Nm vs. CP
#109
Posted 24 September 2013 - 14:23
http://www.carfolio....car/?car=252274
http://www.carfolio....car/?car=252725 A se observa diferența de cuplu, de CP, dar și de accelerare până la 100 km/h. Și consumul. |
#110
Posted 24 September 2013 - 14:32
lawrence38, on 13 februarie 2011 - 02:20, said:
totusi ce treaba au preferintele unora cu posibilitatile motorului, tu ai zis ca "dieselul e lenes in trafic, se taraste , e bun cand e masina incarcata sau cand urca dealuri. in rest il depaseste toata lumea" , asta cam inseamna ca il depaseste ca nu e in stare nu ca poate asa vrea soferul sa mearga . Si eu vad chiar zi de zi proprietari de Merc 55 AMG sau asemanatoare in trafic care merg mai incet decat mine, cu buburuza mea de 45 CP. Dar eu nu vreau sa discutam despre preferintele de a conduce incet/repede, "la consum" sau "blana". esti real? e simplu, la aceeasi cilindreea benzina rupe dieselul. atat am avut de spus. dieselul btine puterea la o cilindreea aproape dubla. useless sa mai discutam. |
#111
Posted 25 September 2013 - 08:21
#112
Posted 25 September 2013 - 11:18
S-a uitat cineva la acele BMW-uri de care spuneam mai sus?
xtremdriving, on 24 septembrie 2013 - 14:32, said:
esti real? e simplu, la aceeasi cilindreea benzina rupe dieselul. atat am avut de spus. dieselul btine puterea la o cilindreea aproape dubla. useless sa mai discutam. Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 11:21. |
#113
Posted 25 September 2013 - 11:32
Ba puterea conteaza cel mai mult la o masina. Ce preferi, o masina cu 500 nm, si un raport de 6:1 pentru 50 km/h sau una care are 1000 Nm la un raport de 2:1 pentru aceeasi viteza. Si evident ambele sa fie pe la jumatea turatiei maxime. Nu prea conteaza ce poate motorul in materie de cuplu, conteaza ce ajunge la roti. Daca nu ai putere nu prea ai ce face cu 100000 Nm daca motorul duce o singura tura pe minut de exemplu, un pacalici cu 30 nm te face scrum.
Exemplele de mai sus sunt doar exemple trase de par, nu o sa gasesti masini care sa aibe asa rapoarte la viteza de 50 km/h. SI nici motoare cu un cuplu asa de mare su cu 1 RPM, cel putin nu la autoturisme. |
#114
Posted 25 September 2013 - 11:35
Și un motor diesel interesant: 5,5 litri, V12, 700 CP, 1200 Nm.
http://www.autoblog....908-rc-concept/ test_driver, on 25 septembrie 2013 - 11:32, said:
Ba puterea conteaza cel mai mult la o masina. Ce preferi, o masina cu 500 nm, si un raport de 6:1 pentru 50 km/h sau una care are 1000 Nm la un raport de 2:1 pentru aceeasi viteza. Si evident ambele sa fie pe la jumatea turatiei maxime. Nu prea conteaza ce poate motorul in materie de cuplu, conteaza ce ajunge la roti. Daca nu ai putere nu prea ai ce face cu 100000 Nm daca motorul duce o singura tura pe minut de exemplu, un pacalici cu 30 nm te face scrum. Exemplele de mai sus sunt doar exemple trase de par, nu o sa gasesti masini care sa aibe asa rapoarte la viteza de 50 km/h. SI nici motoare cu un cuplu asa de mare su cu 1 RPM, cel putin nu la autoturisme. |
#115
Posted 25 September 2013 - 11:36
iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:18, said:
S-a uitat cineva la acele BMW-uri de care spuneam mai sus? Cred că ai vrut să spui invers. Și chiar s-a zis că nu numai puterea contează. cum adica invers? la 1,4 dieselul bate un benzinar de 1,4 vreodatat? sau la 2,5 diesel bate vreodata 2,5 benzina? cred ca visezi |
#116
Posted 25 September 2013 - 11:37
#117
Posted 25 September 2013 - 11:42
iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:37, said:
Nu cred că visez, am dat chiar și exemple. ba eu zic ca vsezi. ce exemple ai dat? fii realist nici nu era nevoie sa ma uit. alt neavenit tractorist care crede in superioritatea diesel prca are el diesel, sau asa a vazut in reviste ca nici nu are masina. pai tu compari TURBO DIESEL cu benzinar aspirat??? cand o sa gasesti aspirat vs aspirat sa vii sa vorbesti Edited by xtremdriving, 25 September 2013 - 11:44. |
#118
Posted 25 September 2013 - 11:45
xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:42, said:
ba eu zic ca vsezi. ce exemple ai dat? fii realist http://www.carfolio....car/?car=252725 Le-am dat mai sus. Uită-te și la putere, la cuplu, la accelerație, la consum, la greutate. (se vede că cel diesel e mai greu puțin) Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 11:46. |
|
#119
Posted 25 September 2013 - 11:46
#120
Posted 25 September 2013 - 11:53
xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:46, said:
pustiulica du-te la plimbare. acolo ai dat un diesel TURBO vs benzinar aspirat. cum spuneam. aspirat vs aspirat sau turbo vs turbo se face comparatia. si atunci vei disparea cu aberatiile. Mulțumim pentru turbo. Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 11:54. |
#121
Posted 25 September 2013 - 11:56
#122
Posted 25 September 2013 - 12:09
xtremdriving, on 25 septembrie 2013 - 11:56, said:
benzina este un sistem mult mai eficient. din cauza asta niciodata nu va fi batut de motorina in aceleasi conditii. un turbo benzinar ar fi avut 500 cp fata de 300 la diesel in exemplele tale. Bine, la modul general cred că depinde și de ce anume vrei să faci. Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 12:13. |
#123
Posted 25 September 2013 - 12:12
iosiflupu, on 25 septembrie 2013 - 11:35, said:
Și un motor diesel interesant: 5,5 litri, V12, 700 CP, 1200 Nm. http://www.autoblog....908-rc-concept/ Dacă te referi la BMW-urile pentru care am pus link, nu-s exemple trase de păr. Am ales doar 2 mașini ale aceluiași producător, cu aceeași capacitate cilindrică, ele fiind mașini de serie. Benzina nu este mai eficienta decat motorina, dar arde mai repede, si o poti duce in turat mult mai mari, si astfel scoti putere mai mare. In orice conditii, la autoturisme, si motoare de turatie mare, cu benzina scoti din aceeasi cilindree mai multa putere. Ai putea si cu dieselul dar pierzi mult la greutate, nu cred ca a facut nimeni, dar sigur poti face un motor de 600kg de 2 litri diesel si 1000CP sau mai mult, si o turbina in portbagaj ca nu mai incape prin alte parti. Dar nu e rentabil. |
|
#124
Posted 25 September 2013 - 12:20
Iar în condiții reale, pe străzi, să zicem că prin România, poți parcurge aceeași distanță cu un diesel în același timp în care ai face-o cu una pe benzină (vorbim de aceeași capacitate cilindrică), dar ai ieși mai bine cu diesel-ul la consum, deci cred că-i mai eficient.
|
#125
Posted 25 September 2013 - 12:21
test_driver, on 25 septembrie 2013 - 12:12, said: Benzina nu este mai eficienta decat motorina, dar arde mai repede, si o poti duce in turat mult mai mari, si astfel scoti putere mai mare. In orice conditii, la autoturisme, si motoare de turatie mare, cu benzina scoti din aceeasi cilindree mai multa putere. Ai putea si cu dieselul dar pierzi mult la greutate, nu cred ca a facut nimeni, dar sigur poti face un motor de 600kg de 2 litri diesel si 1000CP sau mai mult, si o turbina in portbagaj ca nu mai incape prin alte parti. Dar nu e rentabil. si evident, facand acelasi motor de 600 kg, la 2 litri si cu o turbina imensa in portbagaj poti obtine 2000 cp cu un benzinar. |
#126
Posted 25 September 2013 - 12:21
Și cred că diesel-urile sunt mai durabile, asta datorită turațiilor mai mici.
Edited by iosiflupu, 25 September 2013 - 12:22. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users