Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sa incurajam sporturile de contac...

Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)
 Estimare reparatie

Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...
 Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri
 Premierul Slovaciei a fost impuscat

RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...
 

Cel mai bun sistem 4x4

- - - - -
  • Please log in to reply
269 replies to this topic

#253
gigicoltz

gigicoltz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,070
  • Înscris: 25.06.2005

View Postrichelieu, on 28th July 2011, 10:23, said:

Pentru mine, tractiunea de pe Pathfinder face toti banii . Nu de alta, dar pe ala am dat banii :lol:.

Cea mai buna tractiune 4x4, e aia care ti se potriveste in functie de destinatia masinii respective. Daca tu alegi un X5 pentru offroad extrem, nu e vina masinii, ci a ta :)
Cardinale, cum zici tu. :-) Eu n-as miza prea tare pe tractiunea aia integrala de pe Pathfinder.

#254
gusteru

gusteru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.11.2005

View Postionut_ionut, on 3rd August 2011, 20:56, said:

Nene,nu mai abera atat,x5 cu x-drive si cu anv de vara ajunge 100% acolo unde ajunge meganeul cu cele mai bune anv de iarna.Cu prima ocazie cand ai sa mergi cu asa ceva probabil nu vei mai scoate atatea perle.

In curbe nu este M5,insa sta garantat mai bine decat 95% din masinile care circula pe str. in ro. (bate la fundul gol glofuri,megane-uri,chiar si multe 3er-uri,5er-uri) Comparat cu alte suv-uri este rege la ac capitol.


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/x7nGXpqb3FE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tIvDmWt9EAo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#255
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007

View Postgusteru, on 14th August 2011, 17:44, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/x7nGXpqb3FE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tIvDmWt9EAo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-hktXkabw2w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] -x6
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EsONck0XP8U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] -x5 E70

de asta ce mai zici,daca ne luam dupa Tg si dupa Clarkson ne luam numai Rover si Ford GT,x5 E53 intr-adevar avea pb,pt ca distributia cuplului era fixa si facuta mai mult catre puntea spate .

#256
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
ionut aici gresesti un pic , indiferent ce sistem 4x4 ai , cu anvelope de vara  esti fix zero.
anul trecut urcam spre cota la sinaia si cam pe la jumate drumul nu a mai fost curatat.sa urcat doar cu anvelope de iarna , acolo unde un x5 si Rav4 nu au putut urca deloc.
cei cu anvelope de iarna indiferent de model au urcat , restul s-au intors sau au mers pe jos

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/94BEyGp5Tk0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by aalinn, 14 August 2011 - 19:00.


#257
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
Depinde si de sofer si de anv,acum daca ieseau sarmele din anvelopa sau daca avea slick-uri....

Repet nu recomad nimanui sa merga iarna cu anv de vara,nici macar nu sunt de acord,insa eu am patit-o si am iesit fara pb cu awd-ul pe cand cei cu fwd+roti iarna se chinuiau.

#258
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
i_i, daca greutatea e prietenul tau pe drum drept, la deal, e cel mai mare dusman.
Ai mari sanse sa iesi din parcarea inzapezita cu cauciucuri de vara cu un suv datorita garzii si greutatii iar compacta sa ramana pe burta dar la deal pe drum alunecos, greutatea e cel mai mare dusman, dupa cum ziceam.

Edited by undercoverbrother, 14 August 2011 - 21:43.


#259
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
Am ami spus-o cu tucsonelul m-a prins cod galben in NT cu rorti de vara,la cap tractiune pe cuvant daca am avut pb,chiar daca era panta,mai greu era cu frana si pe viraje,se simteau anv de vara.

#260
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
Topicul trebuia spart in bucati de ceva timp pentru ca intrebarea e prea generala... Un 4X4 indiferent cum s-o numi el e dedicat unei anumite aplicatii... Nu sunt primul care spune aici ca anumite sisteme sunt mai bune pe sosea sau in off-road... Din ce am citit pe aici lumea isi apara punctul de vedere insistand pe zonele in care acel sistem nu e bun... Personal o sa trec pe un model 320d xdrive si l-am ales pentru ca eu nu merg off-road ci doar am parte de unele drumuri mai proaste iarna... Suplimentar ma intereseaza comportamentul pe sosea in situatii critice mai mult decat cel off-road (adica ploaie puternica sau gheata si alte surprize)... Pana acum am avut tractiune spate (adica de 3 ani, propulsie) si de fiecare data am avut cauciucurile adecvate deci nu prea am avut probleme iarna... In consecinta cu siguranta noua masina o sa fie mai buna decat vechea in aceste conditii mai proaste dar sunt curios cum se comporta pe sosea si in conditii normale... Deci, eu consider ca e doar un test si daca imi place o sa insist si cu ocazia urmatoare ;)

PS- totusi, ar fi bine sa existe un topic de 4X4 off-road si un altul de 4X4 aplicatiii generale... Recunosc ca am vazut Infiniti care nu putea urca o bordura iarna (desigur, soferul avea cauciucuri de vara) si am vazut si X6 blocat pe un drum drept pe care cu 2 minute inainte eu trecusem cu 318i tractiune spate (tanti de la volan era praf cu condusul si avea si cauciucuri de vara)... deci, aici cam comparam mere cu pere si suplimentar scoatem din calcul elementul uman si dotare tehnica... acum vreo 6-7 ani aveam un 316i (e46 pre-facelift) cu care am urcat dealul de la Cotroceni iarna pe zapada (trecusera plugurile si ramasese doar cat sa aluneci) cu roti de vara pe la ora 5-6 cand se mergea bara la bara... e drept ca a fost o experienta extrem de dificila ca si sofer ca mi-era ca o iau la vale sau lateral oricand dar clar se poate...

#261
radudruncea

radudruncea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 28.02.2007
Cel mai putin bun sistem 4x4 este acela cu 3 diferentiale deschise - spre exemplu ARO stock  avea 3 diferentiale deschise si nu excela in offroad aevarat.

Cel mai bun 4x4 este opusul celui descris mai sus - asadar diferential central blocabil si macar lsd pe punti ( macar pe puntea spate ) .

#262
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,727
  • Înscris: 25.01.2007
am prins si eu cu outlander-ul zapada si roti de vara. de urcat mai urcam cum mai urcam, dar la vale am imbatranit cu un an. efectiv era incontrolabila in curbe, la vale. de-abia am reusit sa cobor.

cine vorbeste de bine despre 4x4 si roti de vara este un mare mincinos

#263
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
Mai conteaza si soferul.

#264
evox

evox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 16.10.2006
daca-i vorba de franare in coborare pe zapada cu anvelope de vara, nu mai conteaza nici soferul nici pe cate roti ai tractiunea, esti o sanie, am experimentat senzatia asta pe niste serpentine pe la Paraul Rece...

de ajutor in situatia asta ar fi cauciucuri cat mai inguste si presiune scazuta in pneuri... si eventual un ABS decuplabil sau destul de destept sa stie ca-i zapada si sa nu blocheze prea repede rotile...

#265
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postradudruncea, on 1st November 2011, 11:50, said:

Cel mai putin bun sistem 4x4 este acela cu 3 diferentiale deschise - spre exemplu ARO stock  avea 3 diferentiale deschise si nu excela in offroad aevarat.

Cel mai bun 4x4 este opusul celui descris mai sus - asadar diferential central blocabil si macar lsd pe punti ( macar pe puntea spate ) .

ARO parca nu are dif central ci cutie de transfer.
La offroad utilitar, singurul care conteaza de altfel, e foarte bun. Daca vrei sa mergi de nebun pe langa drum ca pe acolo e noroi mai mare, e alta poveste.

#266
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
Daca esti cu ... la fund nu faci pe grozavul pe serpentine,pt ca nu prea ai frane si nici directie ; mergi incet si folosesti cu incredere frana de motor.

#267
radudruncea

radudruncea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 28.02.2007

View Postundercoverbrother, on 3rd November 2011, 14:38, said:

ARO parca nu are dif central ci cutie de transfer.
La offroad utilitar, singurul care conteaza de altfel, e foarte bun. Daca vrei sa mergi de nebun pe langa drum ca pe acolo e noroi mai mare, e alta poveste.

Probabil ca ai mai multa pricepere in pilotare  offroad.
Tata cumparase un Aro nou nout  prin '92 .Conform scalei mele de vlori l-am pus pe ultimul loc ca si masina 4x4 profesionala .

Am avut ocazia sa testez pe dealurile din preajma Mioveniului  un Suzuki Vitara din 92 cu anvelope M+S si ma declar total multumit de masina insa din cate stiu tot diferentiale deschise au .

#268
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,504
  • Înscris: 04.05.2006
Majoritatea masinilor 4x4 pretabile pentru offroad adevarat, sunt cu diferentiale deschise. Sunt putine care au diferentiale blocabile (exceptand, evident, centralul/cutia de transfer) stock, iar alea sunt foarte scumpe. ARO este insa, o masina foarte performanta pentru clasa de masini din care face parte.
Cu niscaiva modificari, o faci super offroader :D

#269
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postradudruncea, on 7th November 2011, 19:35, said:

Probabil ca ai mai multa pricepere in pilotare  offroad.
Tata cumparase un Aro nou nout  prin '92 .Conform scalei mele de vlori l-am pus pe ultimul loc ca si masina 4x4 profesionala .

Am avut ocazia sa testez pe dealurile din preajma Mioveniului  un Suzuki Vitara din 92 cu anvelope M+S si ma declar total multumit de masina insa din cate stiu tot diferentiale deschise au .

Prin offorad utilitar ma refer sa mergi pe drumuri rele pentru ca nu ai incotro, eventual sa cari si vreo 500 de kile sau mai mult in masina.
Vitara e pentru plecat de acasa si intors pe acasa, mergand pe dealuri si cautand noroaiele doar de amuzament, cu masina goala.

Masini offroad profesionale sunt Hiluxurile de Orange, Nissaurile de la Petrom si altele care umbla pe dealuri de nevoie, nu de placere.
Masinile alea modificate cu care se da lumea, eu zic ca sunt masini de hobby, nu profesionale.

#270
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postradudruncea, on 1st November 2011, 12:50, said:

Cel mai putin bun sistem 4x4 este acela cu 3 diferentiale deschise - spre exemplu ARO stock  avea 3 diferentiale deschise si nu excela in offroad aevarat.

Aro nu are diferential central (cuplul se imparte egal 50/50 intre punti). Ca si conceptie masina a fost geniala, dar a fost trasa mult in jos de calitatea din ce in ce mai jalnica a materialelor.

View Postradudruncea, on 1st November 2011, 12:50, said:

Cel mai bun 4x4 este opusul celui descris mai sus - asadar diferential central blocabil si macar lsd pe punti ( macar pe puntea spate ) .

LSD-ul nu e o solutie prea fericita (nu se poate transmite decit maxim 80% din cuplu si nu pentru mult timp), de regula undeva pe la 40-50%) si se foloseste atunci cind nu se doreste interventia soferului/masina e condusa de soferi mai putin constienti de cum functioneaza sistemul de tractiune. Pentru off-road solutia ideala va fi mereu puntea rigida + diferential open blocabil. Restul e can-can  :notangel:

View Postradudruncea, on 7th November 2011, 20:35, said:

Am avut ocazia sa testez pe dealurile din preajma Mioveniului  un Suzuki Vitara din 92 cu anvelope M+S si ma declar total multumit de masina insa din cate stiu tot diferentiale deschise au .

Unele versiuni au avut LSD din fabrica pe puntea spate ;)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate