Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...
 Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 

Incepator pe zapada

- - - - -
  • Please log in to reply
386 replies to this topic

#19
wizake

wizake

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,299
  • Înscris: 24.05.2003
si unde gasesti asa un teren?

#20
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
noaptea... o parcare goala de auchan/cora/metro&stuff :lol: da tot nu face cat face viteza redusa si atentia...

#21
motanex

motanex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 21.06.2006

View Postwizake, on Dec 2 2008, 20:52, said:

si unde gasesti asa un teren?


In Iasi in parcarea cladirii de birouri Fortus.   :P  Ce se mai trageau angajatii cu dubite(Saviem)  iarna  :D

#22
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,436
  • Înscris: 08.12.2006

View Post_Smiley_, on Nov 28 2008, 13:24, said:

o tehnica pe care ar trebui sa o stapanesti iarna e balansul. incerc eu sa o explic, daca se pricepe cineva mai bine, e binevenit :).

cand esti inpotmolit pe undeva prin zapada si nu reusesti sa iesi, iei o pauza de 5-10 secunde sa te calmezi, apoi cu 1-a mergi incet putin inainte (putin, sa nu apuce rotile sa patineze), apoi apesi ambreiajul si lasi masina sa revina la pozitia initiala (eventual si putin mai in spate), dupa ce se opreste masina iarasi mergi inainte, iar inapoi...si dupa 2-3 miscari d'astea masina ar trebui sa acumuleze suficienta inertie incat sa poti sa iesi de acolo.

La asta se mai adauga si eliberarea a 2/3 din presiunea din pneurile de pe puntea motoare. Daca sunt pneuri de iarna efectul este garantat. Ca o regula generala: niciodata nu se baga biciorul in acceleratie cand vrei sa pleci de pe loc si masina patineaza. Cu cat patinezi mai mult cu atat iti scazi sansele de a mai iesi de acolo.

O chestie la care trebuie sa fii atent este coborarea pantelor. Acestea se coboara in frana de motor, in treapta in care le-ai urca in mod normal sau, daca situatia este naspa, cu o treapta mai jos(de obicei a doua). Atentie: selectarea treptei de viteza se face inainte sa incepi coborarea, nu in timpul coborarii!!!

#23
Sorin-M

Sorin-M

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.10.2008
cu cauciucuri de iarna si lanturi pe rotile tractoare te-ai scos...urci si partia de la predeal

#24
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
eu cred ca cele mai importante sunt cauciucurile de iarna de cat mai buna calitate, mersul cu atentie, distanta fata de cel din fata si evitarea manevrelor bruste - accelerare, franare, virare .... eu sunt pt prima oara pe cutie automata anul asta .. am inteles ca aceasta pleaca cam intotdeauna in tr a 2-a ( cu exceptia faptului de acceleratie brusca pe ds sau manual )

ieri mi'au venit si mie cauciucurile de iarna - nokian 205x55r16 91v runflat... cred ca le pun candva saptamana asta - astept sa'mi vina si jantele. eu d'abia astept zapadaaaaaa. de pe vremea la dacie sunt obisnuit cu cauciucurile de iarna si am vazut ce inseamna sa ai asa ceva pe masina.

LE: neaparata roti de iarna pe toate 4 rotile, altfel daca ai tractiune fata la viraj o sa'ti fuga spatele si daca ai propulsie spate - nu o sa iei virajul cum trebuie :D

Edited by oSerX, 03 December 2008 - 23:41.


#25
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008

View Postrocaddy, on Nov 27 2008, 18:56, said:

Ai dreptate , nu am avut rabdare sa explic cu frana de motor , normal ca nu o faci la 3000 RPM

Acum trebuie sa intelegem ca si frana de motor e periculoasa  :confuzzled:

Eu as intreba mai curand ce sa cauti la 3000 RPM in curba pe carosabil alunecos? Si daca prin absurd, esti foarte destept, si ajungi in aceasta "pozitie" cum faci sa incetinesti cand apare ceva neasteptat ? Te infigi in frana ca sa nu derapezi cu frana de motor  :confuzzled: ?

Sa nu spuneti ca e timp sa schimbi viteza intr-o treapta superioara ca devine chiar "Viata Satelor".

#26
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007

View PostGiobica, on Dec 4 2008, 10:06, said:

"Si daca prin absurd, esti foarte destept, si ajungi in aceasta "pozitie" cum faci sa incetinesti cand apare ceva neasteptat ?".
Daca prin absurd as ajunge in asemenea situatie, cred ca as lua pur si simplu curba cat mai larg posibil asteptandu- ma sa derapez,Bine depinde si ce curba este, daca e un "ac de par" ramai doar cu intentia de a lua curba :notangel: .Dar, cum in Romania iarna uita sa mai vina cu anii, si atunci cand vine sta 2 -3 zile, nu cred ca vor fi probleme.

#27
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
si fa'ti CASCO ......... :)

#28
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005

View PostGiobica, on Dec 4 2008, 10:06, said:

Si daca prin absurd, esti foarte destept, si ajungi in aceasta "pozitie" cum faci sa incetinesti cand apare ceva neasteptat ? Te infigi in frana ca sa nu derapezi cu frana de motor  :confuzzled: ?

Teoretic, daca ai viteza iarna si ceva neasteptat apare in fata esti cam belit. Acum ramane de vazut cum faci sa nu fii belit grav.

Eu unul m-as baza pe frana de picior si contrabracare, in speranta ca poti compensa spatele care iese larg.

#29
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Teoretic, incepator pe zapada nu prea are ce cauta. Insa cum nu poti lua permisul numai vara, sa incercam sa ne descurcam cu ce avem ! In primul rand nu ai cum sa pleci de acasa fara cauciucuri de iarna. Diferenta e enorma intre cele doua tipuri de cauciucuri, in conditii de iarna, mai ales pe zapada/gheata/etc. Cele de iarna, sunt concepute sa "scape" de zapada care se acumuleaza intre formele care dau profilul. Ele raman mai elastice datorita compozitiei lor si la temperaturi scazute si dau aderenta si pe uscat si pe alunecos. In al doilea rand, viteza trebuie scazuta bine de tot, nu ca ai merge tare in mod obisnuit, fiind incepator. In al treilea rand, distanta pana la ala din fata ta, trebuie sa fie considerabil mai mare (nu stiu de 3-4-5 ori mai mare) decat vara. Observi ca ti-am facut niste remarci de bun simt, adica sa te legi de aspecte/fenomene pe care le poti controla. Sfaturile despre cum se face un derapaj controlat nu stiu daca iti ajuta la ceva. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa nu ajungi in situatii limita. In astfel de situatii trebuie sa ai stapanire de sine, sa cunosti intr-o oarecare masura comportamentul agregatului cu care mergi, etc. E prea complicat pentru un incepator.

#30
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008

View Postcristi.r, on Dec 6 2008, 16:42, said:

In astfel de situatii trebuie sa ai stapanire de sine, sa cunosti intr-o oarecare masura comportamentul agregatului cu care mergi, etc. E prea complicat pentru un incepator.

Si acum ce sa faca incepatorii? Cand vine ninsoarea sa lase masina la prima gara si sa continue cu trenul?

Pneuri de iarna, masina cu tractiune fata si ceva mai multa anticipare decat vara pe uscat. Eventual gasiti un loc plat cu zapada proaspata sa va jucati putin ca sa vedeti ce inseamna subvirare, sau poate reusiti sa fuga spatele.

Poate deveni o placere condusul pe zapada, cu un minim de bun simt.

Daca ai BMW si pneuri normale  :confuzzled: , esti fiul ploii chiar daca te crezi Ari Vatanen. Din pacate sunt inca foatrte multi oameni care considera ca "iarna merg cu grija", si nu au nevoie de pneuri de iarna.

#31
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View PostGiobica, on Dec 4 2008, 10:06, said:

Acum trebuie sa intelegem ca si frana de motor e periculoasa  :confuzzled:

Eu as intreba mai curand ce sa cauti la 3000 RPM in curba pe carosabil alunecos? Si daca prin absurd, esti foarte destept, si ajungi in aceasta "pozitie" cum faci sa incetinesti cand apare ceva neasteptat ? Te infigi in frana ca sa nu derapezi cu frana de motor  :confuzzled: ?

Frana de motor care era normala pe asfalt, DA, e periculoasa pe carosabil alunecos (in special gheata si zapada batatorita)... iar ca sa ajungi la 3000 rpm e de ajuns sa treci in a 2 a pe la 40 din a treia. si mai jos de 3000 vei pierde aderenta in cazul in care e gheata pe jos!
Asa, si acum sa raspund la intrebare: daca ajungi in asa o postura "fericita" in primul rand apesi imediat ambreiajul ca sa recapeti aderenta. Apoi, daca e posibil eviti obstacolul si treci mai departe decat sa incerci sa franezi.

PS: era cineva care zicea de balans. ok, sigur, insa nu cu a 1a. am mai spus, a 2 a sau a 3 a. e vorba de demultiplicare mai repede decat de cuplu.

View PostGiobica, on Dec 8 2008, 12:14, said:

Din pacate sunt inca foatrte multi oameni care considera ca "iarna merg cu grija", si nu au nevoie de pneuri de iarna.
Si e adevarat oarecum, adica daca nu e foarte frig afara, cauciucurile fie si de vara, dar cat mai noi se vor comporta onorabil pe mana unui sofer experimentat.
E adevarat ca cele de vara au santuri mai mici si nu elimina zapada, daca scade sub 7 grade temperatura, cele de vara isi pierd proprietatile etc. Dar se pot comporta decent. Insa, ideal e sa aveti cauciuce de iarna.

Edited by sebulbus, 08 December 2008 - 14:18.
hai ma, termina cu bazaconiile.


#32
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008

View Postxtremdriving, on Dec 8 2008, 14:03, said:

Ofof...daca nu sponsorizeaza nimeni cu 2 lei...sa ma apuc de facut un tutorial complet video. (oricum cerd ca o sa il fac si cine vrea cumpara dvd :D).....
Asa, si acum sa raspund la intrebare: daca ajungi in asa o postura "fericita" in primul rand apesi imediat ambreiajul ca sa recapeti aderenta. Apoi, daca e posibil eviti obstacolul si treci mai departe decat sa incerci sa franezi.

Mai stiti jocul ala cu "Flori fete sau baieti sau artisti sau cantareti"?

Va rog sa retineti ce este important de la artistii neamului. Daca pe carosabil alunecos iarna, apare ceva neasteptat si se impune sa incetiniti/opriti TREBUIE SA APASATI AMBREIAJUL. :confuzzled: Desi nu a spus nimeni ca s-a pierdut aderenta ci doar ca e nevoie sa incetinesti.

Pacat ca nu se da premiul Nobel si pentru parerile exprimate pe forum. Sau poate sunt mai multe sanse la Oscar pentru filme SF.. :confuzzled:

Si stai sa vezi acum discutii... cei care merg la 4000rpm pe uscat, normal ca merg la 3000rpm si pe zapada. Sa aiba cuplu adevarat sa poata invarti rotile acelea. Pe zapada se invart mai greu deci e nevoie de cuplu mare  :confuzzled:

Am vazut destui destepti cu 4x4, care pe zapada cupleaza reductorul  :confuzzled:

#33
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View PostGiobica, on Dec 8 2008, 14:20, said:

Va rog sa retineti ce este important de la artistii neamului. Daca pe carosabil alunecos iarna, apare ceva neasteptat si se impune sa incetiniti/opriti TREBUIE SA APASATI AMBREIAJUL. :confuzzled: Desi nu a spus nimeni ca s-a pierdut aderenta ci doar ca e nevoie sa incetinesti.
Nu am timp de maimutareli. Ai comentat la un post unde se spunea ca pierzi aderenta la o turatie de cca 3000 si intrebai ce faci daca se intampla asta in curba. Daca nu mai stii ce scrii, e problema ta.
Indiferent ca vei frana sau vei apasa ambreiajul, oricum reflexul trebuie sa fie acela de evitare mestre, nu de franare. acelasi lucru face si abs-ul, te ajuta sa evite nu sa opresti.  :kisstogether:   mai invata.

Si pentru Sebulbus: nu e bazaconie, am facut destule ierni cu cauciucuri de vara ca sa stiu ce spun... ;)  Asta nu inseamna ca am recomandat cuiva sa nu isi schimbe cauciucurile de vara cu cele de iarna.

Edited by xtremdriving, 08 December 2008 - 14:39.


#34
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008

View Postxtremdriving, on Nov 27 2008, 18:37, said:

atentie! nu frana de motor, mai repede decelerare. frana de motor daca o faci peste ~ 3000 rot o sa pierzi aderenta si daca te afli intr-o curba o sa ii reprosezi lui rocaddy dintr-o rapa ca nu ti-a explicat bine...
E bine ca iti este frica. asa se conduce. fii precaut, si tine minte: vezi bine, conduci bine! adica ai grija sa ai geamurile dezaburite.

Ia te uita de unde a pornit. Pare ca e acelasi cetatean. Deci la frana de motor pierzi aderenta. Apoi continua ca trebuie sa debreiezi ca sa o recastigi. Apoi ca merge fara pneuri de iarna si e OK daca ai geamurile curate.  Ce e asta frate? Manualul sinucigasului? Sau haos cumva.  :huh: Le rastalmacim pana ne doare capul.

Oricum uitati-va bine ce piloti aveti in spate cand vreti sa opriti. Daca voi aveti pneuri de iarna iar cel din spate NU, ii mai trebuie vreo 10-15m. Uneori "este" disponibili, alteori NU.

#35
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View PostGiobica, on Dec 8 2008, 14:59, said:

Ia te uita de unde a pornit. Pare ca e acelasi cetatean. Deci la frana de motor pierzi aderenta. Apoi continua ca trebuie sa debreiezi ca sa o recastigi. Apoi ca merge fara pneuri de iarna si e OK daca ai geamurile curate.  Ce e asta frate? Manualul sinucigasului? Sau haos cumva.  :huh: Le rastalmacim pana ne doare capul.

Oricum uitati-va bine ce piloti aveti in spate cand vreti sa opriti. Daca voi aveti pneuri de iarna iar cel din spate NU, ii mai trebuie vreo 10-15m. Uneori "este" disponibili, alteori NU.
Ce stil ai. Manipulator curat.  Cine nu citeste tot si se ia dupa tine...  ajunge la pepeni.
Mai, daca aia din spate sunt piloti pe bune vor sti unde sa stea ca sa aiba rezerva necesara.

Edited by xtremdriving, 08 December 2008 - 15:17.


#36
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005
Voi sunteti luati din calus? Ia frana, or else.

ps: Mai are rost sa va spun ca tot ce e surplus va disparea?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate