Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu

La mulți ani @yanni17!
 La mulți ani @Kokoshmare!

Mai exista la voi in oras strandu...

Bon Jovi - Living Proof

Problema card reader Sandisk
 Recomandare acumulator 26650

Accident nerespectare viteza

Consumul in bord VS consumul la p...

PC-ul nu booteaza
 Coada dronei de lupta Fioroasa

Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...

Radio Aftermarket Golf 5

Renault Kadjar serie motor neconf...
 

Taxa de mentenanță a RCS&RDS, declarata ilegală

- - - - -
  • Please log in to reply
145 replies to this topic

#1
scorpyo

scorpyo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,460
  • Înscris: 14.01.2008
În urma articolului publicat în ediția din 14 iulie a EVZ, "RCS&RDS pune o taxă forțată de 5 lei pe abonat", Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a analizat taxa de mentenanță percepută de operatorul de telefonie mobilă, cablu și internet, considerând-o ilegală.

Suprataxele trebuie aprobate de consumatori :

Reprezentanții ANPC afirmă că această taxă a fost percepută fără notificarea prealabilă a consumatorilor, încălcându-se astfel prevederile legale stabilite prin articolul 10, literele "f" și "h", din Ordonanța de Guvern nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor.


"Consumatorii trebuie să plătească pentru serviciile sau produsele de care beneficiază sume stabilite cu exactitate, în prealabil. Majorarea prețului, tarifului, taxelor, comisioanelor, dobânzilor, penalităților și a altor eventuale costuri stabilite inițial e posibilă numai cu acordul scris al consumatorului", afirmă Constantin Cerbulescu, președintele ANPC.

În plus, clienții trebuie să fie notificați în scris cu privire la orice modificare ca urmare a prevederilor contractuale referitoare la valoarea dobânzilor, comisioanelor sau penalităților, cu cel puțin 30 de zile înainte.

Fără amenzi

Cu toate acestea, reprezentanții ANPC s-au rezumat momentan doar să solicite companiei RCS&RDS să intre în legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxă, fără a aplica și vreo amendă.

"Noi i-am invitat doar la o discuție în care să le spunem că practica la care au apelat nu e legală. Fiecare Comisariat Județean de Protecția Consumatorilor care a primit astfel de reclamații să le cerceteze și apoi să aplice amenzile corespunzătoare", conchide Cerbulescu.

Mai mulți clienți RCS&RDS au reclamat faptul că în ultimele două luni au primit facturi cu 5 lei mai mari, după ce firma a introdus, fără să-i anunțe, o taxă de mentenanță. Dacă în prima lună pe factura emisă de companie, cei 5 lei apăreau separat, la categoria taxe, pentru ca fiecare client să vadă clar costurile, din a doua lună valorile sunt trecute sec la total.

"Am cerut firmei RCS&RDS să intre în legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxă.",
CONSTANTIN CERBULESCU, președinte ANPC


Clienții trebuie să anunțe compania

Deși oficialii firmei RCS&RDS au adăugat noi taxe fără să ceară acordul clienților, conducerea companiei le solicită celor care doresc să-și modifice contractul să-i anunțe cu 30 de zile înainte.

Mai mulți clienți ai operatorului au acuzat firma că limitează dreptul de modificare a contractelor. Mai exact, foarte mulți cititori ai ziarului ne-au semnalat faptul că este foarte dificil să schimbe sau să rezilieze un contract.

Spre exemplu, Adrian A., din București, își dorește o grilă de programe mai variată, dar a trecut aproape un an și încă n-a primit-o. Alt cititor, Andrei S., a vrut să renunțe la telefonul mobil, de care nu are nevoie și pe care nici nu l-a solicitat.

În ambele cazuri, demersurile celor doi s-au lovit de un zid. Asta pentru că reprezentanții companiei RCS&RDS explică sec: orice reziliere se face cu 30 de zile înainte, potrivit contractului semnat.


Sursa :  http://www.evz.ro/de...ala-900733.html

Edited by scorpyo, 16 July 2010 - 17:22.


#2
equilibrium2x

equilibrium2x

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 15.09.2007

View Postscorpyo, on 16th July 2010, 18:17, said:

nhea... modul de implementare e ilegal (nu au fost notificati clientii cu 30 de zile inainte) nu taxa in sine.

#3
Farrell

Farrell

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,848
  • Înscris: 09.01.2007
RDS ar avea de castigat daca ar pune abonamente la toate serviciile, chiar daca ar pune sume modice. Umbla cu 'magarii' deastea de 5 lei.
Omul stie atunci cat costa fiecare serviciu si nu ar mai comenta.

#4
smylle2u

smylle2u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,103
  • Înscris: 02.03.2007
de legalitate stiam ca se pronunta instantele judecatoresti, nu anpc
ei pot doar amenda nerespectarea obligatiilor legale ceea ce aici vad ca nu au facut.
poate ma insel...
taxa e de rahat, dar oricum sunt cei mai ieftini si isi pot modifica tarifele oricand. ca unii se leaga de denumirea taxei sau de modul de anuntare e alta treaba

#5
tiz

tiz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 31.12.2006
N-ati inteles nimic, dar va place sa vorbiti ....
Taxa este ILEGALA pentru ca nu apare mentionata in contract. Nu este contravaloarea unui serviciu gen abonament, pe care sa o poata modifica ei cum vor. Desi si acela trebuie anuntat inainte pentru a avea posibilitatea sa renunti la serviciu daca nu esti de acord cu noua valoare.
ANPC nu verifica legalitatea, ci RESPECTAREA drepturilor, respectiv a contractelor semnate.
Pe de alta parte, legalitatea contractelor este un DREPT al consumatorului, deci ANPC are si atributia aceasta (de exemplu declararea unor clauze abuzive).

Dar inca o data, aici nu e vorba de legalitatea contractului, ci de RESPECTAREA lui. In care NU apare ncio taxa de niciun fel, platibila sau nu de client sau de RDS.

In concluzie taxa este ILEGALA iar ANPC are dreptul si OBLIGATIA sa verifice, sa oblige la intrarea in legalitate si sa sanctioneze.


Si inca ceva.

Nu stiu de unde s-a spus ca in prima luna s-a detaliat taxa pe factura, si in a doua luna, nu.
Taxa nu s-a detaliat niciodata. De fapt, nici dobitocii de la rel. cu clientii nu stiau ce este, de cate ori ii intrebai, atatea raspunsuri diferite obtineai ...
Cel putin la mine in facturi nu a aparut niciodata, am si trimis facturile la ANPC si am si solicitat dealtfel detalierea facturii.

Edited by tiz, 16 July 2010 - 20:37.


#6
smylle2u

smylle2u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,103
  • Înscris: 02.03.2007
Cred ca si tie iti place sa vorbesti mult...
Singura "ilegalitate" constatata de ANPC este ca nu au informat consumatorii cu 30 de zile inainte de introducerea taxei. Dar si aici e cu dus si intors deoarece RDS afirma ca modificarea tarifelor a fost anuntata pe site si in caserii. De aici si faptul ca nu au fost acordate amenzi. Daca erau clauze ilegale crezi ca nu dadea ANPC nicio amenda? La UPC au pus lacatul pe sediu in Cluj pentru o taxa ilegala.
In contractul RDS se specifica ca operatorul isi rezerva dreptul sa modifice tarifele unilateral, obligandu-se sa informeze clientul de aceste modificari.
Orice operator are clauza asta.
Consumatorul are de ales daca accepta noile conditii sau daca reziliaza contractul.
Astea sunt singurele drepturi ale consumatorului
Nu poti obliga un furnizor sa iti ofere servicii la aceleasi preturi de la semnarea contractului. El isi poate modifica oricand tarifele in sus sau in jos si in cazul in care modificarile te deranjeaza ai libertatea sa reziliezi fara nicio constrangere.

Taxa a fost detaliata pe chitanta in prima luna. Acum se pare ca nu mai fac asta.

#7
soft0811

soft0811

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,896
  • Înscris: 24.03.2005

View Postsmylle2u, on 16th July 2010, 22:00, said:

Dar si aici e cu dus si intors deoarece RDS afirma ca modificarea tarifelor a fost anuntata pe site si in caserii.
Inainte de modificare/relansarea siteului, lucrurile stateau asa:
http://forum.softped...p;#entry8225152

Deci nu cred ca au respectat cele 30 de zile in cazul anuntarii pe site... nu stiu insa situatia pentru casierii. Pe de alta parte insa, vedem cat de mult respecta termenele din legi Guvernul nostru actual, care in mod normal nu putea introduce marirea TVA atat de rapid... asa ca ce sa ne mai mire RDS?  :confuzzled:

Edited by soft0811, 16 July 2010 - 21:20.


#8
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
si de ce nu se putea discuta aici?
Spoiler
taxa aia, oricum nu o platesc, ab 2E :D

#9
cristi712

cristi712

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 08.03.2007

View Posttiz, on 16th July 2010, 21:37, said:

De fapt, nici dobitocii de la rel. cu clientii nu stiau ce este, de cate ori ii intrebai, atatea raspunsuri diferite obtineai ...
Nici cei din caserii nu au habar! Dialog intre mine si o casiera:
"- Mi-a venit o factura de 5 lei desi eu am 3 luni gratuite!
- Pai nu e abonament, e taxa de mentenanta!
- Ce mentenanta?
- Intretinerea echipamentelor!
- Care echipamente?
- Ăăă... (s-a uitat in calc la abonamentul meu) ... pai aveti internet, internetul pe ce vine in casa, nu pe un cablu? Intretinerea cablului!"

Cum sa nu te enervezi cand primesti asemenea raspunsuri?

Edited by cristi712, 16 July 2010 - 22:14.


#10
Sommerby

Sommerby

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 10.03.2010

View Postscorpyo, on 16th July 2010, 18:17, said:


Nu ai vazut ca stirea s-a dat acum 2 zile aici?

http://forum.softpedia.com/index.php?showt...p;#entry8502645
De ce a trebuit sa mai deschizi un alt topic cu ceva vechi de 2 zile?

Edited by Sommerby, 17 July 2010 - 08:29.


#11
mxmx

mxmx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 821
  • Înscris: 15.01.2010

View Postsmylle2u, on 16th July 2010, 22:00, said:

Orice operator are clauza asta.
Consumatorul are de ales daca accepta noile conditii sau daca reziliaza contractul.
Dar in cazul acesta RDS sa nu prelungeasca cu 16 luni contractele pt restul serviciilor. N-am auzit de niciun operator care sa faca magaria asta... si doar pt 5 lei. Practic si-au batut joc de proprii bani dati pe reclame.

#12
loadrunner

loadrunner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 742
  • Înscris: 12.08.2007

View Postcristi712, on 16th July 2010, 23:13, said:

[...]
Cum sa nu te enervezi cand primesti asemenea raspunsuri?
pe de o parte angajatul nu e de vina ca rds/rcs a luat decizii (mai mult sau mai putin) proaste, iar el fiind pus intr-o situatie ciudata, raspunde si el cum poate
pe de alta parte, poate angajatul e prost, iar raspunsurile si atitudinea lui nu reflecta pozitia rcs/rds in toata treaba asta

personal, eu cred ca, daca ti-a facturat 5 lei in lunile gratuite, e o greseala

#13
scorpyo

scorpyo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,460
  • Înscris: 14.01.2008
******************************************************
De ce a trebuit sa mai deschizi un alt topic cu ceva vechi de 2 zile?
******************************************************


Nu am observat ....imi cer scuze, plus ca nu imi indica nimic link-ul indicat de tine , no offence...

Si nu iti varsa nervi pe mine....


Cu respect...

Edited by scorpyo, 17 July 2010 - 12:30.


#14
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008
no lasa draga sa fie cat mai multe topicuri. sa stie lumea sa se fereasca de "hotii" de la rds.

tare sunt curios cat % au comentat in general fata de cei 5 lei, dar mai ales cat % au ales rezilierea serviciului de telefonie fixa.

#15
cristi712

cristi712

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 08.03.2007
sa le combine un moderator; nu merge linkul acela, probabil trebuia sa duca aici

#16
Sabecus

Sabecus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 328
  • Înscris: 12.07.2010

Quote

Taxa de mentenanță a RCS&RDS, declarata ilegală

Stati flexati ca vor gasi ei alte metode sa taxeze abonatii...sunt in gaura, au datorii uriase si au nevoie de bani urgent !

:first:

#17
easy90rider

easy90rider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,980
  • Înscris: 01.07.2007
mai bine platesc taxa aia in loc sa faca faliment si sa fiu nevoit sa merg la concurenta... ah stai ca nu platesc taxa :lol:
voi plati cu un leu mai mult ab baza 24->25.

#18
loadrunner

loadrunner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 742
  • Înscris: 12.08.2007

View PostSabecus, on 17th July 2010, 14:49, said:

Stati flexati ca vor gasi ei alte metode sa taxeze abonatii...sunt in gaura, au datorii uriase si au nevoie de bani urgent !
nu mai vorbi prostii!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate