Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sa construim o casa - Rezistenta
#2107
Posted 04 July 2017 - 20:18
Buna ziua,
Si eu as avea nevoie de un inginer structurist, pentru partea superioara a constructiei, casa pe structura de lemn cu izolatie de baloti de paie. Structuristul meu si-a luat talpasita... spre alte zari mai calde, inainte de finalizarea lucrarii. Nu este urgent, dar un raspuns ar fi binevenit, Va multumesc. |
#2108
Posted 08 July 2017 - 15:11
addysoftware, on 04 iulie 2017 - 20:18, said:
Buna ziua, Si eu as avea nevoie de un inginer structurist, pentru partea superioara a constructiei, casa pe structura de lemn cu izolatie de baloti de paie. Structuristul meu si-a luat talpasita... spre alte zari mai calde, inainte de finalizarea lucrarii. Nu este urgent, dar un raspuns ar fi binevenit, Va multumesc. Presupun ca ti-ai facut (sau intentionezi sa-ti faci) o casa pe structura din dulapi de lemn si baloti de paie ca si umplutura. Dragutz, numai ca ti-as recomanda sa iei in considerare niscai aspecte: - umididatea ramane marele tau dusman, e ca si cum ti-ar putrezi ciorapii in "adidasi" Nike. Strat de ventilatie, bariera de vapori la pereti si hidroizolatie sau mortar hidrofug pe elevatiile fundatiilor + toata suma de detalii constructive necesare ca sa parezi fenomenul de infiltratie. Ventilatii suficiente sus si jos in sensul suprafetelor utilizate VH si VB. - nu stiu in ce zona seismica esti, dar Romania e oricum vulnerabila. Casa ta poate functiona foarte bine la solicitari orizontale daca pui un etaj si adaugi un pic de compresiune la parter, si daca ai pus diagonale suficiente lemn sau otel inox (cam 100g/litru). :-) Sper ca ai facut-o si nu e foarte evident cu baloti legati care nu se taie ca prajiturile. Pe urma, e adevarat ca structura e usoara si ca masele antrenate sunt minime, dar presupun ca nu vrei sa ai un mecanism care se bazeaza doar pe legaturile dificil de estimat cu peretii despartitori. Ps. A propos, clorura de calciu pasiveaza fenomenele de degradare (vezi izolatiile din hartie de ziar suflate la mansarde). Mai putin soarecii, astia nu stie de gluma :-) Pps. Inca un lucru care-mi vine in minte, dupa ce am parcurs cam un hectar de posturi din partea unor pseudo-meseriasi si zero-semidocti de inginerasi cu caninii dezvoltati. Aveti un spirit critic ce naiba, e proiectul vietii voastre (unica). Stiu ca ceata e deasa dar asta e!. Va stau la dispozitie cu ceea ce pot in limita timpului (celor care vaslesc in necunoscut), inclusiv pentru hamuzamente cu cacanarii ahtiati de bani. Edited by guest_FR, 08 July 2017 - 15:40. |
#2109
Posted 10 July 2017 - 09:42
Foarte frumos că păstrați o etica profesională ireproșabilă d-le Guest_FR
|
#2110
Posted 10 July 2017 - 11:42
1.da, stiu; Bariera vapori la interior, strat de ventilatie la exterior, hidroizolatie dedesubt.
2.Zona seismica cu acceleratie joasa, Hunedoara, m-tii Apuseni. Parter+semimansarda. 3.Da, are si diagonale in proiectul de arhitectura. 4.Si de soareci stiu. De clorura de calciu nu stiam. |
#2111
Posted 10 July 2017 - 21:53
addysoftware, on 10 iulie 2017 - 11:42, said:
1.da, stiu; Bariera vapori la interior, strat de ventilatie la exterior, hidroizolatie dedesubt. 2.Zona seismica cu acceleratie joasa, Hunedoara, m-tii Apuseni. Parter+semimansarda. 3.Da, are si diagonale in proiectul de arhitectura. 4.Si de soareci stiu. De clorura de calciu nu stiam. Poate ca ar fi interesant totusi, de facut o evaluare pro vs. contra acestui sistem constructiv. Lista pe care o propun nu e exhaustiva. Ergo: PRO - Pret redus (adevarat partial), avand in vedere ca anvelopa de baza nu va costa mai-nimic. Partial pentru ca in final osatura e cam dubla fata de sistem clasic MOB (maisons ossature bois). Adica in sectiune orizontala, "stalpii/montantii" au dimensiuni clasice, ceva de genul 63x140, distantati pe grosimea peretelui si solidarizati cu antretoaze (aceleasi lemne bre, cam ca si sistemul folosit la usi din lemn masiv). - Greutate specifica redusa, deci posibilitati de manevrare independenta in auto-constructie. - Masa antrenata mica, deci vulnerabilitate seismica mica. (vezi argumentele Contra). - Material ecologic, 100% organic, amprenta carbon cvasi-inexistenta, "respirabil" in termeni de higrometrie. CONTRA - Mi-e teama ca in termeni de izolare fonica, se apropie de un bilant mai degraba prost. Nu e masa dom'le, e paie.Poate ca ma insel si acusticienii stiu mai bine. Am sa ma informez. - Destul de vulnerabil la vant daca se face dupa ureche. Compresiunea in montanti ajuta. - Suprafata constructiei la sol e majorata serios. Una e genul acesta de constructie la tara, si alta e situatia intr-o zona cu valoare ridicata de piata/m2 de teren. - Bariera de vapori si ventilatia sunt doar elemente de baza "strict" necesare in constructii pe baza de lemn. Alta densitate si alt comportament mecanic, alta marfa daca vreti. Puneti bariera de vapori de partea buna a baricadei, altfel nu foloseste la nimic. Eu as fi foarte atent la tot ce inseamna umiditate accidentala sau indusa . Nu intru in discutii despre materiale, izotrop, vs. ortotrop, vs anizotrop. - Zicea un smecher de arhitect ca cica riscul de incendiu e mic. Nu e. Materialul ramane organic, inflamabil si departe de a fi stabil in conditii de temperatura ridicata. -------------------- Cam atat! Am avut ocazia sa vad cateva constructii de genul asta. Sunt destule asociatii profesionale care le promoveaza, tinerii cu viziune si bani putini, ceva firme axate strict pe asta si universitatile, in conditiile in care vantul bate spre ecologie si nu spre materiale energofage precum betonul. Returul ultimilor ani, e mai degraba pozitiv, cu observatiile urmatoare: - In destule cazuri am vazut argila hiodrofoba utilizata ca si etansare exterioara. E adevarat ca lasa complexul anvelopa exterioara-perete-finisaj interior, sa respire mai bine. - Bilantul energetic e imbucurator, uneori se folosea in anexa, un sistem de compost dintr-un trunchi piramida Fi2.5m de talas si spirale din PVC, ca si sursa de incalzire suplimentara (eftin si bun). |
#2112
Posted 10 July 2017 - 22:15
guest_FR, on 10 iulie 2017 - 21:53, said:
Pai daca stii, " in general vorbind e bine", vorba' lui Toma in "Operatiunea Monstrul". Eu nu prea am mare lucru de adaugat in cazul acesta. Poate ca ar fi interesant totusi, de facut o evaluare pro vs. contra acestui sistem constructiv. Lista pe care o propun nu e exhaustiva. Ergo: PRO - Pret redus (adevarat partial), avand in vedere ca anvelopa de baza nu va costa mai-nimic. Partial pentru ca in final osatura e cam dubla fata de sistem clasic MOB (maisons ossature bois). Adica in sectiune orizontala, "stalpii/montantii" au dimensiuni clasice, ceva de genul 63x140, distantati pe grosimea peretelui si solidarizati cu antretoaze (aceleasi lemne bre, cam ca si sistemul folosit la usi din lemn masiv). - Greutate specifica redusa, deci posibilitati de manevrare independenta in auto-constructie. - Masa antrenata mica, deci vulnerabilitate seismica mica. (vezi argumentele Contra). - Material ecologic, 100% organic, amprenta carbon cvasi-inexistenta, "respirabil" in termeni de higrometrie. CONTRA - Mi-e teama ca in termeni de izolare fonica, se apropie de un bilant mai degraba prost. Nu e masa dom'le, e paie.Poate ca ma insel si acusticienii stiu mai bine. Am sa ma informez. - Destul de vulnerabil la vant daca se face dupa ureche. Compresiunea in montanti ajuta. - Suprafata constructiei la sol e majorata serios. Una e genul acesta de constructie la tara, si alta e situatia intr-o zona cu valoare ridicata de piata/m2 de teren. - Bariera de vapori si ventilatia sunt doar elemente de baza "strict" necesare in constructii pe baza de lemn. Alta densitate si alt comportament mecanic, alta marfa daca vreti. Puneti bariera de vapori de partea buna a baricadei, altfel nu foloseste la nimic. Eu as fi foarte atent la tot ce inseamna umiditate accidentala sau indusa . Nu intru in discutii despre materiale, izotrop, vs. ortotrop, vs anizotrop. - Zicea un smecher de arhitect ca cica riscul de incendiu e mic. Nu e. Materialul ramane organic, inflamabil si departe de a fi stabil in conditii de temperatura ridicata. -------------------- Cam atat! Am avut ocazia sa vad cateva constructii de genul asta. Sunt destule asociatii profesionale care le promoveaza, tinerii cu viziune si bani putini, ceva firme axate strict pe asta si universitatile, in conditiile in care vantul bate spre ecologie si nu spre materiale energofage precum betonul. Returul ultimilor ani, e mai degraba pozitiv, cu observatiile urmatoare: - In destule cazuri am vazut argila hiodrofoba utilizata ca si etansare exterioara. E adevarat ca lasa complexul anvelopa exterioara-perete-finisaj interior, sa respire mai bine. - Bilantul energetic e imbucurator, uneori se folosea in anexa, un sistem de compost dintr-un trunchi piramida Fi2.5m de talas si spirale din PVC, ca si sursa de incalzire suplimentara (eftin si bun). In tara x, ORICE proiect de casa in faza de autorizare (cu exceptii legate de zone protejate istoric), poate fi prezentat la Primarie fara contrasemnatura arhitect/verificator A1/ectzetera. Cu o singura conditie : suprafata desfasurata (inclusiv pereti exteriori minus goluri sub scara) sa se incadreze sub 150m2. Documente necesare : formulare CERFA, Plan de situatie, Incadrare 3D in zona, Planuri nivel 1:100. 0 (zero) sectiuni, 0(zero) fatade, studiu geo ectzetera. Alegerea e a celui care-si face casa. Statul te incurajeaza sa intreprinzi si sa evoluezi imobiliar, dar in fata propriei tale decizii nu te protejeaza nimeni, ramane doar liberul arbitru care-ti dicteaza cum iti investeti banii si la cine apelezi ca sa ajungi la obiectiv. Mi se pare korekt! :-) |
#2113
Posted 20 July 2017 - 09:41
Buna ziua,
Acum aproximativ doua luni am turnat placa si din cauza ploii plus cum am tot udat placa s-a scurs apa pe pereti si in unele portiuni a aparut mucegai si peretii inca sunt destul de umezi. As dori va rog sa stiu daca este o problema sau dupa uscare pot pur si simplu trata peretii cu ceva solutii antimucegai si atat. Deasemenea as mai avea nevoie de un sfat. Casa o sa fie cu mansarda si constructorul mi-a zis ca acum cand vine o sa ridice peretii pentru mansarda, o sa faca stalpii, centura si dupa aproximativ 3 zile vrea sa se apuce de acoperis. As dori va rog sa stiu daca sunt suficiente aceste zile sau trebuie lasat mai mult la uscat centura, stalpii si implicit peretii nou construiti. Precizez ca acoperisul o sa fie tigla. Va multumesc! |
#2114
Posted 20 July 2017 - 12:57
Salut,
Sigur e mucegai?..Din cauza umezelii..din caramida si beton..iese o zeama ceva gri..Cu o perie de sarma..s-ar putea sa scapi mai usor..Poate in cazul tau..e altceva.. |
#2115
Posted 20 July 2017 - 18:45
manghels, on 20 iulie 2017 - 12:57, said:
Salut, Sigur e mucegai?..Din cauza umezelii..din caramida si beton..iese o zeama ceva gri..Cu o perie de sarma..s-ar putea sa scapi mai usor..Poate in cazul tau..e altceva.. |
#2116
Posted 21 July 2017 - 05:31
Ideal ar fi sa lasi betonul cel putin o saptamana, dar , daca nu decofreaza fundul grinzilor se poate si la 3-4 zile.
|
|
#2117
Posted 21 July 2017 - 07:32
In zilele noastre nu mai sta nimeni sa astepte..Am avut cazuri langa mine chiar..in care azi turnau placa..si maine o decofrau si deja montau fierul pt stalpi sau incepeau ziditul caramizii...Cand e vorba de acoperis..care uneori dureaza..pt ca se monteaza o gramada de lemn..cred ca are timp betonul sa se usuce..Doar sa-l pastreze popit..cum zice xjl ..si sa evite loviturile de 'baros' pe cat posibil....sau percutiile puternice la bormasini..Unii bat cu ciocanul de..se cutremura toata placa..si din cauza asta..sa apara fisuri in masa placii / grinzilor..etc
Edited by manghels, 21 July 2017 - 07:33. |
#2118
Posted 22 July 2017 - 21:35
O analiza corecta.
guest_FR, on 10 iulie 2017 - 21:53, said:
....... - Pret redus (adevarat partial), avand in vedere ca anvelopa de baza nu va costa mai-nimic. Partial pentru ca in final osatura e cam dubla fata de sistem clasic MOB (maisons ossature bois). Adica in sectiune orizontala, "stalpii/montantii" au dimensiuni clasice, ceva de genul 63x140, distantati pe grosimea peretelui si solidarizati cu antretoaze (aceleasi lemne bre, cam ca si sistemul folosit la usi din lemn masiv). guest_FR, on 10 iulie 2017 - 21:53, said:
....- Mi-e teama ca in termeni de izolare fonica, se apropie de un bilant mai degraba prost. Nu e masa dom'le, e paie.Poate ca ma insel si acusticienii stiu mai bine. Am sa ma informez.... guest_FR, on 10 iulie 2017 - 21:53, said:
....- Destul de vulnerabil la vant daca se face dupa ureche. Compresiunea in montanti ajuta. - Suprafata constructiei la sol e majorata serios. Una e genul acesta de constructie la tara, si alta e situatia intr-o zona cu valoare ridicata de piata/m2 de teren. Da, suprafata desfasurata ma afecteaza mult la buget: o data la proiectare, a doua oara la structura, a treia oara la taxa pe constructie si taxa de proprietate guest_FR, on 10 iulie 2017 - 21:53, said:
...- Bariera de vapori si ventilatia sunt doar elemente de baza "strict" necesare in constructii pe baza de lemn. Alta densitate si alt comportament mecanic, alta marfa daca vreti. Puneti bariera de vapori de partea buna a baricadei, altfel nu foloseste la nimic. Eu as fi foarte atent la tot ce inseamna umiditate accidentala sau indusa . Nu intru in discutii despre materiale, izotrop, vs. ortotrop, vs anizotrop. Inca nu stiu precis cum o sa fac evacuarea umiditatii de sub podea (subsolul va fi "rece", deci vaporii ar putea sa se adune in izolatia de sub podea. voi prevede si acolo bariera de vapori, oricum), cred totusi ca o sa prevad niste tevi gaurite de PPR sau PVC la baza izolatiei de sub podea, prin care sa circule aerul (controlat, doar cand e cazul) La pereti voi pune bariera de vapori; trebuie sa vad insa cum o sa fixez/lipesc aceasta bariera pe structura de lemn si paie, si cum o sa tencuiesc apoi pe interior peste plastic... O sa pun aceste intrebari in curand fie pe arii dedicate, fie pe jurnalul meu de casa. guest_FR, on 10 iulie 2017 - 21:53, said:
.....- Zicea un smecher de arhitect ca cica riscul de incendiu e mic. Nu e. Materialul ramane organic, inflamabil si departe de a fi stabil in conditii de temperatura ridicata..... - In destule cazuri am vazut argila hiodrofoba utilizata ca si etansare exterioara. E adevarat ca lasa complexul anvelopa exterioara-perete-finisaj interior, sa respire mai bine. - Bilantul energetic e imbucurator, uneori se folosea in anexa, un sistem de compost dintr-un trunchi piramida Fi2.5m de talas si spirale din PVC, ca si sursa de incalzire suplimentara (eftin si bun). Argila probabil e ok ca tencuiala, voi incerca sa o folosesc si eu (la anul fac partea superioara a casei) si voi incera sa fac o fatada ventilata din sipci -nush cum le zice -lambriu subtire de lemn peste aceasta tencuiala. Ca sistem de incalzire, voi folosi un compostor dar in sistem inchis, in beci, intr-un malaxor de cca 2,2 m diametru si 1,3-1,5m latime, apa incalzita va circula prin pardoseli. Si o soba multifunctionala pe post de backup. Mai multe detalii aici |
#2119
Posted 22 July 2017 - 22:50
floreadoru, on 20 iulie 2017 - 09:41, said:
Buna ziua, Acum aproximativ doua luni am turnat placa si din cauza ploii plus cum am tot udat placa s-a scurs apa pe pereti si in unele portiuni a aparut mucegai si peretii inca sunt destul de umezi. As dori va rog sa stiu daca este o problema sau dupa uscare pot pur si simplu trata peretii cu ceva solutii antimucegai si atat. Deasemenea as mai avea nevoie de un sfat. Casa o sa fie cu mansarda si constructorul mi-a zis ca acum cand vine o sa ridice peretii pentru mansarda, o sa faca stalpii, centura si dupa aproximativ 3 zile vrea sa se apuce de acoperis. As dori va rog sa stiu daca sunt suficiente aceste zile sau trebuie lasat mai mult la uscat centura, stalpii si implicit peretii nou construiti. Precizez ca acoperisul o sa fie tigla. Va multumesc! Betonul se intareste si rezista cel mai bine sub apa = zero fisuri din contractie. Ce aveti pe pereti, e probabil "lapte de ciment" spalat de ploaie. Timpul minim de "intarire" e de 7(sapte) zile, rezistenta prescrisa e atinsa la 28 de zile, procesul continua pe urma lent. Stalpisorii si centura au rol de preluare a fortelor orizontale (seism), inclusiv impingerile laterale din sarpanta iar zidaria preia compresiune+. Vantul nu are importanta la regimul asta de inaltime si pentru constructii din zidarie. p.s. Stiati ca prima structura din beton cu ciment de Portland a fost o barca? Nice:-) Edited by guest_FR, 22 July 2017 - 22:56. |
#2120
Posted 26 July 2017 - 15:50
Buna ziua,
As dori si eu o parerere legata de calitatea lucrarii, bazata pe pozele atasate. Mentionez ca pozele sunt din timpul constructiei unei case ce as dori sa o achizitionez. Multumesc anticipat Attached Files |
#2121
Posted 26 July 2017 - 16:46
Proasta .
Mai bine zis dezastruoasa . Edited by motanul13, 26 July 2017 - 16:49. |
|
#2122
Posted 27 July 2017 - 07:29
Multumesc de parere. Ai putea detalia putin, sau poate altcineva sa participe ? Sunt curios ce nu ti se pare OK.
|
#2123
Posted 27 July 2017 - 08:54
v3r50r, on 27 iulie 2017 - 07:29, said:
Multumesc de parere. Ai putea detalia putin, sau poate altcineva sa participe ? Sunt curios ce nu ti se pare OK. Pusa plasa ( fara distantieri ) asezat pe grinda ( ce grinda or fi facut ) Lipsa distantieri cam peste tot ( se vede la balcon si un stalp . Stalpi + grinzi minuscule ( ochiometric maxim 20 x 20 cm ) , fierul din grinzi insuficient - 4 x fi 12 . Lipsa ciocuri terminatie grinda . Solutie neobisnuita de legare a cosoroabei ( nu pot da bag mina in foc ca e incorecta , principial nu ar fi ) Ciudata si neuniformitatea solutiei la boiandrugi ( unii prefabricati , unii turnati individual , altii turnati odata cu grinda - la fel , nu neaparat incorect ) Per total , casa facuta pentru vanzare . |
#2124
Posted 27 July 2017 - 09:44
Asta voiam sa zic si eu; depinde pt cine era casa si ce proiect era si bineinteles daca s-a respectat ceva din ce scria acolo. La casele facute pt vanzare nu exista respectare proiect, sau mai rar.
Deci in cazul asta n-as descalifica din start constructorul. In cazul caselor rezidentiale in care propritarul si dirigintele stau pe capul doreilor cred ca is slabe sansele sa se greseasca asa flagrant si cu nesimtire, pe principiul: las ca merge si asa ca nu cade casa. Cat priveste pozele, n-avem de unde sti ca n-a pus distantieri inainte de turnare, poate erau poze intermediare. La buiandrugi insa se putea acorda mai multa atentie. Cosoroabele, de obicei, se leaga cu OB prins in grinda (nu imbraca grinda prin caramida) sau cu tije filetate, tot prinse in grinda la turnare sau bagate ancore chimice. Sa zicem ca astea ar fi detalii de santier care sigur sunt prinse in proiect si trebuie urmate ca atare. Concluzia, cere-le poze mai multe cu toate etapele de la trasare / sapatura la cofrare / montare fier (stalpi/centuri/grinzi/intersectii/ graifuiri/distantieri), turnari betoane, manufactura sarpanta (chertari lemn/ cuie / scoabe / piese metalice de prindere), etc. La partea de finisare, deja sunt chestii de finete; e greu sa categorisesti un constructor din poze. Edited by manghels, 27 July 2017 - 09:46. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users