Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Rugina

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Gurban_Dan

Gurban_Dan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 13.07.2005
Am vazut f. multe Dacii Berline, ruginind in prostie.
E un fenomen ciudat, ca mai intai se 'umfla' vopseaua, de paraca ar fi permeabila la apa, apoi crapa si vezi droie de rugina.
   De ce se intampla asta.
   Cum poti ievita ruginirea daca nu ai garaj ?   :)

#2
zoltan

zoltan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 425
  • Înscris: 10.12.2003

Gurban_Dan, on Sep 20 2005, 15:38, said:

Am vazut f. multe Dacii Berline, ruginind in prostie.
E un fenomen ciudat, ca mai intai se 'umfla' vopseaua, de paraca ar fi permeabila la apa, apoi crapa si vezi droie de rugina.
   De ce se intampla asta.
   Cum poti ievita ruginirea daca nu ai garaj ?   :)

<{POST_SNAPBACK}>


La Dacie?NU POTI!!! :console:

#3
active95

active95

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,920
  • Înscris: 29.03.2005
Se poate numai depinde de citi bani dispui.  :D

#4
eXXocet

eXXocet

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,010
  • Înscris: 16.04.2004

zoltan, on Sep 20 2005, 15:46, said:

La Dacie?NU POTI!!! :console:

<{POST_SNAPBACK}>


Ha-ha, corect! Sunt zone la Dacie, in care uleiul nu ajunge, oricat te-ai stradui.
Eu am luat-o antifonata special, am antifonat-o si eu, i-am bagat ulei in praguri, usi si aripile spate si tot degeaba, a muscat-o rugina intai la imbinarea dintre oala si aripa spate, acum observ ca si intaritura usilor din spate e strapunsa. Masina a fost tinuta 8 ani in garaj, de 3 ani sta afara multumita d-nului Mazare.
Ca o urmare fireasca azi-noapte mi-au furat masina. Mi-a gasit-o Politia la 60Km de C-ta, la marginea unui sat.
:crybaby:  :crying:

#5
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,986
  • Înscris: 17.10.2003
Si cum era, mai mergea, lovita, etc? Sau s-a terminat benzina?

Ce zici, ca la mine sta apa tot timpul in partea stg a portbagajului, cateodata imi mai aduc aminte si bag surubelnita in aura aia din spatele rotii si curge cam 1kg (zici ca e vaca care face pisu), dar nu e gram de rugina acolo de 20 si ceva de ani. Nu-mi explic fenomenul, mai ales ca in rest am facut de toate, de la antifonat si vopsit la schimbat diverse tablarii.

Acum:
In general cand ai pus sudura te astepti dupa cativa ani sa apara rugina, pentru ca acolo apare fenomenul de oxidare. Mai buna e cea cu CO2 ca nu face zgura sau cea in puncte ca sunt topiri locale.
Apoi, daca tabla nu e decapata cum trebuie, urmele de rugina cresc in timp si se umfla pe sub vopsea. La fel si vopseaua, daca nu e respectata toata tehnologia, nu adera cum trebuie, e poroasa, si da voie picaturilor fine de apa sa se infiltreze. Asa ca oamenii care vopsesc in curte sau in garaj cand afara ploua, pot sa se astepte la cel mult 1...2 ani fara sa infloreasca.

Ca sa faci treaba buna te costa mai mult decat face masina: pregatire asa cum trebuie a caroseriei inainte, grunduri si vopseluri de calitate, oameni meseriasi si seriosi (sa faca treaba cum trebuie, nu sa dea peste ochi) si in sfarsit operatii de vopsire cu echipamente adecvate.

De ex. un vecin de-al meu care nu prea da banu' ci prefera sa umble cu carpaceli, a avut bafta sa fie sters de un autobuz pe toata partea stanga. Asa incat s-a ales cu o reparatie in service. Vreau sa spun ca dupa vreo 3 ani vopseaua tot lucioasa e si n-are nici gram de rugina. Masina sta tot timpul in fata blocului langa a mea si in plus tipul face taximetrie si carausie, ca are gradina si il pune pe fi-su sa vanda in piata toata vara.

#6
eXXocet

eXXocet

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,010
  • Înscris: 16.04.2004

akeem, on Sep 21 2005, 06:45, said:

Si cum era, mai mergea, lovita, etc? Sau s-a terminat benzina?

Ce zici, ca la mine sta apa tot timpul in partea stg a portbagajului, cateodata imi mai aduc aminte si bag surubelnita in aura aia din spatele rotii si curge cam 1kg (zici ca e vaca care face pisu), dar nu e gram de rugina acolo de 20 si ceva de ani. Nu-mi explic fenomenul, mai ales ca in rest am facut de toate, de la antifonat si vopsit la schimbat diverse tablarii.

<{POST_SNAPBACK}>


Cred ca a ramas si fara benzina, insa nu am putut verifica asta pt ca mi-a ciopartit instalatia electrica. Am adus-o tractata de la Nicolae Balcescu la Constanta pe o ploaie torentiala si eu stergeam parbrizul cu mana, folosind o lamela de stergator. A fost chin, culmea ca tocmai cand am ajuns in oras mi s-a smuls si bara din fata, noroc ca fiind din acele serii din material mai elastic nu s-a spart, trebuie sa-i schimb numai armatura. :deadtongue:
Si la mine intra apa in portbagaj, tot prin partea stanga, dar acolo nu rugineste intr-adevar [e drept ca e insonorizata (cred ca e vb de Teroson) si am mai depozitat acolo ceva cutii de ulei necapsulate bine :D  ]

Edited by eXXocet, 21 September 2005 - 15:02.


#7
Addnann

Addnann

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 23.08.2005
hmmm ... umor negru ... mirlani (scuze de expresie)

#8
Gurban_Dan

Gurban_Dan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 13.07.2005
Eu cred ca astia de la Dacia au facut-o special sa arate ce prosta e Berlina si ce extraordinara e Logan-ul.

  Pai altfel nu-mi explic cum vopseua facuta special sa protejeze de rugina, ea ajuta tabla sa ruginesca !!!!!!!!!!
  Adica se umfla si in locul ala acumuleaza apa. Da mai bina ar sari sa-i dea 'voie' sa se usuce.  
    Iata o noua ideie la Dacia : vopseua - generator de rugina.

#9
dmldone

dmldone

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 04.10.2005
eu zic ca este si de la tabla. este prea subtire si de o calitate nu tocmai buna. sa nu zic de cum le vopseau. acum ca sunt astia de la Renault, cine stie, poate le fac mai bune.

Edited by dmldone, 04 October 2005 - 14:54.


#10
ReKo

ReKo

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,917
  • Înscris: 24.10.2004
Daca circuli mereu cu masina n-are cum sa rugineasca.

#11
danchitu866

danchitu866

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,800
  • Înscris: 06.12.2003
Am un Matiz argintiu in familie, condus de sor-mea si acum a ajuns la maica-mea. Am descoperit azi ca pe usa, jos de tot, este o pata de rugina de 5x20mm, aparent de la o bordura. Este si usor indoita tabla, dar doar pe acea portiune mica, din picioare nici nu se vede. Masina are vreo 10 luni.  :photo:

So, ce e de facut? Service? How much?
10x

#12
ReKo

ReKo

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,917
  • Înscris: 24.10.2004
ori ii dai cu niste vaselina sa numai rugineasca pana in primavara

ori te duci la un tinichigiu ca sa ti-o indrepte si sa ti-o vopseasca acolo.

#13
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
Dacia ruginea in primul rind din cauza tablei de galati. Dupa aceea era calitatea pregatirii vopsirii. Au ruginit f bine si daciile cu vopsea de import. Am avut o dacie din 1989, in 1995 aripile fata erau gaurite (si le-am schimbat si am vopsit-o), in 1999, cind am vindut-o, incepusera usile si aripile spate sa se gaureasca. Cred ca din 2000 au trecut la tabla import slovacia, dar se pare ca nu a fost suficient, dovada posesorii de Logan cu vopseaua afectata de rahatul porumbeilor cu gripa aviara.

Unii au "antifonat" Dacia cu grund de vapoare si se pare ca aceia au avut cea mai buna protectie la rugina de la aripi si de desubt.

#14
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,986
  • Înscris: 17.10.2003
Normal, tabla vine in colaci de diverse latimi, pana la grosimi de 1,5 mm sau in pachete de 15...20 cm la grosimi mai mari (pentru dimensiuni normale ale foii, sa zicem 1500x2000 sau pe acolo). Foile sunt uleiate pentru conservare. Conservarea cea mai buna e atunci cand intre foi mai e bagata si o folie de plastic.
Problemele pot fi:
- inainte de conservare, daca tabla n-a fost curatata/decapata bine;
- conservare defectuoasa;
- depozitare aiurea (ploua pe ea);
- transport (daca o tarasti prin curte);
- in timpul procesului de fabricatie;
- depozitarea pieselor finite (adica elementele de caroserie sau chiar caroseria in sine);
Oricum, deoarece in timpul procesului de stantare/ambutisare filmul de ulei se intrerupe, trebuie si o conservare interoperatii a pieselor.

Fenomenul care se poate intampla este cel de pitting, adica puncte minuscule de rugina care odata ramase sub vopsea cresc in timp si apare fenomenul de umflare a vopselei, etc.

#15
Dan3000

Dan3000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 20.09.2005
Eu cred ca la Dacii au schimbat desteptii compozitia tablei in jurul anului 1985 (asa mi-a spus un tinichigiu auto - si tind sa il cred); nu au mai respectat formula recomadata de francezi. Eu am o dacie din 1984 si am tabla 90% impecabila, in timp ce am vazut Dacii din 2000 cu tabla ruginita varza.
Ca metode de inlaturare a ruginei: feruginol, care trebuie curatat bine dupa aplicare pt, ca este acid
Eu am facut altfel: am curatat cu bormasina, careia i-am atasat o perie de sarma, locurile cu rugina, apoi am dat cu un spray cu zinc, care e special anti-rugina, si apoi vopseaua. Cu smirghel nu poti curata nici pe departe fata de modul in care curata bormasina, care lasa tabla lucioasa si stralucitoare, fara pic de rugina.

#16
Gurban_Dan

Gurban_Dan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 13.07.2005
<<Daca circuli mereu cu masina n-are cum sa rugineasca. >>

Ideia e ca circul forte mult cu ea, dar nu non-stop.
In principiu rugineste mai mult cand sta.

Da, daca ma uit pe casa bunicilor, nici tabla de pe casa lor nu a ruginit cum a ruginit, si  utilajul meu a rugint in catva ani.

#17
iulik

iulik

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.09.2005
Cum ai atasat peria de sarma la bormasina? Poti fi mai explicit?

#18
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,050
  • Înscris: 03.12.2005
sunt perii speciale pentru bormasina, cu capat ca la burghie. nu te gandi c-a bagat-o cu coada in bormasina.

cauta prin targuri, trebuie sa gasesti o perie de-aia.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate