Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

NVIDIA RTX 4090 vs RTX 3090 Ti | ...

I5 10400F sau I5 11400F?

Google Pixel 6 vs Samsung S21 Fe
 Abatere de la autorizatie casa

Rețeaua RCS va pune Aleph si toat...

Navigatie blocata

Recomandare tastatura
 Slavia Praga - CFR Cluj 6.10.2022...

Problema citire stick USB

Recuperare document Office

USB-C obligatoriu pe toate dispoz...
 Thessaloniki - Izmir Ferry incep...

Informații despre VOYO !

VUNK - Felicitari, ai reusit!

AMPShare: Scule de marci diferite...
 

Casa aproape pasiva in Hunedoara

- - - - -
  • Please log in to reply
461 replies to this topic

#1
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Si eu vreau sa-mi fac o casa aproape pasiva. Studiez problemutele de vreo 6 ani. Am "facut" deja mai multe variante, pe hartie, de obtinere a energiei necesare pe durata iernii. Am luat in considerare in urma cu cca 3 ani varianta "seasonal thermal storage" in rezervor de apa si devine prea costisitoare pentru a atinge performantele necesare.
Pana la urma m-am oprit la urmatoarea varianta (extrem de pe scurt):
  • Constructia va fi probabil introdusa cu spatele intr-un deal cu inclinatia de cca 35 grd, cu vedere spre sud, la cca 10 metri altitudine fata de cota zero din vale. Nu prea imi convine sa construiesc pe vale, deoarece este extrem de umeda toamna si primavara. Desi s-ar putea sa-mi schimb inca o data planurile...
  • Cred ca o sa optez pentru o structura de rezistenta de lemn, desi daca as gasi argumente suficiente as putea vira iarasi spre beton armat
  • Pereti vor fi in principiu din baloti de paie asezati pentru o grosime de 60-65 cm, cu paiele perpendicular pe fluxul de pierderi
  • Daca va fi necesar pentru sustinerea planseului intre etaje voi folosi eventual 12 stalpi de beton armat, daca lemnul nu va fi suficient. 40x40cm?
  • suprafata utila 2 x 75mp P+M;
  • suprafata ferestre 12-18mp geam tripan suplimentat iarna cu panou special termoizolant cu 2 straturi subtiri de material plastic transparent (asemanator aceluia elastic-lipicios de ambalat alimente) separate de aer (18mm). ideea nu-mi apartine dar e bestiala.
  • necesar incalzire 1.5-2kW in februarie, 600-1000kg masa biologica uscata pe sezon.
  • Incalzire iarna: reactor biologic de compostare aeroba cu bacterii termofile (la subsol); circulatie termosifon, urcarea se va face printr-o conducta centrala groasa de PPR 10 cm dia sau mai groasa; la varful casei se va ramifica in cca 64 de circuite liniare (nu serpentine) din PPR de 1 inch si va cobora prin pereti si prin stalpii de beton; daca nu voi folosi stalpi de beton trebuie sa gasesc alta solutie deoarece nu vreau calorifere si acestia ar fi asigurat un mediu excelent de transfer al caldurii. Iau in considerare si ipoteza peretilor din material termoconductor (beton subtire) dar asta imi va da peste cap varianta "usoara", pe structura de lemn, pe care o vreau acum, ar insemna o revenire la structura "grea" de beton (varianta anterioara).
  • Incalzire backup: 1 soba speciala, mare, amplasata aproximativ central in casa, cu o parte plita ptr bucatarie si o fatada spre zona salon/dormitor.
  • Racire pasiva vara (aerisire nocturna).
  • Ventilatie cu recuperare de caldura pe principiu pasiv (orientata pe directia vanturilor dominante care din pacate sunt foarte slabe) ajutata cu ventilatoare daca este necesar.
ce ziceti?

#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,777
  • Înscris: 27.01.2009
Baga beton in dealul ala nu te juca  cu umiditatea

#3
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Pe partea dealului bag sigur beton, ca altfel nu tine si se prabuseste peste casa. Posted Image
Dar betonul va fi pentru deal, nu pentru casa.
As vrea sa o mentin la statutul de "constructie usoara"

Edited by addysoftware, 04 January 2015 - 00:36.


#4
yo_suporter

yo_suporter

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,187
  • Înscris: 14.01.2010
ceva frumos...daca iti pui planul in aplicare...

#5
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

Ventilatie cu recuperare de caldura pe principiu pasiv (orientata pe directia vanturilor dominante care din pacate sunt foarte slabe) ajutata cu ventilatoare daca este necesar.


Folosesti palarie rotativa sau solar chimney?ai putea  sa le combini,pui palaria in varful cosului,si recuperarea o faci pipe-in-pipe,iar pt vara inchizi admisia din turn si faci un separata trecuta printr-un turn de racire(solar cool tower),desi in Hunedoara in zona montana nu e asa cald,mai ales daca ai ceva masa termica.

Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 01:07.


#6
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011
Tu lucrezi in constructii?
Asta vreau sa stiu n primul rand.
Vezi ca o constructie de genu//// bagata sub deal/////poate sa fie mai scumpa ca una clasica...
Asta depinde de deal.

#7
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 00:11, said:

.
  • Incalzire iarna: reactor biologic de compostare aeroba cu bacterii termofile (la subsol); circulatie termosifon,

Circulatia prin termosifon e capabila sa faca o racire fortata la nevoie?cum controlezi modul de producere al caldurii in compost?alimentare continua sau la inceput de sezon?
Eu as merge pe panouri solare pe tot acoperisul DIY cu agent care nu ingheata(apa+glicol),preluata caldura din el apoi trecuta prin compost si apoi in instalatia de incalzire.
Asa cred ca scapi complet de soba,dar nu stiu daca e suficient de calda apa pt dus.

In varianta mea e nevoie de cel putin 2 pompe si ceva senzori+electovalve pt automatizare.

#8
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Victor, in zona mea e mai degraba frig, sunt la ~700m altitudine, si chiar vara nu e nici o sansa sa se faca prea cald in casa. Admitand totusi ca s-ar face, daca deschid doua ferestre noaptea pun pariu ca racesc toata casa cu minim 4 grade (si va avea o inertie termica considerabila la izolatia preconizata, am calculat mai demult pentru varianta de beton o inertie de 5 zile/grad celsius in luna februarie; pe varianta aceasta fara beton voi avea masa termica doar in planseu si podea, si in peretele central si mobilier, dar tot va atinge probabil 2 zile/grad celsius iarna, vara inertia cred ca va fi completa (adica fara schimbari) deoarece vara temperatura medie exterioara in zona este de cca 20-21 grd (12-13 noaptea, 28-30 ziua) ).

Pentru iarna ma gandeam mai degraba la folosirea vantului, care probabil (cu toate ca in vale e relativ adapost) o sa sufle macar din cand in cand cu 3-5km/h. Acest vant va sufla pur si simplu prin gura de admisie de aer, va intra in casa in tubulatura, va trece prin schimbator si se va duce printr-un tub intr-o camera din partea opusa; dupa ce va circula prin etajul respectiv, acest aer, acum cald dar cu continut de CO2 si apa, va fi preluat de o alta fanta in alta camera si va trece prin schimbator in sens opus, urmand a fi evacuat printr-o gura de ventilatie aflata in partea opusa a casei.

Din cate am aflat vantul din zona, desi slab este mai mult decat suficient pentru a-mi asigura debitele necesare (inca n-am facut si aceste calcule dar daca doua ventilatoare de computer a 1.5-2W sunt suficiente pentru un schimbator... ).

Compostul va fi cu alimentare aproximativ la fiecare luna; da, m-am gandit si la necesitatea controlului, nici o grija. Nu pentru a elimina banii am considerat circulatia prin termosifon (o pompa grundfos sau wilo e cca 250 euro) ci pentru a elimina necesarul de energie electrica pentru ele. Am calculat termosifonul si e capabil sa asigure o circulatie naturala suficienta pentru a disipa 3.5kW la un dt de doar 3 grd celsius, deci in intervalul de temperatura tur-retur 26...29 grd. Bineinteles, mai trebuie luat la mana si puricat, caci nu vreau sa am surprize; e o investitie pe care o faci o singura data, si daca nu functioneaza conform proiectului e nasol rau de tot. Dar voi incerca sa ma asigur din toate punctele de vedere ca va functiona impecabil :)
da, o sa am circuit de amestecare, electrovalve cu reglare (ca robinetele cu motoras, nu stiu precis ce denumire au), etc. Si trebuie sa prevad si posibilitatea necesitatii cresterii fluxului de apa prin compost, pentru racirea acestuia. E prevazuta de fapt, dar nu am calculat-o inca "la precizie". Multe din calculele legate de hidrodinamica de fapt le voi relua aici pe softpedia in curand, pe topicul de IPAT peste cateva saptamani.

#9
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 01:24, said:

Pentru iarna ma gandeam mai degraba la folosirea vantului, care probabil (cu toate ca in vale e relativ adapost)
Din cate am aflat vantul din zona, desi slab este mai mult decat suficient pentru a-mi asigura debitele necesare (inca n-am facut si aceste calcule dar daca doua ventilatoare de computer a 1.5-2W sunt suficiente pentru un schimbator... ).
E ok din ce spui,o palarie rotativa se pare ca o sa fie eficienta,lucreaza foarte bine la izolatie(etanseitate in special) si la o incalzire cu un agent termic cu o temperatura cat mai joasa.Posted Image

#10
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013
PPR-ul nu are conductivitatea cam mica?ma gandesc la tevi de cupru,asa te asiguri ca cedezi si preiei caldura la un maxim posibil al tevilor disponibile si accesibile ca pret.

#11
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
nu m-am gandit la palaria rotativa, ci mai degraba la un sistem complet pasiv: un simplu tub de aer.Attached File  schita sistem de ventilatie cu recuperare de caldura.jpg   25.29K   78 downloads
In figura este intreaga casa
Cu cyan este figurat aerul rece; cu rosu cel cald, cu violet este aerul din interiorul schimbatorului de caldura.
Culoarea caramiziu deschis reprezinta izolatia tubulaturii de aer rece. Albastru sunt peretii si usile.
Dar o sa iau in considerare si varianta cu palarie rotativa propusa de tine. S-ar putea sa faca economie de tubulatura.
Da-mi un link sa vad daca e acelasi lucru la care ma gandesc eu...

Ar fi inutil si extrem de scump sa folosesc cuprul, PPRul are conductiviatea apropiata de a materialului in care va fi inglobat asa ca... in plus de asta peretii sunt foarte subtiri, doar 2mm. Si fluxul meu termic este infim, doar 1.5-2kW pentru toata casa.

In compostor nu stiu, s-ar putea sa fie mai eficient cuprul dar mediul de acolo nu va fi okay nici ptr cupru nici ptr bacterii.

#12
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 02:06, said:

Ar fi inutil si extrem de scump sa folosesc cuprul, PPRul are conductiviatea apropiata de a materialului in care va fi inglobat asa ca... in plus de asta peretii sunt foarte subtiri, doar 2mm. Si fluxul meu termic este infim, doar 1.5-2kW pentru toata casa.

In compostor nu stiu, s-ar putea sa fie mai eficient cuprul dar mediul de acolo nu va fi okay nici ptr cupru nici ptr bacterii.
OK.
In compostor poate merge teava de fier banala vopsita,nu stiu exact cat rezista vopseaua.

Uite palaria  https://www.google.r...ROTI200;410;441

Cat despre ventilatie cred ca sti deja ca se recomanda introducerea in dormitoare si spatiul de lucru/sufragerie,si extragerea prin baie si bucatarie,daca dormitoarele sunt la mansarda nu stiu in ce fel afecteaza curgerea aerului.

Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 02:15.


#13
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
Dan, nu, nu lucrez in constructii, sunt inginer in electrica si am ceva cunostinte in domeniul caselor pasive din studiu propriu.

vopseaua e organica nu va rezista mai deloc; dar poate ar merge teava de inox, o sa calculez pretul si coeficientii de transfer la ambele variante, cred totusi ca nici in compost nu e nevoie de un coeficient de transfer prea grozav ci doar de o suprafata de contact considerabila, deoarece compostul insusi este un material organic rarefiat, cu umiditate asa-si-asa, si cred ca coeficientul lui de transfer termic e apropiat de al solului semi-umed, deci un lambda de cca 0.5-0.9 W/mK

#14
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013
Addy,in cazul in care folosesti colectoare solare DIY poate ar fi o chestie sa treci teava de admisie aer proaspa printr-un colector pt preincalzire,practic e un mic solar,o sa pierzi din capacitatea acelui colector dar poate iarna e mai important si probabil sa ai aerul preincalzit decat sa extragi caldura din colector.

Edited by victor_tree, 04 January 2015 - 02:23.


#15
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011
Addy,tu trebuie sa vezi cum stai cu stabilitatea solului in viitoarea locatie.
Daca o sa fie necesar sa forezi, te lasi pagubas.

#16
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,455
  • Înscris: 12.04.2007
S-ar putea sa nu folosesc colectoare solare, deoarece iarna sunt ineficiente. Am calculat totul astfel incat sa imi fie de ajuns energia termica produsa prin compostare, inclusiv pentru dusul zilnic la 2 persoane (nu am copii). Pentru electricitate voi avea 6 fotovoltaice, deci pe soare 1.5kW, iar iarna pe nor cca 75W (doar 300 Wh pe zi).

Daca voi folosi totusi colectoare solare pe sud, iarna, vor fi de tipul panouri cu aer - deoarece sunt mult mai ieftine. Le-as folosi mai mult pentru aport la incalzire, deoarece ar reduce intrucatva necesarul de compost, deoarece se apropie batranetile si nu stiu cat de mult o sa mai fiu capabil sa strang o tona de materiale pe vara pentru bagat iarna pe foc/compost.

Tot pentru electricitate, daca am norocul si micro paraiasul care imi trece pe teren este suficient iarna, voi face si o pico-pico-hidro. Chiar 20-30W electricitate in mod constant nu sunt de lepadat cand nu e soare deloc cu saptamanile. Necesarul meu de curent iarna este de cca 4-600Wh/zi

View Postddaannii, on 04 ianuarie 2015 - 02:21, said:

Addy,tu trebuie sa vezi cum stai cu stabilitatea solului in viitoarea locatie.
Daca o sa fie necesar sa forezi, te lasi pagubas.

solul e stabil. Sunt case in zona. Dealurile sunt line si nu sunt nicaieri pe o raza de vreo 2-5km alunecari de teren. Si zona e impadurita, de exemplu terenul meu e 3/4 padure (in sus pe deal).
nu inteleg, pentru ce sa forez? Poate ptr apa, o gaura, la aia te referi?
M-am gandit la stocarea caldurii in sol dar nu iese rentabil.

ref la dormitoare la mansarda: ventilatia va fi independenta pe cele doua etaje; la mansarda nu va fi nimic altceva decat un atelier gigantic :P . Toate camerele (bucatarie, dormitor, salon/entrance) sunt la parter.

#17
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011
Sa forezi pentru a turna stalpi.
Eu personal nu m/as baga in asa ceva  doar de e stanca/roca desi si acolo e risc.

O intrebare..lucrezi in Algarve?

#18
victor_tree

victor_tree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,196
  • Înscris: 28.10.2013

View Postaddysoftware, on 04 ianuarie 2015 - 02:32, said:

. Pentru electricitate voi avea 6 fotovoltaice
Tot pentru electricitate, daca am norocul si micro paraiasul care imi trece pe teren este suficient iarna
Te-ai gandit si la eoliana?parca se preteaza mai bn la tn,daca nu ma insel esti in zona 1 sau 2 depinde de cine face harta,hidro e foarte folositor primavara si toamna,vara nu stiu ce debit ai dar iarna sigur iti ingheata daca e mititel,iarna ar trebui sa ai vant din belsug,asta daca nu cumva esti chiar in groapa.

Sa inteleg ca esti total off grid prin pozitia  locatiei sau nu doresti sa te conectezi la retea?

Daca locatia este cumva in Tinutul Padurenilor,atunci te invidiezPosted Image

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate