Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scari interioare

Parcare gratis Romexpo

Limbaj de programare RUST

Despre titularizare si definitiva...
 date personale angajat

Intelectualii Romaniei

Gaina rasa Brahma bolnavioara

Recomandare SmartWatch pe care po...
 Concediu Vasiliki

Funcție WhatsApp

Zilele reclamelor luminoase cu &#...

Propranolol zilnic
 Ce "tip" de apartament/ca...

A luat cineva masina Tesla din re...

Robot de spalat geamuri

Lipsa etrieri noduri
 

Cum inregistram o voce cat mai buna cu ceea ce avem

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#55
RpgBoy

RpgBoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 27.05.2011
buncar, daca vreau sa aplic un efect din autotune, cand il aplic ? La sfarsit, dupa ce fac tot ce ai scris tu ? Cam cat ar trebui sa ia sa procesez o voce ? Pentru ca eu stau cam o ora jumate si nu-mi iese perfect. Pe la 2 ore ca sa sune cat mai ok...

PS : Cubase inca imi face probleme, nu reda nimic in boxe. Folosesc incontinuare sony vegas,

#56
buncar

buncar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,725
  • Înscris: 15.04.2005

 RpgBoy, on 20 octombrie 2013 - 21:01, said:

buncar, daca vreau sa aplic un efect din autotune, cand il aplic ? La sfarsit, dupa ce fac tot ce ai scris tu ? Cam cat ar trebui sa ia sa procesez o voce ? Pentru ca eu stau cam o ora jumate si nu-mi iese perfect. Pe la 2 ore ca sa sune cat mai ok...

PS : Cubase inca imi face probleme, nu reda nimic in boxe. Folosesc incontinuare sony vegas,
Nu exista o ordine standardizata.Depinde de cativa factori.
Daca imprimi vocea exact asa cum vine de la microfon/preamplificator, in 0 cum se spune, fara sa aplici la imprimare compresie, egalizare sau altceva, atunci ordinea poate fi asa:
1-elementele de corectie(autotune, melodyne sau ce utilizezi)
2-compresia
3-egalizarea
4-alte procese(reverb, delay, alte procese)
Daca imprimi vocea direct compresata(intre preamplificator si placa de sunet intercalezi un compresor) atunci sari ulterior de acest pas, sau daca este cazul, il poti aplica inca o data.
Indicat ar fi, daca este posibil, sa imprimi vocea cruda(asa cum vine de la microfon/preamplificator)si ulterior sa aplici efectele, in acest fel ai mai multa versatilitate la procesare, putand sa modifici orice, oricand, pe cand daca imprimi cu vreun efect, acel efect ramane acolo, nu il mai poti modifica.Atunci cand stii exact ce faci, poti imprima fara probleme o voce atat cu elementele corectore(cand este posibil, spre exemplu cand utilizezi autotune-ul, cat si cu compresie si egalizare, sau de ce nu, cu toate procesele necesare, insa pentru asta ai nevoie de multa experienta.
Ca sa poti imprima vocea cruda si pentru a putea aplica efectele ulterior, in cazul utilizarii unui numar mai mare de canale, este necesar un PC bun, puternic, toate aceste procese consumand resurse serioase.
Asadar, dupa cum spuneam, totul depinde de mai multi factori.

#57
edigee

edigee

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,182
  • Înscris: 16.10.2008
Ordinea e relativa. De exemplu multe preamplificatoare de microfon au si compresor/expander/deesser, asa ca de multe ori vocea/instrumentul inregistrat sufera din start o oarece procesare.
Cat priveste reverb-ul de exemplu ,e intereant de facut o comparatie ,daca e folosit inainte sau dupa compresie. Rezultatele sunt diferite. Am remarcat ca folosit dupa compresie reverb-ul "inmoaie" vocea semnificativ.
Voice-strip( un procesor de voce foarte bun ce "emuleaza" echipamente cu tub) din tcelectronic Powercore e recomandat a se folosi dupa reverb.

Edited by edigee, 22 October 2013 - 10:49.


#58
buncar

buncar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,725
  • Înscris: 15.04.2005
Da, practic poti utiliza orice combinatie, in functie de ceea ce vrei sa obtii.Rezultatele insa sunt in unele cazuri foarte diferite, si doar prin simpla inversare a reverbului cu delay-ul, ca sa nu mai spun de amplasarea compresiei dupa reverb sau delay.Depinde de setarile facute acelei compresii si acelui reverb, delay.Amplasarea reverbului inaintea delay-ului va diminua drastic efectul de stereofonie al acestuia(al delay-ului, in cazul in care acesta este stereo).Amplasarea compresiei dupa reverb, va aplifica efectul reverberator si poate deranja, la fel si cu compresia dupa delay sau alt proces.Sigur ca se pot folosi mai multe etaje de compresie, daca asta este necesar.In general, in utilizarea sculelor hardware, compresia este mereu sau prima, sau a doua, sau chiar a treia, jonglarea facandu-se intre elementele de corectie, compresie si egalizare.Daca vrei sa ai totusi un punct de plecare si sa stii ca nu este unul gresit, poti lua ordinea pe care am dat-o in raspunsul precedent.

#59
edigee

edigee

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,182
  • Înscris: 16.10.2008
Delay pe tot track-ul de voce vad ca cer numai cei cu lautariaPosted Image
In rest eu folosesc delay-ul mai mult punctual ,in anumite momente ale piesei ,la unele finaluri , in orice caz nu pe tot track-ul
Am gasit inregistrari foarte interesante(aparute pe CD vandute in milioane de exemplare) unde vocea are un referb inifinitezimal de mic ,ba chiar deloc dupa unele pareri. o sa pun exemplul pt. cine e interesat:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/An3qsaW7snM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
nici macar un noise gate acolo , se aud toate plescaielile si respiratia ,nu ca ar fi ceva rau ,in cazul de fata chiar e foarte OK.

Edited by edigee, 22 October 2013 - 19:22.


#60
buncar

buncar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,725
  • Înscris: 15.04.2005
Delay-ul poate insoti tot track-ul, sau poate lipsi cu desavarsire, in functie de situatie.Delay-ul interpretilor de muzica lautareasca sau al interpretilor de manele este un delay exagerat, caracteristic lor Posted Image iar cand spun despre delay-ul pe voce, nu ma refer la acel delay.Delay-ul poate fi de multe feluri si procesat in multe moduri.In muzica de radio este la mare cautare delay-ul lipsit de joase, cu multe medii si ceva inalte(asemanator cu efectul de telefon).Faptul ca insoteste tot track-ul nu este ceva rau , daca nivelul este bine potrivit iar instrumentalul este consistent, delay-ul va ajuta la combinarea placuta a vocii cu instrumentalul.Daca avem o simpla tema de pian si voce, atunci delay-ul nu-si are locul, fiind un element perturbator(eventual lasat dar dat la un nivel extrem de mic).Cat despre repetarea unui final de voce, asta tine de gust.In functie de gust se poate prelucra o voce in multe variante diferite, toate corecte si placute la auz, si potrivite cu acelasi instrumental.
In functie de genul abordat, de artist sau de cerinte fixe, lucrurile pot fi extrem de variate in cadrul procesarii.

#61
studio_21

studio_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 10.04.2014
Foloseam si eu Soundforge acum ceva ani buni dar faceam prea multi pasi , si pierdeam timp aiurea. As recomanda la oricine Fl Studio - mi se pare cel mai simplu de invatat si poti obtine chestii super !

#62
buncar

buncar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,725
  • Înscris: 15.04.2005

 studio_21, on 04 mai 2014 - 19:22, said:

Foloseam si eu Soundforge acum ceva ani buni dar faceam prea multi pasi , si pierdeam timp aiurea. As recomanda la oricine Fl Studio - mi se pare cel mai simplu de invatat si poti obtine chestii super !
Au destinatii diferite.

#63
studio_21

studio_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 10.04.2014

 buncar, on 07 mai 2014 - 00:51, said:

Au destinatii diferite.
Corect , cu soundforge pierzi timp aiurea facand pasi in plus.

Edited by studio_21, 07 May 2014 - 01:11.


#64
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,535
  • Înscris: 08.12.2006
În ce sens pierzi timp aiurea cu SondForge? De fapt, pentru ce anume recomanzi FruittyLoops în detrimentul lui SondForge?

#65
studio_21

studio_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 10.04.2014

 antinari, on 07 mai 2014 - 17:38, said:

În ce sens pierzi timp aiurea cu SondForge?
Faptul ca faci mai multi pasi in a obtine acelasi rezultat. (Ma rog , asta se observa cand ai foarte multe proiecte pe cap atunci e bine sa lucrezi eficient sa-ti imparti timpul cum trebuie). (O spun de pe propria piele).

Edited by antinari, 07 May 2014 - 19:59.
nu e necesara citarea integrala a postului anterior


#66
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,535
  • Înscris: 08.12.2006
Topicul fiind "cum înregistrăm o voce cât mai bună cu ceea ce avem", tot nu înţeleg care sunt paşii aceia mulţi pe care i-ai face în plus cu SoundForge. Nefiind un soft multitrack, evident când vorbim de SoundForge ne referim ori la înregistrare (şi/sau procesare) de speech/naraţiune (doar voce), ori la editarea unei voci deja înregistrate într-un multitrack.

#67
studio_21

studio_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 10.04.2014
Da, corect pentru o simpla voce/naratiune e exact acelasi lucru cu orice soft de inregistrare, dar pentru lucruri mai complexe (atunci intervin pasii aia in plus daca ai folosi soundforge`u)

Edited by antinari, 07 May 2014 - 20:00.
nu e necesara citarea postului anterior


#68
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,535
  • Înscris: 08.12.2006
Lucruri mai complexe însemnând ce anume?
Cred că înţeleg la ce te referi, însă ce cred eu că vrei să spui de fapt nu se potriveşte nici cu topicul, nici cu comparaţia SoundForge versus FL. În ce priveşte editarea/procesarea unei voci, dacă ar trebui să aleg între SoundForge şi Fruitty aş alege oricând SonudForge. După cum a spus şi colegul buncar, cele două softuri au destinaţii diferite.

Şi nu, nu e exact acelaşi lucru cu orice soft, cel puţn nu în ce priveşte editarea şi postprocesarea.

#69
studio_21

studio_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 10.04.2014
(Lucrurile complexe insemnand - compus/mix/voce/instrumente etc)

Nu sunt aici sa ma contrazic cu tine , sunt pareri si pareri. Poti inregistra si cu "all sound recorder" daca o luam asa si nu mai ai nevoie de nimic , scurt si la obiect. Iti trebuie doar un microfon bun si gata.
E clar ca tu alegi SoundForge pentru ca tu esti mai familiara cu acel program si iti vine mai usor , e logic si de inteles.


Da , soundforge este pentru inregistrat/retusat sunete, . Fl studio e la fel (cu foarte multe alte optiuni in plus) asta e diferenta implicit avand destinatii diferite cum zici tu , numai daca vrei sa aiba (deci nu neaparat ca se folosesc diferit cu scopuri diferite , se pot folosi exact la fel). (depinde de preferinta)

Probabil nu m-am facut destul de inteles  - In Fl studio iti ia mai putin timp sa inregistrezi/retusezi un mix/voce etc fata de SoundForce , (repet - nu ma refer la compus, ci doar la procesare) si da , asta cand vine vorba de.. multe trackuri suprapuse , dar pentru 1 track e bine sa folosesti ce stii mai bine.
In cazul asta pentru o simpla inregistrare/retusare merge si Soundforge`u , de ce nu ? Mult timp mi-a folosit si mie pana am descoperit altele mai utile (pentru ce faceam eu)

(Apropo citeste din nou topicul Posted Image

Edited by antinari, 07 May 2014 - 20:00.
nu e necesara citarea postului anterior


#70
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,535
  • Înscris: 08.12.2006

 studio_21, on 07 mai 2014 - 18:29, said:

Probabil nu m-am facut destul de inteles  - In Fl studio iti ia mai putin timp sa inregistrezi/retusezi un mix/voce etc fata de SoundForce
Exact asta credeam şi eu că vrei să spui :)  Nu poţi compara un soft multitrack, oricare, cu SoundForge, care e doar editor de sunet (şi unul foarte bun, aş spune). Pur şi simplu sunt softuri cu destinaţii diferite. Eventual s-ar putea face o comparaţie SoundForge vs WaveLab.
Nu, de regulă nu lucrez în SoundForge, dar nu pentru că nu ar fi un soft bun  Asta nu înseamnă că nu am idee cam ce se poate face cu el şi, mai ales, ce nu se poate. .
Pe de altă parte ai dreptate, cel mai bun soft este cel în care te simţi confortabil şi răspunde satisfăcător la toate aşteptările pe care le ai de la el.

În altă ordine de idei, nu am timp să recitesc topicul. Nu cred însă că a recomandat cineva SoundForge pentru înregistrare sau mixare voce cu negativ. sau orice altceva ce presupune multitrack.

#71
studio_21

studio_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 10.04.2014

 antinari, on 07 mai 2014 - 19:43, said:

Exact asta credeam şi eu că vrei să spui Posted Image  Nu poţi compara un soft multitrack, oricare, cu SoundForge, care e doar editor de sunet (şi unul foarte bun, aş spune). Pur şi simplu sunt softuri cu destinaţii diferite. Eventual s-ar putea face o comparaţie SoundForge vs WaveLab.
Destinatia nu stiu daca e neaparat diferita Posted Image ci mai degraba.. conteaza daca mergi pe jos , cu bicicleta , masina sau avionul Posted Image))) !

Edited by antinari, 07 May 2014 - 20:00.
nu e necesara citarea integrala a postului anterior


#72
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,535
  • Înscris: 08.12.2006
Eh... am recitit totuşi topicul. Nu a recomandat nimeni SoundForge pentru lucru mutitrack ci doar ca editor :)

Nu lucrez cu FruittyLoops deci n-aş putea spune în ce măsură înregistrarea/editarea/procesarea de voce e sau nu e mai facilă decât în SoundForge. Ce aş putea spune fără teama de a greşi ar fi că în SoundForge nu poţi lucra multitrack deci, din acest punct de vedere, evident FL e mai potrivit dacă avem un proiect multitrack. Ce aş mai putea spune, de fapt repeta, iarăşi fără teama de a greşi, este că în mod evident destinaţia celor două softuri e diferită.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate