Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

PRETUL COMBUSTIBILULUI LA POMPE

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
78 replies to this topic

#37
petrerai

petrerai

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 28.11.2006

View PostMembruAnonim, on May 23 2008, 14:19, said:

In Emirate pretul benzinei e mai mic decat al apei potabile!  eee.. cum suna?
suna bine, dar cand te gandesti ca cel al apei potabile e atat de scump....nu-mi mai vine sa mergi cu masina- tre sa bagi apa in radiator:)) fierbe se evapora si costa 2 dolari sticla de jumatate:))

#38
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Normal ca nu e ilegal...ca saracu roman acum se intreaba si cand merge la WC daca nu e ilegal  :D  Ce ne-au incalecat astia ...!!!

View Postpetrerai, on May 23 2008, 13:33, said:

suna bine, dar cand te gandesti ca cel al apei potabile e atat de scump....nu-mi mai vine sa mergi cu masina- tre sa bagi apa in radiator:)) fierbe se evapora si costa 2 dolari sticla de jumatate:))
Baga antigel si gata... ca la aia oricum nu e cerere si e pretul scazut :)

#39
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Eu sper ca ajung sa vad strazile din bucuresti cu acelasi trafic din anii 80. Chiar daca asta inseamna 10 euro pe litrul de benzina. Sunt pregatit sa renunt bucuros la masina. Viata nu a inceput cu masina sub cur si nu se va sfarsi daca nu ne mai miscam slanina cu 2 tone de fier.

#40
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
Pe mine ma amuza vosganian cu declaratiile lui MINCINOASE si DE KKT, prin care condamna benzinarii.

ESTE TEATRU PE FATA, PAREREA MEA!

#41
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Avand in vedere ca taxele statului sunt cele mai mici din Europasi ca 30% din petrol e moca (provine din romanica) eu zic ca e scumpa rau ... Lasam politica la faza asta ca economia nationala se duce dracu in ritmul asta !

#42
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005

View PostDragon Warrior, on May 23 2008, 13:50, said:

Chiar daca asta inseamna 10 euro pe litrul de benzina.

Esti un copil naiv daca tu crezi ca asta ar fi un lucru bun pentru orice tara in general. Fa un exercitiu de imaginatie si zi-mi un produs care nu beneficiaza de transport cu un motor cu ardere interna de-a lungul lantului existentei sale.
Cred ca maxim 20% din vanzari sunt carburanti vanduti persoanelor fizice, restul sunt cumparati de firme pentru necesitatile proprii.


Benzina scumpa = transport scump = produse scumpe = pretentii la salarii mai mari imposibil de realizat = costuri productie mari = inflatie = colaps = epoca de piatra


Numai o minte usor deranjata (te incadrezi cu brio) se poate bucura de o asa idiotenie.

Edited by sebulbus, 23 May 2008 - 14:10.


#43
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Tu esti un adult naiv daca crezi ca motoarele cu combustibili fosili sunt unica noastra sansa de supravietuire si prosperitate ca specie. Daca vom muri odata cu terminarea petrolului atunci este clar ca ne vom merita soarta. Iar prin prisma faptului ca fac parte dintr-o specie cretina, imi voi accepta linistit soarta. Momentan ma chinui sa poluez cat mai putin.

Edited by Dragon Warrior, 24 May 2008 - 07:01.


#44
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
E clar ca supravietuirea nu va pune probleme. In fond ce sunt 200 de ani (cat zic eu ca vor tine in medie motoarele cu ardere interna) in istoria omenirii?

Problema e cea imediata, calitatea vietii. Avionul ala cu care ajungi tu in Cipru f#te la un zbor mai multa benzina decat eu la toate masinile in doi ani de zile. Bun, sa zicem ca asta dispare, cum mai pleci de-acolo? Sper ca stii sa vaslesti.

Alt caz, cu ce ajung sa zicem fructele si carnea de la terminalul marfuri de la gara (ipotetic vorbind, ca majoritatea n-avem, vin tot pe drum) pana la supermarket? Facem linie de troleu sa le transportam? Tractorul pe camp cu ce merge? Energie solara?

Stilul de viata al omenirii asa cum o stim e relativ dependent de combustiili fosili, fie ca ne convine sau nu.

#45
muscarul

muscarul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 07.11.2003
Tocmai am terminat o intalnire cu un partener de afaceri din Danemarca. La ei, litrul de motorina e echivalentul a 6 lei. Salariul minim pe economie e echivalentul a 7500 de lei. Do the math :)

#46
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
in europa vestica(olanda,franta, spania, germania) pretul la litrul de diesel e intre 1,2-1,4 euro. cel mai ieftin am vazut saptamana trecuta in gibraltar 0,8 euro.

#47
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

View Postsebulbus, on May 24 2008, 11:36, said:

Problema e cea imediata, calitatea vietii. Avionul ala cu care ajungi tu in Cipru f#te la un zbor mai multa benzina decat eu la toate masinile in doi ani de zile. Bun, sa zicem ca asta dispare, cum mai pleci de-acolo? Sper ca stii sa vaslesti. (s-au inventat de prea mult timp vase maritime cu propulsie nucleara)

Alt caz, cu ce ajung sa zicem fructele si carnea de la terminalul marfuri de la gara (ipotetic vorbind, ca majoritatea n-avem, vin tot pe drum) pana la supermarket? Facem linie de troleu sa le transportam? (calea ferata, tramvai, metrou, troleibuz. Adica orice merge cu curent electric produs cu energie regenerabila sau nucleara) Tractorul pe camp cu ce merge? Energie solara? (vor merge tot cu curent electric)

Stilul de viata al omenirii asa cum o stim e relativ dependent de combustiili fosili, fie ca ne convine sau nu.

Daca omenirea ar fi investit 10% din pretul platit pe petrol in ultimii 20 ani la ora asta eram energetic autonomi (energiile regenerabile + nucleara) pe plan mondial. Adica nu poti sa vii sa spui populatiei ca trebuie sa maresti pretul la energia solara, pentru ca nu poti.

Edited by Dragon Warrior, 24 May 2008 - 13:59.


#48
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Te uiti prea mult la SF-uri. Ori asta, ori esti in faza de negare, lumea asa cum o stim se invarte pe baza petrolului mai mult decat a orice altceva.

Sau poate nu vrei sa realizezi in ce hal ar incetini economia si dezvoltarea omenirii construirea/folosirea solutiilor indicate de tine.

#49
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
sebulbuse, lumea asa cum o stii nu o sa mai existe peste vreo 30 de ani. Arabii aia prin golf nu construiesc degeaba insule si hoteluri luxoase. Dar ma rog, sunt obisnuit cu intepaturile tale puerile. Lumea asa cum o stim noi nu o sa mai existe mult timp. Ori ne adaptam ori crapa fierea in noi. Parca ziceai mai devreme ca ne adaptam ca nu conteaza 200 de ani in care am ars petrol. Sau in ultimele zeci de minute ti-ai schimbat optica?

Si nu, nu sunt in stadiul de negare. Eu ma astept de mult timp sa creasca petrolul si nu ma mira deloc ca o face. Si nici nu sunt indignat. Este un curs firesc al lucrurilor. Din punctul meu de vedere ni se intampla un lucru bun. Populatia nu mai este incurajata sa arda petrol cat vrea. Dimpotriva.

Cel mai bine se vede asta in diferenta intre americani si europeni. Americanul a avut benzina muuult timp 1-1,5 dolari pe galon in timp ce in europa era 1-1,5 dolari pe litru. Americanii mergeau cu Dodge RAM iar europenii mergeau cu VW Golf si Fiat Punto.

Spune unui american de masina hibrid daca vrei sa ti-l faci dusman.

Edited by Dragon Warrior, 24 May 2008 - 14:28.


#50
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Si ca tot veni vorba de halul in care s-ar incetini economia in astfel de caz, as zice ca este corect. Si chiar se va intampla asta. In anii ce vor urma va fi o recesiune economica masiva. O sa porneasca de la americani pentru ca ei sunt cel mai dependent popor din lume de petrol. Apoi recesiunea asta economica trebuie sa fie urmata de o crestere pentru ca asa se practica. In orice economie oricat de perfecta exista suisuri si coborasuri, eu asa am invatat la economie in liceu. Totul e sinusoidal.

Asadar avem de ales. Ori stam si ne plangem in pumni ca avem in garaj masina de 30.000 de euro la care mai avem de platit inca 10 ani ori ne suflecam manecile si ne apucam de folosit energii alternative. Soarele mai are combustibil pentru inca 5 miliarde de ani.

Uite poporul roman ingenios si inteligent ce face: sta si plange de sare camasa de pe el ca a scumpit rusu' gazele naturale si nu are cu ce sa isi incalzeasca apa sa faca baie in mijlocul veri. Adica asta era stire la televizor in prime time. Am crezut ca nu imi cred urechilor. Frate, e soare afara. Panouri solare pe casa. In 6 luni de ars gaze cu centrala termica s-au amortizat.

Cat despre SF-uri, sa va povestesc ce SF-uri exista in Cipru ca sa fiu in asentimentul lui sebulbus ca ma iubeste la maxim cand ii povestesc cum e aici:

Cipru nu are nici un strop de resurse naturale. Nimic. Zero barat. Si se pisa pe noi la economie. Cum vine asta?

Am dat exemplu cu Cipru, un graunte de pamant pe harta lumii cu mai putin de un milion de locuitori ca sa nu dau exemplu Japonia ca si aia sunt pe o insula stearpa.

Deci sa revenim: tot ce consuma baietii astia e importat. Benzina, Gaze, Carbuni, Curent electric, tot. Ei produc doar portocale, masline, branza de capra si turism. Ah, pardon, au si 2-3 statii de desalinizare in marile orase pentru scos apa din mare in situatii de urgenta cand e seceta mare pentru ca nu au nici o apa curgatoare. Au numai lacuri de acumulare pentru apa de ploaie. In perioadele de seceta, apa se rationalizeaza. Spre exemplu acum am apa numai 2 ore odata la 3 zile, cat sa se umple rezervorul de pe casa. Daca consum un rezervor mai devreme de 3 zile, ghinion.

Cat despre cum gestioneaza Cipru lipsa resurselor energetice, enumar mai jos:

In Cipru nu exista nici o casa care sa nu aiba panouri solare. Aceste panouri solare sunt subventionate de stat.
In Cipru nu exista nici o casa care sa nu aiba geamuri termopan. Sunt subventionate de stat.
In Cipru nu exista nici o casa care sa nu aiba rezervor de apa ca sa nu fie nevoie sa pompeze statiile de apa presiuni mari. Astea nu sunt subventionate de stat, si le pune omul de nevoie ca sa nu faca un dus in 3 ore.
In Cipru nu exista case (moderne) neizolate termic. Subventionate de stat.
In Cipru becurile economice sunt subventionate de stat.

In Cipru se acorda o subventie de 685 de euro pentru masinile cu emisie de CO2 mai mica de 120g/km si 1200 de euro pentru masinile hibrid. Subventie de la stat evident. La noi cea mai mica taxa de inmatriculare pentru cea mai mica masina sare de 300 de euro.

In Cipru nu exista teava de gaze. Exista numai butelii pentru aragaz ca pe vremea comunistilor in Romania.

In Cipru pe masura ce consumul de apa creste se mareste tariful pe metrul cub. Iar peste o anumita limita primesti o amenda criminala. Cu curentul electric doar creste tariful pe masura ce consumi mai mult. Amenda nu exista pentru limita superioara de consum dar ajungi sa platesti de 10 ori pretul normal pe kilowatt daca exagerezi. Deci nimeni nu exagereaza.

Daca speli masina pe strada primesti vreo 200 de euro amenda. Obligatoriu sa o speli la spalatoriile autorizate care recicleaza apa si o ecologizeaza. Sau poti merge cu masina oricat de murdara. Pe nimeni nu intereseaza.

Asadar dracul nu e chiar atat de negru precum pare. Trebuie doar sa fim un pic inghesuiti de lipsuri si de preturi foarte mari si imediat se gasesc solutii alternative. Daca vreti, luati-o ca pe un SF. Eu o iau ca pe o realitate normala.

Si sper sa nu inceapa iar vreun inapoiat ca nu se pot compara cele doua tari. Ba se pot compara. Si Romania are avantaje pe care Ciprul nu le are. Romania are ape curgatoare pe care sa construiasca hidro-centrale, romania are 5 reactoare nucleare pe care se strofoaca sa le contrsuiasca de 20 de ani ai abia unul singur functioneaza. Intr-un cuvant romania este locuita de oameni prosti, delasatori, plangaciosi si carcotasi.

Edited by Dragon Warrior, 25 May 2008 - 09:17.


#51
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Dragon are dreptate, Cipru e de dat exemplu, dar conditiile nu sunt identice . Energia solara e suficienta pentru ca la ei nu exista iarna si soarele arde 12 luni pe an continuu deci consum energetic pentru incalzire tinde catre 0. Ei nu au blocuri de locuinte la scare larga si pot folosi acele panouri solare. Panourile alea au o suprefata mare de montaj si nu ar ajunge terasele noastre sa le montam. Se poate folosi energie eoliana in schimb, dar alea costa mult si se amortizeaza greu, deci asteptam statul roman sa faca investitii? Noi nici canalizare nu avem sau curent electric in toate localitatile. Centralele nucleare nu ar trebui luate in considerare de catre un ecologist convins :huh:
In Romania nici macar reciclarea deseurilor nu exista...dar noi avem pretentii sa contruim hidrocentrale sau centrale eoliene?  :lol: Sa fim seriosi suntem dependenti de combustibilii conventionali, asta e situatia ... -_-  Daca lasam niste snapani sa se joace cu pretul combustibilului dupa bunul lor plac nu e bine!!! Consumul energetic petru transport individual nu cred ca depaseste 10% din totalul de necesar al tarii noastre.

Edited by MembruAnonim, 25 May 2008 - 09:50.


#52
ozrind

ozrind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 02.12.2006
Cred ca voi ati gresit topicul! Aici nu se pune problema daca am putea sa scapam sau sa reducem dependenta fata de petrol, aici se pune problema ca preturile la combustibil sunt nejustificat de mari, companiile petroliere au profituri uriase.
    Sa nu mai spunem ca si pretul barilului e umflat de specula.

Da, daca ar fi cu adevarat o criza pe piata petrolului atunci toti cei implicati ar trebuii sa aiba probleme, scaderi la profituri sau chiar pierderi, dar asa unii se pare ca profita din plin (si nu ma refer la arabi, ca tot timpul se arunca vina pe ei cu toate ca in alta parte trebuie cautata cauza)

Edited by ozrind, 25 May 2008 - 10:40.


#53
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
@Dragon Warrior: ai dreptate, numai ca in Romania e invers:
- noi subventionam statul printr-o multime de impozite si taxe (locul 6 in lume). Mai nou imbecilii de la guvern ar vrea sa impoziteze si centralele de apartament ca sa tina in picioare CET-urile
- statul "subventioneaza" doar tunuri la propriul buget (vezi datoriile istorice ale marilor colosi industriali, trecute la datoria publica)
- resursele de petrol ale tarii si intrastructura Petrom au fost facute cadou OMV-ului. In Ungaria, lucrurile stau un pic altfel: Mol se lupta din rasputeri sa nu fie preluata de OMV.
- padurile sint taiate cu o viteza ametitoare si statul nu misca absolut un deget
- etc.

Referitor la energiile alternative: nimeni in Europa nu isi doreste cu adevarat asa ceva. Nici in US, dar la aia e mai multa libertate. Am spus si pe un alt topic: am cautat pe google "Battery Range Extender Module Toyota prius". Nici un link nu era din Europa. Aparent e o ciudatenie ca americanii, desi au benzina mult mai ieftina ca la noi, isi bat capul cu asa ceva. In Europa nimeni nu vrea alternative:
- companiile petroliere din motive evidente (vezi frenezia cu care au cumparat noile tipuri de baterii NiMH sau alte tehnologii alternative)
- statul: ginditi-va cit din pretul pe care il platiti la pompa se duce la stat sub forma de accize. Daca nu am mai folosi petrol, statul nu ar mai incasa bani. Aceeasi poveste cu taxa pe poluare.
- companiile constructoare de masini: masinile care merg exclusiv cu combustibili fosili au ajuns extrem de complicate, cu o gramada de subansamble care trebuiesc inlocuite dupa o vreme (incepind cu schimbul de ulei si terminind cu ce vreti voi). Spre exemplu, in cazul unei masini electrice dispar cam asa: motorul cu ardere interna (cu toate anexele lui inclusiv pompa de injectie si injectoare), ambreiajul, cutia de viteze, catalizator, etc. Totul este inlocuit cu un motor electric brushless (fara perii) controlat de un modul electronic. Nu exista cutie de viteze deoarece motorul electric are un cuplu imens disponibil de la 0 la turatia maxima.
Acum fabricantii traiesc nu din vinzarea de masini, ci din intretinerea (service) lor. Daca astea dispar, dispar si sursele de venit ale companiilor auto.
- majoritatea consumatorilor. Aici motivele sint variate, de la motive finanicare (tehnologiile alternative costa (mult) mai mult si de multe ori nu ofera aceleasi performante ca echivalentele fosile), prosta informare sau pur si simplu teama de nou.

Singura modalitate, este ca noi, cetateni privati sa fortam adoptia acestor tehnologii alternative, statul sau diverse companii nu vor misca un deget in directia asta.

#54
ahernar

ahernar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 152
  • Înscris: 01.07.2006

View Postozrind, on May 25 2008, 10:37, said:

Cred ca voi ati gresit topicul! Aici nu se pune problema daca am putea sa scapam sau sa reducem dependenta fata de petrol, aici se pune problema ca preturile la combustibil sunt nejustificat de mari, companiile petroliere au profituri uriase.
    Sa nu mai spunem ca si pretul barilului e umflat de specula.

Da, daca ar fi cu adevarat o criza pe piata petrolului atunci toti cei implicati ar trebuii sa aiba probleme, scaderi la profituri sau chiar pierderi, dar asa unii se pare ca profita din plin (si nu ma refer la arabi, ca tot timpul se arunca vina pe ei cu toate ca in alta parte trebuie cautata cauza)

Au pierderi , dar nu la profit (deocamdata) ci la PRODUCTIE . In ciuda preturilor si profiturilor imense PRODUCTIA lor e in SCADERE .
"Exxon’s oil output dropped almost 10 percent to 2.47 million barrels a day compared with last year, as production declined in every region of the world except for Russia and the Caspian region" .
Si nu mai jeliti resursele nationale , au cam fost jumulite de mult ... si tot la noi merg 49% din profituri  (49% din Petrom e tot la statul Roman)
http://www.theoildru...2/romania_1.png

Am mai dat peste ideea asta cu boicotul - nu merge . De ce ? Pai sa zicem ca Petrom nu mai are clienti . In schimb ailalti au mai multi , au nevoie de benzina sa  le vanda asa ca Petrom o sa le dea lor benzina la pretul corect (sau o s-o exporte , orice numai sa o vanda in pierdere nu ).Profiturile apar pana la petrolul brut nu dupa ce acesta este cumparat (rafinariile si benzinariile au o margine de profit minuscula).
Oricum eu cu cei 3000km/an pe care-i fac ii boicotez la greu :) , pe toti ! Zic merci ca pot , stiu ca altii nu au posibilitatea asta .

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate