Intersectia Lujerului
#91
Publicat: 27 ianuarie 2009 - 23:49
Pai si eu de vreo 1/2 de ora tot citesc legislatia (de parca nu mi-ar fi ajuns pt. vreo 10 ani atunci cand am luat carnetul ). Mai nasol e ca stau cu cartea in mana si incerc sa dau Ctrl+F dupa "intoarcere in intersectie" si cartea nu rectioneaza in niciun fel .
Acum stii cum e... ca si CFS si sandy au mare dreptate. In Bucuresti, de multe ori, poti sa uiti de cum scrie la lege, ca altfel acolo ramai (adica in intersectie). Si trebuie sa te adaptezi situatiilor concrete. Depinde ce impact au "adaptarile" tale asupra celorlalti participanti la trafic. Exemplu concret, cum mi-am luat azi claxoane la greu de la un posesor de Audi, nu smecher, dar banuiesc undeva spre incepator: Pt. cine cunoaste: pe Trafic greu, dinspre intersectia cu Rahova, ma pregateam sa fac stanga pe langa mall-ul ala nou, cum s-o chema, Liberty Center parca. Nu, nu mergeam la mall , dar pe acolo e drumul meu spre casa. Incadrata frumos pe banda de stanga (care e inainte-stanga, de asta SEMNALIZEZ INTOTDEAUNA DIN TIMP INTENTIA DE A O LUA LA STANGA, SA STIE CEI DIN SPATE SA SE MUTE PE AIA DIN DREAPTA ), cei care veneau din sens opus si voiau sa o ia la stanga pe Nasaud la fel, nu ne intersectam, nimic... cand la un moment dat, cei care veneau din sensul opus mie prind un moment liber si o "taie", iar eu raman ca floarea in intersectie pt. ca cei care mergeau tot inainte tot veneau, si veneau. Ei, posesorul de Audi de care va vorbeam mai sus, s-a prins in ultimul moment ca cei din fata lui au facut stanga si el s-a trezit cu mine in fata (usor incadrata pe banda lui, deci f. usor de ocolit, de altfel)... si s-a pus pe claxonat!!!! Ca era mult mai usor decat sa traga puuuuuuuutin de tot de volan spre dreapta. Nah! ca am facut 2 in 1: am dezbatut problema din topic si m-am si "descarcat" de "cine m-a Inervat azi" |
#93
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 00:23
Politistul "era masina mov care facea stg" si am ajuns bot in bot cu el. Nu era nici un taximetrist de-a lungul scuarului.
Acum nu ma intelegeti gresit. Sunt total de acord ca daca nu apelezi la diverse "adaptari" risti sa incurci foarte mult circulatia sau sa iti umplii frigiderul. Nu e nimeni mai catolic decat Papa. Dar in cazul asta incercam sa discutam strict legal fiindca s-a pus problema suspendarii permisului pentru mers pe contrasens. Tocmai de-aia incerc sa le explic incapatanatilor ca sunt constient ca se paote intoarce si la Ciurel si la primul scuar de pe maniu, si la rond. Dar este vorba de o manevra care nu este interzisa in nici un fel de nici un semn de circulatie si care nu prea se stie cum se face exact. @ evergreen Nu prea vad de ce sa fiu atent la "drum in aliniament" in cadrul acestei discutii. De la Uverturii pana la rond e destul de drept drumul. Quote a. drum in aliniament ? este drumul public fara curbe; b. drum in curba ? este cotitura drumului public in forma de arc de cerc care uneste doua segmente de drum in aliniament; @bebelino De 5 ani trec de cel putin 4 ori pe saptm in aceea intersectie , facand stg. pe Nasaud si mi s-a intamplat si mie de multe ori aceeasi schema. Asta e! Ce poti sa faci! Ai grija la tramvai. Deci daca te incalzeste cu ceva s-a mai intamplat si altora. Pana maine, cand am sa vb cu un instructor, ramane ca voi. Apoi 'om vedea. Editat de tzakieta, 28 ianuarie 2009 - 00:28. |
#94
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 01:08
tzakieta, on Jan 27 2009, 23:03, said:
Aici i-ai dat dreptate lui sanddy. Evident, e dificil sa intorci asa cum ai sugerat tu in poza. La fel de evident nu ai voie sa intorci asa cum ai intors tu pentru ca, oricum ai lua-o, mergi pe contrasens pe bucata aia. Ca sa fie mai clar, subliniez faptul ca pe acea parte de drum toate masinile merg invers, pe toate benzile. Cu alte cuvinte, pentru o mai buna intelegere, MERGI PE CONTRASENS. Problema ta este generata de faptul ca e o intersectie aglomerata si dificila. Solutia logica este sa eviti intoarcerea acolo, tocmai pentru ca e dificil sa o faci regulamentar. Avand rondul mai la vale cu 100m, solutia devine si de bun simt (asa cum a subliniat si sanddy). Desi nu e scris explicit undeva intr-un articol de lege este evident faptul ca MERGI PE CONTRASENS daca intorci pe metoda ta. |
#95
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 01:27
De multe ori era s-o patesc in intersectia aia, eu venind dinspre Cora, vrand sa fac stanga pe Iuliu Maniu si trezindu-ma bot in bot cu un destept care intoarce din scurt PE CONTRASENS !!!!
Pe langa faptul ca mi se pare clar ca e ilegal sa intorci acolo, este si foarte foarte riscant. Am vazut cel putin 3 accidente petrecute acolo, in mod absolut identic. |
#97
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 01:49
acredus, on Jan 28 2009, 01:27, said: De multe ori era s-o patesc in intersectia aia, eu venind dinspre Cora, vrand sa fac stanga pe Iuliu Maniu si trezindu-ma bot in bot cu un destept care intoarce din scurt PE CONTRASENS !!!! Asta fiindca nu ai ocolit centrul imaginar al intersesctit prin stanga, asa cum stipuleaza legea acredus, on Jan 28 2009, 01:27, said: Pe langa faptul ca mi se pare clar ca e ilegal sa intorci acolo, este si foarte foarte riscant. Te bazezi pe ceva anume? vreo lege? vreun indicator? sau arunci si tu asa vorbe ca sa faci posturi? |
#98
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 09:37
Dragi bucuresteni, puteti exemplifica o intersectie simpla in alta parte decat in Bucuresti unde se face stanga cu ocolirea centrului intersectiei si masinile aflate fata in fata care sa se intersecteze cand fac ambele stanga? Ca in poza 1? Inteleg LOGICA (si nu litera legii) acestui fapt (sa intre cat mai multe masini in intersectie care sa astepte pe cei care circula inainte pana se opresc ei), dar asta nu inseamna ca traseul LEGAL devine incorect sau ilegal.
Primul traseu e cel legal, greu de utilizat in intersectiile aglomerate (incap putine masini care sa astepte traficul din fata sa poata face stanga). Al doilea traseu, cu ocolirea centrului intersectiei incap mai multe masini care sa astepte traficul din fata sa poata face stanga, dar cei care fac stanga cand au liber circula greoi si se pot chiar bloca Al treilea traseu e cel adoptat in intersectiile din alte localitati / tari astfel incat cei care fac stanga sa aiba si loc mult de asteptare, dar sa si poata circula fluent (practic nu se intersecteaza. Se incearca implementarea acestui traseu si in Buc, dar e cam greu (vezi scuarele de stanga / intoarcere de pe DN1, care ii pune fata in fata pe cei care fac stanga astfel incat devine imposibil sa se intersecteze). Intrebarea este: imi poate da cineva un exemplu (poza, video) cu intersectie unde cei care fac stanga sa se intersecteze intre ei, in afara de Bucuresti? Nu conteaza localitatea sau tara... Fișiere atașate |
#99
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 10:17
#100
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 10:43
[quote]@ sandy .
E clar am innebunit eu. Deci esti un fel de CFS2.[/quote] [quote]Art. 126. ? Se interzice întoarcerea vehiculului: [size=3]e) pe marcajul pietonal;[/[/size]quote] Nu ar fi nici o problema daca as fi CFS2, omu e No2 in voturile softpedistilor asa ca... tu ai intors pe trecerea de pietoni nitel... ti-am zis ca ai alergat pietoni pe-acolo a nu ai retinut. si da, nu cunosc intersectia aceea.Am vazut-o prima data pe Gogle Earth si apoi aici pe Forum. Si cadn era sa ma amendeze militianu ca am intos aiurea... LE @ adydum :imi poate da cineva un exemplu (poza, video) cu intersectie unde cei care fac stanga sa se intersecteze intre ei, in afara de Bucuresti? Nu conteaza localitatea sau tara... Constanta, vara, ca sunt invadati de bucuresteni, Editat de sanddy1964, 28 ianuarie 2009 - 10:48. |
|
#101
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 10:44
Art. 126. – Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisa oprirea voluntara a vehiculelor, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 142 lit. f); în intersectiile în care este interzis virajul la stânga, precum si în cele în care, pentru efectuare, este necesara manevrarea înainte si înapoi a vehiculului; c) în locurile unde soliditatea drumului nu permite; d) pe drumurile cu sens unic; e) pe marcajul pietonal; f) în locurile în care este instalat indicatorul „Întoarcerea interzisa”. nu inteleg de ce te ascunzi dupa prostii de-astea ca nu ai semn de interzicere, ca iti venea sa faci pipi si nu mai puteai sta la semafor, etc. cind am zis atentie la drum in aliniament trebuia citit tot paragraful 2 si asta se refera la o intersectie si manevre conf primei poze a lui adydum drum in aliniament e ala care nu are benzile despartite decit de vopsea eu stiu ca si ultima varianta a legii e varza in exprimare si lasa loc la aberatii pe forumuri, dar asta e.... |
#102
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 10:49
sanddy1964, on Jan 27 2009, 21:54, said: In intersectia aia nu se intoarce! Lipseste semnul respectiv, ca in mai toate locurile unde aceasta ar trebui instalat. tzakieta, on Jan 28 2009, 00:23, said: Politistul "era masina mov care facea stg" si am ajuns bot in bot cu el. Nu era nici un taximetrist de-a lungul scuarului. acredus, on Jan 28 2009, 01:27, said: De multe ori era s-o patesc in intersectia aia, eu venind dinspre Cora, vrand sa fac stanga pe Iuliu Maniu si trezindu-ma bot in bot cu un destept care intoarce din scurt PE CONTRASENS !!!! Pe langa faptul ca mi se pare clar ca e ilegal sa intorci acolo, este si foarte foarte riscant. Am vazut cel putin 3 accidente petrecute acolo, in mod absolut identic. Sens.JPG 21,44K 13 download-uri |
#103
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 10:55
Asa cum am mai spus si acum multe pagini in urma, una e sa ocolesti centrul prin stanga, cand se circula in aliament si se vireaza stanga si alta e sa intorci. Exemplele cu viraj la stanga nu-si au rostul, pentru ca nu virezi... ci intorci. Mi se pare normal sa nu poti sa intorci mergand pe contrasens si mai normal ca in cazul in care excludem spatiul verde si il inlocuim cu linie dubla continua dar aplicam aceleasi reguli, sa mergi pana treci de centru urmand sa completezi intoarcerea ca un viraj la stanga al celuilalt sens.
@Adydum Vad ca te-ai blocat pe desenele cu viraj stanga cu ocolirea prin stanga a centrului. Deci... ca sa intorci te apropii de centru fie prin stanga fie prin dreapta cum iti permite traficul... si apoi virezi, rezultand in unele cazuri un viraj la 180 de grade numit intoarcere. De retinut ca pentru a ocoli centrul... trebuie sa te apropii de el, ca sa fii vizibil tuturor si e normal sa nu-l ocolesti pe contrasens. Pe principiul tau as putea ocoli centrul pe alta strada pe sens interzis eventual. |
#104
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 10:59
sanddy1964, on Jan 28 2009, 10:43, said: LE @ adydum :imi poate da cineva un exemplu (poza, video) cu intersectie unde cei care fac stanga sa se intersecteze intre ei, in afara de Bucuresti? Nu conteaza localitatea sau tara... Constanta, vara, ca sunt invadati de bucuresteni, crz, on Jan 28 2009, 10:17, said: Adica tie chiar nu ti se pare stupid si ilegal sa mergi pe o bucata de drum in sens opus fata de toti ceilalti? Editat de Adydum, 28 ianuarie 2009 - 11:01. |
#105
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 11:04
|
#106
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 11:15
Am oprit, dupa cum am promis ieri, sa vorbesc cu un instructor, ba mai bine, erau vreo 3 adunati.
Le-am aratat poza, le-am explicat manevra, si dupa ce a confirmat ca a inteles imi spune ca acolo e semn de interzis stanga :|. Am ramas masca. Ori facea misto ( desi parea serios si ailalti aprobau din cap) ori e din categoria habar nu am, dar imi dau cu parerea. Acum e f posibil ca de duminica as se fii pus semn de interszis stanga acolo, cu toate ca imi e greu sa cred, datorita fluxului mare de masini care fac stg acolo si care ar fii trebuit deviate pe undeva. Deci pe scurt nu am rezolvat nimic. Dupa mai multe aberatii de genul: Quote Adica tie chiar nu ti se pare stupid si ilegal Eu stiu cel mai bine! Dar de fapt nu am calcat niciodata pe acolo. Si dupa ignoranta privind mai multi termeni rutieri gen: Quote pe drumurile cu sens unic; Quote pe marcajul pietonal; Quote drum in aliniament e ala care nu are benzile despartite decit de vopsea Am decis ca am lucruri mai bune de facut cu timpul meu decat sa ma chinui sa ajung la niste concluzii valabile discutand cu destepti innascuti si oameni cu credibilitate -> 0 Din punctul meu de verede topicul e inchis. Trafic usor. |
#107
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 11:15
Adydum, on Jan 28 2009, 10:59, said: Manevra prin care intri 5 m pe contrasens pentru a ocoli masinile din fata care fac si ele stanga se poate considera depasire si fiind intersectie dirijata depasirea este permisa. Art. 118. ? Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat: a) sa se asigure ca acela care îl urmeaza sau îl precede nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus; sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii; c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit; d) sa reintre pe banda sau în sirul de circulatie initiale dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic. Art. 119. ? Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat: a) sa nu mareasca viteza de deplasare; sa circule cât mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile sau a benzii pe care se deplaseaza. Art. 120. ? (1) Se interzice depasirea vehiculelor: a) în intersectii cu circulatia nedirijata; în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusa sub 50 m; c) în curbe si în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusa sub 50 m; d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri si în tuneluri. Prin exceptie, pot fi depasite în aceste locuri vehiculele cu tractiune animala, motocicletele fara atas, mopedele si bicicletele, daca vizibilitatea asupra drumului este asigurata pe o distanta mai mare de 20 m, iar latimea drumului este de cel putin 7 m; e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare si marcaje; f) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la mai putin de 50 m înainte de acestea; g) în dreptul statiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar statia nu este prevazuta cu refugiu pentru pietoni; h) în zona de actiune a indicatorului ?Depasirea interzisa?; i) când pentru efectuarea manevrei se încalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se încalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere; j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducatorul acestuia este obligat sa efectueze manevre de evitarea coliziunii; k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie. (2) Se interzice depasirea coloanei oficiale. dupa ce ne zice initiatorul topicului ca si instructorul e de acord cu manevra lui o sa dau report sa se termine circul aci nu de alta dar poate mai citesc unii ce aspira la permisul de conducere si devin confuzi cu privire la ultima versiune de regulament. LE: am dat report...o vorba din popor zpune ca atunci cind toti iti zic ca esti beat mergi sa dormi... Editat de Evergreen, 28 ianuarie 2009 - 11:17. |
#108
Publicat: 28 ianuarie 2009 - 11:19
Adydum, on Jan 28 2009, 10:59, said: Nota 10 cu felicitari pentru raspuns !!! ) Manevra prin care intri 5 m pe contrasens pentru a ocoli masinile din fata care fac si ele stanga se poate considera depasire si fiind intersectie dirijata depasirea este permisa. Ei asta-i buna ! Ma nene au explicat o gramada de oameni pana acum. Deci omu nu vireaza, ci intoarce. Intorcand acolo este exact pe sensul celor care vin dinspre A1. Ce depasire se face acolo ? De-acum inainte o sa fiu mult mai atent cand vad masini cu numere de CT langa mine, in fata sau in spatele meu. Daca se mai gasesc vreo cativa care sa interpreteze in felul asta legislatia atunci e clar...mai bine ne cumparam role ! Editat de serbanica, 28 ianuarie 2009 - 11:21. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi