Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?
 Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 

PRETUL COMBUSTIBILULUI LA POMPE

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
78 replies to this topic

#55
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
eu nu inteleg alta chestie ......... de ce motorina e asa mult mai scumpa decat benzina ...... procesul tehnologic este mult mai "ieftin" la motorina decat la diesel ... de ce ???

#56
popazualexandru

popazualexandru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 06.04.2008
@oSerX  Deoarece la noi cererea de motorina este foarte mare iar mariile companii au profitat de acest lucru (oficial spunea cineva ca cererea este peste capacitatea de productie iar pretul a fost marit ca sa mai opreasca din aceasta avalansa de cerere pt motorina).

#57
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostDragon Warrior, on May 25 2008, 09:12, said:

Spre exemplu acum am apa numai 2 ore odata la 3 zile, cat sa se umple rezervorul de pe casa. Daca consum un rezervor mai devreme de 3 zile, ghinion.

Asadar dracul nu e chiar atat de negru precum pare.
Eu o iau ca pe o realitate normala.

Intr-un cuvant romania este locuita de oameni prosti, delasatori, plangaciosi si carcotasi.
Felicitari, ne-ai spus inca o data ce bine si frumos e in Cipru si ne-ai facut inca o data prosti. Pe noi toti.
Sincer, eu prefer sa fiu prost la mine in tara decat inteligent in Cipru si sa am apa doar 2 ore in 3 zile!
Si ca sa-ti fac unpic in ciuda, iti spun ca sunt atat de prost incat am apa curenta, minerala, din izvor - gratuita - adica nu trece prin nici un contor si nici nu e impozitata. Cu ea imi spal masina (de vreo 2 ori pe saptamana), ud gazonul, gradina de flori si irig cam jumatate din gradina de 2300 de metri patrati! Rezultatul e o gradina plina de legume si fructe proaspete si sanatoase, fara nici o substanta chimica. Am o caruta de pomi fructiferi de la meri, peri, caisi, alun, piersici, nuci, ciresi visini pana la prunii din care face tata tuica :naughty: , mini-plantatie de capsuni, fragute, zmeura, salate, varza, morcovi, castraveti, rosii, ardei de vreo 5 feluri, porumb, cartofi, ceapa, usturoi, plante medicinale si condimente. Eu nu as da toate chestiile astea pe o un trai intr-o tara in care realitatea aia normala inseamna 200 de litri de apa/3 zile.

#58
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005

View Postundesignus, on May 25 2008, 14:55, said:

Referitor la energiile alternative: nimeni in Europa nu isi doreste cu adevarat asa ceva. Nici in US, dar la aia e mai multa libertate. Am spus si pe un alt topic: am cautat pe google "Battery Range Extender Module Toyota prius". Nici un link nu era din Europa. Aparent e o ciudatenie ca americanii, desi au benzina mult mai ieftina ca la noi, isi bat capul cu asa ceva. In Europa nimeni nu vrea alternative:
- companiile petroliere din motive evidente (vezi frenezia cu care au cumparat noile tipuri de baterii NiMH sau alte tehnologii alternative)
- statul: ginditi-va cit din pretul pe care il platiti la pompa se duce la stat sub forma de accize. Daca nu am mai folosi petrol, statul nu ar mai incasa bani. Aceeasi poveste cu taxa pe poluare.
- companiile constructoare de masini: masinile care merg exclusiv cu combustibili fosili au ajuns extrem de complicate, cu o gramada de subansamble care trebuiesc inlocuite dupa o vreme (incepind cu schimbul de ulei si terminind cu ce vreti voi). Spre exemplu, in cazul unei masini electrice dispar cam asa: motorul cu ardere interna (cu toate anexele lui inclusiv pompa de injectie si injectoare), ambreiajul, cutia de viteze, catalizator, etc. Totul este inlocuit cu un motor electric brushless (fara perii) controlat de un modul electronic. Nu exista cutie de viteze deoarece motorul electric are un cuplu imens disponibil de la 0 la turatia maxima.
Acum fabricantii traiesc nu din vinzarea de masini, ci din intretinerea (service) lor. Daca astea dispar, dispar si sursele de venit ale companiilor auto.
- majoritatea consumatorilor. Aici motivele sint variate, de la motive finanicare (tehnologiile alternative costa (mult) mai mult si de multe ori nu ofera aceleasi performante ca echivalentele fosile), prosta informare sau pur si simplu teama de nou.

Singura modalitate, este ca noi, cetateni privati sa fortam adoptia acestor tehnologii alternative, statul sau diverse companii nu vor misca un deget in directia asta.

Cel putin statul tot va trebui cumva sa-si doreasca , pentru ca paharul incepe sa se verse in partea cealalta, si da nastere la anumite miscari sociale.

http://www.adevarul....n-strada/352967
Prețul petrolului scoate lumea în stradă

Quote

Se intensifică în toată lumea nemulțumirea față de creșterea prețului benzinei și motorinei în condițiile creșterii prețului petrolului, care a depășit săptămâna aceasta 135 de dolari pe baril. Manifestațiile și grevele sunt tot mai numeroase în Europa, Statele Unite și Asia.

Protestele nu au lipsit nici măcar în țările exportatoare de petrol, cum ar fi Rusia sau Indonezia. La Moscova, circa 100 de manifestanți s-au adunat sâmbătă pentru a protesta față de creșterea prețurilor, în condițiile în care Rusia este pe locul doi în lume la producția și exportul de petrol.

Proteste similare au avut loc în cel puțin 47 de orașe din țară. Tarifele mari la produsele petroliere au declanșat o creștere în lanț a prețurilor la alimente, la bunuri de larg consum și la servicii.

Nemulțumirea se intensifică în lume față de creșterea prețului benzinei și motorinei în condițiile creșterii prețului petrolului, care a depășit săptămâna aceasta 135 de dolari pe baril. Manifestațiile și grevele de protest sunt tot mai numeroase, scrie AFP.

Încurajați de rezultatele colegilor de breaslă francezi, care au obținut de la guvern ajutorare pentru a face față creșterii prețului carburantului, pescarii spanioli și portughezi au lansat aceleași solicitări.

Șoferii bulgari de autocare au manifestat amenințând cu organizarea de greve. La Moscova, circa 100 de manifestanți s-au adunat sâmbătă pentru a protesta față de creșterea prețurilor, în condițiile în care Rusia este pe locul doi în lume pentru producția și exportul de petrol.

Proteste similare au avut loc în cel puțin 47 de orașe din țară. În Statele Unite, pentru prima dată de la criza petrolului în anii ’70, datele Ministerului Transporturilor arată că șoferii americani au circulat cu 4,3% mai puține mile decât în urmă cu un an. În Asia, mai multe guverne reduc subvențiile, pentru a limita creșterea prețului la carburanți.
De altfel era de prevazut.

#59
rocknum

rocknum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 439
  • Înscris: 16.08.2006
Viitorul este Hidrogenul
Este cel mai raspandit element din univers

#60
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postpopazualexandru, on May 25 2008, 21:32, said:

@oSerX  Deoarece la noi cererea de motorina este foarte mare iar mariile companii au profitat de acest lucru (oficial spunea cineva ca cererea este peste capacitatea de productie iar pretul a fost marit ca sa mai opreasca din aceasta avalansa de cerere pt motorina).
Concluzia e ca ma marile companii petroliere profita sa se imbogateasca rapid pe spinarea economiei nationale (si a noastra respectiv) si asa sufocata!

#61
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Ce puteti face imediat este sa consumati mai putin combustibil cu aceeasi masina. Sau daca schimbati vehiculul, economia poate fi si mai substantiala.
Ce puteti face cu aceeasi masina: sa nu aveti "talpa grea", folositi cruise control, folosit benzina corecta pentru acel tip de motor (nu puneti benzina de 100 octani in Dacie din '70), folositi pe cit posibil frina de motor, nu porniti AC sau farurile inutil, nu mergeti cu geamurile deschise la viteze mari (influenteaza aerodinamica masinii) si multe altele.
Daca schimbati vehiculul, atunci treceti la motoare performante (nu neaparat de litraj mic, dar eficiente) precum VVTi sau iVTEC (exemple doar, exista tehnologia si la europeni), masini hibride sau chiar electrice, motocicleta, scuter, bicicleta ...
Asta toate duc la scaderea consumului de combustibil, si nu doar de dragul ecologiei, ci de dragul propriului buzunar.

#62
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ai uitat GPlul.. :)  Asta nu-i scuza pe hotii de la OMV-Petrom.  <_<

Pana la urma am ajuns la topicul boicot OMV-Petrom  Se pare ca nu suntem in stare de asa ceva ! Natie de amarasteni care poate fi calcata in picioare de oricine oricum si oricand  -_-

#63
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Asa e, am uitat GPL-ul. Dar GPL-ul ghici de cine e vindut ...
Bineinteles ca nu schimba nimic din profiturile lor, dar macar buzunarul se goleste mai greu. Eu prefer de exemplu sa ajung 10 minute mai tirziu la un drum lung de citeva ore dar sa beau o bere de banii aia.

#64
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007

View Postsebulbus, on May 23 2008, 15:10, said:

Esti un copil naiv daca tu crezi ca asta ar fi un lucru bun pentru orice tara in general. Fa un exercitiu de imaginatie si zi-mi un produs care nu beneficiaza de transport cu un motor cu ardere interna de-a lungul lantului existentei sale.
Cred ca maxim 20% din vanzari sunt carburanti vanduti persoanelor fizice, restul sunt cumparati de firme pentru necesitatile proprii.


Benzina scumpa = transport scump = produse scumpe = pretentii la salarii mai mari imposibil de realizat = costuri productie mari = inflatie = colaps = epoca de piatra


Numai o minte usor deranjata (te incadrezi cu brio) se poate bucura de o asa idiotenie.
Uite, și io mă bucur, pentru că transportul se va face cu trenul, la modul serios nu cu mafia transportatorilor care vor mai nou rabat de taxe la combustibil ca să îl vândă ei la negru și să fenteze statul. Vor crește un pic prețurile dar vom avea mai multă sănătate. mai puiține cheltuieli cu drumurile, etc.
Sunt convins că se plătește enorm pentru drumuri și sănătatea ruinată de poluare.
De ce aia măsii eu tre să am euro n și imbecilii ăia poa' să aibă euro -n? Se cred obiectiv strategic? O laie, obiectiv strategic e linia ferată, nu o mână de martalogi.

Edited by jafpefata, 03 June 2008 - 10:16.


#65
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
S-o crezi tu ca poti transporta cu trenul orice ...   :D  Ia incearca sa cari oua, carne si alte perisabile .
Ultima data cand am mers cu trenul, la Timisoara acum vreo 4 ani, l-a vagonul cuseta m-au mancat plosnitele <_<  Vagoanele  erau facute prin 1950, iti dai seama in ce stare erau!

#66
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Dar de containere frigorifice ai auzit? Se cara creveti congelati cu vaporul pe la ecuator si stau in container cu saptamanile si tot congelate ajung la destinatie.

Daca romania e in epoca de piatra, nu inseamna ca si alte popoare sunt.

#67
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007
lucian14, chiar așa este, este mai bine să fie cărate cu un jaf de camion "ultraperformant" din anii '50 cu șoareci și care îți afumă toată mâncarea ca să fie mai rustic. Păreri emitem toți că e ușor.

Dragon Warrior, n-ai cu cine, n-ai cu cine. Țara asta a ajun o rușine absolută.

Edited by jafpefata, 03 June 2008 - 10:52.


#68
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

View PostDragon Warrior, on May 25 2008, 10:12, said:

Intr-un cuvant romania este locuita de oameni prosti, delasatori, plangaciosi si carcotasi.


...si condusa de hoti.

Acum stiu de unde vine proverbul: "S-a intalnit hotul cu prostul". Se pare ca nu suntem in starea asta de ieri de alaltaieri.

#69
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Sa-mi zici si mie cate containere frigorifice ai numarat pe calea ferata si cat de rentabil e sa incarci descarci marfa de 4 ori cel putin...ca sa transporti de la fabrica in magazin, fara sa tinem cont de intermediari (firma de distributie). Voi comparati trenu cu vaporu? Ati uitat ca vaporu merge tot cu motorina?  :lol:  JAlnica tara asta e adevarat... de aia evit sa merg cu trenul.  :P

#70
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Luciane, eu sunt satul de oamenii din jurul meu care imi explica permanent de ce nu se poate face un anumit lucru.

Se poate sa devenim independenti de combustibilii fosili. Este greu dar se poate.

Intr-o buna zi n-o sa mai existe benzina. Ce faci? Te intinzi pe jos si mori? Nu, cobori cateva trepte mai jos unde se bifurca dezvoltarea tehnologiilor care utilizeaza combustibili fosili si tehnologiile care utilizeaza energii regenerabile si refaci calculele. Evident ca orice coborare pe scara evolutiei si a progresului economic e rea. Sufera multi de foame, dar urci la loc pana la urma.

Evident ca primii care vor suferi sunt astia marunti. Patura de jos si cea mijlocie din Romania, care abia scosesera si ei capul la lumina si au pus mana pe o masina mai buna sau mai proasta si li se trage la cap cu pretul combustibililor. Ce pot sa zic. Imi pare rau. Survival of the fittest.

Puneti si voi mana si cititi Robinson Crusoe or smthng. Exista si oameni care nu mor daca nu au o canistra cu benzina si un V6 twin turbo.

Edited by Dragon Warrior, 03 June 2008 - 11:21.


#71
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004

View PostMembruAnonim, on Jun 3 2008, 12:05, said:

Sa-mi zici si mie cate containere frigorifice ai numarat pe calea ferata si cat de rentabil e sa incarci descarci marfa de 4 ori cel putin...ca sa transporti de la fabrica in magazin, fara sa tinem cont de intermediari (firma de distributie). Voi comparati trenu cu vaporu? Ati uitat ca vaporu merge tot cu motorina?  :lol:  JAlnica tara asta e adevarat... de aia evit sa merg cu trenul.  :P

Din fericire pentru toti navele consuma pacura sau un fel de ulei. La fel ca si locomotivele. Si poate o sa va mirati, dar motoarele lor au o eficienta de circa 50%! (comparati cu o locomotiva cu aburi, eficienta 17% sau cu una diesel-electrica cu eficienta 13% sau cu un autoturism cu eficienta de 7-8%)

Edited by ipman, 03 June 2008 - 11:19.


#72
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pacura aia e obtinuta din petrol... CLU ii mai zice  ;) este un fel de reziduu de motorina mai grosiera si mai nefiltrata

Edited by MembruAnonim, 03 June 2008 - 17:20.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate