Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Centrale termice compacte

Portofoliu incepator pe Bursa New...

Probabil inselatorie pe OLX

Istoric Google
 Copil cu temperament sangvinic

ADA TEL SERVICES

inlocuire bara fata clio 4

Ce avem de platit in 2024 la cump...
 La mulți ani @Arader!

La mulți ani @gabiroa!

La mulți ani @gerbil!

La mulți ani @Therockstar!
 Suspect Frauda Informatica

Scari interioare

Parcare gratis Romexpo

Limbaj de programare RUST
 

asamblarea a doua tevi

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
spirit09

spirit09

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 03.03.2006
Buna ziua
Scriu in aceasta arie de proiectare mecanica pentru ca nu am gasit aria potrivita.

Doresc sa ma ajutati cu o asamblare a doua tevi (fie din aluminu, fie din PVC) una in cealalta si nu stiu de unde sa pornesc. Cea exterioara vreau sa o fixez si cea interioara sa se roteasca cu ajutorul unui motoras. Teava cu diametrul mai mic, cea care intra in cealalta teava si cea care se roteste, sa aiba diametrul interior de 45 mm. Vreau sa stiu ce rulmenti sa folosesc, cum se pot monta fara ca tevile sa iasa una din cealalta si ce alte piese mai imi trebuie. Doresc ca rulmentii sa fie cat mai subtiri, adica diferenta de diametru intre cele doua tevi sa fie cat mai mica. Vreau sa stiu si cum pot sa fac angrenajul de rotire a tevii cu acel motoras. Nu sunt prea priceput in acest domeniu si de aceea m-am exprimat asa de rudimentar.

Pe scurt: doresc rotirea unei tevi cu ajutorul unui motoras si cateva surse de unde pot achizitiona aceste piese.
Orice alta idee e bine venita.
MultumescAttached File  teava.JPG   39.02K   39 downloads

#2
foca28

foca28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 08.01.2006
Sa inteleg ca teava cea mai mare are rol de lagar (suport) pentru montarea rulmentilor?

Apoi prin acei 2 rulmenti vrei sa bagi teava mai mica si aceasta sa fie rotita de acel motor?

Daca nu ai dimensiuni STAS la tevi, va trebui sa-ti cauti mai intai rulmentii care ca dimensiuni au (diametru interior+diametru exterior+grosime) apoi cu ajutorul unui strungar sa-ti faci lagarele.

Acestea vor fi facute cu strangere pentru a nu permite iesirea rulmentului.

Apoi teava mica care intra prin rulmenti va trebui facuta sa intre cu strangere, pentru a nu iesi din rulmenti.

Legatura de la motor la teava poate fi facuta cu curele elastice?

Cel mai bine vorbesti cu un strungar.

Edited by foca28, 18 February 2012 - 17:12.


#3
foca28

foca28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 08.01.2006
Nu pot sa dau edit asa ca pun aici.

Asa ceva vrei sa faci?

Este decupat ca sa se inteleaga.

Attached Files



#4
spirit09

spirit09

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 03.03.2006
In primul rand va multumesc de raspuns.

View Postfoca28, on 18th February 2012, 17:07, said:

Sa inteleg ca teava cea mai mare are rol de lagar (suport) pentru montarea rulmentilor?
Apoi prin acei 2 rulmenti vrei sa bagi teava mai mica si aceasta sa fie rotita de acel motor?
Exact


View Postfoca28, on 18th February 2012, 17:07, said:

Daca nu ai dimensiuni STAS la tevi, va trebui sa-ti cauti mai intai rulmentii care ca dimensiuni au (diametru interior+diametru exterior+grosime) apoi cu ajutorul unui strungar sa-ti faci lagarele.
Se gasesc astfel de rulmenti cu diametrul interior de ~47-49mm si diametrul exterior cat mai aproape de diametrul interior? Si daca stiti o sursa de unde sa ii pot achizitiona.

View Postfoca28, on 18th February 2012, 17:07, said:

Legatura de la motor la teava poate fi facuta cu curele elastice?
Se poatre face cu curele elastice, cu curele zimtate sau cu roti dintate.

View Postfoca28, on 18th February 2012, 17:07, said:

Asa ceva vrei sa faci?
Este decupat ca sa se inteleaga.

Teava din interior trebuie sa fie mai lunga la un capat cu ~20 cm iar la celalalt capat sa fie identic. Tot acest ansamblu are lungimea de ~ 30 cm. Ideea e ca teava de deasupra sa fie suport pentru motor si sa fie atat de lunga incat sa poata sa tina stabila teava din interior.

Daca aveti alte idei mai eficiente, va sunt recunoscator.

#5
foca28

foca28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 08.01.2006
In legatura cu rulmentii. Eu am in oras un magazin de rulmenti si cand am cumparat i-am cerut acele dimensiuni, diametru interior, exterior, grosimea.

In acest proiect important este diametrul exterior si interior. Un exemplu de dimensiuni de rulmenti se poate gasi Aici

De asta ziceam ca inainte se cumpara rulmentii care dicteaza diametrele tevilor.

Cel mai simplu este sa faceti angrenarea prin curele elastice.

Daca teava de sus este si pe post de suport atunci va trebuie o bara plina si se va freza partea de sus ca sa fie plana=> suport plan pentru motor. Apoi se gaureste complet pentru a acomoda teava mica, apoi se prelucreaza la capete lagarele pentru rulmenti.

Toate aceste operatii fara o freza si un strung sunt imposibil de realizat.

#6
spirit09

spirit09

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 03.03.2006
Am sa tin cont de sfaturile pe care mi le-ai dat. Multumesc de ele si de timpul acordat. Am sa revin daca mai am alte nelamuriri.

#7
foca28

foca28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 08.01.2006
Uite am mai facut repede 2 schite cu ce am discutat mai sus.

Nu am cote asa ca am pus la ochi diametrele la tevi.

Nu am stiut cum sa fac canalul in teava mica pentru curea, trebuie sa mai experimentez.

Am bagat si canalul.

Attached Files


Edited by foca28, 18 February 2012 - 19:28.


#8
spirit09

spirit09

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 03.03.2006

View Postfoca28, on 18th February 2012, 19:19, said:

Uite am mai facut repede 2 schite cu ce am discutat mai sus.

Nu am cote asa ca am pus la ochi diametrele la tevi.

Nu am stiut cum sa fac canalul in teava mica pentru curea, trebuie sa mai experimentez.

Am bagat si canalul.

Cam asa ceva doresc. Vreau sa te intreb daca nu cumva cureaua elastica nu "patineaza" sau "aluneca" in locasul lui de pe teava interioara sau de pe fulia de pe motor in conditiile in care pe teava interioara si la capatul acesteia se monteaza o greutate care la un moment dat trebuie sa stea in pozitie orizontala. De aceea ma gandesc la o montare pe teava interioara a unei roti dintate cu diametrul interior a rotii dintate identice cu cea a rulmentului. Huh, e mai complicat asa. :)

#9
foca28

foca28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,429
  • Înscris: 08.01.2006
Nu stiu daca aluneca. Depinde cat de tensionata este cureaua. Daca suprafata este degresata si rugozitatea nu este foarte mica nu are de ce sa alunece.

Eu nu stiu daca poti sa cumperi roti dintate gata facute pentru diametrele tale de tevi. Daca nu se gasesc trebuie confectioanta roata dintata.

Nu inteleg faza cu diametrul rotii dintate la interior sa fie identic cu rulmentul.

Daca vrei sa faci transmisie cu roata dintata trebuie una cu diametrul interior egala cu diametrul tevii mici. Montata cu pana pe teava mica.

Apoi trebuie o alta roata montata pe axul motorului. Asta trebuie montata cu strangere ca e dificil de dat canal de pana pe axul motorului.

Dupa aceea trebuie luat in calcul diametrul exterior al rotii 1 + diametrul exterior al rotii 2 = o imbinare perfecta la punctul de contact intre cele 2 roti.

E complicat cu roti dintate.

#10
spirit09

spirit09

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 03.03.2006
Asa cum zici, e mai complicat cu roti dintate. Sper sa pot realiza ansamblul cum mi-ai propus. Iti multumesc inca o data pentru timpul acordat. Daca mai sunt si alte metode le mai astept.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate