Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Foisor - noi reglementari

Recomandare telefon preț 300...

La Multi ani de ziua noastra a tu...

EURO 24 - Primul meci: Romania - ...
 Bicicleta eliptica

Aer conditionat Vortex 9000/12000...

Curatare tigaie

Alegere SPC sau parchet laminat -...
 Sfat achizitie masina SH

Foloseste cineva radar?

Extreme cuponing este adevarata e...

Cum de le convine unora sa cumper...
 Vanzatorul mașinii a plecat ...

RCA majorat in Bucuresti si Ilfov

OMV Petrom cumpara Renovatio

Sens unic pe strada Matasari (Buc...
 

ABUZ marca ORANGE.

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
214 răspunsuri în acest subiect

#19
Noemy

Noemy

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 6
  • Înscris: 28.05.2008
eu am fost tapuit de portocala cu 34 euro. Asta se intampla in 2005, la doar 3 luni de la inceierea contractului cu ei si la 9 ani vechime ca client. In ziua cand trebuia sa imi vina minutele, am apelat serviciu cronos si am avut marea surpriza, minutele primite si un bonus de 34 euro cost suplimentar. Am sunat la serviciul clienti si mi s-a spus ca am efectuat un alel in SUA la ora 3 noaptea. Le-am explicat ca la ora aia dormeam dus si k eram singur in apartament, deci nu avea cine efectua apelul, le-am cerut numarul sa vad si eu pe cine "am sunat", nu au vrut sa mi-l ofere. Am cerut sa primesc desfasuratorul la factura si mi-au spus k trebuie cerut cu 15 zile inainte de primirea minutelor, ca nu imi pot oferi un desfasurator cu apelul in SUA. Dupa ce i-am facut in toate felurile posibile dupa care am inchis. Dupa nici 5 minute am primit mesaj de la ei ca in urma convorbirii cu operatorul X mi s-a restrictionat apelurile pana la plata datoriei de 34 euro. Am sunat din nou la ei si imi inchideau apelul. Am mers la Orange Shop sa vad ce pot face dar nu am rezolvat nimic. nici in urma sesizarii facute la OPC, actualul ANPC nu am primit raspuns favorabil, nu aveam dovezi scrise. Nu am platit datoria nici pana in zi.
Cei care aveti contracte cu Orange sa stiti ca un contract complet nu are doar o pagina sau 2, cate se semneaza cand va faceti abonamentul, contractul complet are 21 de pagini, atat trebuia sa semnez eu in 2005, informatie primita de la firma lor de recuperari.

#20
Radu18-

Radu18-

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 955
  • Înscris: 16.02.2008
Juannn, situatia ta este foarte simpla.

Tu ai ales sa treci la oferta promotionala, oferta de achizitie. In momentul ala s-a facut prelungre de contract pe
12 luni, la fel cum se face si pentru un nou abonat.
Operatorul NU ti-a spus de perioada contractuala, deci nu ai fost informat de conditiile ofertei. Asta iti da deci dreptul sa revii la vechea structura de abonament, abonamentul de 3 euro, in urma unei sesizari scrise prin e-mail, fax, sau shop sau daca iti fac ei sesizare pt tine. Apelul se asculta si in urma ascultarii lucrurile se pot rezolva, daca este asa cum spui tu.
Nu trebuie mers deocamdata la OPC.
Sa treci de la delfin 6 la delfin 4 in timpul perioadei contractuale nu se poate.

Quote

Ca argumente in favoarea ta ii spui ca nu ai beneficiat de nici o oferta promotionala la trecerea la delfin 6.

Quote

Intradevar nu am beneficiat de nimic promotional cind am trecut la delfin 6.

Asta e un argument in defavoarea ta, tocmai ca ai beneficiat de oferta(mai ales daca aveai perioada contractuala), chiar oferta de achizitie care se ofera "atât pentru clienții persoane fizice care încheie un contract pe 1 sau 2 ani, cât și pentru clienții existenți, în condiții speciale, cu prelungirea contractului pe 1 an sau 2 ani."

Editat de Radu18-, 05 iunie 2010 - 23:24.


#21
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostNoemy, on 5th June 2010, 23:43, said:

Cei care aveti contracte cu Orange sa stiti ca un contract complet nu are doar o pagina sau 2, cate se semneaza cand va faceti abonamentul, contractul complet are 21 de pagini, atat trebuia sa semnez eu in 2005, informatie primita de la firma lor de recuperari.

Contractul are fix paginile care se semnează. Dacă se semnează 2, are 2. Dacă s-ar semna 21, ar avea 21. Dar nu are.

Ce vroiau deci ăia de la recuperări să zică?

View PostRadu18-, on 6th June 2010, 00:24, said:

Nu trebuie mers deocamdata la OPC.
Sa treci de la delfin 6 la delfin 4 in timpul perioadei contractuale nu se poate.

În primul rînd ar trebui cred să precizezi ce relație ai tu cu Orange. :) Ca să știe omul de ce îi zici "lasă nu te duce la OPC".

Eu îi zic fix invers: rade-le o sesizare scrisă, cu confirmare de primire, apoi mergi la OPC. Pentru că sînt nesimțiți și or s-o lălăie la nesfîrșit. Timp în care abonamentul merge.

În al doilea rînd, se poate trece oricînd la orice plan tarifar de abonament. Șmecheriile cu "retenția" sau "n-aveți voie să treceți la plan mai mic că vor mușchii noștri să vă luăm mai mulți bani" se rezolvă foarte repede la ANPC.

Quote

cât și pentru clienții existenți, în condiții speciale, cu prelungirea contractului pe 1 an sau 2 ani.[/b]"

Ca ce chestie? Nu-mi răspunde "că așa vrea operatorul" că nu e un motiv valabil.

Plus că se poate argumenta liniștit că acea prevedere se referă la valabilitatea contractului, nu la vreo clauză de retenție. Pentru că acele clauze nu există dpdv legal.

Editat de wirespot, 06 iunie 2010 - 12:00.


#22
Radu18-

Radu18-

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 955
  • Înscris: 16.02.2008

View Postwirespot, on 6th June 2010, 12:57, said:

În primul rînd ar trebui cred să precizezi ce relație ai tu cu Orange. :) Ca să știe omul de ce îi zici "lasă nu te duce la OPC".

Eu îi zic fix invers: rade-le o sesizare scrisă, cu confirmare de primire, apoi mergi la OPC. Pentru că sînt nesimțiți și or s-o lălăie la nesfîrșit. Timp în care abonamentul merge.

În al doilea rînd, se poate trece oricînd la orice plan tarifar de abonament. Șmecheriile cu "retenția" sau "n-aveți voie să treceți la plan mai mic că vor mușchii noștri să vă luăm mai mulți bani" se rezolvă foarte repede la ANPC.

Doh, unde dai si unde crapa.. Eu sunt razboinicul luminii pentru orange :naughty:
Serios acum, am spus asta pentru ca eu asa as face. Astept sa vad ce raspuns primesc de la reclamatie, si cu raspunsul operatorului ma duc la opc, samd.
Si am spus sa nu mearga deocamdata, daca orange nu ii rezolva nimic atunci sa mearga mai departe.
Daca tu ai impresia ca am spus asta ca sa iau apararea orange, you're so wrong lad.

Legat de trecere la abon mai mic, daca ai beneficiat de oferta de achizitie, operatorul are dreptul sa impuna anumite reguli ale ofertei de achizitie, care sunt trecute si pe site, si mai nou si in contractele pentru noii abonati.

Editat de Radu18-, 07 iunie 2010 - 11:01.


#23
cristeamax

cristeamax

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 560
  • Înscris: 14.06.2005
@Juannn
... extraordnar de bune sfaturile juridice dar,
sa treci de la 6 la 4 mi se pare cam mult zgomot pentru nimic... numai in cazul in care nu vrei cumva sa te lupti pentru un principiu.

Hotareste-te ce vrei exact:

- sa nu accepti din principiu ca nu poti trece de la 6 la 4.
- sa reziliezi contractul.

La sesizarile pe [email protected] sau form online vei primi sms cu nr inregistrare si niste raspunsuri pron posta care nu vor avea nimic a face cu ce sesizezi tu si in concluzie care nu iti vor folosi sa ii dai in judecata. Aceasta practica mi se pare mie demna de a fi condamnata: faptul ca nu dau niciodata in scris ca iti refuza un anumit lucru.

In mod pragmatic rezolvi sigur daca insisti cu un mail in care iti sustii cauza cu referiri exacte la clauzele contractuale. Apoi mai dai cateva telefoane si iar mailuri... la mine s-au lasat dupa 3-4 telefoane si doua sesizari oficiale.

Asta mi se pare mie cel mai grav... faptul ca poti rezolva numai dupa ce te tiganesti... daca ai un tupeu mai mare decat nesimtirea operatorilor.

Daca vrei sa reziliezi si spui sigur ca nu ti s-a adus la cunostinta prelungirea abonamentului le scrii la adresa oficiala ca vrei sa reziliezi si cu asta basta.

Chiar si daca ti s-a spus ca contractul va fi prelungit, chiar si daca ai semnat prelungirea contractuala, chiar si daca ai cumparat telefon la pret promotional pe prelungire de contract... oricum ar fi , poti oricand sa renunti la orange daca stii exact ce vrei su daca stii sa formulezi in scris o reclamatie sustinuta de referiri juridice.

Singurul caz in care e moral sa platesti anticipat valoarea abonamentului e atunci cand ai beneficiat de oferta promotionala.

#24
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.889
  • Înscris: 27.06.2006

View Postjuannn, on 4th June 2010, 17:25, said:

Aveam inainte un ab de 3 euro si nu stiu ce mi-a venit de am trecut la DELFIN 6. Modificarea am facut-o cu un simplu telefon la relatii clienti iar atunci mi s-a comunicat ca pot sa trec oricind doresc la vechiul abonamnet de 3 euro. Zis si facut.


Bine ai venit in "club" ...vezi topicul deschis de mine: http://forum.softped...howtopic=664734

De cand am scris in topic sotia a platit din factura emisa pe delfin numai contravaloarea vechiului abonament de 3 euro si nimic in plus.

In schimb telefonul a fost inchis pentru neplata delfinului "abuziv" si a primit de la orange o notificare de plata ...in care este amenintata cu darea in judecata, plata cheltuielilor de judecata, a despagubirilor catre ei pentru rezilierea contractului inainte de termen?!!...

Magaria mare care rezulta din notificarea de plata de la orange este ca sotia a fost inscrisa in "sistemul de evidenta a datornicilor, apartinand companilor de telefonie mobila"

Noi consideram ca acesta inscriere facuta de orange este un prejudiciu de imagine adus sotiei ca "rau platnica".
Daca am avea un avocat bun cred ca orange ar trebui sa scoata ceva bani in plus pentru prejudiciul de imagine creat.


Deocamdata am depus la registratura ANPC o sesizare scrisa pe tema la care am atasat diverse documente (contract de 3 euro, chitanta de plata contract de 3 euro, sesizare depusa cu numar de inregistrare la orange la 6 zile dupa activarea abuziva a delfin-ului..etc).
Asteptam raspuns...de la Anpc


Eu iti recomand sa depui o sesizare scrisa cu datele tale de identificare (nume, adresa de corespondenta, nr telefon)  in care descri problema la primul centru orange care iti iese in cale. Pe sesizare angajatii de la centru orange trebuie sa iti dea un numar de inregistrare cu data si o stampila apoi sa faca o copie dupa sesizare (originalul il pastreaza ei).
In mod normal o sa primesti de la orange, acasa o scrisoare semnata de un "problem solving executive" din care rezulta ca orange are dreptate ...
Dupa faza asta noi am mers la centru orange unde am depus sesizarea si am intrebat daca putem asculta inregistrare telefonica din care se aude ca sotia si-a dat acordul sa treaca la delfin. Un angajat de acolo a dat un telefon "intern in firma" probabil si ne-a informat: nu, inregistrarea dintre angajatul orange si client nu poate fi ascultata de client!!!

Succes

Editat de gabicen, 07 iunie 2010 - 17:05.


#25
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.699
  • Înscris: 13.12.2006
nu va mai plangeti atata, ca la incheierea contractului cu orange ati semnat un contract pe care sunt sigur ca nu l-a citit nici macar 10% din toti abonatii orange.

in al doilea rand cand sunati la retention aka 411 vi se vor cere anumite date personale, vi se va cere de vreo 2 ori sa spuneti clar ce problema/dorinta aveti si operatorul va va spune clar chiar de 2 ori ca acea convorbire e inregistrata si va constitui un "contract" iar darea datelor personale si acceptul explicit al dumneavoastra este egal cu semnatura pe acel "contract". dupa orice modificare inregistrata la retention se prelungeste abonamentul cu o perioada de 1 sau 2 ani....au fost cazuri chiar si de 6 luni.

in contractul fizic semnat cu orange scrie clar ca daca ai abonament pe x ani, in perioada contractuala nu poti sa-l schimbi cu unul de valoare mai mica. tot acolo scrie clar ca daca ai abonament pe 2 ani, iar peste un an jumate te hotarasti sa parasesti orange-ul poti daca platesti o suma de X lei calculata astfel: nr de luni ramase din abonament X cuantumul abonamentului pe luna.


informatia asta, bat-o vina. pun pariu ca din toti care va plangeti pe aici, nici unul n-a citit cu atentie tot contractul. si nici macar termeni si conditii.

patania mea: am avut ab de 3 euro plus optiuni de inca aproape 7 euro. am vrut sa trec la pantera 8, deci de la ab de 3 E la 8E. nu s-a putut nicicum avand in vedere ca plateam pe luna vreo 10 euro la factura.am sunat la retention unde mi s-au cerut datele pentru confirmarea comenzii, mi s-a adus la cunostinta ca se va prelungi contractul cu un an, am fost de acord si gata, am abonament de 8 euro.

#26
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.889
  • Înscris: 27.06.2006

View PostVipeR85, on 7th June 2010, 18:03, said:

nu va mai plangeti atata, ca la incheierea contractului cu orange ati semnat un contract pe care sunt sigur ca nu l-a citit nici macar 10% din toti abonatii orange.

in al doilea rand cand sunati la retention aka 411...

Juannn, deschizatorul topicului a afirmat: "Aveam inainte un ab de 3 euro si nu stiu ce mi-a venit de am trecut la DELFIN 6. Modificarea am facut-o cu un simplu telefon la relatii clienti iar atunci mi s-a comunicat ca pot sa trec oricind doresc la vechiul abonamnet de 3 euro..

Nu stiu ce scrie in contracte dar daca angajatii orange fac astfel de oferte prin telefon, cu valoare de contract, si afirmatiile lor ar trebui considerate parte din contractul electronic aka "poti sa treci oricand la vechiul abonament". Afimatii care ar trebui probate cu inregistrarea audio dintre angajatii orange si client....numai ca orange nu pune la dispozitie inregistrarile audio dinte ei si client.

#27
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostRadu18-, on 7th June 2010, 11:55, said:

Doh, unde dai si unde crapa.. Eu sunt razboinicul luminii pentru orange :naughty:

Mă scuzi dacă presupun aiurea; dar tu ai mai dat la un moment dat o interpretare inedită apropo de contractele Orange, o încercare de-a justifica TCG-ul prin niște metode fanteziste. Sincer nu văd cine s-ar apuca să încerce să susțină asemenea lucruri în favoarea Orange fără să aibă nicio legătură cu ei.

Quote

Serios acum, am spus asta pentru ca eu asa as face. Astept sa vad ce raspuns primesc de la reclamatie, si cu raspunsul operatorului ma duc la opc, samd. Si am spus sa nu mearga deocamdata, daca orange nu ii rezolva nimic atunci sa mearga mai departe.

Aici ai dreptate. Și ANPC recomandă să se încerce rezolvarea amiabilă întîi.

Quote

Legat de trecere la abon mai mic, daca ai beneficiat de oferta de achizitie, operatorul are dreptul sa impuna anumite reguli ale ofertei de achizitie, care sunt trecute si pe site, si mai nou si in contractele pentru noii abonati.

Pe site văd același contract ca de obicei. La ce contract te referi?

Și nu, operatorul nu are dreptul să lege pe nimeni de contract. Asta e ceva ce diverși oameni încearcă din greu să conteste (înțelegi acum de ce te suspectez): faptul că retenția nu există dpdv legal. Ba chiar este ilegală. E doar un vis umed al operatorilor și al altor furnizori de servicii.

View PostFrom 7th June 2010, 16:41:

Singurul caz in care e moral sa platesti anticipat valoarea abonamentului e atunci cand ai beneficiat de oferta promotionala.

Nici măcar. Nu te poate nimeni obliga să plătești servicii de care n-ai beneficiat. E un non-sens. Deci plata anticipată cade din start.

View Postgabicen, on 7th June 2010, 17:45, said:

Magaria mare care rezulta din notificarea de plata de la orange este ca sotia a fost inscrisa in "sistemul de evidenta a datornicilor, apartinand companilor de telefonie mobila"

Asta încalcă legislația datelor cu caracter personal. Detalii pe www.dataprotection.ro. Organismul spre care se pot depune sesizări este ANSPDCP (na că era să-mi frîng un deget). :)

Quote

Un angajat de acolo a dat un telefon "intern in firma" probabil si ne-a informat: nu, inregistrarea dintre angajatul orange si client nu poate fi ascultata de client!!!

Pentru că uneori nu le au. :D Nu înregistrează nici ei chiar tot...

View PostFrom 7th June 2010, 18:03:

nu va mai plangeti atata, ca la incheierea contractului cu orange ati semnat un contract pe care sunt sigur ca nu l-a citit nici macar 10% din toti abonatii orange.

L-am citit eu. :) Pe de o parte mă tem că ai dreptate cu procentul ăla. Pe de alta, nu e o scuză, nu înseamnă că operatorii pot face ce vor.

VipeR85 said:

in contractul fizic semnat cu orange scrie clar ca daca ai abonament pe x ani, in perioada contractuala nu poti sa-l schimbi cu unul de valoare mai mica. tot acolo scrie clar ca daca ai abonament pe 2 ani, iar peste un an jumate te hotarasti sa parasesti orange-ul poti daca platesti o suma de X lei calculata astfel: nr de luni ramase din abonament X cuantumul abonamentului pe luna.

Nu scrie așa ceva în contract. Ești sigur că ai citit TU contractul? :)

VipeR85 said:

si nici macar termeni si conditii.

Eu pun pariu că n-a semnat nimeni acei termeni și condiții (TCG). Deci nu fac parte din contract. Nu au nicio valoare contractuală.

#28
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.889
  • Înscris: 27.06.2006
[quote name='wirespot' date='7th June 2010, 21:05' post='8309888']
QUOTE (gabicen @ 7th June 2010, 17:45) *

Magaria mare care rezulta din notificarea de plata de la orange este ca sotia a fost inscrisa in "sistemul de evidenta a datornicilor, apartinand companilor de telefonie mobila"

Asta încalcă legislația datelor cu caracter personal. Detalii pe www.dataprotection.ro. Organismul spre care se pot depune sesizări este ANSPDCP (na că era să-mi frîng un deget). smile.gif
----------

Organismul ala de sus ANSPDCP nu "spala" imaginea cuivadovedit si balacarit de orange ca rau platnica...


Eu vreau despagubiri de la orange ca mi-au stresat nevasta si au trecut-o la rauplatnici.

Si nu pot sa uit cum angajatii orange de la aparatorii patriei - berceni - Bucuresti o amenintau pe nevasta-mea ca o sa sa fie data in judecata daca nu plateste abonamentul delfin si ca ea a inceput sa planga (fire sensibila fiind) acolo la orange romania si explica ca nu si-a dat niciodata acordul pentru trecerea la abonament delfin.

Pe astia de la orange nu ii iert pentru lacrimile varsate de nevasta la ei in magazin si o sa fac reclama negativa cat oi putea...exista un avocat care probono sa ma ajute in rezolvare confictului?


De exemplu: eu la Vodafone am un abonament cu minute nationale si in retea incluse care mi se reporteaza de la o luna la alta....la delfin nu se reporteaza nimic si sigur operatoare orange Tincu  Nicoleta nu a zis ca nu se reporteaza minutele incluse in convorbirea de promotie cu nevasta_mea.

Editat de gabicen, 07 iunie 2010 - 21:51.


#29
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.699
  • Înscris: 13.12.2006

View Postwirespot, on 7th June 2010, 21:05, said:

L-am citit eu. :) Pe de o parte mă tem că ai dreptate cu procentul ăla. Pe de alta, nu e o scuză, nu înseamnă că operatorii pot face ce vor.



Nu scrie așa ceva în contract. Ești sigur că ai citit TU contractul? :)



Eu pun pariu că n-a semnat nimeni acei termeni și condiții (TCG). Deci nu fac parte din contract. Nu au nicio valoare contractuală.

da, ai dreptate nu e o scuza pentru operatori s afaca ce vor, culmea  e ca nu fac ce vor, fac exact ce scrie in contractul semnat de tine. ca nu-ti convine e alta treaba, de ce ai semnat cu ei?


da, am citit contractul, si la mine in contract scrie asa ceva. o sa iti atasez mai jos o poza cu o parte din contract.


uita-te mai bine in contract ca va scrie ceva de genul " semnand acest contract sunteti de acord cu T&C "


ps: spor la citit...si data viitoare cand intrati in rahat asigurati-va ca sunteti constienti ca intrati in rahat si ca acceptati acest lucru.

Editat de VipeR85, 07 iunie 2010 - 22:02.


#30
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.889
  • Înscris: 27.06.2006

View PostVipeR85, on 7th June 2010, 23:01, said:

da, ai dreptate nu e o scuza pentru operatori s afaca ce vor, culmea  e ca nu fac ce vor, fac exact ce scrie in contractul semnat de tine. ca nu-ti convine e alta treaba, de ce ai semnat cu ei?
ps: spor la citit...si data viitoare cand intrati in rahat asigurati-va ca sunteti constienti ca intrati in rahat si ca acceptati acest lucru.

Muncesti la orange? si duci munca de lamurire pe aici?...cititul contractului, operatorii, angajatii orange care trimit scrisori, sms-uri aiurea stim... ai altceva de informat despre orange?

Data viitoare in rahat la Orange nu o sa intre nimeni de la noi din familie...o sa iasa pe masura ce expira abonamentele...
Chiar daca orange este in rahat si cere sa trimiti sms cu suprataxa pentru a castiga "ceva".

Editat de gabicen, 07 iunie 2010 - 23:23.


#31
koss_x_treeme

koss_x_treeme

    Member

  • Grup: Banned
  • Mesaje: 776
  • Înscris: 01.10.2007

View PostVipeR85, on 7th June 2010, 18:03, said:

nu va mai plangeti atata, ca la incheierea contractului cu orange ati semnat un contract pe care sunt sigur ca nu l-a citit nici macar 10% din toti abonatii orange.

in al doilea rand cand sunati la retention aka 411 vi se vor cere anumite date personale, vi se va cere de vreo 2 ori sa spuneti clar ce problema/dorinta aveti si operatorul va va spune clar chiar de 2 ori ca acea convorbire e inregistrata si va constitui un "contract" iar darea datelor personale si acceptul explicit al dumneavoastra este egal cu semnatura pe acel "contract". dupa orice modificare inregistrata la retention se prelungeste abonamentul cu o perioada de 1 sau 2 ani....au fost cazuri chiar si de 6 luni.

in contractul fizic semnat cu orange scrie clar ca daca ai abonament pe x ani, in perioada contractuala nu poti sa-l schimbi cu unul de valoare mai mica. tot acolo scrie clar ca daca ai abonament pe 2 ani, iar peste un an jumate te hotarasti sa parasesti orange-ul poti daca platesti o suma de X lei calculata astfel: nr de luni ramase din abonament X cuantumul abonamentului pe luna.


informatia asta, bat-o vina. pun pariu ca din toti care va plangeti pe aici, nici unul n-a citit cu atentie tot contractul. si nici macar termeni si conditii.

Patania mea: am avut ab de 3 euro plus optiuni de inca aproape 7 euro. am vrut sa trec la pantera 8, deci de la ab de 3 E la 8E. nu s-a putut nicicum avand in vedere ca plateam pe luna vreo 10 euro la factura.am sunat la retention unde mi s-au cerut datele pentru confirmarea comenzii, mi s-a adus la cunostinta ca se va prelungi contractul cu un an, am fost de acord si gata, am abonament de 8 euro.


Tu auzi ce spui. Contractul prelungit prin telefon se poate demonta foarte usor. Nu are baza legala prea solida. Semnezi undeva?? Ii iei la cunostiinta toate clauzele? Il citesti?  Contractele de orice fel se pot rezilia cand doreste una dintre parti chiar si in telefonie mobila. E o impresie gresita ca nu se pot rezilia si asta datorita refuzului nejustificat al companiilor mobile si aici le include pe toate precum si din cauza sfaturilor deloc conforme cu realitatea date pe forum.. Mai greu dar se poate.

Nu se spune niciunde ca acea convorbire va constituii un contrac.. contract verbal?? nu am auzit de asa ceva pana acum... Contractul se face numai in forma scrisa cu luarea la cunostiita si acordul partilor si cu semnatura lor. PUnct
Prelungirea unui contract se poate face din oficiu insa poate fi oricand reziliat cand s-a efectuat o asfel de prelungire din oficiu, sau numai cu acordul partii dar acordul trebuie reprezentat tot prin contract act aditional SUB SEMNATURA PRIVATA. deci ala prin telefon egal cu 0.

Editat de koss_x_treeme, 07 iunie 2010 - 23:29.


#32
cristeamax

cristeamax

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 560
  • Înscris: 14.06.2005

View Postkoss_x_treeme, on 8th June 2010, 00:23, said:

Tu auzi ce spui. Contractul prelungit prin telefon se poate demonta foarte usor. Nu are baza legala prea solida. Semnezi undeva?? Ii iei la cunostiinta toate clauzele? Il citesti?  Contractele de orice fel se pot rezilia cand doreste una dintre parti chiar si in telefonie mobila. E o impresie gresita ca nu se pot rezilia si asta datorita refuzului nejustificat al companiilor mobile si aici le include pe toate precum si din cauza sfaturilor deloc conforme cu realitatea date pe forum.. Mai greu dar se poate.

Nu se spune niciunde ca acea convorbire va constituii un contrac.. contract verbal?? nu am auzit de asa ceva pana acum... Contractul se face numai in forma scrisa cu luarea la cunostiita si acordul partilor si cu semnatura lor. PUnct
Prelungirea unui contract se poate face din oficiu insa poate fi oricand reziliat cand s-a efectuat o asfel de prelungire din oficiu, sau numai cu acordul partii dar acordul trebuie reprezentat tot prin contract act aditional SUB SEMNATURA PRIVATA. deci ala prin telefon egal cu 0.

... teoretic daca cineva iti stie CNPul poate da tel la orange sa iti serveasca un abonament de 60 de euro pe 2 ani....   :)))))))))
oameni buni... dati tare in ei ca la fasole ca se rezolva orice abuz. Asta e Romania nu exista institutii sa se sesizeze ... e un fel de vest salbatic. Daca esti prost esti bun de plata... pe asta se bazeaza politica lor... si banuiesc de unde vine filozofia asta... e gandire tipic frantuzeasca de la mai marele Thierry... face parte din teoria multimilor amintita mai demult... pentru unul care face reclamatie exista 100 de fraieri care tac.


http://www.money.ro/...n-t1-2010.html#

Editat de cristeamax, 08 iunie 2010 - 09:58.


#33
vik19

vik19

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 896
  • Înscris: 05.09.2007

View Postkoss_x_treeme, on 8th June 2010, 00:23, said:

Contractul prelungit prin telefon se poate demonta foarte usor. Nu are baza legala prea solida. Semnezi undeva?? Ii iei la cunostiinta toate clauzele? Il citesti?
Nu se spune niciunde ca acea convorbire va constituii un contrac.. contract verbal?? nu am auzit de asa ceva pana acum... Contractul se face numai in forma scrisa cu luarea la cunostiita si acordul partilor si cu semnatura lor. PUnct
Prelungirea unui contract se poate face din oficiu insa poate fi oricand reziliat cand s-a efectuat o asfel de prelungire din oficiu, sau numai cu acordul partii dar acordul trebuie reprezentat tot prin contract act aditional SUB SEMNATURA PRIVATA. deci ala prin telefon egal cu 0.
Daca nu ai auzit nu inseamna ca nu exista, de 10 ani.
Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, Publicata in Monitorul Oficial nr. 431 din 09/02/2000
Art. 5.
Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii comenzii de catre comerciant.
....
Art. 7.
(1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b.) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.
(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b.) pentru servicii, de la data incheierii contractului.
(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.

Art. 8.
In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

Art. 9.
In cazul in care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distant,a, comerciantul crediteaza consumatorul, direct sau in baza unui acord incheiat de comerciant cu un tert, o data cu denuntarea unilaterala a contractului la distanta inceteaza de drept si contractul de acordare a creditului, fara penalitati pentru consumator.

Art. 10.
Consumatorul nu poate denunta unilaterai urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
b.) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura ior, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.

Editat de vik19, 08 iunie 2010 - 11:07.


#34
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 30.931
  • Înscris: 25.01.2007
nu le mai luati atat apararea la astia de la orange, ca ei oricum tot pentru ei trag si daca le merge sa prosteasca o fac. e una din companiile straine care a inteles si s-a adaptat cel mai bine specificului romanesc si aplica cu succes mottoul "ca sa traiesti in romania sunt necesare 3 lucruri: apa, aerul si fraierul."

am si ei\u o teapa la ei, ceva de cativa roni, dar era vorba de un principiu. acum cativa ani am sunat in ianuarie sa-mi aman o factura cu cateva zile. au fost de acord, am stabilit o alta data. la noua data scadenta am platit la banca |(nu exista orange shop), dar seara m-am trezit c tel. taiat. in urmatoarea factura aveam taxa aia de reconectare de 3 dolari, sau cat era. am sunat la ei.
-am platit la ziua scadenta, stabilita de comun acord?
-da
-deci am fost corect?
-da, dar trebuie sa platiti cei 3 dolari...
curat caragiale.
asa ca i-am trimis in aia a masii si gata. am platit fara 3 dolari dupa, si am aruncat cartela.

nu s-au suparat prea tare, ca dupa aceea cand am facut iar abonament, nici macar nu au amintit de restanta.

Editat de slai, 08 iunie 2010 - 12:07.


#35
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.654
  • Înscris: 23.09.2002

VipeR85 said:

da, ai dreptate nu e o scuza pentru operatori s afaca ce vor, culmea e ca nu fac ce vor, fac exact ce scrie in contractul semnat de tine. ca nu-ti convine e alta treaba, de ce ai semnat cu ei?

Cînd am zis că nu e o scuză nu mă refeream la aspectul moral :) ci la cel legal. Ceea ce spui tu este valabil pentru contractele încheiate între persoane juridice: ai semnat, asta e. La persoane fizice mai există încă o serie de legi care au precedență în fața contractelor. Acele legi nu permit retenția și NU pot fi încălcate de niciun contract.

VipeR85 said:

uita-te mai bine in contract ca va scrie ceva de genul " semnand acest contract sunteti de acord cu T&C "

Scrie degeaba. Dacă TCG nu a fost semnat pot să vină Orange cu o versiune și eu cu o versiune în care scrie că Orange trebuie să-mi dea un pui de elefant dacă reziliez. Care e cea reală? Cine garantează că n-a fost schimbată între timp? Singurul lucru care garantează asta e să existe două copii identice și să fie semnate. Nu s-a făcut asta, nu fac parte din contract.

koss_x_treeme said:

Nu se spune niciunde ca acea convorbire va constituii un contrac.. contract verbal?? nu am auzit de asa ceva pana acum... Contractul se face numai in forma scrisa cu luarea la cunostiita si acordul partilor si cu semnatura lor. PUnct

Există contracte încheiate prin mijloace electronice. Care sînt valabile. Doar că există niște diferențe față de contractele scrise și semnate.

* Abonatul trebuie să primească toate informațiile relevante în timpul convorbirii și operatorul trebuie să poată dovedi asta.

* Operatorul trebuie să poată face dovada existenței contractului. Dacă s-a făcut la telefon, asta include înregistrarea convorbirii. Care sînt obligați s-o poată prezenta inclusiv abonatului, că-l privește direct. Fazele cu "nu aveți voie să ascultați convorbirea" sînt echivalente cu "nu aveți voie să vedeți contractul care vă privește direct" și e ilegal. Și am eu așa o bănuială că atunci cînd vi se zice asta e din cauză că întregistrarea nu există.

* Operatorul trebuie să-i remită abonatului o copie scrisă după acordul verbal. Dacă n-o face se învîrte de niște amenzi grase (vreo 40 de milioane maxim dacă-mi aduc bine aminte).

* Contractele încheiate astfel pot fi reziliate fără absolut nicio urmare în 10 zile lucrătoare, sau 90 dacă nu s-a primit copia scrisă. Cu condiția să nu fi folosit minutele din abonament. Evident, dacă erai pe alt abonament și operatorul susține că ai trecut la altul se complică treaba, că tu ai consumat crezînd că ești pe cel vechi. Atunci trebuie să le ceri rectificarea situației.

koss_x_treeme said:

Prelungirea unui contract se poate face din oficiu insa poate fi oricand reziliat cand s-a efectuat o asfel de prelungire din oficiu, sau numai cu acordul partii dar acordul trebuie reprezentat tot prin contract act aditional SUB SEMNATURA PRIVATA. deci ala prin telefon egal cu 0.

Apreciez intenția ta dar ce spui nu e 100% corect. Faci foarte multe greșeli în fraza de mai sus.
* Prelungirea unui contract nu se poate face din oficiu ci dacă contractul prevede asta și dacă operatorul te anunță cu 30 de zile înainte.
* Rezilierea se poate face oricînd, indiferent de clauze.
* Termenul de valabilitate al contractului și clauzele "de retenție" sînt lucruri complet diferite, deși lumea le folosește la grămadă.
* Nu se face reziliere prin act adițional (dacă asta ai vrut să spui).
* Acordul prin telefon poate fi contract legal dacă s-au respectat condițiile.

cristeamax said:

Asta e Romania nu exista institutii sa se sesizeze ... e un fel de vest salbatic.

Nu confunda cazurile civile cu cele penale. ANPC nu e poliție, e organism de arbitraj și control, nu se autosesizează ci răspund la cazurile pe care li le aduc oamenii. Iar ce fac operatorii nu-s infracțiuni ci diverse neînțelegeri între persoane. Depinde de ele să și le rezolve.

România stă excelent la drepturile consumatorilor în comparație cu  alte țări. Există țări unde te privește, îți angajezi avocat, dai în judecată etc.

#36
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.699
  • Înscris: 13.12.2006

View Postgabicen, on 8th June 2010, 00:22, said:

Muncesti la orange? si duci munca de lamurire pe aici?...cititul contractului, operatorii, angajatii orange care trimit scrisori, sms-uri aiurea stim... ai altceva de informat despre orange?

Data viitoare in rahat la Orange nu o sa intre nimeni de la noi din familie...o sa iasa pe masura ce expira abonamentele...
Chiar daca orange este in rahat si cere sa trimiti sms cu suprataxa pentru a castiga "ceva".
nu muncesc la orange, sunt politist de meserie. si nici nu el iau apararea ca am avut si eu mici probleme cu ei dar doar din vina mea ca n-am cascat ochii.



ps: pentru cei acre o dau inainte cu contractele prin telefon ii rog sa faca un efort si daca nu citesc contractul incheiat cu orange sa citeasca  Drept civil, contracte. sau mai pe scurt postul de mai sus al lui vik19.
multe lucruri in romania "AR TREBUI SA FIE" dar nu sunt pentru ca unii pe care i-am ales au propus si promulgat legi care sa "ne apere" de abuzuri.

View Postwirespot, on 8th June 2010, 15:02, said:

Scrie degeaba. Dacă TCG nu a fost semnat pot să vină Orange cu o versiune și eu cu o versiune în care scrie că Orange trebuie să-mi dea un pui de elefant dacă reziliez. Care e cea reală? Cine garantează că n-a fost schimbată între timp? Singurul lucru care garantează asta e să existe două copii identice și să fie semnate. Nu s-a făcut asta, nu fac parte din contract.
o data ce ai semnat contractul iar in contract aminteste ca trebuie sa respecti TCG se considera ca ai luat la cunostinta de TCG iar in caz de litigiu se iau in considerare TCG-urile care au fost in vigoare la data semnarii contractului, in cazul in acre acestea s-au schimbat intre timp.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate