din Bucureşti este I.C.M.E.
U.M.E.B. mai funcţionează, dar nu în vechea locaţie, unde acum e mal. |
#1767
Posted 21 October 2022 - 16:54
Bogotta, on 21 octombrie 2022 - 13:54, said:
Ma insel eu sa in loc de Isovolta acum este ICME-ECAB ? Am trecut pe acolo insa din viteza masinii. |
#1768
Posted 02 November 2022 - 07:33
#1769
Posted 21 November 2022 - 08:31
Voi stiati de lucrarea asta neterminata de 30 de ani ??
O lucrare aproape terminată în 10 ani nu a putut fi finalizată nici după 30 de ani de la Revoluţie. Este vorba despre un proiect de cale ferată care în 1989 apărea finalizat în proporţie de peste 70% Va recomand articolul : https://adevarul.ro/...el-1988456.html |
#1770
Posted 21 November 2022 - 10:19
fum, on 20 octombrie 2022 - 19:52, said:
Iată un bun prilej de discuție despre electromotoarele românești, care s-au ridicat la nivelul celor făcute în oricare țară capitalistă. UMEB București, Electroputere Craiova, fabrica din Filiași, Electromotor Timișoara, Electroprecizia Săcele, fabrica din Sf. Gheorge, fabrica din Pitești, fabrica din Strehaia. Dar motoarele electrice nu sunt o marfă căutată în capitalismul dâmbovițean, prin urmare s-a ales praful cam de tot. Industria orizontală, de fabricare a conductorilor emailați, Isovolta București și Conductori emailați Zalău, împreună cu linia lor de aprovizionare, gigantul Cuprom, au cam căzut, Zalău de tot, rămânând astăzi jumătatea din Isovolta București care fabrica gama de cabluri electrice, iar din jumătatea care făcea materiale electroizolante și conductori emailați rămânând doar partea de trefilare, pentru a alimenta uzina de cabluri, apoi doar o minimă linie de emailare pentru conductoare cu profil rectangular, cerute la fabricarea transformatoarelor electrice, cine le-o mai face. S-au dus pentru ca n-au fost competitive. Eu am lucrat la Electroprecizia la mijlocul anilor 2000. Faceam motoare pe care puneam direct placuta cu ABB. La un moment dat au aparut motoarele din China care erau mai ieftine. Am inteles ca trabuia sa cautam solutii ca sa le facem si noi mai ieftine. Nu stiu ce s-a mai intamplat pentru ca eu am plecat de acolo. Din cate am inteles acum nu mai fac motoare, s-au pucat sa faca lucrari in statii electrice. Are rost sa va mai spun ca eu m-am angajat inginer acolo cu salariul de 4,6 ,milioane lei pe luna (sau 460 de RON)? Are rost sa va mai spun ca trimiteam tiruri de motoare si ca unle dintre ele ni le trimetea ABB inapoi ca neconforme? Da, le verificam inainte de plecare dar le verificau si ei la receptie. Are rost sa va spun ca se lucra pe strunguri din anii '60? |
#1771
Posted 21 November 2022 - 12:43
Dacă pe strunguri din anii ”60 (printre altele, fabricarea unui motor presupunând utilaje de ștanțare, prese, turnare, strunjire, frezare, rectificare, echilibrare, etc.), se puteau face motoare care să poarte eticheta ABB, are rost orice discuție. ABB este o forță industrială, care stă oricând lângă SIEMENS, deci exigențele erau mari, ceea ce nu înseamnă că nu puteam sta la nivelul firmelor italiene, de ex., cu mare succes și lejeritate. Într-un documentar de dată suficient de recentă, am văzut că moneteria elvețiană lucrează, sau lucra la data filmărilor, pe utilaje din anii ”50, mai exact și pe astfel de utilaje. Firmele mari au, nu de puține ori, capacitatea tehnică de a-și întreține și regla utilajele în vederea conservării parametrilor constructivi, poate chiar de îmbunătățire a acestora, așa că vechimea echipamentelor este relevantă doar dpdv. al productivității și nu musai al calității, al parametrilor finali. Lucrez pentru un client care are ca dotare și strunguri + freze din anii ”80, poate chiar 70, și din anii ”90, plus patru utilaje ”moderne”, cu comandă numerică, de prin 2015. Ei bine, ce iese de acolo, iese artă, doar că nu prea mai are cu cine, colectivul de bază fiind dominat de pensionari, la care se mai adaugă câțiva alți pensionari veniți punctual să sprijine situațiile de criză. Când o să se termine cu ăștia, activitatea se va stinge... Din ce am mai văzut pe acolo, pe cei tineri, veniți să-și încerce abilitățile, ori nu-i prinde săptămâna, ori nu-i prinde luna, iar asta cu încurajări din partea conducerii și cu maxim suport.
|
#1772
Posted 23 November 2022 - 08:02
fum, on 21 noiembrie 2022 - 12:43, said:
Dacă pe strunguri din anii ”60 (printre altele, fabricarea unui motor presupunând utilaje de ștanțare, prese, turnare, strunjire, frezare, rectificare, echilibrare, etc.), se puteau face motoare care să poarte eticheta ABB, are rost orice discuție. ABB este o forță industrială, care stă oricând lângă SIEMENS, deci exigențele erau mari, ceea ce nu înseamnă că nu puteam sta la nivelul firmelor italiene, de ex., cu mare succes și lejeritate. Într-un documentar de dată suficient de recentă, am văzut că moneteria elvețiană lucrează, sau lucra la data filmărilor, pe utilaje din anii ”50, mai exact și pe astfel de utilaje. Firmele mari au, nu de puține ori, capacitatea tehnică de a-și întreține și regla utilajele în vederea conservării parametrilor constructivi, poate chiar de îmbunătățire a acestora, așa că vechimea echipamentelor este relevantă doar dpdv. al productivității și nu musai al calității, al parametrilor finali. Lucrez pentru un client care are ca dotare și strunguri + freze din anii ”80, poate chiar 70, și din anii ”90, plus patru utilaje ”moderne”, cu comandă numerică, de prin 2015. Ei bine, ce iese de acolo, iese artă, doar că nu prea mai are cu cine, colectivul de bază fiind dominat de pensionari, la care se mai adaugă câțiva alți pensionari veniți punctual să sprijine situațiile de criză. Când o să se termine cu ăștia, activitatea se va stinge... Din ce am mai văzut pe acolo, pe cei tineri, veniți să-și încerce abilitățile, ori nu-i prinde săptămâna, ori nu-i prinde luna, iar asta cu încurajări din partea conducerii și cu maxim suport. 1. Da, se puteau face dar veneau multe inapoi ceea ce crestea pretul de productie pe bucata. In plus aia se steptau sa primeasca un anumit numar de motoare. Daca trebuia sa trimita inapoi din ele era ca si cum n-au primit numarul solicitat. 2. Da, se putea dar n-a fost management si viziune. De exemplu biroul de proiectare era gol. Salile in care inainte lucrau zeci de proiectanti, judecand dupa numarul de birouri, acum erau goale. Nu mai vorbesc de faptul ca nu erau echipate cu calculatoare. Nici nu aveau pentru cine, de vreme ce erau goale. 3. Nu se angajau tineri pentru a fi specializati desi, in perioada aia, inca mai exista scoala profesionala deci existau inca tineri care s-ar fi angajat intr-o fabrica. Problema este ca salariul era la nivelul salariului minim asa ca tinerii preferau sa o intinda. La noi in tara nu s-a inteles niciodata ca salariul minim este pentru necalificati. |
#1773
Posted 23 November 2022 - 08:11
#1774
Posted 23 November 2022 - 10:09
garett, on 23 noiembrie 2022 - 08:11, said:
Nu sesizezi nici o problemă acolo, nu? Stii ce? Ma doare sufletul cand trebuie sa cumparam transformatoare din Italia in loc sa cumparam din Romania. Cum naiba aia, care au salarii mai mari decat noi, pot fi mai competitivi decat noi pe piata asta? Motoare si Transformatoare se produc de o suta si ceva de ani nu este "rocket science". Am avut industria asta. Cum de nu o putem face mai competitiva? Raspunsul meu este ca nu am stiut sa investim in oameni si mijloace de productie moderne care sa ne creasca competitivitatea. Nu trebuie sa fii cel mai bun de pe piata. Trebuie sa ai raportul pret/calitate cel mai bun. Din pacate, perioada aia cu : " am zece catine la poarta" ne-a pus capac. |
|
#1775
Posted 23 November 2022 - 10:15
Știi că transformatoarele alea "made in Italy" sunt de fapt "made in China" cu eticheta schimbată, da?
Problema este de sistem, de când toate companiile europene s-au dus în China și AU FOST LĂSATE să o facă! Era cât se poate de simplu să impui restricții pan-europene împotriva externalizării producției, UE a fost mai preocupată de genul 76 și înverzeală! |
#1776
Posted 23 November 2022 - 10:22
garett, on 23 noiembrie 2022 - 10:15, said:
Știi că transformatoarele alea "made in Italy" sunt de fapt "made in China" cu eticheta schimbată, da? Problema este de sistem, de când toate companiile europene s-au dus în China și AU FOST LĂSATE să o facă! Era cât se poate de simplu să impui restricții pan-europene împotriva externalizării producției, UE a fost mai preocupată de genul 76 și înverzeală! |
#1777
Posted 23 November 2022 - 11:13
Se mai produce şi în Europa. Nu se importă totul din China/Asia sau Turcia. Unele produse sunt cu valoare adăugată mare sau nu conţin prea multă electronică (deci ce e mecanic se poate face şi în Europa, cu electronică importată), deci se pot manufactura în Europa. Mai producem şi textile - cel puţin prin Est, deşi e posibil ca pentru unele mărci să existe şi în Vest - cred că marca de adidaşi pe care îi folosesc produce în Italia (sunt si sunt cam singurii care îmi vin). Produse alimentare mai facem.
În anii '90 muncitorii o duceau cam rău în România. Dar credeam că totuşi aveau salarii ceva mai mari decât a majorităţii vânzătoarelor. @ cipri1981 : era cu 100 la poartă. Şi uite, acum se găsesc mai greu angajaţi în unele domenii, că s-a săturat lumea de salarii mizere. |
#1778
Posted 28 November 2022 - 07:03
Ah, transformatoare nu ştiu dacă mai producem, dar cabluri electrice se mai fac la I.C.M.E. Habar nu am însă dacă se folosesc mult în România sau este preferat importul.
|
#1779
Posted 28 November 2022 - 12:27
djl, on 28 noiembrie 2022 - 07:03, said: Ah, transformatoare nu ştiu dacă mai producem, dar cabluri electrice se mai fac la I.C.M.E. Habar nu am însă dacă se folosesc mult în România sau este preferat importul. Am cate ceva care te poate interesa, cum facem. De exemplu o unitate ZIP de 750 MB, un IGo... etc., etc. |
|
#1780
Posted 28 November 2022 - 14:24
djl, on 28 noiembrie 2022 - 07:03, said:
Ah, transformatoare nu ştiu dacă mai producem, dar cabluri electrice se mai fac la I.C.M.E. Habar nu am însă dacă se folosesc mult în România sau este preferat importul. Pai transformatoare se faceau la Filiasi . Postasem o poza cu unul. Atat cu racire cu ulei cat si cu aer. Insa cred ca s-a dus dracu fabrica demult. Ca multe altele. |
#1781
Posted 28 November 2022 - 14:34
#1782
Posted 04 December 2022 - 08:19
Fabrica de ulei UNIREA Iasi. Pozele reprezinta ce a fost.
Ce a devenit vedeti in articolul de mai jos ..... https://www.bzi.ro/f...striala-3963034 Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users