Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 La mulți ani @yanni17!

La mulți ani @Kokoshmare!

Mai exista la voi in oras strandu...

Bon Jovi - Living Proof
 Problema card reader Sandisk

Recomandare acumulator 26650

Accident nerespectare viteza

Consumul in bord VS consumul la p...
 PC-ul nu booteaza

Coada dronei de lupta Fioroasa

Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...

Radio Aftermarket Golf 5
 

Cum sa ne construim o masina electrica 100% cu 2500 euro?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
11 răspunsuri în acest subiect

Sondaj: Daca ar costa cel mult 2500 de euro ti-ai modifica masina veche transformando in una electrica? (47 membri au votat)

Ar costa mai mult de 2500 de euro investitia.

  1. da (37 voturi [78.72%])

    Procentaj al voturilor: 78.72%

  2. nu (10 voturi [21.28%])

    Procentaj al voturilor: 21.28%

Ce autonomie ti-ai dori de la o masina electrica cu o singura incarcare a bateriilor?

  1. Pana in 50km. (2 voturi [4.26%])

    Procentaj al voturilor: 4.26%

  2. Intre 50km si 100 km (8 voturi [17.02%])

    Procentaj al voturilor: 17.02%

  3. Intre 100km si 200 km (17 voturi [36.17%])

    Procentaj al voturilor: 36.17%

  4. Intre 200km si 500 km. (10 voturi [21.28%])

    Procentaj al voturilor: 21.28%

  5. Cel putin 500 km. (10 voturi [21.28%])

    Procentaj al voturilor: 21.28%

Votează Vizitatorii nu pot vota

#1
nykolas2001

nykolas2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 34
  • Înscris: 05.11.2007
Vreau sa propun o provocare tuturor pentru ca construi o masina electrica šmade in homeš modificand  o masina clasica cu motor de combustie interna .

Ideea este urmatoarea: luam o masina traditionala de preferinta cat mai mica (lastun, oltcit, Peugeot 206, seat marbela etc)  ii scoatem motor , rezervor, filtre, etc si montam un motor electric + baterii (de plumb ca sunt mai ieftine) + incarcarcator + un controler (un variator de curent sau de frecventa).

Aceasta masina  ar servi pentru deplasarile zilnice pe distante scurte la serviciu sau la cumparaturi deci ar trebui sa indeplineasca urmatoarele cerinte:
1. Sa aiba o autonomie de 30 - 40 km la o singura incarcare.
2. Sa circule cu viteza intre 40 - 70 km/ora
3. Incarcarea sa se faca de la reteaua electrica de 220v monofazic si optional 380 trifazic..

Pe partea constructiva  partea electronica cred se poate inparti astefel:

1. Acumularea de energie (bateriile)
2. Controlul acceleratiei (variator de tensiune sau invertor cc - ac + variator de frecventa.)
3  Motorul ( de curent continuu comandat in tensiune sau de curent alternativ comandat in freceventa).

Variantele contructive similare care exista deja sunt motostivuitoarele electrice (cu baterii ce sumeaza  48 v cc) si masinutile de golf (cu baterii  ce sumeaza 64 v cc).

Va mutumesc! astept raspunsuri.

#2
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.312
  • Înscris: 16.07.2008
Ideea, interesanta, nu este cu siguranta noua. Parerea mea insa ca renteaza.

Doi la mana: nu uita ca un stivuitor sau o masinuta de golf, merg doar de ici colo si atat. Nu de "dai" cu ele toata ziua, SI, mai ales, nu stau in ambetiaje, stat la semafor etc.

Trei la mana: nu este omologata si certificata. Ca arata la fel ca una obisnuita si ca ai facut tu sub capota ceva si ca nu te controleaza nimeni este altceva si o faci pe barba ta.

Si cred ca nu este avantajoasa nici din punct de vedere economic. Curentul este scump. Si trebuie sa o incarci cel putin de cateva ori pe saptamana. Deci in ciclu redus de viata. Si iarna ce faci?

Parerea mea.

#3
pelikanu

pelikanu

    tread carefully

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.089
  • Înscris: 19.08.2005
Ceva de genul acesta? http://cbelectriccar...ersion-at-home/

Este o idee simpatica. Ai de gand sa o construiesti?
Daca da, ce masina pui la bataie? Ce experienta ai in automatizari/electronica/mecanica?

#4
nykolas2001

nykolas2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 34
  • Înscris: 05.11.2007
Stiu ca ideea nu este noua. ai aici un exemplu
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VVssfy08sno?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Idea era de a folosi masina pentru naveta, nu ca taxi.

Pe partea de omologare, am uitat sa precizez ca locuiesc in Spania. Sotia unui prieten spaniol care lucreaza la ITV (varianta spaniola la ITP romanesc ) mi-a dat mai multe adrese unde pot omologa masina pentru a circula perfect legal una dintre ele fiind http://www.esi2.us.es/GT/reformas/ .

Editat de mister_rf, 29 martie 2011 - 14:34.
Evita citarea inutila a textului anterior!!!


#5
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.615
  • Înscris: 05.12.2005

 colombo2003, on 29th March 2011, 14:11, said:

Ideea, interesanta, nu este cu siguranta noua. Parerea mea insa ca renteaza.

Doi la mana: nu uita ca un stivuitor sau o masinuta de golf, merg doar de ici colo si atat. Nu de "dai" cu ele toata ziua, SI, mai ales, nu stau in ambetiaje, stat la semafor etc.

faza cu statul la semafor este irelevanta, in stationare motorul nu e alimentat. Acesta este avantajul masinilor hibride si explicatia pt. consumul mic de carburant in oras.

#6
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.015
  • Înscris: 05.09.2007
Dati-mi un matiz fara motor si cutie de viteze, sau un Logan sau... Si va fac eu una cu 5000 euro peste. Pt securitate trebuie imbunatatite franele. Viteza maxima insa 40kmh, greutate maxima, canapeaua scoasa...
Baterii Pb

Am participat la construirea unuia al UPB, insa e o porcarie, carute d-astea se faceau acum 100 de ani. nimic inovator

#7
nykolas2001

nykolas2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 34
  • Înscris: 05.11.2007

 pelikanu, on 29th March 2011, 14:26, said:

Ceva de genul acesta? http://cbelectriccar...ersion-at-home/

Este o idee simpatica. Ai de gand sa o construiesti?
Daca da, ce masina pui la bataie? Ce experienta ai in automatizari/electronica/mecanica?

DA.  proiectul il derulez in colaborare cu un profesor de la o scola de recalificare a fortei de munca  se preda cursuri de electricitate si mentenanta pentru masinile de control numeric folosite in industria de prelucrare a pietrei .( http://www.marmol.net/ )

Masina pe care o vom schimba este un Peugeot 206.

ca sursa de energie vom volosi baterii clasice cu acumulatori de plumb care sa sumeze 240 v CC.
Ca controler vom folosi un variator de frecventa programabil Mitsubishi modelVs mini J7 Omron  care in mod normal este alimentat la 220 CA monofazic si comanda in freceventa un motor trifazic in configuratie  TRIUNGHI de 220 v SAU 380 IN STEA de 1.8 KW.  
Spre surprinderea nostra folosind o punte redresoare am descoperit ca poate  functiona si alimentat cu curent continuu.
Partea frumoasa este ca cu ajutorul acestui variator putem comanda atat turatia motorului cat si sensul . pretul de achizitie al variatorului este undeva pe la 70 -80 de euro.
Urmatorul test pe care vrem sa il facem este calcul comsum/durata  incarcare baterii descare/durata pe motor in sarcina.

Pentru automatizarea comenzilor vom folosi un automat programabil CP1E OMRON.


AM TERMINAT ACUM CEVA ANI FACULTATEA DE INGINERIE ELECTRICA CU SPECIALIZAREA AUTOMATICA SI INFORMATICA INDUSTRIAL IN SUCEAVA.

SI ACUMA LUCREZ IN MENTENANTA PREVENTIVA PENTRU  MASINI DE CONTROL NUMERIC SI ALTELE .





P.S. ROG OPERATORII SA MUTE DEZBATEREA IN SECTIUNEA DE ELECTRONICA UNDE AM POSTAT-O INITIAL SI UNDE SUBIECTUL IN CAUZA ESTE MAI VIZIBIL  AVAND IN VEDERECA CA  DEZBATEREA  ESTE ADRESATA IN SPECIAL CELOR CU CUNOSTINTE DE ELECTRONICA SI AUTOMATICA SI DE LA CARE AS  PUTEA OBTINE UNš FEED-BACK š MAI PROMPT .


MULTUMESC ANTICIPAT.

#8
nykolas2001

nykolas2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 34
  • Înscris: 05.11.2007

 nykolas2001, on 29th March 2011, 17:11, said:

DA.  proiectul il derulez in colaborare cu un profesor de la o scola de recalificare a fortei de munca  se preda cursuri de electricitate si mentenanta pentru masinile de control numeric folosite in industria de prelucrare a pietrei .( http://www.marmol.net/ )

Masina pe care o vom schimba este un Peugeot 206.

ca sursa de energie vom volosi baterii clasice cu acumulatori de plumb care sa sumeze 240 v CC.
Ca controler vom folosi un variator de frecventa programabil Mitsubishi modelVs mini J7 Omron  care in mod normal este alimentat la 220 CA monofazic si comanda in freceventa un motor trifazic in configuratie  TRIUNGHI de 220 v SAU 380 IN STEA de 1.8 KW.  
Spre surprinderea nostra folosind o punte redresoare am descoperit ca poate  functiona si alimentat cu curent continuu.
Partea frumoasa este ca cu ajutorul acestui variator putem comanda atat turatia motorului cat si sensul . pretul de achizitie al variatorului este undeva pe la 70 -80 de euro.
Urmatorul test pe care vrem sa il facem este calcul comsum/durata  incarcare baterii descare/durata pe motor in sarcina.

Pentru automatizarea comenzilor vom folosi un automat programabil CP1E OMRON.


AM TERMINAT ACUM CEVA ANI FACULTATEA DE INGINERIE ELECTRICA CU SPECIALIZAREA AUTOMATICA SI INFORMATICA INDUSTRIAL IN SUCEAVA.

SI ACUMA LUCREZ IN MENTENANTA PREVENTIVA PENTRU  MASINI DE CONTROL NUMERIC SI ALTELE .





P.S. ROG OPERATORII SA MUTE DEZBATEREA IN SECTIUNEA DE ELECTRONICA UNDE AM POSTAT-O INITIAL SI UNDE SUBIECTUL IN CAUZA ESTE MAI VIZIBIL  AVAND IN VEDERECA CA  DEZBATEREA  ESTE ADRESATA IN SPECIAL CELOR CU CUNOSTINTE DE ELECTRONICA SI AUTOMATICA SI DE LA CARE AS  PUTEA OBTINE UNš FEED-BACK š MAI PROMPT .


MULTUMESC ANTICIPAT.

Multumesc operatorilor pentru promptitudine!

#9
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 18.293
  • Înscris: 02.04.2007
sunt total impotriva masinilor electrice sau hibridelor datorita pretului care se uita la tine din showroom si-ti zice FRAIERE dar in cazuri gen ce vrei tu sa faci, nu pot decat sa-ti urez succes, mai ales ca vad niste solutii ingenioase (baterie de 220v) care simplifica mult lucrurile desi bateria aia de acumulatori s-ar putea treaca de 300kg.
ma gandisem intr-un timp la o motocicleta cu atas, dintr-aia cu tractiune dubla (dnepr, ural) ca sa nu ma traga atasul plin cu baterii intr-o parte. datorita greutatii relativ mici ar fi de ajuns un motor de 4 kw si ar fi si mai usor de omologat ca moped. din pacate a ramas la stadiul de idee.

#10
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 782
  • Înscris: 14.06.2006
Buna ziua,

sa va uitati si aici.

pentru sistemul de frinare care folsoeste vacuumul va trebuie o pompa electrica de vacuum; am vazut pe un site ceva fix pt masini electrice;

Pentru inceput e buna si varianta cu baterii de plumb; chiar daca sunt grele; pastrati si cutia de viteze ? adica montati motorul electric cu o flansa adaptoare pe cutia de viteze ?
ar fi bine ca ajuta si reductiile din cutie;

exista pe site-uri specializate de vehicule electrice si pedala de acceleratie pt comanda controller-ului;

aici gasiti la "Electric car kit" ceva interesant;

si pe mine ma pasioneaza subiectul; dar eu ma limitez la vehicule pe doua roti momentan; am un moped electric la care am schimbat bateriile cu plumb cu unele LiFePo4;
urmatorul plan este sa convertesc un Tico care trebuie sa iasa la pensie;

#11
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.910
  • Înscris: 13.03.2010
ce e in neregula cu franele mecanice? salveaza greutate si merg f bine...

eu am condus cu frana mecanica si nu am avut nici o problema

#12
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 782
  • Înscris: 14.06.2006
Nu e nici o problema; dar vroiam sa zic ca exista piesa;
Oricum servo-frina e utila;

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate