De ce nu consuma automobilele ca la carte
Last Updated: Jul 25 2009 23:14, Started by
Courage
, Feb 11 2008 13:03
·
0
#19
Posted 29 August 2008 - 21:37
nici nu cred ca ar avea cum sa spuna un consum maxim poate numai sa mearga o bucata de drum cu prima viteza la turatie maxima chestie pe care nu o faci in viata reala si nu ar avea relevanta!
|
#20
Posted 30 August 2008 - 06:55
geopsi, on Aug 29 2008, 22:37, said: nici nu cred ca ar avea cum sa spuna un consum maxim poate numai sa mearga o bucata de drum cu prima viteza la turatie maxima chestie pe care nu o faci in viata reala si nu ar avea relevanta! orice fabricant stie exact cat ii consuma masinile produse,insa intotdeauna sunt prezentate cifrele obtinute in conditii cat mai ideale,ca una e sa spuna consum urban 12% si alta e sa zica consum urban chiar si 17% de exemplu iarna. |
#21
Posted 30 August 2008 - 22:27
Or fi facute calculele de consum ale fabricii la conditii ideale dar daca eu am avut consumuri mai mici decat ce dau ei chiar nu ma intereseaza.
Ex masina personala leon 1.4 85 cp: Datele in carte: urban:9.4 si extra 5,5 Consumuri minime reale: 8 urban si 5 extra Consumuri maxime reale: 12 urban si 10 extra. Normal ca la motorasul asta daca il tin la 160 pe autostrada imi papa 10. Pentru cei din bucuresti... ar trebui inca o rubrica in datele masinii: consum bucuresti: x% Consumurile sunt calculate facand plin-plin Edited by AMembruAnonimut, 30 August 2008 - 22:27. |
#22
Posted 31 August 2008 - 10:25
Eu cred ca un test de consum ar trebui facut in niste conditii cat mai apropiate de exploatarea normala a unei masini, respectiv doua persoane in masina, 50kg bagaje in portbagaj, farurile aprinse si AC pornit pe treapta 2 de ventilatie (AC manual) sau 25C pentru "climatronice". Traseul in oras sa aiba o configuratie pre-stabilita ca lungime, numar de viraje si de semafoare, care sa fie "prinse" pe rosu toate, cu temporizare de 1 minut fiecare. In felul asta cred ca s-ar putea face o estimare mult mai realista a consumului urban. Aha, si schimbarile de viteze sa se faca la turatia de cuplu cu acceleratia la 70% din capacitatea masinii, simuland sa zicem un mers nu foarte sportiv, dar nici din ala care iti ridica tensiunea la semafoare.
Si in momentul in care toti fabricantii ar fi obligati sa declare consumul urban dupa aceeasi metoda, poate nu ar mai exista surprize de-alea neplacute gen masinuta mini consuma 12% in oras. E drept ca poate n-ar mai putea sa se laude cu consumuri de 3%, dar ar fi mai aproape de ce ai vedea zilnic pe BC la consum. |
#23
Posted 01 September 2008 - 07:08
Am citit undeva mai sus ca nici un producator de masini nu pune consumul maxim ))
Pai consumul maxim tinde catre maxim in functie de sofer, incarcatura si starea masinii. Doua mici exemple. Toyota Sequoia - un suv american mare si nesatul spunea o cunostinta care era si propietara monstrului ca e nemultumita de masina ca mananca cam mult 10-12 mile /galon in oras (schimbati voi sa vedeti in litrii cum sta treaba) si cu prima ocazie cand a trebuit sa ii folosesc masina am vrut sa vad cum sta treaba cu consumul ) Am bagat piciorul in ea pana s-a lipit pedala de podea chiar cand era in panta si atunci sa vezi cu arata indicatorul 3mile/galon (21litrii/100km). Sunt sigur ca daca o aveam si incarcata manca si mai mult:D A doua masina e mai diferita: un tip venise in vizita la niste vecini de-ai mei cu un GTO de prin 60 si ceva . Tocmai plecam asa ca i-am vazut masina si mi s-a parut ceva ciudat la prima vedere. Cauciucuri late...lattteeee rau de tot pe spate si slick ceea ce e ilegal pe strada in US. Asa ca ma duc la el si ma bag in seama. Asta deja explica mandru ce se intampla sub capota lui si cat de mult bagase in masina aia. Transmisia 30.000, motor 50.000(motor natural aspirat fara turbo sau supercharger) si se lauda ca punea jos 650HP. Consumul? Mers usor , acceleratia mangaiata 4 mile/galon. Apoi la indemnul tuturor care ii admirau masina face o demonstratie in parcare. A lasat cauciuc pe asfalt, urechile noastre erau varza si asta era cu rotile din fata in aer (aveam o parcare acolo de aproape 100m lungime). Apoi ne zice ca demonstratia aia i-a mancat cel putin 1gallon de gaz ??? Spunea de 2 galoane la 1/4 mila (8litri la 400m) Asa ca la consumul maxim...sky is the limit. |
#24
Posted 01 September 2008 - 10:22
sorin_gss, on Mar 16 2008, 22:55, said: ....................................Cel mai corect ar fi daca , constructorii ar da niste limite de cosum(care ar fi foarte largi de ex 4-7l%extraurban,6-11l%urban). Deci tot ce vedeti prin presa,internet etc legat de consum sunt MINCIUNI. Interesant, stii ce cred eu, ca ei chiar fac treaba asta, calculeaza limita maxima - inferioara si superioara, dupa care fac o medie si declara X% urban, Y% extraurban. De ce spun asta: urban, sunt conditii unde o masina de 1.4-1.6 benzina sa spunem poate consuma 7% dar si 12%, deci ar rezulta o medie declarata de 9,5% (ceea ce multi dau in fisa tehnica). La fel si extraurban (desi aici se masoara de cele mai multe ori la 90 respectiv 120/h): poate consuma in conditii ideale 5% si 7%, rezulta un 6% media declarata. Nu cred ca vreun producator va da limita superioara de consum urban si extraurban, el va spune doar ca punct de referinta care ar fi consumul, la un condus decent. Limita asta difera in functie de sofer(daca esti tot timpul cu ea in podea se stiu rezultatele, asta nu e edificator deloc) si desigur in fc de trafic. |
#25
Posted 01 September 2008 - 14:44
eu la masina mea scot consumul in oras intre 7 si 8%, in general pana in 7.5%. pe autobahn i-am facut consumul si am scos 7.7%. in carte la consumul urban scrie 9.4%. motor de 1242cmc 16v 59kw , masina are 1085kg (eu 80kg, porbagajul gol de obicei). masina vede zilnic turatii de peste 4000rpm si talpa. pe autobahn am mers cu ea pana la 178km/h (pe ceas), dar nu schimbam in tr5 decat la peste 120km/h. deci la mine desi conduc destul de agresiv am un consum mai mic decat declara producatorul.
NU locuiesc in bucuresti. |
#26
Posted 01 September 2008 - 20:40
Eu as zice sa dati detalii mai multe..ce masina aveti in special...nu..."masina mea"...parca noi stim ce masina aveti unul sau altul...
Exemplu: Masina mea, Golf 4 Variant 1,9 TDI 90CP ALH (din 2001) am un consum cam maricel zic eu....8% mixt ! Nu scoate fum negru...trage bine...curios cu consumul ! |
#27
Posted 01 September 2008 - 22:34
Consumul statistic pe vreo 250.000 km a verificat consumurile date de producatori.
Eram interesat de consum datorita deconturilor unde apare si consumul. Masini: Skoda benzina si diesel, VW, Peugeot 205 1.8 Diesel si Volvo. Remarci: la masinile noi consumul in perioada de rodaj este mai mare cu cel putin un litru/100km. Consumul asta e scos cu mers la o viteza medie intre 50...60km/h in afara si urban. Durata medie de condus zilnic: cca. 8 ore, cred ca asta e parametrul cel mai important pt. a scoate un consum redus. Altfel la porniri-opriri repetate ale masinii, nu ai nici o sansa. In plus stilul de condus: la altii pe aceleasi masini a iesit si un consum mai mare cu 50%. Da, persoana avea sub 60 kg + o poseta si traseele au fost in special intre localitati si pe drumuri bune, cu f. putine pante. Apare bineinteles pacaleala data de computerul de bord datorita uzurii pneurilor, in realitate consumul este mai mare decat cel afisat la anvelopele deja folosite o perioada. |
#28
Posted 01 September 2008 - 23:01
Moldoveanul, on Sep 1 2008, 21:40, said: Eu as zice sa dati detalii mai multe..ce masina aveti in special...nu..."masina mea"...parca noi stim ce masina aveti unul sau altul... Exemplu: Masina mea, Golf 4 Variant 1,9 TDI 90CP ALH (din 2001) am un consum cam maricel zic eu....8% mixt ! Nu scoate fum negru...trage bine...curios cu consumul ! ce conteaza masina atata timp cat ai specificatiile tehnice si greutatea? sa nu ramana in aer: este vorba de un Fiat bravo din 2001. motor pe benzina, aspirat 1242cmc, 16v, 59kw@5000rpm, cuplul maxim la 4000rpm, conform talonului are 1085kg, eu am ~80kg, iar in rezervor nu sunt mai mult de 20l niciodata. amvelope: 185/60r14. PS: la fiat nu foplosesc ac-ul deoarece am o fisura in radiatorul de clima si inca nu am avut timp sa remediez problema. ciudat consumul tau pe golf, eu tot pe golf 4 ALH (66kw) dar modelul scurt scot cam 6% mixt (AC on). golf 5, tot 1.9TDI dar la 77kw, are un consum mai mare cu aprox 1l%. golful 4 are aproape 400.000km la bord. ieri am ajuns din germania cu un Ford fiesta, 1.3 benzina 60cp. nu i-am facut consumul pe autobahn deoarece am venit la blana, dar in sapt care urmeaza o sa ii fac consumul prin oras. in carte scrie 9%. |
|
#29
Posted 01 October 2008 - 21:32
Sunt total de acord cu faptul ca nu poti da practic niciodata consumul real al masinii, deoarece acesta este influentat de muuult prea multi factori pentru a-i putea prevede sau reproduce aidoma...Eu am un mini-tanc de masina, un Audi 100CC din 1986, 5 in linie de 2 litri si 116 CP, fara A/C...cantareste 1380 kg goala....cam 25-30 litri in rezervor ( are tanc de 80 litri, dar cine are bani sa-i faca plinul???? ), cauciucuri mai mari decat cele originale ( era incaltata cu 185-65R14, eu folosesc dintotdeauna 195- 60R15)...sarcina obisnuita 3 persoane (cam 200 kg...)plus cam 20 kg in portbagaj ( scule...etc...)masina are deja 356.340 km reali, motorul ( din pacate....) original, nesegmentat , ne-nimic....consum intre 10,8 litri si 14,5 litri in trafic urban ( NU in Bucuresti, unde am ajuns si la 15,5 litri... ), depinzand de vreme si de trafic....La drum intins, consumul variaza de la 7,5 / 100 in trafic lejer si 100-110 km/h, putand insa sa sara lejer la 12l / 100km daca trec de 140 km/h....producatorul indica ( in cartea masinii ), 10,5in trafic urban si 7,5 in trafic extraurban....nu tinusera saracii cont de vechime ...
|
#30
Posted 01 October 2008 - 22:23
Consum maxim Dati-mi ce masina vreti voi, cea mai economica, cea mai cea, pun pariu pe toti bani care-i am in casa, banca, pun casa, masinile, si copii si catelul si nevasta ca mie nu-mi ajunge un full intre 2 pecuri si nici 10 canistre. 2 pecuri care au intre ele 1 km. maxim. Nu are nimeni cum sa puna consumul maxim. Ca daca eu stau 1 ora pe loc si dupa aia inaintez 50m apoi stau alta ora pot sa am cel mai economic motor din lume ca sar de 10% in oras. Consumurile sunt facute pentru a se putea compara 2 masini in situatii identice.
|
#31
Posted 02 October 2008 - 07:40
Mie in Arad pana acum mi-a iesit consumu dat de carte, adica undeva la 9,5%. Cu ce se intampla acum in oras (reparatii drumuri la greu) nu sare de 10,5%.
Afara in schimb niciodata n-am consumat numai 5,5%, 6,5-7,3%. |
#32
Posted 06 October 2008 - 16:19
Parerea mea e ca, in afara de conditiile din ce in ce mai grele din trafic si diferentele de talpi dintre soferi, conteaza si faptul ca mai toti producatorii au facut "salturi" tehnologice misterioase la modelele mai recente de masini.
Eu pot sa vad asta cel mai bine la cele doua masini din semnatura. Accentul de modelul "vechi", motor 1.6 16V la 105 CP, si producatorul da consum urban pentru el de 9.4%, iar extraurban 5.4%. Am reusit fara eforturi supraomenesti sa le obtin pe amandoua. In schimb, noul Accent are dintr-o data superperformante, deoarece prin carte ii da 8.3% prin oras si 5.5% pt 1.6 si 8.0 cu 5.1 pt motorul 1.4! Pai cum dracu, masina e mai grea decat generatia pe care o am eu, tot motor in 16 supape, tot DOHC, hai sa zicem ca o avea o transmisie ceva mai buna, totusi cum poti sa scazi consumul urban declarat cu mai mult de 1l la suta de km??? Aceeasi chestie cu Subaru: Foresterul meu, desi e luat in primavara, e modelul "vechi", cu consum urban declarat 12.3% si extraurban 7.3%. Pe ala urban l-am obtinut chiar destul de usor, aveam impresia ca in perioada concediilor daca ma stresam scoteam chiar si mai putin, iar pe ala extraurban nu l-am verificat niciodata (n-am mers niciodata suficient de lejer ca sa scot mai putin de 9%). Si uite ca noul Forester, tot 2.0 benzina, tot VVTI, ceva mai greu, tot AWD permanent, dintr-o data scoate in oras doar 10.2%! Mai sa fie....iarasi un "salt" tehnologic??? In plus, si posesorii de masini noi se plang cam de aceleasi consumuri pe care le scot si eu (numai ca eu nu ma plang, sunt constient ca la cum merg eu si la conditiile din Bucuresti un 2% peste cel declarat este absolut normal). Deci in realitate, masinile cam cu aceleasi puteri si aceleasi greutati consuma cam la fel, aproape fara sa conteze producatorul. Fizica e fizica, iti trebuie atata lucru mecanic sa deplasezi un obiect de 1.2 tone cu acceleratia x pana la viteza y... doar producatorii mint din ce in ce mai mult! |
#33
Posted 08 October 2008 - 19:05
Total de acord cu tine ,prietene! Cum constructia unui autovehicul tine de fizica, chimie si mecanica, si in nici un caz de miracole dumnezeiesti , concluzia trasa de tine este , zic eu, cea corecta : masinile consuma cam toate la fel ( la aceeasi clasa , putere si gabarit), dar producatorii incearca prin declaratii "comerciale" sa-si vanda produsul propriu, in dauna concurentei...asa apar consumuri "minunate", viteze si acceleratii demne de Formula 1, etc.
|
|
#34
Posted 08 October 2008 - 21:35
Zetics, on Oct 6 2008, 17:19, said: Deci in realitate, masinile cam cu aceleasi puteri si aceleasi greutati consuma cam la fel, aproape fara sa conteze producatorul. Fizica e fizica, iti trebuie atata lucru mecanic sa deplasezi un obiect de 1.2 tone cu acceleratia x pana la viteza y... doar producatorii mint din ce in ce mai mult! Nu stiu daca ce vreau sa spun confirma sau infirma cele de mai sus. Cu multi ani in urma am citit intr-o carte veche din anii 60, cu citate din carti sovietice ca pentru a deplasa o masina 100 km in conditii ideale este suficienta energia a vreo 600 ml de benzina. De aici incolo intervine randamentul motorului (f. prost sub 40%), al transmisiei, traficul, consumatorii interni ai masinii.... Oricum de la 100% pana la 1000% 2000% sau 3000% e cale lunga. Mi-a ramas in minte, si cred ca putem putem persevera in condusul economic si in cercetarile pentru masini mai eficiente. Deocamdata nu se intrevede o inlocuire rapida si totala a benzinei/motorinei deci sper sa vedem in curand masini care sa consume 3L/100 in medie, atunci cand nu se alimenteaza de la o priza sau alta sursa de energie. Conteaza cel mai mult stilul de condus, dar e important totusi si motorul, inca sunt teste cu masini comparabile (greutate, clasa, putere, cap cilindrica) unde se realizeaza diferente de aproape 20% la consum Exemplu de motor economic, desi pare depasit si vine mai mereu cu cutia de 5 viteze (ce ma enerveaza!): 1.9TDI in reglajul actual de 105CP. Nu sunt fan VW dar cand vezi test in Franta C5 1.6Hdi vs Passat Blue Motion, e clar ca nu sunt dubii. Nu a fost diferenta de 20% dar oricum semnificativa. |
#35
Posted 10 October 2008 - 22:30
Giobica, on Oct 8 2008, 22:35, said: nu am incercat bluemotion, dar motorul de 105cp (BXE) de pe golf 5 consuma mai mult decat vechiul ALH de 90cp. cu moturul de 1.9TDI ALH pus pe un golf 4 din 2001 cu peste 300.000km la bord am vazut si consumuri de 4.8% prin oras. in momentul actual, CB-ul dupa aprox 2000km din care max 200km in afara localitatiilor si 1800km prin oras arata 5.5-5.6%. este adevarat ca BXE-ul e mult mai sprinten, dar strict in oras diferenta nu este atat de importanta. NU eu am scos consumul asta, eu minim am scos 5.8% cu el dar de obicei scot cam 6-6,5%. |
#36
Posted 11 October 2008 - 11:15
Asa e, un motiv important pentru mine sa iau intotdeauna reglajul de baza al unui motor. Adica puterea cea mai mica.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users