Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 

Probleme senzor Nikon D7000 murdar

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
81 replies to this topic

#55
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004
Ah, nu - problema chiar a fost rezolvata deci aparatele "noi" ar trebui sa fie OK; si presupun ca modelele afectate, dupa una-doua curatari, nu mai "scuipa" ulei pe senzor.
Normal nu este, ai dreptate - dar e o stare de fapt :) La un aparat atat de complex (inclusiv mecanic) si cu cicluri de viata mult sub ale aparatelor pe film, e dificil sa acoperi toate posibilitatile; iata, D7000 include o oglinda capabila de 6 cadre pe secunda. Oglinda asta necesita lubrifianti, care se aplica pur si simplu pe diverse componente. O idee prea putin si nu ai ungere, o idee prea mult si va fi imprastiat pe unde nu trebuie.
Apropo, pe vremuri aparatele treceau periodic prin operatii de curatare-lubrefiere-ajustare. Acum ne asteptam sa-si pastreze performantele de cand le cumparam pana cand se strica... echivalentul auto ar fi sa mergi cu masina sute de mii de km fara nici o revizie.

#56
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
Ma bucur ca problema s-a rezolvat. Oricum a mai aparut si la altii, deci este, asa cum ai remarcat, un punct sensibil. Astazi tehnologiile permit si alte solutii decat clasica vaselina, dar, probabil, ar ridica si mai mult costurile. Comparatia ta nu este buna: in cartea masinii scrie ce revizii se fac si la ce perioada. Cand cumpar o masina volumul si costurile revizilor pot fi un criteriu de selectie, care este cunoscut aprioric de potentialii cumparatori.

le: nu m-ar deranja catusi de putin daca la aparat as avea revizii si posibilitatea de a le efectua operativ, ca la majoritatea masinilor.

Edited by DSops, 27 October 2011 - 13:23.


#57
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004
Am facut aceasta analogie deoarece e vorba tot de "ulei", si daca aparatul ramane fara nu-i a buna :)
Pe vremuri scriau mai multe lucruri in manuale; poate s-a constatat ca oamenilor pur si simplu nu le pasa (sau mai rau, ar vedea asta ca pe o slabiciune a aparatului respectiv). Dar pe vremuri oamenii ascultau ce spunea regretatul Herb Keppler, si nu alde dpreview.

Nici pe mine nu m-ar deranja, ba chiar as prefera acest lucru. Pentru o suma modica, sa ai un aparat garantat in specificatii - ce frumos ar fi! Nu prea-mi vine sa cred ca (de exemplu) o oglinda care trebuie, moarta-coapta, sa fie capabila de 7-8 fps-uri si-ar pastra asa de bine aliniamentul inclusiv la eventuale socuri mecanice.
Dar firma care ar sugera asta ar fi, a doua zi, asediata de multimea cu furci si topoare.

#58
calin1972ro

calin1972ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 15.06.2005
Buna.
Revin, nu am mai intrat de mult cu toate ca eu am deschis topicul.
Sa recapitulez. In mai am primit al treilea aparat de la F64 si arata mult mai bine ca cele 2 dinainte. Dar tot se vedeau mici pete nederanjante de la inceput. M-am hotarat sa ma "calmez" si sa il folosesc asa si dupa cateva luni sa il trimit la Nikon sa il curete. Intr-adevar prin vara deja aveam niste pete mari si rotunde deranjabile (mai ales in pozele cu cer albastru). L-am trimis in septembrie la Nikon si mi l-au curatat (fara bani). Problema e ca in raportul lor au scris ca nu sunt "pete ulei" ci "praf". Adica m-amm facut prost pe fata. fata. Asta m-a suparat, as fi preferat sa recunoasca problema nu sa te ia de prost.

Acum dupa 1000 de declansari iar se vad pete :( Dar oricum o sa imi cumpar eu solutie si invat sa mi-l curat.

Interesent ca azi am avzut o "OFERTA " pe mail de la SKIN . " Update de firmare si curatare senzor D7000" la jumate de pret .  CUM VI SE PARE?????
Nu pot zice de cat RUSINE Skin Nikon.

#59
adoase

adoase

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 13.08.2006
SKIN E PRAF, nu or sa mai vada nici un Nikon de la mine in service, prefer sa dau banii altora mai priceputi.
Dupa tarasenia cu shutterul, le-am zis sa nu umble in aparat, sa mi-l lase asa ca ma descurc eu cu el. Imi trimit email si-mi raspund ca deja l-au desfacut, desi nu era nevoie, se vedea lamela sarita prin gaura de la body. Apoi le zic sa mi-l lase asa pe bucati, ca-l iau la punga, imi trimit email ca deja a fost asamblat inapoi. Ma duc la ei, imi dau body-ul asamblat dar toate lamele de la shutter in punguta. Ii intreb ce e cu ele, cica le-au scos.
Pai de ce?
Ca sa verificam daca e senzorul ok.
Pai eu am cerut sa-mi verificati senzorul?
Pai asa facem noi, verificam tot si apoi spunem clientului ce e defect.
Pai de ce, ca si daca era defect, eu nu aveam bani sa-l repar. De ce era nevoie de scos lamelele, daca se vedeau oricum prin gaura de la body? Imi aratati asa cum v-ati dat seama ca shutterul e deteriorat mecanic (ca un shutter e mecanic, n-am vazut shutter deteriorat software la dslr) si vedeam daca e sau nu vina mea. Ok, atunci puneti-mi lamelele la loc ca-l trimit in Germania si ma descurc eu.
Pai nu putem sa le punem la loc ca au fost SMULSE CU PATENTUL!!!
Pai, de ce?
Ca sa vedem daca senzorul e atins!
Pai voi cand schimbati shutterul, schimbati lamelele sau tot ansamblul?
Tot ansamblul!
Si mie de ce mi-ati smuls lamelele si nu ati dat jos tot shutterul?
Ca sa verificam senzorul!
Aratati-mi pe lamele unde se vad urme de interventie mecanica?
Uite, se vad aici! (imi arata pe lamele)
Pai, e urma de patent aia, aratati-mi poza cand l-ati primit!
Se uita pe poza si nu apare indoitura aia!
Deci nu e facuta de mine!
Ba da, de dumneavoastra!
Ma uit atent pe hartie si era trecuta alta serie de aparat D7000.
Asta nu e seria mea, v-ati uitat la alt aparat!
A, a gresit inginerul! (taie cu pixul si pune seria mea)
Pai hartia asta nu a fost facuta azi! V-ati uitat la alt aparat si acum mi-ati pus seria mea cu pixul!
Haide, domne, ne luati cu d-astea? Dumneavoastra ati stricat shutterul probabil cand ati incercat sa curatati senzorul si acum veniti la garantie!
Aduceti cel mai specialist de la voi in dslr! (Vine nea Dorel, ma cert o juma de ora cu el, ca ei verifica si senzorul chiar daca eu am cerut doar shimbarea shutterului). Aratati-mi la orice aparat Nikon DSLR din orice clasa, atunci cand ridicati oglinda pentru a curata senzorul, se vede la vreo unul shutterul?
A facut specialistul fete-fete, a ramas blocat.
Spuneti, se vede shutterul la vreo unul?
Lasati-ne sa ne gandim pana luni si va sunam noi luni!
Pai, uite cum facem, ca altfel iese cu scandal, (era vineri) va las pana luni, ori imi puneti lamelele inapoi, neatinse, exact ca in poza cu aparatul cand l-am adus, ori imi schimbati shutterul pe garantie. Altfel, reclamatii la OPC, Nikon Europe, email la toti angajatii Skin de la director pana la maturator! etc.
Luni m-au sunat, ca desi nu e vina lor, dar din cauza ca au gresit seria pe hartie imi schimba shutterul pe garantie, dar ei sunt tot de parere ca e vina mea si ca le provoc pierderi.
Mi-au dat termen 4-5 zile, au fost de fapt 11 zile, dar s-a rezolvat. Cica aparatul reintra in garantie! Sper sa-mi fi pus un shutter nou, desi la ei ma astept la orice.

ASA CA, DACA VRETI SA VA PIERDETI NERVI SI BANI, APELATI LA SKIN. DACA TINETI LA BANII VOSTRI SI VRETI SA FITI TRATATI CU RESPECT PENTRU FAPTUL CA UTILIZATI UNA DIN CELE MAI DE PRESTIGIU MARCI DE DSLR, ATUNCI APELATI CU INCREDERE LA SERVICEUL DIN GERMANIA.

Pe viitor, incerc sa creez si cu alti utilizatori de Nikon o filiera incat sa putem trimite aparatele la revizie/intretinere/service in Germania si sa nu ne coste foarte mult transportul.
Pacat ca si cei de la F64 accepta rahatul asta. Vor avea de pierdut o gramada de utilizatori Nikon, eu unul sigur nu voi mai cumpara de la ei produse Nikon importate de Skin si cu garantie la Skin (unele voci zic ca garantia data de Skin nici macar nu e recunoscuta in toata Europa, dar sincer nu stiu ceva concret).
Oricum, si pe bani, mai bine sa fiu tratat cu respect la un service din afara si sa am certitudinea ca s-a facut lucrare ok, decat sa mai apelez la Skin!!!


View Postadoase, on 3rd October 2011, 18:18, said:

Eu am un D7000 acum in service pentru ca mi-a sarit o lamela de la shutter. Incredibil, nu am vazut niciodata asa ceva, se cruceau si aia in service, dar a sarit. Totul a pornit cu un mesaj err. S-a intamplat asta cu un 50mm. Scos obiectivul, mufat la loc, mers. Am mai tras inca vreo 500 de fotografii cu un alt obiectiv, am pus iar 50mm si au inceput sa fie fotografiile negre si sa apara iar err. Pus iar alt obiectiv si tot negre pozele, oglinda clantanea bine mersi dar pozele negre. A avut fotograful inspiratia sa ridice oglinda sa vedem shutterul si surpriza, lamela de sus era sarita din locas in partea dreapta cum privesti spre senzor. Poate si la mine o fi fost ulei desi nu tragem cu diafragme inchise mai mult de 7.1-9 iar la asa diafragme se mai vedea pe ici pe colo cate un viermisor de praf, dar nu circular. Posibil sa fi sarit tot uleiul din tigaia shutterului si s-a gripat o lamela, ca rafale ia la greu aparatul.

Din ce am vazut pe net referitor la stadiul reparatiei, cica au schimbat shutterul, astept sa ma contacteze sa-l ridic si o sa revin cu un test pentru ulei. Nu a costat reparatia ca era pe garantie, dar vad ca pretul este de 600 lei pentru schimbat shutter, asa apare acolo.

Revin, cica shutterul a suferit soc mecanic si nu mai intra in garantie. Berbecii aia cica au scos capacul de la body, au vazut lamela sarita si cica e soc mecanic, sunt dusi cu pluta. Macar de-mi spuneau de la inceput, ca berbecul de la receptie a vazut despre ce e vorba, asa stiam si-l trimiteam in Germania, ca aia isi dadeau seama ca nu ai cum sa umbli la shutter. Oricine s-a jucat cu un dslr stie ca atunci cand ridici oglinda pentru suflat senzorul shutterul e deschis, deci vezi direct senzorul, nu se vad perdelele shutterului. Iar eu cand am ridicat oglinda se vedea shutterul. Nu-ti trebuie doctorat in stiinte sa-ti dai seama ca ala a ramas blocat acolo. Bine ca am si fotografiile alea negre in format raw, se poate vedea in exif cand au fost trase, ce obiectiv etc. Am de gand sa fac reclamatie la ANPC si sa cer contraexpertiza, eventual sa-l trimit in Germania la garantie, ca se pare ca Skin nu are specialisti.


#60
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004
Hmm... genul asta de "defect" apare cand se termina bateria in timp ce cureti senzorul; nu-i ceva atat de iesit din comun si nu ma mira ca au tras aceasta concluzie (cate cadre are aparatul, apropo?). La aparatele pe film se mai intampla sa-si bage diversi degetele prin obturator, noroc ca e mai protejat la DSLR-uri.
Cu siguranta nu e de la obiectiv, si nici de la "ulei". Asta e... mai pica.

Oricum, totul e bine cand se termina cu bine: au gresit cu seria, si prin urmare n-au mai stat la discutii ci au schimbat obturatorul cu unul nou-nout iar aparatul a ramas in garantie.

#61
adoase

adoase

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 13.08.2006
Nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva, sa mi se termine bateria cand curat senzorul, nici nu stiam ca e posibil. Aparatul are pana in 20.000 de cadre si cica shutterul e garantat 150.000.
La Skin sigur vreun Gigel mare mester a zis ca face si el o spaga si apoi s-a tinut tare pe pozitii dar nu sunt chiar asa de prost.
Sper sa fie un shutter nou, desi la ei ma astept la orice, nu sunt singurul care se plange de Skin. Iar garantia oricum nu ma mai intereseaza, ca oricum nu-mi mai duc aparatura Nikon la Skin in vecii vecilor. Fata de o garantie europeana sau internationala, scutesti maxim 3-4 zile (desi de cate ori am trimis aparatura in afara la service s-au miscat mai repede decat cei de la noi, chiar si Skin trimite la service in Germania ca in afara de operatiile usoare restul ii depaseste), si maxim 200-300 lei pe care ii dai pe transport.
Un D7000 costa 4400 lei la noi si adus de afara duce la 3500 lei. Daca apare problema, il trimit la garantie, dau 300 lei transport pana in USA si ma duce la 3800, deci tot mai ieftin ca 4400 la noi. Si chiar si fara garantie, mai dadeam 600 lei shutterul, deci tot ca la noi ducea pretul si treaba mergea ca unsa!

View PostKunzite, on 18th November 2011, 22:53, said:

Hmm... genul asta de "defect" apare cand se termina bateria in timp ce cureti senzorul; nu-i ceva atat de iesit din comun si nu ma mira ca au tras aceasta concluzie (cate cadre are aparatul, apropo?). La aparatele pe film se mai intampla sa-si bage diversi degetele prin obturator, noroc ca e mai protejat la DSLR-uri.
Cu siguranta nu e de la obiectiv, si nici de la "ulei". Asta e... mai pica.

Oricum, totul e bine cand se termina cu bine: au gresit cu seria, si prin urmare n-au mai stat la discutii ci au schimbat obturatorul cu unul nou-nout iar aparatul a ramas in garantie.


#62
cat3y3_2003

cat3y3_2003

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 422
  • Înscris: 09.02.2008

View Postadoase, on 18th November 2011, 23:58, said:

Nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva, sa mi se termine bateria cand curat senzorul, nici nu stiam ca e posibil. Aparatul are pana in 20.000 de cadre si cica shutterul e garantat 150.000.
La Skin sigur vreun Gigel mare mester a zis ca face si el o spaga si apoi s-a tinut tare pe pozitii dar nu sunt chiar asa de prost.
Sper sa fie un shutter nou, desi la ei ma astept la orice, nu sunt singurul care se plange de Skin. Iar garantia oricum nu ma mai intereseaza, ca oricum nu-mi mai duc aparatura Nikon la Skin in vecii vecilor. Fata de o garantie europeana sau internationala, scutesti maxim 3-4 zile (desi de cate ori am trimis aparatura in afara la service s-au miscat mai repede decat cei de la noi, chiar si Skin trimite la service in Germania ca in afara de operatiile usoare restul ii depaseste), si maxim 200-300 lei pe care ii dai pe transport.
Un D7000 costa 4400 lei la noi si adus de afara duce la 3500 lei. Daca apare problema, il trimit la garantie, dau 300 lei transport pana in USA si ma duce la 3800, deci tot mai ieftin ca 4400 la noi. Si chiar si fara garantie, mai dadeam 600 lei shutterul, deci tot ca la noi ducea pretul si treaba mergea ca unsa!



      Daca ai nevoie de ajutor lucrez la un service foto/video autorizat din Iasi.Ma poti contacta cu un PM.Numai bine

#63
calin1972ro

calin1972ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 15.06.2005
Si eu is de acord ca cei de la SKIN foarte prost pregatiti.
Dupa cum ziceau acum cica au oferta pt D7000 , Actualizare firmare si curatare senzor la jumate de pret.
Actualizarea de firmware cred ca e un pretext (sau cei de la Skin Romania ne considera pe cei care avem un D7000 handicapati mintal si nu putem face siguri un update de firmware) Eu cred ca s-au saturat de reclamatiile cu petele de pe senzor si acum din cauza defectului asta, in loc sa il recunoasca si il remedieze GRATUIT (toate D7000 sunt inca in garantie) s-au gandit sa faca bani si sa taxeze clientii.
Oare si la celelalte DSLR-uri Nikon au avut sau au astfel de oferte??? Eu zic ca e Nesimtire.

Cu toate astea inca raman un fan al Nikonului. (inca mai am puterea asta)

Aveti atasat linkul nu "minunata oferta" a Skin Romania.  

http://static.nikoni...ware-d7000.html

#64
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004
Bine ca sunteti voi bine pregatiti... la cate bazaconii am citit pe forumul si chiar pe topicul asta... :puke:
Ah, tu esti cel cu uleiul care se duce si se strica mecanismele?
Te-ai gandit ca pe senzorul D7000-ului se mai depune si praf, nu doar ulei, ca asa cum nu toti sunt in stare sa curete un senzor fara sa-l strice mai sunt oameni ce nu se simt confortabil sa faca un update de firmware si ca nu esti obligat sa dai curs acelei oferte?

#65
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,158
  • Înscris: 07.03.2006
Cei de la SKIN sunt bine pregatiti, am trimis D700 la ei si sub 15 zile problema a fost diagnosticata, rezolvata si aparatul trimis inapoi. Faptul ca tu le-ai trimis un aparat cu un shutter stricat sau ca altcineva are pete de ulei ce tot apar si ei nu au vrut sa repare problemele sau au incercat sa va traga in piept e altceva. Se stie ca la noi cu cinstea si seriozitatea e mai greu, chiar si la case mari (desi repet, eu am avut doar experiente placute) gen SKIN, insa asta nu inseamna ca oamenii nu sunt pregatiti. Nu aveti ce sa faceti decat sa ii reclamati la OPC si sa nu mai cumparati produse nikon (desi tin minte ce se mai plangea lumea de service-ul canon mai demult, si de alte marci la fel).

Edited by nicolaie, 20 November 2011 - 02:36.


#66
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Apropo de curatare senzor si aparat (desi probabil deja stiu majoritatea, nu strica sa mai zic si eu), in Timisoara lucreaza foarte bine astia de la Sinpro, eu (si cei pe care i-am trimis acolo) am fost foarte multumit de cum a lucrat mesterul de acolo.

#67
calin1972ro

calin1972ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 15.06.2005

View PostKunzite, on 20th November 2011, 00:49, said:

Bine ca sunteti voi bine pregatiti... la cate bazaconii am citit pe forumul si chiar pe topicul asta... :puke:
Ah, tu esti cel cu uleiul care se duce si se strica mecanismele?
Te-ai gandit ca pe senzorul D7000-ului se mai depune si praf, nu doar ulei, ca asa cum nu toti sunt in stare sa curete un senzor fara sa-l strice mai sunt oameni ce nu se simt confortabil sa faca un update de firmware si ca nu esti obligat sa dai curs acelei oferte?

Ma refeream la aceasta "oferta", pt ca nu am vazut la asa ceva la D60, D5000, D90 ( toate detinute de mine inainte fara sa aiba probleme cu murdarirea la senzor). Stiu si eu ca poate aparea si praf pe senzor, dar fii sigur la la D7000 nu e asta problema . SINGURA TREABA CARE MA DERANJEAZA e faptul ca ei NU VOR SA RECUNOASCA ca aparatul meu (si multe altele) au aceasta problema. Atat.
Daca ai citit pe parcurs, am pus un link de la CANON (service) unde ei isi ASUMAU aceasta problema la un model CANON de varf.
Pe mine asta ma deranjeaza atat de tare. Aparatul imi place , e ok, sunt multumit de el si pana la urma imi voi lua o solutie de curatare si o sa mi-l curat singur. (Cu toate ca Skinul nu e de acord cu aceasta operatie). Dar nu pot da 80 ron (+transport) la o data la 2 luni sa il trimit la SKIN (costul operatie de curatare senzor)
Domnule "Kunzite" ce ati face in aceat caz dumneavoastra?
Cat despre actualizare firmware, recunosc ca e ca "neconfortabil" sa descarci de pe net un fisier, sa il copie pe card, si sa selectezi UPDATE in meniul aparatului. (Toata procedura e descrisa cu lux de amanunte , poze, pe site). Mai ales D7000 isi cumpara doar cei care vor aparate foto care au un singur buton pe care apesi si face el tot.

#68
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004

View Postnicolaie, on 20th November 2011, 02:34, said:

Se stie ca la noi cu cinstea si seriozitatea e mai greu
Ce te face sa crezi ca ar fi vorba de necinste sau lipsa a seriozitatii?

Hai sa analizam un pic problema cu obturatorul, sa incercam sa intelegem ce-a vazut partea cealalta (cea care nu se poate apara impotriva acuzelor si insultelor):
- greu de crezut ca un obturator de 150.000 de cadre ar pica dupa 20.000, in felul asta. Apropo, clientii tind sa nu recunoasca atunci cand e vina lor; ba de multe ori fac si scandal.
Totusi trebuie sa ai ceva dovezi ca sa-i poti spune clientului ca e vina lui.
- nu poti purta o discutie calma cu indivizi ce vin cu o falca-n cer si una-n pamant, pornind de la presupunerea ca oricine dintre cei cu care discuta (inclusiv oameni cu scoala si instruiti fix in reparatii Nikon) sunt "Gigei" si "Dorei". Apoi mai si infloresc povestea pe forumuri - imi si imaginez cum a smuls vreunul lamelele obturatorului cu patentul fara a desface nimic, cum ar scoate un dentist o masea stricata :rolleyes:
- aparatul trebuia desfacut si senzorul inspectat, intrucat service-ul isi asuma raspunderea ca va repara aparatul pentru suma X. Cum suna sa inlocuiesti si senzorul zgariat, pentru 600 ron, pentru ca n-ai urmat procedura? Cine plateste? Sau, alternativa propusa de client: cum suna o reclamatie la OPC, pentru ca service-ul nu a reparat complet aparatul?

calin1972ro:
Praful se depune si pe senzorul D7000, nu-i doar ulei acolo ;) Cat despre firmware, nu e cazul sa presupui ca tuturor le e la fel de usor ca si tie. Desi probabil vorbim de ceva in genul "ca tot trimit aparatul sa-l curete, ia sa le zic sa faca si-un update de firmware!".
Daca citeai mai cu atentie pe parcurs, ai fi descoperit ca eu am pus link-ul catre acel service advisory; postul #17.
Apropo, pentru curatare eu folosesc un kit Pentax (O-ICK1), simplu si sigur (daca e folosit corect!); Pentax n-au ce sa comenteze, caci chiar ei il vand (caz afaik singular). Nu l-am testat pe ulei, ce-i drept...

#69
adoase

adoase

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 13.08.2006

View PostKunzite, on 20th November 2011, 12:43, said:

Ce te face sa crezi ca ar fi vorba de necinste sau lipsa a seriozitatii?

Hai sa analizam un pic problema cu obturatorul, sa incercam sa intelegem ce-a vazut partea cealalta (cea care nu se poate apara impotriva acuzelor si insultelor):
- greu de crezut ca un obturator de 150.000 de cadre ar pica dupa 20.000, in felul asta. Apropo, clientii tind sa nu recunoasca atunci cand e vina lor; ba de multe ori fac si scandal.
Totusi trebuie sa ai ceva dovezi ca sa-i poti spune clientului ca e vina lui.
- nu poti purta o discutie calma cu indivizi ce vin cu o falca-n cer si una-n pamant, pornind de la presupunerea ca oricine dintre cei cu care discuta (inclusiv oameni cu scoala si instruiti fix in reparatii Nikon) sunt "Gigei" si "Dorei". Apoi mai si infloresc povestea pe forumuri - imi si imaginez cum a smuls vreunul lamelele obturatorului cu patentul fara a desface nimic, cum ar scoate un dentist o masea stricata :rolleyes:
- aparatul trebuia desfacut si senzorul inspectat, intrucat service-ul isi asuma raspunderea ca va repara aparatul pentru suma X. Cum suna sa inlocuiesti si senzorul zgariat, pentru 600 ron, pentru ca n-ai urmat procedura? Cine plateste? Sau, alternativa propusa de client: cum suna o reclamatie la OPC, pentru ca service-ul nu a reparat complet aparatul?

calin1972ro:
Praful se depune si pe senzorul D7000, nu-i doar ulei acolo ;) Cat despre firmware, nu e cazul sa presupui ca tuturor le e la fel de usor ca si tie. Desi probabil vorbim de ceva in genul "ca tot trimit aparatul sa-l curete, ia sa le zic sa faca si-un update de firmware!".
Daca citeai mai cu atentie pe parcurs, ai fi descoperit ca eu am pus link-ul catre acel service advisory; postul #17.
Apropo, pentru curatare eu folosesc un kit Pentax (O-ICK1), simplu si sigur (daca e folosit corect!); Pentax n-au ce sa comenteze, caci chiar ei il vand (caz afaik singular). Nu l-am testat pe ulei, ce-i drept...


Daca faci aluzie la mine, cu problema cu smulsul sau la cea cu infloritul, sa stii ca nu am inflorit nimic, exact asta au zis cei de la Skin, ca lamelele le-au smuls ca sa vada senzorul. Ma gandesc ca le poti smulge cu un patent, cleste ceva, ca nu cred ca-ti are loc mana acolo. Exact astea au fost cuvintele lor, nu putem pune lamelele la loc pentru ca le-am smuls ca sa verificam senzorul.
Ma intreb eu asa, de ce specialistii lu' Peste, acei Dorei si Gigei cu doctorate in reparatii Nikon, de ce nu au dat tot shutterul jos sa verifice senzorul si au preferat sa smulga lamelele? Eu nu am cerut sa-mi verifice senzorul, eu am cerut sa-mi repare shutterul. Daca se desfacea aparatul sa schimbi shutterul asa cum am cerut, se putea inspecta si senzorul. Daca imediat cum s-au uitat la aparat au presupus ca e vina mea, puteau sa ma sune sa-mi spuna ca se repara contra cost. Daca eram sarac lipit si nu-mi permiteam, macar mi-l luam inapoi asa cum era, nu mai defect de-atat.
Eu am vorbit foarte calm cu ei, dar sunt de parere ca cei de la Skin chiar sunt Dorei si Gigei. Pai tu daca te duci cu masina in service ca ai probleme la directie, esti de acord sa-ti strice masina mai rau decat era doar ca sa verifice ei ca nu cumva sa ai probleme la rezervor?
Pe foaia aia de service scrie clar ce defect reclami si ala trebuie remediat, nu altceva. Si nu trebuie sa strici mai rau aparatul fara acordul proprietarului.

Daca tie ti se pare normal sa strice aparatul mai rau decat era doar ca sa verifice ei de la sine decizie cine stie ce piesa, sper ca nu lucrezi intr-un service! Daca lucrezi, macar spune-ne care ca sa stim sa-l ocolim...

Mie mi se par prea multe coincidente, eu le zic sa-mi repare senzorul, nu ma suna nimeni ci eu vad pe net ca operatia costa 600 lei, sun sa intreb daca s-a rezolvat ca ma gandeam ca asa apare pretul ala pentru decontarile lor interne. Ei imi spun ca tre sa platesc, il intreb la telefon cum si-au dat seama ca e vina mea, ala zice ca s-au uitat la aparat ca se vedea fara sa-l desfaca, eu ii zic sa mi-l lase asa sa nu umble in el ca vin sa-l iau, primesc apoi peste cateva ore email ca aparatul a fost desfacut, ii spun sa mi-l lase desfacut ca vin sa-l iau la punga, primesc iar email ca nu se poate ca l-au pus la loc, ma duc la ei sa-l iau asa pus la loc si-mi dau lamelele smulse in punga, o hartie cu alta serie decat a mea si primesc justificare ca le-au smuls ca sa verifice senzorul sa nu aiba probleme, de parca eu reclamasem probleme la senzor!!!

Uite si aici o poza pentru cei curiosi! Dati-va cu parerea cat de profesional e sa smulgi lamelele in loc sa dai tot shutterul jos!!!

Attached Files



#70
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004
Orice-ai zice pur si simplu nu cred ca au smuls lamelele cu patentul fara a demonta obturatorul, cum spui tu; poate, nervos cum erai, ai inteles gresit. Prin inflorituri ma refer exact la chestii de genul chestiei cu patentul care, iata, acum aflu ca a fost o presupunere de-a ta.
Apropo, lamelele alea sunt foarte sensibile; ele trebuie sa incheie o cursa completa in 1/8000 secunde si sa revina in sub 1/6, timp de 150.000 de cadre. Sunt convins ca obturatorul acela era terminat; iar daca puneau lamela aia inapoi exista riscul ca la o declansare sa sara si sa zgarie senzorul.

Nu cred nici ca ai fost prea politicos, la cum i-ai balacarit de la primul post. De fapt tu insuti ai recunoscut ca te-ai certat cu ei... era cumva o cearta politicoasa?

Greseala cu seria e a lor 100%, dar iata ca a lucrat in favoarea ta.

Nu tu pui diagnosticul; in primul rand pentru ca nu ai cunostintele necesare pentru asa ceva, si in al doilea pentru ca nu tu, ci service-ul isi asuma responsabilitatea ca poate repara aparatul pentru suma X; iar prin reparat se intelege aducerea totala in specificatii. Nu inteleg de ce trebuie discutat un lucru atat de simplu; crezi ca service-ul Nikon din Germania te crede pe tine, un om neinstruit, capabil sa precizezi fix ce componente au fost afectate (inclusiv cele care nu se vad)? Pe hartiuta aia doar le spui unde sa caute.
Ce s-ar fi intamplat daca senzorul ar fi fost zgariat? OPC, scandal? Posturi furibunde pe Softpedia, cum "Gigeii si Doreii" ti-au zgariat senzorul cand au bagat patentul in aparat?

Edited by Kunzite, 20 November 2011 - 15:32.


#71
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
Eu vad aici pareri extrem de polarizate. Unii care reclama cu naduf, altii care iau partea service-urilor. Adevarul e ca nimeni nu poate aprecia pe un forum in ce masura o reclamatie e sau nu justificata. Iar faptul ca ar exista si service mai prost ca la Skin nu este nicicum un argument de linistire. Parerea mea:

- Cei care reclamati, daca sunteti 100% convinsi ca aveti dreptate mergeti pana in panzele albe! Ma rog, inteleg ca la adoase s-a rezolvat cumva problema. @catalin1972ro: pete pe senzor la cateva mii de cadre - nu e ok. Iar daca sunt si stropi de ulei - cu atat mai putin. Eu nu am Nikon, dar am multi amici cu D90 / D300 de ex., si nu i-am auzit sa se planga de asa ceva. Eu am avut 40D si 50D, la astea faceam o curatare de senzor la 10K - 15K declansari. Acum am 7D si pana acum am curatat doar odata senzorul la 30K. Si trag frecvent 8fps.

- Service bun exista. Service Canon (Cris) este excelent, cel putin in cazurile in care am avut eu nevoie sa aplelez la ei, cei drept nu foarte des. Dar odata chiar a fost o problema complicata de rezolvat. S-a lasat cu un Service Note Canon, dar au fact-o fara ezitare si m-au sprijinit. Evident, statistic nu este relevant. Ma gandesc ca merita mentionat ca nu e o regula ca la service sa dai de "Dorel". La Cris este de ex. Gabriel Dorobantu, un adevarat expert si un domn cu clientii; un "domn" in a le explica in detaliu ce problema a fost, ce a cauzat-o si cum s-a rezolvat. Banuiesc ca tine si de modul cum e abordat omul. Bine, nu cred ca sta sa curete senzori, face de regula interventii mai complicate. Poate nu e relevant, dar mi s-au parut injuste unele pareri de genul "si la alte marci e la fel".

- Eu l-as concedia pe ala cu anuntul ca se reduce curatarea de senzor de la 160 lei la 80 lei. Aaa - fac si upgrade FW in pret - inteleg ca acum e gratis si pana recent era 80 lei :D (pentru ca pretul de piata al unei curatari de senzor este in jur de 80 lei). E o jignire la inteligenta unor clienti mai ne-habarnisti. Iar daca au luat pana recent 160 lei pe o asemenea operatie - ce sa spun, prost nu e ala care cere ci ala care da.

- Mi-e greu sa cred ca toti tehnicienii de la Skin ar fi bata. Cred ca mai degraba sunt foarte aglomerati si stresati (deh - Nikon e marca preferata in Ro), si sunt convins ca exista un bun procent de solicitari nejustificate pe capul lor. Nu e tocmai usor sa tratezi astfel de situatii. Tine insa mai degraba de management, nu de tehnicienii in sine.

Edited by calexe, 20 November 2011 - 16:53.


#72
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,047
  • Înscris: 12.06.2004
Acum cativa ani, Cris Professional erau blamati de multi pentru gafele pe care (se spune) le faceau. Chestia e ca oricat de bun ar fi un service, tot vor fi nemultumiti (inclusiv clienti care sunt sincer convinsi ca n-au gresit cu nimic).
In cazul de fata, iata, adoase greseste cand considera ca service-ul ar fi putut sari peste investigarea defectului; s-a certat cu cei de la Skin pe tema asta si ii balacareste pe forum.
Apropo, esti sigur ca acest domn Gabriel Dorobantu n-ar fi prompt numit "Dorel" de un client prea convins ca are dreptate?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate