Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sa incurajam sporturile de contac...

Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)
 Estimare reparatie

Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...
 Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri
 Premierul Slovaciei a fost impuscat

RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...
 

urgent! help! se opreste motorul in mers la chevrolet aveo

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
37 răspunsuri în acest subiect

#1
il80pon

il80pon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 38
  • Înscris: 17.02.2008
am si o problema,,,am mai postat mai sus,ca daca o turezi consuma mai mult
am un chevrolet aveo, motor de 1.2 72 cp de 4 luni adik,are 3100 in bord pana acum(nu am mers cine stie ce cu ea,,,doar cand am avut nevoie),,,am o mare problema mai exact,,,,in mers,,daca o turez,,,,,schimb vitezele pe la 3000 si ceva,,,dac vreau sa incetinesc,,,sau pun frana ,,,mi se opreste motorul in mers,,,,,e normal?? nu cred,,,,pur si simplu mi se opreste motorul,,si tre sa ii dau cheie in mers,,ca sa pot merge mai departe,,,,,
am fost la cei de la service(radacini motors,,de pe timisoara),au pus testarul si mi-au zis ca nu are nimic,,ca masina e buna,,,pana la urma l-am convins pe un "meserias"(meseriasul lui peste) sa se suie la volan sa vada cum face,,dupa vreo cateva ture a inceput masina sa faca cum facea la mine,,adik se opreste motorul in mers(adik turometru de la 900-1000 se duce spre 0 si se aprind toate becurile pe bord),,,,,,,,,si mi-a zis ca doar daca schimb benzina si sa o turez mai tare,,,ca nu are ce sa-i faca,,,,drept urmare m-am conformat,,,,si vreau sa zic,,,ca o turez mai mult,,,,,masina din cand in cand tot se mai opreste,,,,i-am schimbat benzina(inainte bagam de la omv de 95 ,,,acum alimentez de la rompetrol ,efix)

spuneti-mi si mie daca ati avut problema la fel,,,,,,,ce i-ati facut,,,sau ce sa-i fac,,,ca aia de la servici,,,,,se cred dumnezeu,,,si eu tot cu masina asa merg,,,pana cand o sa intru in unul odata si odata(ptr ca, cand se opreste motorul nu mai functioneaza servo frana,,,mi se blogheaza volanul,,,si daca nu ii dau cheie imediat,,risc sa intru in careva)
apropo i-am facut consumul,,,,si mi-a consumat 13 si ceva l/100 numai in bucuresti, in conditiile in care nu am prins niciodata aglomeratia de la razoare,,,si acest consum i l-am facut de 2 ori si la fel mi-a consumat,,,,,,,,,,,,,vi se pare normal,,,la o masina cu motor de 1.2,,,care are doar 3100 in bord?????????

#2
AdiBadi

AdiBadi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 171
  • Înscris: 02.10.2006
Du-te la meseriasul lu peste si spune-i ca ai schimbat benzina si merge tot asa.

#3
il80pon

il80pon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 38
  • Înscris: 17.02.2008
pai o sa ma duc,,,,,,,am programare,,,sa vad ce o sa mai zica,,,,,,eu vroiam sa aflu cateva informatii de la voi,,,,sa le dau peste nas,,,si sa le zic care e problema,,,,,ca ei ,,habar nu au........

#4
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.424
  • Înscris: 23.10.2003
Vezi totusi sa nu aiba dreptate meseriasul ala, si tu sa merge extrem de subturat cu motorul ala!

In mers NU ar trebui sa ai turatie de 900-1000, este muuuult prea mica turatia aia. Poate ti s-au infundat deja niste injectoare ceva, habar n-am. Incalzeste odata masina (motorul) si dup-aia da-i niste forje serioase, 5000 rpm, (nu, nu crapa!, da, motorul se va auzi foarte tare). Speram si ca ai pus benzina de la benzinarii cat de cat serioase!

Apropo, zici ca dupa ce ai inceput sa o mai turezi "tot se mai opreste", sa inteleg ca se opreste mai rar?

Editat de Zetics, 20 februarie 2008 - 10:19.


#5
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.441
  • Înscris: 08.12.2006
In primul rand: la 900-1000rpm nu ai ce sa cauti cu motorul cuplat la cutia de viteze, in cazul unei franari. De la 1200 calca ambreiajul sau retrogradeaza(in cazul retrogradarii, fa-o inainte de 1500rpm, turatie la care se reactiveaza injectia de combustibil), daca se poate acest lucru. Este oarecum normal sa se opreasca odata ajuns la turatia aia, asta daca esti inca in viteza.

2. La 3100 de km motorul ala inca nu s-a lasat complet. La mine(Matiz) s-a lasat dupa 4500km.
Incearca sa nu scazi sub 2200rpm in sarcina, in orice treapta de viteza ai fii. Gandeste-te ca iarna, in general, o masina consuma cu ~20% mai mult ca intr-un anotimp mai cald.

Editat de closchkutza, 20 februarie 2008 - 10:38.


#6
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.008
  • Înscris: 06.04.2007
Aaaa...poate e infundat jiglorul de ralanti.. ma scuzati, nu m-am putut abtine.

Daca se opreste motorul in mers, ai o problema, nu are voie sa se opreasca!...orice regim de turatii ar fi.

#7
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.922
  • Înscris: 25.04.2006
La o masina OK nu are cum sa se opreasca motorul in mers oricat de subturat ar fi. ECU stie cata benzina si aer sa comande oricat de antitalent ar fi soferul.

#8
bogdan2007

bogdan2007

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 685
  • Înscris: 11.01.2007
Posibil sa fie de la clapeta de acceleratie: cand incerci sa accelerezi, ea ramane blocata pe inchis si nu mai lasa aerul sa intre, moment in care ti se sufoca motorul.Sau sonda Lambda nu identifica corect cantitatile de gaze, in special oxigen , care trec prin catalizator si da informatii eronate ECU care taie alimentarea, considerand ca injecteaza prea mult combustibil.
Din cate mi-am dat seama, luand in calcul si consumul tau fenomenal cam astea ar trebui sa fie cauzele.
Du-te si tu la un alt service, plateste o constatare si vezi ce are cu adevarat.

Editat de bogdan2007, 20 februarie 2008 - 11:56.


#9
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.441
  • Înscris: 08.12.2006

 filipxxx, on Feb 20 2008, 11:48, said:

La o masina OK nu are cum sa se opreasca motorul in mers oricat de subturat ar fi. ECU stie cata benzina si aer sa comande oricat de antitalent ar fi soferul.

Daca el franeaza(este cu piciorul pe frana), masina este in viteza, la 900rpm sau mai jos, nu are cum sa se opreasca? Adica ce o sa se intample, ECU o sa injecteze combustibil pana o sa se sature si o sa traga masina dupa el chiar si cu franele cuplate, sau cum?
Daca el, cand ajunge la 1000rpm calca ambreiajul, frana este calcata si motorul tot se opreste, atunci este o problema! Dar din ce a scris, eu am inteles ca o lasa in treapta de viteza(oarecare) si calca frana usor. Cand ajunge la 900-1000 moare motorul.


 bogdan2007, on Feb 20 2008, 11:55, said:

Posibil sa fie de la clapeta de acceleratie: cand incerci sa accelerezi, ea ramane blocata pe inchis si nu mai lasa aerul sa intre, moment in care ti se sufoca motorul.Sau sonda Lambda nu identifica corect cantitatile de gaze, in special oxigen , care trec prin catalizator si da informatii eronate ECU care taie alimentarea, considerand ca injecteaza prea mult combustibil.
Din cate mi-am dat seama, luand in calcul si consumul tau fenomenal cam astea ar trebui sa fie cauzele.
Du-te si tu la un alt service, plateste o constatare si vezi ce are cu adevarat.

1. N-are cum sa se inece motorul. De ce? Pentru ca ECU injecteaza combustibil in functie de cat aer ii vine. Nu ii vine aer, pauza combustibil nu injecteaza mai mult combustibil decat ii trebuie ca sa mentina turatia de ralanti(aer ii da MTIA). Avand in vedere ca omul ajunge peste 3000rpm, da-mi voie sa ma indoiesc de corectitudinea acestei explicatii
2. Sonda Lambda este sonda de oxigen. Informatiile primite de ECU de la aceasta sonda sunt folosite pentru altceva, nu pentru a taia injectia(injectia este oprita doar in 2 cazuri: a. frana e motor pana la ~1500rpm; b. supraturare(peste 6200rpm mi se pare).

3. NU are ce sa plateasca, este in garantie.

Problema ar putea sa fie la acest MTIA, care se ocupa cu mentinerea turatiei de ralanti. Este posibil ca acesta sa nu functioneze corect iar la revenirea la ralanti sa ramana inchis. Daaar, acest lucru se vede pe tester.

Inainte de toate, spune-mi te rog, ce ai descris tu, se intampla cu masina pe liber sau cu ea in viteza?

#10
badegheo

badegheo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.234
  • Înscris: 21.10.2007
daca ai casco da i foc si ia ti banii de pe asigurare...


Daca aia de acolo nu doresc sa te ajute intra cu masina ta in parcul lor auto ca ii plateste asigurarea si tu iei 300000 mii amenda.

Asa se lucreaza cu imputitii aia de la service...Eu am amenintat ca daca nu ma rezolva intru cu masina in totoata parcarea plina de masini si ca sun la asigurare...Au mai mult de pierdut ei...Sa vezi cum te pupa in fund dupaia...

Mentionez ca tre sa vb cu seful

#11
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.749
  • Înscris: 15.09.2004
@il80pon: in primul rand te rog sa folosesti semnele de punctuatie, este aproape imposibil de inteles ce vrei sa spui.

In al doilea rand, daca motorul se opreste atunci cand calci ambreiajul (dupa sau in timpul franei de motor) atunci problema ar putea fi senzorul de ambreiaj de la pedala. Senzorul asta vede cand calci ambreiajul si comanda ECU sa dea drumul la benzina in timpul franei de motor. E posibil ca senzorul asta sa fie defect sau sa nu mearga tot timpul. Tu spui ca ti se opreste motorul cand vrei sa opresti masina. Ca mai toti soferii (desi nu e bine), concomitent cu frana, apesi si ambreiajul. Nu? Solutia asta am gasit-o pe un alt forum pt. o problema similara, dar cred ca ti se aplica si tie.

Sonda Lambda nu cred ca are a face, pt. ca motorul ar merge prost tot timpul, iar turatia de ralanti ar fi foarte aiurea.

Editat de batman, 20 februarie 2008 - 12:49.


#12
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.441
  • Înscris: 08.12.2006
Mai fratilor, daca nu stiti, de ce va da-ti cu presupusul?

1. Motorul de 1.2 are ambreiaj actionat prin cablu.
2. De pastrarea relantiului se ocupa MTIA. Acesta este un motoras pas-cu-pas care deschide usor clapeta in regim de Idle, pentru a furniza atat aer cat are nevoie motorul pentru a ramane la un ralanti corect. Acest dispozitiv este controlat de ECU direct pe baza altor factori decat apasarea sau nu a ambreiajului. Pe ECU nu-l intereseaza daca tu apesi sau nu ambreiajul.

ECU sesizeaza automat cand acceleratia nu este apasata(prin intermediul senzorului de pozitie a clapetei care este incorporat tot in MTIA) si taie injectia de combustibil pana cand viteza motorului ajunge in jurul valorii de 1500rpm. Apoi, chiar daca pedala nu este apasata in continuare(pedala de acceleratie) acesta restabileste injectia de combustibil si incepe sa deschida usor clapeta, pentru a furniza aer(practic motorul intra in modul idle). Foarte important este ca ECU comanda furnizarea de aer si benzina suficiente doar pentru pastrarea unei valori de ralanti corecte(800-900rpm) si nu pentru pastrarea turatiei de 1500-1600rpm la care se restabileste injectia.

Daca initiatorul topicului face exact cum ai zis tu, adica lasa masina in viteza pana la 900-1000rpm si apoi calca simultan pedala de ambreiaj si cea de frana, este foarte probabil sa se intample ceea ce ai zis tu, adica sa i se opreasca motorul, dar cauzele sunt altele si tin de faptul ca servo-frana functioneaza pe baza depresiunii din galeria de admisie coroborate cu o functionare nu foarte fericita a MTIA.

Editat de closchkutza, 20 februarie 2008 - 14:05.


#13
il80pon

il80pon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 38
  • Înscris: 17.02.2008
sal all. o sa incerc sa folosesc semnele de punctuatie, ca sa evit orice comentariu in plus.
sa va explic cum sta treaba: asa e, folosesc abreiajul cand pun frana. tot incerc sa ma nu mai folosesc ambreiajul, dar imi este putin incomod.
am fost azi la service si am facut putina galagie, m-am infuriat putin la ei,si cu amabilitatea unui tip de la garantii(mai sunt si oameni mai intelegatori), am vb cu seful de service. siiiiii?? in sfarsit si-au dat seama ce are: adik clapeta de la acceleratie.
mi-au zis ca intr=o ora se rezolva.
si pana la urma mi-au schimbat clapeta de acceleratie.
vreau sa zic, ca masina merge super bine, asa cred eu, ptr ca simt cum se invige, adik nu mai stau sa ma rog de ea, inainte bagam piciorul in acceleratie si simteam ca nu trage, parca ma rugam de ea.
:lol:

#14
il80pon

il80pon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 38
  • Înscris: 17.02.2008
mai am de adaugat ceva: eu pana la 2000 de km schimbam vitezele pe la 2500-3000 ca asa mi-a spus deler-ul cand am luat masina. cand am inceput sa am primele probleme(adik mi s-a aprins becul acela galben) am inceput sa o turez la 3000-3500, cam atunci au inceput sa apara probleme cu opritul motorului. incepuse asa des incat la fiecare semafor, sau la orice franare se oprea motorul.
dupa ce m-am dus la service si bla bla bla,,povestea de sus,,i-am schimbat statia de benzina(acum alimentez cu efix) si am inceput sa schimb vitezele la 4000 chiar mai sus, nu se mai oprea asa des.
sa va mai intreb ceva, chiar daca mi-a scimbat clapeta si problemele par a fi cat de cat rezolvate, credeti ca ar mai fi nevoie sa bag niste GUNK sau 2+2, la un plin si sa ies pe autostrada sa-i dao o forja de 5000 in a4a?
fratilor, daca mai aveti probleme cu masinile si aia de la service nici nu va baga in seama, amenintati cu OPC(mai ales cand e in garantie).
merci mult ptr sfaturi. si sper sa ne auzim numai de bine :thumbup:

#15
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.008
  • Înscris: 06.04.2007
Deci am presupus noi bine ca NU are voie sa se opresca motorul, numai daca e o problema...atatea explicatii teoretice :)

Ok, bine ca s-a rezolvat. Nu baga aditivi, alimenteaza cu benzina buna si da-i cateva forje daca simti nevoia.
Oricum daca mergi mult prin oras, din cand in cand e bine sa o mai ''desfunzi''.

#16
ticomatic2003

ticomatic2003

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 174
  • Înscris: 30.05.2006
Si nevasta mea are un Aveo de 1.2 tot pe la 300km.A avut aceleasi probleme.Prima oara mi-au zis ca nu are nimic dupa tester si sa-i pun benzina Efix.La cateva zile manifestarile s-au repetat.Atunci l-am cautat pe un mecanic care se mutase de la Daewo la Chevrolet si la care imi faceam pe vremuri Tico-ul.Acesta imediat mi-a schimbat acel motoras pas cu pas MTIA de care s-a amintit aici.Noroc de garantie ca altfel costa vreo zece milioane.De atunci sunt cateva luni bune nu mai sunt probleme.

#17
alia_atreides

alia_atreides

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 25
  • Înscris: 25.07.2006
Salut!

E vorba tot de un Aveo, motor 1.2, 8000 km. Fix cu doua zile inainte de prima revizie tehnica a inceput sa "moara" motorul in mers, se aprindeau indicatoarele de bord, volanul nu mai misca (servo). Le-am zis la service si evident n-au gasit nimic.
Face la fel si acum.

Este totusi posibil sa fie si de la benzina? Am observat ca uneori il pot "salva" pe ultima suta cu acceleratia: adica se aprinde becul ala galben "DEFECTIUNE" si bag acceleratie, se inneaca un pic si nu moare totusi.
Ultimele 2 plinuri le-am facut de la un Lukoil de langa Urziceni care m-a surprins cu pretul de 3.85/l (95) in timp ce restul Lukoilurilor (Bucuresti, Buzau etc.) sunt cu 3.91. E posibil sa fie benzina sau sa tabar si eu pe aia de la service?

Nu tuseste, nu face nimic, doar ca "moare" cand nu calc acceleratia adica, practic cand am viteza peste 60 km/h, cand o las sa se opreasca de la sine la un stop inainte sa pun ambreiaj+frana si cand calc ambreiajul sa bag in viteza.

Multumesc.

#18
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 14.412
  • Înscris: 15.04.2006

 closchkutza, on Feb 20 2008, 11:37, said:

In primul rand: la 900-1000rpm nu ai ce sa cauti cu motorul cuplat la cutia de viteze, in cazul unei franari. De la 1200 calca ambreiajul sau retrogradeaza(in cazul retrogradarii, fa-o inainte de 1500rpm, turatie la care se reactiveaza injectia de combustibil), daca se poate acest lucru. Este oarecum normal sa se opreasca odata ajuns la turatia aia, asta daca esti inca in viteza.

2. La 3100 de km motorul ala inca nu s-a lasat complet. La mine(Matiz) s-a lasat dupa 4500km.
Incearca sa nu scazi sub 2200rpm in sarcina, in orice treapta de viteza ai fii. Gandeste-te ca iarna, in general, o masina consuma cu ~20% mai mult ca intr-un anotimp mai cald.
Cum sa fie normal sa moara motorul la 1200 tur.Eu la loganul meu merg de exemplu in treapta 1 cu mipiorul ridicat de pe acceleratie si masina merge fara probleme la turatia de relanti fara sa scada,ba mai mult uneori cand plec de pe loc nu o turez prea tare,si masina pleaca fara sa se opreasca motorul fiin cuplata in treapta 1 si avand chiar turatii sub cea de relanti

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate