Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...
 Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!
 Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...
 Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon
 

Nm vs. CP

- - - - -
  • Please log in to reply
147 replies to this topic

#109
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008
http://www.carfolio....car/?car=252274
http://www.carfolio....car/?car=252725

A se observa diferența de cuplu, de CP, dar și de accelerare până la 100 km/h.

Și consumul. ;)

#110
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postlawrence38, on 13 februarie 2011 - 02:20, said:

Posted Image totusi ce treaba au preferintele unora cu posibilitatile motorului, tu ai zis ca "dieselul e lenes in trafic, se taraste , e bun cand e masina incarcata sau cand urca dealuri. in rest il depaseste toata lumea" , asta cam inseamna ca il depaseste ca nu e in stare nu ca poate asa vrea soferul sa mearga . Si eu vad chiar zi de zi proprietari de Merc 55 AMG sau asemanatoare in trafic care merg mai incet decat mine, cu buburuza mea de 45 CP. Dar eu nu vreau sa discutam despre preferintele de a conduce incet/repede, "la consum" sau "blana".

esti real? e simplu, la aceeasi cilindreea benzina rupe dieselul. atat am avut de spus. dieselul btine puterea la o cilindreea aproape dubla. useless sa mai discutam.

#111
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,177
  • Înscris: 05.09.2007

View Postxtremdriving, on 24 septembrie 2013 - 14:32, said:

esti real? e simplu, la aceeasi cilindreea benzina rupe dieselul. atat am avut de spus. dieselul btine puterea la o cilindreea aproape dubla. useless sa mai discutam.


ai uitat sa adaugi cuvantul "Turbo".

#112
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008
S-a uitat cineva la acele BMW-uri de care spuneam mai sus?Posted Image

View Postxtremdriving, on 24 septembrie 2013 - 14:32, said:

esti real? e simplu, la aceeasi cilindreea benzina rupe dieselul. atat am avut de spus. dieselul btine puterea la o cilindreea aproape dubla. useless sa mai discutam.
Cred că ai vrut să spui invers. Posted Image Și chiar s-a zis că nu numai puterea contează.

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 11:21.


#113
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,767
  • Înscris: 30.01.2006
Ba puterea conteaza cel mai mult la o masina. Ce preferi, o masina cu 500 nm, si un raport de 6:1 pentru 50 km/h sau una care are 1000 Nm la un raport de 2:1 pentru aceeasi viteza. Si evident ambele sa fie pe la jumatea turatiei maxime. Nu prea conteaza ce poate motorul in materie de cuplu, conteaza ce ajunge la roti. Daca nu ai putere nu prea ai ce face cu 100000 Nm daca motorul duce o singura tura pe minut de exemplu, un pacalici cu 30 nm te face scrum.

Exemplele de mai sus sunt doar exemple trase de par, nu o sa gasesti masini care sa aibe asa rapoarte la viteza de 50 km/h. SI nici motoare cu un cuplu asa de mare su cu 1 RPM, cel putin nu la autoturisme.

#114
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008
Și un motor diesel interesant: 5,5 litri, V12, 700 CP, 1200 Nm.
http://www.autoblog....908-rc-concept/

View Posttest_driver, on 25 septembrie 2013 - 11:32, said:

Ba puterea conteaza cel mai mult la o masina. Ce preferi, o masina cu 500 nm, si un raport de 6:1 pentru 50 km/h sau una care are 1000 Nm la un raport de 2:1 pentru aceeasi viteza. Si evident ambele sa fie pe la jumatea turatiei maxime. Nu prea conteaza ce poate motorul in materie de cuplu, conteaza ce ajunge la roti. Daca nu ai putere nu prea ai ce face cu 100000 Nm daca motorul duce o singura tura pe minut de exemplu, un pacalici cu 30 nm te face scrum.

Exemplele de mai sus sunt doar exemple trase de par, nu o sa gasesti masini care sa aibe asa rapoarte la viteza de 50 km/h. SI nici motoare cu un cuplu asa de mare su cu 1 RPM, cel putin nu la autoturisme.
Dacă te referi la BMW-urile pentru care am pus link, nu-s exemple trase de păr. Am ales doar 2 mașini ale aceluiași producător, cu aceeași capacitate cilindrică, ele fiind mașini de serie. ;)

#115
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postiosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:18, said:

S-a uitat cineva la acele BMW-uri de care spuneam mai sus?Posted Image


Cred că ai vrut să spui invers. Posted Image Și chiar s-a zis că nu numai puterea contează.

cum adica invers? la 1,4 dieselul bate un benzinar de 1,4 vreodatat? sau la 2,5 diesel bate vreodata 2,5 benzina? cred ca visezi

#116
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

View Postxtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:36, said:

cum adica invers? la 1,4 dieselul bate un benzinar de 1,4 vreodatat? sau la 2,5 diesel bate vreodata 2,5 benzina? cred ca visezi
Nu cred că visez, am dat chiar și exemple.

#117
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postiosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:37, said:

Nu cred că visez, am dat chiar și exemple.

ba eu zic ca vsezi. ce exemple ai dat? fii realist

nici nu era nevoie sa ma uit. alt neavenit tractorist care crede in superioritatea diesel prca are el diesel, sau asa a vazut in reviste ca nici nu are masina. pai tu compari TURBO DIESEL cu benzinar aspirat???

cand o sa gasesti aspirat vs aspirat sa vii sa vorbesti

Edited by xtremdriving, 25 September 2013 - 11:44.


#118
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

View Postxtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:42, said:

ba eu zic ca vsezi. ce exemple ai dat? fii realist
http://www.carfolio....car/?car=252274
http://www.carfolio....car/?car=252725

Le-am dat mai sus. Posted Image

Uită-te și la putere, la cuplu, la accelerație, la consum, la greutate. (se vede că cel diesel e mai greu puțin)

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 11:46.


#119
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postiosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:43, said:


pustiulica du-te la plimbare. acolo ai dat un diesel TURBO vs benzinar aspirat. cum spuneam. aspirat vs aspirat sau turbo vs turbo se face comparatia. si atunci vei disparea cu aberatiile.

#120
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

View Postxtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:46, said:

pustiulica du-te la plimbare. acolo ai dat un diesel TURBO vs benzinar aspirat. cum spuneam. aspirat vs aspirat sau turbo vs turbo se face comparatia. si atunci vei disparea cu aberatiile.
Mă duc, mă duc. Posted Image
Mulțumim pentru turbo. Posted Image

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 11:54.


#121
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postiosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:53, said:

Mă duc, mă duc. Posted Image
Mulțumim pentru turbo. Posted Image

benzina este un sistem mult mai eficient. din cauza asta niciodata nu va fi batut de motorina in aceleasi conditii. un turbo benzinar ar fi avut 500 cp fata de 300 la diesel in exemplele tale.

#122
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008

View Postxtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:56, said:

benzina este un sistem mult mai eficient. din cauza asta niciodata nu va fi batut de motorina in aceleasi conditii. un turbo benzinar ar fi avut 500 cp fata de 300 la diesel in exemplele tale.
De ce e un sistem mai eficient? (în general, adică)
Bine, la modul general cred că depinde și de ce anume vrei să faci.

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 12:13.


#123
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,767
  • Înscris: 30.01.2006

View Postiosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:35, said:

Și un motor diesel interesant: 5,5 litri, V12, 700 CP, 1200 Nm.
http://www.autoblog....908-rc-concept/


Dacă te referi la BMW-urile pentru care am pus link, nu-s exemple trase de păr. Am ales doar 2 mașini ale aceluiași producător, cu aceeași capacitate cilindrică, ele fiind mașini de serie. Posted Image
EU vorbeam de exemplele mele trase de par cu rapoartele si cuplurile descrise acolo. La BMW-urile puse de tine compari un motor aspirat cu un diesel turbo de foarte foarte buna calitate. Daca te uiti si la preturi o sa vezi ca dieselul respectiv e mult mai scump decat cel pe benzina. Adica nu e o diferenta normala intre diesel si benzina. Conteaza mult curba de cuplu, etc.

Benzina nu este mai eficienta decat motorina, dar arde mai repede, si o poti duce in turat mult mai mari, si astfel scoti putere mai mare. In orice conditii, la autoturisme, si motoare de turatie mare, cu benzina scoti din aceeasi cilindree mai multa putere. Ai putea si cu dieselul dar pierzi mult la greutate, nu cred ca a facut nimeni, dar sigur poti face un motor de 600kg de 2 litri diesel si 1000CP sau mai mult, si o turbina in portbagaj ca nu mai incape prin alte parti. Dar nu e rentabil.

#124
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008
Iar în condiții reale, pe străzi, să zicem că prin România, poți parcurge aceeași distanță cu un diesel în același timp în care ai face-o cu una pe benzină (vorbim de aceeași capacitate cilindrică), dar ai ieși mai bine cu diesel-ul la consum, deci cred că-i mai eficient.

#125
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Posttest_driver, on 25 septembrie 2013 - 12:12, said:



Benzina nu este mai eficienta decat motorina, dar arde mai repede, si o poti duce in turat mult mai mari, si astfel scoti putere mai mare.

In orice conditii, la autoturisme, si motoare de turatie mare, cu benzina scoti din aceeasi cilindree mai multa putere. Ai putea si cu dieselul dar pierzi mult la greutate, nu cred ca a facut nimeni, dar sigur poti face un motor de 600kg de 2 litri diesel si 1000CP sau mai mult, si o turbina in portbagaj ca nu mai incape prin alte parti. Dar nu e rentabil.
nu e mai eficient dar poti scoate mai multi cai. e ca si cum o lampa pe benzina nu e mai eficienta decat una pe gaz dar poti incalzi mai repede locul. :)

si evident, facand acelasi motor de 600 kg, la 2 litri si cu o turbina imensa in portbagaj poti obtine 2000 cp cu un benzinar. :)

#126
iosiflupu

iosiflupu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.05.2008
Și cred că diesel-urile sunt mai durabile, asta datorită turațiilor mai mici.

Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 12:22.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate