Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2
 

Politia rutiera - Metode de intimidare ale participantilor la trafic

- - - - -
  • Please log in to reply
402 replies to this topic

#73
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Sunt expirate AP-urile, aprobarile de model, ceea ce inseamna ca nu se mai pot achizitiona altele noi fara un nou AP.

Procedura de omologare are mai multe etape, AP-ul este prima din ele.
Odata radarul omologat este obligatorie doar verificarea metrologica anuala.

Mult mai multe date in topicul "Despre detectoarele radar", utilizeaza functia search, sunt foarte multe referinte la asta.

Speta 2 mi se pare corecta.

#74
codeman

codeman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 94
  • Înscris: 01.10.2007
Dupa doi ani in care am reusit sa stau deoparte de aparatele radar din aproape toata Romania, azi dimineata am comis-o. Partea enervanta este ca am fost prins de exact acelasi "personaj" ( a se citi om mare transpirat cu sapca in varful cheliei) pe care acum doi ani l-am mituit cu o spaga egala cu amenda. Diferenta dintre spaga si amenda era ca eu nu primeam punctele de penalizare.
Acum sa va povestesc cum s-a intamplat azi dimineata: Pe la ora 6:30 aproape de Lacul Sarat (Braila) mergeam spre casa dupa aproape 24 de ore de nesomn cu fabuloasa viteza de 121 km/h (eu tind sa cred ca aveam mai putin dar nu m-am uitat atunci in bord). Dupa ce din nou a tras de mine sa ii fac si lui o cinste a inceput cearta. I-am zis ca nu mai vreau sa cotizez la bardanul lui si ca ar trebui serios sa se gandeasca la o cura de slabire penrtu sanatatea lui, ca instantul a fost clar eu avand detector si am observat in ultimul moment "flagrantul". Nervi tipete si amenintari la marginea drumului exact ca la romanica.
Am cerut sa imi arate buletinul de verificare metrologica unde imi poate arata ca aparatul radar poate functiona si in regim de deplasare si a zis ca acestea le pot vedea numai in instanta insotite de proba foto.
"OK! Ne vedem in instanta". Ma gandesc foarte serios sa fac contestatie la acest proces verbal. In Galati am intalnit inca un radar asezat frumos pe marginea drumului. Am tras pe dreapta si m-am dus sa vorbesc cu agentul. Galatean de al meu a inceput sa rada atunci cand auzi patania. Omul mi-a demonstrat cum se pot face instanturi "legale". Cu camera fixata pe un soferache tine radarul intors spre spatele masinii lui. Dupa ce l-a fixat pe contravenient intoarce brusc radarul spe el trebuindu-i cateva secunde sa faca fotografia. Ma gandesc oare asa aparatul radar nu trebuie sa isi mai faca testarea aceea pe care eu mizez? Daca asa a facut si prietenul meu cu probleme sudoripare inseamna ca degeaba mai fac contestatie. Acum am 48 de ore la dispozitie sa ma gandesc la modul in care a facut instantul. Sa platesc amenda sau sa nu mai inghit toate personajele astea nesatule?

#75
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Trebuia sa citesti topicul inainte sa postezi.
Aici ai toate raspunsurile necesare.

#76
ulyk

ulyk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 02.12.2007
am o intrebare: Ca martor in procesul verbal nu poate fi pus alt politist?de ex daca sunt 2 politisti intr-o masina

#77
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Inainte sa pui intrebari citeste topicul!

Pe scurt, NU!

#78
ramsui68

ramsui68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 14.01.2008

View PostSpeedo, on 6th July 2009, 16:13, said:

Excelent, BRAVO!

Sa ne faci up-date cu orice evolutie.
salut!
mi-au fixat termen pe 14 septembrie 2009 la recursul procuraturii.
nu mi-au trimis, inca, motivarea recursului procuraturii.
oricum, ma pregatesc.
s-ar putea sa cer termen ptr a studia motivele de recurs ale procuraturii si, voi incerca sa introduc in cauza si pe operatorul radar de pe aceeasi masina cu "clientul" meu, pentru asociere in vederea comiterii de infractiuni si restul.
dar, data fiind rapiditatea cu care se judeca, cred ca ma voi adresa si CEDO dar, asta dupa ce se termina procesul!
oricum, va voi tine la curent!

#79
maxu08

maxu08

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 30.10.2006

View Postramsui68, on 30th August 2009, 23:34, said:

salut!
mi-au fixat termen pe 14 septembrie 2009 la recursul procuraturii.
nu mi-au trimis, inca, motivarea recursului procuraturii.
oricum, ma pregatesc.
s-ar putea sa cer termen ptr a studia motivele de recurs ale procuraturii si, voi incerca sa introduc in cauza si pe operatorul radar de pe aceeasi masina cu "clientul" meu, pentru asociere in vederea comiterii de infractiuni si restul.
dar, data fiind rapiditatea cu care se judeca, cred ca ma voi adresa si CEDO dar, asta dupa ce se termina procesul!
oricum, va voi tine la curent!
am gasit pe un forum o fotografie cu un aparat radar "veiozar" (adica avea intrerupator pus pe fir). Am folosit poza in instanta in sensul ca am sustinut ca a fost facuta masinii radar care m-a oprit si am cistigat pe motivul ca aparatul radar nu a functionat cf Normelor. Nimeni nu m-a putut contrazice ca poza era falsa :)
Adevarul este ca a fost un instanton ca la carte si atunci am decis ca pot lupta cu aceleasi arme ca si ei :)

#80
maxu08

maxu08

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 30.10.2006

View Postmaxu08, on 31st August 2009, 12:38, said:

am gasit pe un forum o fotografie cu un aparat radar "veiozar" (adica avea intrerupator pus pe fir). Am folosit poza in instanta in sensul ca am sustinut ca a fost facuta masinii radar care m-a oprit si am cistigat pe motivul ca aparatul radar nu a functionat cf Normelor. Nimeni nu m-a putut contrazice ca poza era falsa :)
Adevarul este ca a fost un instanton ca la carte si atunci am decis ca pot lupta cu aceleasi arme ca si ei :)
stie cineva adresa Directia Politiei Rutiere- Sectia Autostrazi? am gasit pe google o adresa din Bd.George Cosbuc, Nr.83-85, sector 5, Bucuresti insa m-ar interesa o confirmare (mesajul era destul de vechi, din 2007).
Am nevoie ptr a indica adresa intimatului (BPR) intr-o contestatie - amenda pe autostrada intocmita de un alt agent decit cel care a constat savirsirea contraventiei - titpc ptr amenzile date pe A2: un echipaj cu radarul si filtrul la urmatorul spatiu de servicii. Daca ma lipesc de un judecator care nu va forta interpretarea legii m-am scos. Cu toate ca am vazut o sentinta prin care instanta a spus ca nu are relevanta faptul ca viteza s-a comunicat prin statie, este acelasi organ constatator :)

#81
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postmaxu08, on 31st August 2009, 18:15, said:

stie cineva adresa Directia Politiei Rutiere- Sectia Autostrazi? am gasit pe google o adresa din Bd.George Cosbuc, Nr.83-85, sector 5, Bucuresti insa m-ar interesa o confirmare (mesajul era destul de vechi, din 2007).

Acolo e. E o cladire obosita pe stinga cum termini de urcat dealul venind dinspre rondul de la Cosbuc.

View Postramsui68, on 7th July 2009, 11:06, said:

Colegul are permis cat A si B. Este surprins de radar, pe motor, cu 112km in localitate si ii suspenda permisul. Acum vreau sa cer ptr coleg, in instanta, sa i se returneze permisul ptr categoria B. In OUG 195 se pomeneste de depasirea vitezei pentr categoia de drum si de autovehicul, deci? mi se pare ilegal sa suspenzi dreptul de a utiliza autovehicule cat B.
La politie am pus o intrebare (intreacat) daca este posibil si mi-au spus ca nu este posibil, intrucat a incalcat prevederile OUG195. ce conteaza ca a dat omul doua examene diferite?!

La nemti asa e! Se suspenda permisul corespunzator categoriei respective. La Romanica, se suspenda tot  :cursing:

#82
maxu08

maxu08

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 30.10.2006
n-ai nici o sansa de a obtine suspendarea doar ptr o categorie  - vei avea cererea respinsa ca inadmisibila deoarece nu exista o asemenea prevedere in legea romana - pe scurt ceri ceva ce nu exista in Romania. Poate se va face diferenta pe viitor intre soferii de duminica si cei profesionisti, ptr care permisul este un mijloc de cistigare a existentei si nu doar o modalitate de locomotie prin oras.

#83
ramsui68

ramsui68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 14.01.2008

View Postmaxu08, on 4th September 2009, 14:21, said:

n-ai nici o sansa de a obtine suspendarea doar ptr o categorie  - vei avea cererea respinsa ca inadmisibila deoarece nu exista o asemenea prevedere in legea romana - pe scurt ceri ceva ce nu exista in Romania. Poate se va face diferenta pe viitor intre soferii de duminica si cei profesionisti, ptr care permisul este un mijloc de cistigare a existentei si nu doar o modalitate de locomotie prin oras.
citeste OUG195/2002!
si ai sa vezi ca am dreptate.

"Art. 108
(1) Savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe langa sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
a) 2 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte:
............................
4. depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic;"
ei? citind atent, ce intelegi?!?

#84
mario75

mario75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,341
  • Înscris: 14.06.2007

View Postramsui68, on 4th September 2009, 18:49, said:

citeste OUG195/2002!
si ai sa vezi ca am dreptate.

"Art. 108
(1) Savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe langa sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
a) 2 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte:
............................
4. depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic;"
ei? citind atent, ce intelegi?!?
Eu inteleg, viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehicolul. Adica daca pe un sector de drum, pentru camioane viteza maxima e 50 iar pentru autovehicole este 90, iar tu conduci un camion cu 60-70 la ora sau un autovehicol cu 100-110 la ora esti sanctionat conform articolului respectiv. Nu are legatura cu a obtine suspendarea doar ptr o categorie.

#85
ramsui68

ramsui68

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 14.01.2008

View Postmario75, on 5th September 2009, 02:38, said:

Eu inteleg, viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehicolul. Adica daca pe un sector de drum, pentru camioane viteza maxima e 50 iar pentru autovehicole este 90, iar tu conduci un camion cu 60-70 la ora sau un autovehicol cu 100-110 la ora esti sanctionat conform articolului respectiv. Nu are legatura cu a obtine suspendarea doar ptr o categorie.
uite cum se interpreteaza!
poti conduce un autovehicul din cat. A sau unul din cat B sau C sau D. e posibil, ca pe sectorul de drum respectiv, sa fie reglementari de viteza diferite ptr fiecare categorie in parte.
daca eu sunt calare pe un autovehicul din cat. A (dar am obtinut prin concurs, toate categoriile) este clar ca am incalcat prevederile legale ptr categ. de autovehicul pe care il conduceam la momentul constatarii contraventiei.
Deci, sanctiunea este aplicata doar pentru categ din care face parte autovehiculul pe care il conduceam la momentul constatarii contraventiei, si se retine (daca este cazul) doar permisul ptr categ A- cazul in speta.
Q.E.D.

#86
snitel

snitel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 25.07.2009

View Postramsui68, on 5th September 2009, 10:01, said:

Deci, sanctiunea este aplicata doar pentru categ din care face parte autovehiculul pe care il conduceam la momentul constatarii contraventiei, si se retine (daca este cazul) doar permisul ptr categ A- cazul in speta.
Q.E.D.
Da, sefu. Iar sanctiunea = suspendarea permisului/puncte de penalizare/amenda.
Tu, soferul, esti cel sanctionat, nu autoturismul sau camionul.

Daca limita pt autoturisme este 90 si tu mergi cu 110, atunci se aplica sanctiunea asupra soferului, nu asupra autoturismului.
Daca limita pt camioane este 70 si tu mergi cu 90, atunci se aplica sanctiunea asupra soferului, nu asupra camionului.

(spre deosebire de o parcare pe spatiul verde, de unde iti ridica masina)

Edited by snitel, 05 September 2009 - 09:20.


#87
mario75

mario75

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,341
  • Înscris: 14.06.2007

View Postramsui68, on 5th September 2009, 10:01, said:

uite cum se interpreteaza!

Cine interpreteaza asa? E gresit!
Adica tu vrei sa spui ca daca ai 4 categorii poti sa acumulezi pana la 60 de puncte de penalizare pana sa-ti suspende permisul?
Sau ce crezi, ca daca ai facut vreo fapta cu autoturismul, pentru care se suspenda permisul, te lasa sa circul cu camionul?
Ti se mai pare logic acum?

#88
maxu08

maxu08

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 30.10.2006
prevederea legala mentionata de tine se refera la depasirea VITEZEI aferente categoriei masinii pe care o conduce soferul contravenient si sanctiunea se aplica in consecinta. adica - daca limita la camioane este de 50 iar la masini este de 60, mergind cu 101 atunci iti ia carnetul daca conduci un camion si doar puncte daca conduci o masina. In legislatia romana nu exista mai multe permise auto, ci doar unul singur si indivizibil. Ideea este de a sanctiona individul ptr comportamentul sau periculos indiferent ce masina conduce. Nu are logica sa te sanctioneze ca ai depasit viteaza cu un camion dar sa ai voie sa conduci un Ferrari. Nu?

#89
batzik

batzik

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 17.02.2006
Mergeam spre Oradea mai zilele trecute cand am observat un radar in parcare (dacia golan alba, cu insemnele pol. rut.). Opresc si eu la o tigara, parcand intentionat bot in bot cu masina de radar. Pun avarii, cobor din masina, deschid capota (daca mai prindea vreun coltulet camera, sa il obturez si pe acela), si, cu tigara in coltul gurii, ma apuc sa verific uleiul (stiu ca nu se verifica cu motorul cald, dar trebuia sa ma bag si eu in seama). Mai iau un servetel sa sterg joja, revin la motor....
Intre timp, baietii veseli imi dadeau blitzuri, ca mai apoi unul din ei sa coboare sa imi ceara actele. Intrebat care e motivul pt care mi le cere, imi spune 'control de rutina'... ia actele, ma pune sa deschid portbagajul (cand v-a intrebat ultima data un politai de extinctor???) si ma roaga sa o mut.

Mai trag pisica de coada pret de o tigara, inchid tacticos capota, merg la ei sa vad daca au de gand sa imi scrie proces verbal... si mai ales pt ce.
Intre timp au trecut vreo 20 cu viteza superioara vitezei regulamentare.

Primesc actele inapoi si imi continui linistit drumul (nu chiar linistit, am mai fost tras pe dreapta de 2 ori in 50km... dar mi-au suflat juma' de kil de pene)

Intrebarile mele:
1. puteam fi sanctionat pt ca am parcat pe locul respectiv? (astfel deranjand organele)
2. cu ce drept face control de rutina la un autoturism stationar fara ordin? (banuiesc ca nu aveau control de rutina programat pe acea sectiune de drum)
3. cu ce drept (banuiesc doar) dau statie sa ma opreasca si colegii lor doar pt simplul fapt ca am oprit?
4. daca la 1. raspunsul e 'nu', de ce nu facem toti asa ceva? nimanui nu ii strica putin aer curat pret de o tigara-doua.

A, m-au si 'rugat' sa mut masina, dar le-am zis ca am un bec in bord care mi-e aprins si o mut imediat ce descopar care e problema

Edited by Speedo, 17 September 2009 - 08:31.


#90
batzik

batzik

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 17.02.2006
A fost instant-on (semnal 4 din 5 brusc pe drum drept slab circulat, dupa care a urcat la maxim pe masura ce ma apropiam)
Presupunand ca nu aveam detector, nu aveam de unde sa stiu ca este un dispozitiv radar in autoturismul respectiv. Am semnalizat din timp si am oprit langa ei (drumul permitand acest lucru) pentru a imi verifica o asa-zisa problema la motor. Am inceput a o verifica, DUPA CARE am fost blitz-uit (scuze, nu stiam ca daca un echipaj de politie iti da blitz-uri inseamna ca trebuie sa iti muti masina, pe vremea cand am dat eu de carnet nu era trecut asa ceva in legislatie) (acuma e???)
Mi s-au cerut actele, le-am prezentat... si in momentul in care mi-am verificat presupusa problema la motor am mers la ei la masina, mi-am recuperat actele si am plecat.

Edited by Speedo, 17 September 2009 - 08:32.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate