Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
PRETUL COMBUSTIBILULUI LA POMPE
Last Updated: Jun 04 2008 11:18, Started by
MembruAnonim
, May 18 2008 10:36
·
0
#55
Posted 25 May 2008 - 21:10
eu nu inteleg alta chestie ......... de ce motorina e asa mult mai scumpa decat benzina ...... procesul tehnologic este mult mai "ieftin" la motorina decat la diesel ... de ce ???
|
#56
Posted 25 May 2008 - 21:32
@oSerX Deoarece la noi cererea de motorina este foarte mare iar mariile companii au profitat de acest lucru (oficial spunea cineva ca cererea este peste capacitatea de productie iar pretul a fost marit ca sa mai opreasca din aceasta avalansa de cerere pt motorina).
|
#57
Posted 25 May 2008 - 21:52
Dragon Warrior, on May 25 2008, 09:12, said: Spre exemplu acum am apa numai 2 ore odata la 3 zile, cat sa se umple rezervorul de pe casa. Daca consum un rezervor mai devreme de 3 zile, ghinion. Asadar dracul nu e chiar atat de negru precum pare. Eu o iau ca pe o realitate normala. Intr-un cuvant romania este locuita de oameni prosti, delasatori, plangaciosi si carcotasi. Sincer, eu prefer sa fiu prost la mine in tara decat inteligent in Cipru si sa am apa doar 2 ore in 3 zile! Si ca sa-ti fac unpic in ciuda, iti spun ca sunt atat de prost incat am apa curenta, minerala, din izvor - gratuita - adica nu trece prin nici un contor si nici nu e impozitata. Cu ea imi spal masina (de vreo 2 ori pe saptamana), ud gazonul, gradina de flori si irig cam jumatate din gradina de 2300 de metri patrati! Rezultatul e o gradina plina de legume si fructe proaspete si sanatoase, fara nici o substanta chimica. Am o caruta de pomi fructiferi de la meri, peri, caisi, alun, piersici, nuci, ciresi visini pana la prunii din care face tata tuica , mini-plantatie de capsuni, fragute, zmeura, salate, varza, morcovi, castraveti, rosii, ardei de vreo 5 feluri, porumb, cartofi, ceapa, usturoi, plante medicinale si condimente. Eu nu as da toate chestiile astea pe o un trai intr-o tara in care realitatea aia normala inseamna 200 de litri de apa/3 zile. |
#58
Posted 26 May 2008 - 00:18
undesignus, on May 25 2008, 14:55, said: Referitor la energiile alternative: nimeni in Europa nu isi doreste cu adevarat asa ceva. Nici in US, dar la aia e mai multa libertate. Am spus si pe un alt topic: am cautat pe google "Battery Range Extender Module Toyota prius". Nici un link nu era din Europa. Aparent e o ciudatenie ca americanii, desi au benzina mult mai ieftina ca la noi, isi bat capul cu asa ceva. In Europa nimeni nu vrea alternative: - companiile petroliere din motive evidente (vezi frenezia cu care au cumparat noile tipuri de baterii NiMH sau alte tehnologii alternative) - statul: ginditi-va cit din pretul pe care il platiti la pompa se duce la stat sub forma de accize. Daca nu am mai folosi petrol, statul nu ar mai incasa bani. Aceeasi poveste cu taxa pe poluare. - companiile constructoare de masini: masinile care merg exclusiv cu combustibili fosili au ajuns extrem de complicate, cu o gramada de subansamble care trebuiesc inlocuite dupa o vreme (incepind cu schimbul de ulei si terminind cu ce vreti voi). Spre exemplu, in cazul unei masini electrice dispar cam asa: motorul cu ardere interna (cu toate anexele lui inclusiv pompa de injectie si injectoare), ambreiajul, cutia de viteze, catalizator, etc. Totul este inlocuit cu un motor electric brushless (fara perii) controlat de un modul electronic. Nu exista cutie de viteze deoarece motorul electric are un cuplu imens disponibil de la 0 la turatia maxima. Acum fabricantii traiesc nu din vinzarea de masini, ci din intretinerea (service) lor. Daca astea dispar, dispar si sursele de venit ale companiilor auto. - majoritatea consumatorilor. Aici motivele sint variate, de la motive finanicare (tehnologiile alternative costa (mult) mai mult si de multe ori nu ofera aceleasi performante ca echivalentele fosile), prosta informare sau pur si simplu teama de nou. Singura modalitate, este ca noi, cetateni privati sa fortam adoptia acestor tehnologii alternative, statul sau diverse companii nu vor misca un deget in directia asta. Cel putin statul tot va trebui cumva sa-si doreasca , pentru ca paharul incepe sa se verse in partea cealalta, si da nastere la anumite miscari sociale. http://www.adevarul....n-strada/352967 Prețul petrolului scoate lumea în stradă Quote Se intensifică în toată lumea nemulțumirea față de creșterea prețului benzinei și motorinei în condițiile creșterii prețului petrolului, care a depășit săptămâna aceasta 135 de dolari pe baril. Manifestațiile și grevele sunt tot mai numeroase în Europa, Statele Unite și Asia. Protestele nu au lipsit nici măcar în țările exportatoare de petrol, cum ar fi Rusia sau Indonezia. La Moscova, circa 100 de manifestanți s-au adunat sâmbătă pentru a protesta față de creșterea prețurilor, în condițiile în care Rusia este pe locul doi în lume la producția și exportul de petrol. Proteste similare au avut loc în cel puțin 47 de orașe din țară. Tarifele mari la produsele petroliere au declanșat o creștere în lanț a prețurilor la alimente, la bunuri de larg consum și la servicii. Nemulțumirea se intensifică în lume față de creșterea prețului benzinei și motorinei în condițiile creșterii prețului petrolului, care a depășit săptămâna aceasta 135 de dolari pe baril. Manifestațiile și grevele de protest sunt tot mai numeroase, scrie AFP. Încurajați de rezultatele colegilor de breaslă francezi, care au obținut de la guvern ajutorare pentru a face față creșterii prețului carburantului, pescarii spanioli și portughezi au lansat aceleași solicitări. Șoferii bulgari de autocare au manifestat amenințând cu organizarea de greve. La Moscova, circa 100 de manifestanți s-au adunat sâmbătă pentru a protesta față de creșterea prețurilor, în condițiile în care Rusia este pe locul doi în lume pentru producția și exportul de petrol. Proteste similare au avut loc în cel puțin 47 de orașe din țară. În Statele Unite, pentru prima dată de la criza petrolului în anii ’70, datele Ministerului Transporturilor arată că șoferii americani au circulat cu 4,3% mai puține mile decât în urmă cu un an. În Asia, mai multe guverne reduc subvențiile, pentru a limita creșterea prețului la carburanți. |
#59
Posted 26 May 2008 - 01:36
Viitorul este Hidrogenul
Este cel mai raspandit element din univers |
#60
Posted 26 May 2008 - 10:50
popazualexandru, on May 25 2008, 21:32, said: @oSerX Deoarece la noi cererea de motorina este foarte mare iar mariile companii au profitat de acest lucru (oficial spunea cineva ca cererea este peste capacitatea de productie iar pretul a fost marit ca sa mai opreasca din aceasta avalansa de cerere pt motorina). |
#61
Posted 03 June 2008 - 09:07
Ce puteti face imediat este sa consumati mai putin combustibil cu aceeasi masina. Sau daca schimbati vehiculul, economia poate fi si mai substantiala.
Ce puteti face cu aceeasi masina: sa nu aveti "talpa grea", folositi cruise control, folosit benzina corecta pentru acel tip de motor (nu puneti benzina de 100 octani in Dacie din '70), folositi pe cit posibil frina de motor, nu porniti AC sau farurile inutil, nu mergeti cu geamurile deschise la viteze mari (influenteaza aerodinamica masinii) si multe altele. Daca schimbati vehiculul, atunci treceti la motoare performante (nu neaparat de litraj mic, dar eficiente) precum VVTi sau iVTEC (exemple doar, exista tehnologia si la europeni), masini hibride sau chiar electrice, motocicleta, scuter, bicicleta ... Asta toate duc la scaderea consumului de combustibil, si nu doar de dragul ecologiei, ci de dragul propriului buzunar. |
#62
Posted 03 June 2008 - 09:55
Ai uitat GPlul.. Asta nu-i scuza pe hotii de la OMV-Petrom.
Pana la urma am ajuns la topicul boicot OMV-Petrom Se pare ca nu suntem in stare de asa ceva ! Natie de amarasteni care poate fi calcata in picioare de oricine oricum si oricand |
#63
Posted 03 June 2008 - 09:55
Asa e, am uitat GPL-ul. Dar GPL-ul ghici de cine e vindut ...
Bineinteles ca nu schimba nimic din profiturile lor, dar macar buzunarul se goleste mai greu. Eu prefer de exemplu sa ajung 10 minute mai tirziu la un drum lung de citeva ore dar sa beau o bere de banii aia. |
#64
Posted 03 June 2008 - 10:06
sebulbus, on May 23 2008, 15:10, said: Esti un copil naiv daca tu crezi ca asta ar fi un lucru bun pentru orice tara in general. Fa un exercitiu de imaginatie si zi-mi un produs care nu beneficiaza de transport cu un motor cu ardere interna de-a lungul lantului existentei sale. Cred ca maxim 20% din vanzari sunt carburanti vanduti persoanelor fizice, restul sunt cumparati de firme pentru necesitatile proprii. Benzina scumpa = transport scump = produse scumpe = pretentii la salarii mai mari imposibil de realizat = costuri productie mari = inflatie = colaps = epoca de piatra Numai o minte usor deranjata (te incadrezi cu brio) se poate bucura de o asa idiotenie. Sunt convins că se plătește enorm pentru drumuri și sănătatea ruinată de poluare. De ce aia măsii eu tre să am euro n și imbecilii ăia poa' să aibă euro -n? Se cred obiectiv strategic? O laie, obiectiv strategic e linia ferată, nu o mână de martalogi. Edited by jafpefata, 03 June 2008 - 10:16. |
|
#65
Posted 03 June 2008 - 10:23
S-o crezi tu ca poti transporta cu trenul orice ... Ia incearca sa cari oua, carne si alte perisabile .
Ultima data cand am mers cu trenul, la Timisoara acum vreo 4 ani, l-a vagonul cuseta m-au mancat plosnitele Vagoanele erau facute prin 1950, iti dai seama in ce stare erau! |
#66
Posted 03 June 2008 - 10:40
Dar de containere frigorifice ai auzit? Se cara creveti congelati cu vaporul pe la ecuator si stau in container cu saptamanile si tot congelate ajung la destinatie.
Daca romania e in epoca de piatra, nu inseamna ca si alte popoare sunt. |
#67
Posted 03 June 2008 - 10:51
lucian14, chiar așa este, este mai bine să fie cărate cu un jaf de camion "ultraperformant" din anii '50 cu șoareci și care îți afumă toată mâncarea ca să fie mai rustic. Păreri emitem toți că e ușor.
Dragon Warrior, n-ai cu cine, n-ai cu cine. Țara asta a ajun o rușine absolută. Edited by jafpefata, 03 June 2008 - 10:52. |
#68
Posted 03 June 2008 - 11:02
#69
Posted 03 June 2008 - 11:05
Sa-mi zici si mie cate containere frigorifice ai numarat pe calea ferata si cat de rentabil e sa incarci descarci marfa de 4 ori cel putin...ca sa transporti de la fabrica in magazin, fara sa tinem cont de intermediari (firma de distributie). Voi comparati trenu cu vaporu? Ati uitat ca vaporu merge tot cu motorina? JAlnica tara asta e adevarat... de aia evit sa merg cu trenul.
|
|
#70
Posted 03 June 2008 - 11:14
Luciane, eu sunt satul de oamenii din jurul meu care imi explica permanent de ce nu se poate face un anumit lucru.
Se poate sa devenim independenti de combustibilii fosili. Este greu dar se poate. Intr-o buna zi n-o sa mai existe benzina. Ce faci? Te intinzi pe jos si mori? Nu, cobori cateva trepte mai jos unde se bifurca dezvoltarea tehnologiilor care utilizeaza combustibili fosili si tehnologiile care utilizeaza energii regenerabile si refaci calculele. Evident ca orice coborare pe scara evolutiei si a progresului economic e rea. Sufera multi de foame, dar urci la loc pana la urma. Evident ca primii care vor suferi sunt astia marunti. Patura de jos si cea mijlocie din Romania, care abia scosesera si ei capul la lumina si au pus mana pe o masina mai buna sau mai proasta si li se trage la cap cu pretul combustibililor. Ce pot sa zic. Imi pare rau. Survival of the fittest. Puneti si voi mana si cititi Robinson Crusoe or smthng. Exista si oameni care nu mor daca nu au o canistra cu benzina si un V6 twin turbo. Edited by Dragon Warrior, 03 June 2008 - 11:21. |
#71
Posted 03 June 2008 - 11:18
MembruAnonim, on Jun 3 2008, 12:05, said: Sa-mi zici si mie cate containere frigorifice ai numarat pe calea ferata si cat de rentabil e sa incarci descarci marfa de 4 ori cel putin...ca sa transporti de la fabrica in magazin, fara sa tinem cont de intermediari (firma de distributie). Voi comparati trenu cu vaporu? Ati uitat ca vaporu merge tot cu motorina? JAlnica tara asta e adevarat... de aia evit sa merg cu trenul. Din fericire pentru toti navele consuma pacura sau un fel de ulei. La fel ca si locomotivele. Si poate o sa va mirati, dar motoarele lor au o eficienta de circa 50%! (comparati cu o locomotiva cu aburi, eficienta 17% sau cu una diesel-electrica cu eficienta 13% sau cu un autoturism cu eficienta de 7-8%) Edited by ipman, 03 June 2008 - 11:19. |
#72
Posted 03 June 2008 - 17:18
Pacura aia e obtinuta din petrol... CLU ii mai zice este un fel de reziduu de motorina mai grosiera si mai nefiltrata
Edited by MembruAnonim, 03 June 2008 - 17:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users