Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Problema frana de mana
Last Updated: Apr 17 2009 09:00, Started by
cristicojo
, Apr 16 2009 13:56
·
0
#1
Posted 16 April 2009 - 13:56
Salutare.
Am un Opel Astra H Caravan, Z19DTJ, 2005, 88kw, 120hp, 16 valve. Am fost sa imi schimb placutele de frana pe spate (mi-am cumparat placute Mintex); la roata stanga spate totul a decurs normal, dar la roata dreapta, probleme: pistonasul acela nu este actionat de cablul de la frana de mana, adica la frana de picior se blocheaza discul de frana, dar la actionarea franei de mana, nu se intampla nimic. Poate afecta in timp buna functionare o franei de picior? Am dat jos etrierul de pe masina, pistonasul este ok, garnitura este buna, numai ca la actionarea manuala a bratului acela (pe care il trage cablul de la frana de mana), pistonasul se misca f. f. putin (aprox. 1 mm). Am vorbit la un magazin de piese auto si mi-a recomandat un chit de reparare pt problema mea. Voi ce parere aveti? Se poate repara in vreun fel, ca de un etrier nou nu am bani acum. Ma gandesc ca poate este ceva rupt pe acolo. Multumesc. Aaa, inca ceva, poate ajuta: masina are ABS, ESP. Edited by cristicojo, 16 April 2009 - 13:57. |
#2
Posted 16 April 2009 - 22:11
Salut,
La problema expusă de tine vinovat nu cred că este etrierul, ci cablul, care s-a gripat pe partea dreaptă. Spun asta pentru că etrierul l-ai testat și funcționează manual. Un milimetru deplasare a pistonașului este suficient ca să blocheze discul, nu-ți închipui că atunci când eliberezi frâna (fie ea de mână sau de picior) plăcuțele se depărtează de disc cu mai mult de câteva sutimi de mm - nimeni nu le trage înapoi, ele sunt ”respinse” pur și simplu de disc datorită inerției. Acel milimetru este necesar, la etrierii de spate, pentru compensarea uzurii plăcuțelor. Este asemănător autoreglajului saboților de frână cu sistem clichet - pe măsură ce se uzeză plăcuțele clichetul mai sare un dinte astfel ca pârghia care acționează pistonașul să fie totdeauna la mai puțin de 1 mm de acesta. De aceea, la etrierii care au acționare dublă (hidraulică pentru frâna de picior și mecanică pentru frâna de mână), în speță cei de spate, împingerea pistonașului înapoi în etrier la montarea plăcuțelor noi se face prin înșurubare astfel ca sistemul de compensare a uzurii (clichetul) să fie readus în poziția inițială. Dar presupun că mecanicul care ți-a schimbat plăcuțele știa asta. Sau nu...? În altă ordine de idei... ce kit voiau să-ți vândă aia??? |
#3
Posted 17 April 2009 - 06:51
Da, asta stia mecanicul si asa a si facut.
In legatura cu acel chit de reparare, o sa va tin la curent, ca inca nu am primit un raspuns. Cablul nu e gripat, pt ca se misca atunci cand trag frana de mana. Faza e ca dupa ce mi-a montat etrierul la loc, la tragerea franei de mana, discul se bloca; dar in mers, daca trag tare frana de mana, nici un efect (adica masina se infraneaza, dar foarte putin). Chiar si de pe loc, daca trag tare frana de mana, bag in viteza si plec usor, masina merge (mai greu, dar merge) - ar fi trebuit sa imi intre intr-un usor balans si sa nu plece, nu? A, si inca ceva. Chiar si dupa un drum mai scurt (10 km sa zicem), fara franari multe, discurile de frana sunt caldute (frig uneori). Este normal acest lucru? Edited by cristicojo, 17 April 2009 - 06:55. |
#4
Posted 17 April 2009 - 09:00
Plăcuțele erau uzate inegal, mai mult cea care este acționată direct de pistonaș? Dacă da, atunci se pare că s-au gripat bolțurile pe care culisează etrierul pentru ca forța de apăsare pe discuri să fie aceeași pe ambele fețe ale acestuia. Mecanicul ar fi trebuit să le curețe și greseze cu vaselină. Ar fi o explicație pentru încingerea roții.
Asta ar afecta și eficacitatea frânei de picior pentru că la acționarea pedalei forța de frânare acționează inegal pe cele două fețe ale discului. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users