Pornirea motorului diesel
Last Updated: Oct 29 2014 21:46, Started by
Luiza Ioana
, Sep 29 2007 12:30
·
0
#19
Posted 02 October 2007 - 00:04
ok, azi am patit din nou sa nu porneasca, de data asta motorul era cald, oprisem intr-o parcare (dupa 20 de minute de mers), iar la cateva secunde sotul a vrut sa porneasca si sa parcheze mai bine. A incercat de vreo 4-5 ori (si cu ambreiajul sus, apoi si apasat), apoi a renuntat (se gandea sa nu se duca bateria daca mai incearca). Dupa un sfert de ora, am revenit la masina si culmea, a pornit din prima, am plecat fara probleme. Acum intelegem ca exista posibilitatea ca bujiile incandescente sa fie arse, si motorul sa nu porneasca din aceasta cauza, insa de ce nu porneste cald, si mai ales de ce porneste din prima cand motorul e rece? Am sunat la service, si ne-a spus ca dureaza cel putin o saptamana, ca masina trebuie dusa in Franta. Pana la 1 noiembrie nu putem sa facem nimic pentru ca avem neaparata nevoie de masina luna aceasta. Exista alta solutie sa nu mai avem probleme la pornire? Exista vreun risc atunci cand nu porneste sa se intample ceva mai grav la incercari repetate de a porni motorul?
|
#20
Posted 02 October 2007 - 06:46
De intamplat nu se intampla nimic daca dai prea mult la automat.
Si spuneti ca nu se poate fara masina. De ce nu inchiriati o masina pentru o saptamana si preferati sa forjati bateria aiurea? Pai ce va faceti daca va lasa cand va e lumea mai draga? Noaptea pe autostrada si cu telefoanele mobile cu bateria moarta? Sa vezi atunci ce putin vi s-ar fi parut 40 de euro pe zi Edited by Dragon Warrior, 02 October 2007 - 06:53. |
#21
Posted 02 October 2007 - 07:05
O problema ar fi cu filtrul de motorina. Un caz similar am vazut la cumnatul meu. Rula cu masina dupa 5-10 minute, dadea la automat de se plictisea. Am pus un furtun intre filtrul de motorina si pompa de injectie si am constatat ca motorina nu venea fluent si erau si bule de aer. Dupa oprirea motorului am observat ca motorina de pe furtun si din pompa de injectie se retragea in filtrul de motorina. Practic motorul nu mai avea motorina cu care sa porneasca si mai dura pana intra la loc in pompa de injectie si injectoare. S-a inlocuit filtrul de motorina si problema a disparut. Daca masina este noua de ce nu se merge cu ea la reprezentanta? Nu este mai usor asa? Ciao.
|
#22
Posted 02 October 2007 - 14:00
daca motorul nu pornese la cald inseamna ca pompa de injectie are capul hidraulic dus( daca e cu pomppa)
|
#23
Posted 03 October 2007 - 00:15
apollo_expert, on Oct 2 2007, 05:05, said: O problema ar fi cu filtrul de motorina. Un caz similar am vazut la cumnatul meu. Rula cu masina dupa 5-10 minute, dadea la automat de se plictisea. Am pus un furtun intre filtrul de motorina si pompa de injectie si am constatat ca motorina nu venea fluent si erau si bule de aer. Dupa oprirea motorului am observat ca motorina de pe furtun si din pompa de injectie se retragea in filtrul de motorina. Practic motorul nu mai avea motorina cu care sa porneasca si mai dura pana intra la loc in pompa de injectie si injectoare. S-a inlocuit filtrul de motorina si problema a disparut. Daca masina este noua de ce nu se merge cu ea la reprezentanta? Nu este mai usor asa? Ciao. Daca e infundat, schimba-l Edited by exorcistul, 03 October 2007 - 00:31. |
#24
Posted 17 October 2007 - 10:39
am fost cu masina la un service aici in Luxembourg insa culmea, de fiecare data masina a pornit. Mecanicul care s-a ocupat de ea, in prezenta noastra a pornit motorul de vreo 10 ori s-a uitat, nimic deosebit. A spus ca ar putea fi bujiile incandescente, insa apoi a observat ca in pozitia "on" cand se aprinde iconul de la bujii, acul indicator ce reprezinta temperatura, se ridica deci bujiile sunt bune, apoi a facut un control la baterie dar si aceasta e buna. Ne-a recomandat sa mergem la Hyundai si sa faca acolo un control amanuntit. Nu avem timp sa mergem deocamdata pentru ca reprezentanta Hyundai nu este in Luxemburg insa vom merge in cel mai scurt timp posibil. Pana atunci ne chinuim asa. Un timp nu a mai facut probleme, pornea perfect. Ieri insa am facut plinul si in aceeasi zi a pornit din nou greu dupa cca 200 de km de rulare. dupa mai multe incercari masina a pornit in felul urmator, in timp ce dadea la cheie sa porneasca a apasat ambreiajul si a piscat usor acceleratia. cu schimbatorul in punctul zero. Nu stiu daca va mai reusi sa poreasca astfel pe viitor, vom vedea. Sotul inclina sa creada ca poate fi filtrul infundat, pentru ca zile intregi porneste bine si e cate o zi cand ne face probleme. insa intrebarea lui e urmatoarea, de ce in clipa in care motorul porneste, merge perfect? motorina nu trece permanent prin filtru? daca ar fi infundat, nu ar trebui ca la un moment dat sa nu mai ajunga motorina unde trebuie si motorul sa se opreasca in mers?
|
#25
Posted 17 October 2007 - 11:04
Motorul diesel nu se porneste prin apasarea acceleratiei.
Orice motor se porneste prin apasarea ambreiajului. Cele de mai sus nu sunt obligatorii, insa sunt recomandate pentru a nu ajunge in situatia voastra. Cat despre ce se intampla sub capota automobilului vostru... Masina a mers cu combustibil pe rosu? Adica cu motorina putina, mult timp. Ma gandesc la pompa de injectie |
#26
Posted 17 October 2007 - 16:00
#27
Posted 18 October 2007 - 01:00
Sa recapitulam:
1.bujiile incandescente sunt bune, spun asta deoarece dimineata cand motorul e rece, porneste din prima, probleme la pornire apar numai in timpul zilei dupa cateva ore de stationare. 2.bateria este buna, chiar am verificat-o la service si sa o luam logic, motorul porneste in cele din urma dupa indelungi incercari, o baterie slaba n-ar mai avea voltajul necesar sa porneasca motorul 3.filtrul de motorina, daca ar fi infundat, ar trebui sa avem probleme tot timpul, adica sa porneasca tot timpul cu dificultate, motorul sa nu primeasca suficienta motorina in mers, etc ultima sugestie venita de la anzo ar putea fi raspunsul. pare logic, motorul nu primeste motorina pentru ca acea supapa actionata electric ramane blocata (inchisa) uneori. cum motorul porneste in cele din urma e posibil ca ea sa se "deschida" in momentul unei noi incercari la cheie? warmaster, on Oct 17 2007, 11:04, said: Masina a mers cu combustibil pe rosu? Adica cu motorina putina, mult timp. Ma gandesc la pompa de injectie |
#28
Posted 18 October 2007 - 01:07
|
#29
Posted 18 October 2007 - 07:55
Luiza Ioana, on Oct 17 2007, 11:39, said: ... A spus ca ar putea fi bujiile incandescente ... Bateruia iarasi nu prea intra in discutie ca daca zici ca tot ii dai la cheie (deci are vlaga). Chestia cea mai viabila e de la traseul de alimentare cu motorina sau ceva asemanator legat de acesta. Posibil o valva sa nu mai functioneze in parametri. Sfatul meu e sa te duci la o reprezentanta si sa studieze aia problema. Probabil ca o sa-i dea de cap din prima. |
#30
Posted 18 October 2007 - 10:22
exorcistul, on Oct 18 2007, 01:07, said: Mergi cu ea in service, vezi ce spun si ceilalti de acolo. E chiar asa greu? Tu nu poti sa o repari, singura. |
#31
Posted 18 October 2007 - 11:04
Pai daca e mecanicul care a banuit bujiile schimba-l. Nu are nici in clin nici in maneca ca astea diesel. O fi el bun la un schimbat ulei, filtre , etc. , dar la adevaratele probleme cred ca se uita ca mata in calendar. Scuze daca nu e asa.
Urmatorul pas pe care ar fi trebuit sa-l faca ar fi fost o scanare a masinii sau ceva de genul asta. Nici asta nu facut-o sau nu ti-a recomandat vad (de fapt a vad ca ti-a recomandat sa te duci la reprezentata). |
#32
Posted 18 October 2007 - 13:20
wolfydRg, on Oct 18 2007, 07:55, said: Orice mecanic de diselache priceput stie ca bujiile incandescete la motoarele mai "tinerele" nu au nici o treaba cu pornirea la peste +5 grade Celsius. De fapt peste aceasta temperatura nici nu ar fi nevoie de bujii. Nu mai stiu exact daca asta e temperatura dar e in jurul acestei valori. Bateruia iarasi nu prea intra in discutie ca daca zici ca tot ii dai la cheie (deci are vlaga). Chestia cea mai viabila e de la traseul de alimentare cu motorina sau ceva asemanator legat de acesta. Posibil o valva sa nu mai functioneze in parametri. Sfatul meu e sa te duci la o reprezentanta si sa studieze aia problema. Probabil ca o sa-i dea de cap din prima. |
#33
Posted 19 October 2007 - 23:14
wolfydRg, on Oct 18 2007, 11:04, said: Pai daca e mecanicul care a banuit bujiile schimba-l. Nu are nici in clin nici in maneca ca astea diesel. O fi el bun la un schimbat ulei, filtre , etc. , dar la adevaratele probleme cred ca se uita ca mata in calendar. Scuze daca nu e asa. Urmatorul pas pe care ar fi trebuit sa-l faca ar fi fost o scanare a masinii sau ceva de genul asta. Nici asta nu facut-o sau nu ti-a recomandat vad (de fapt a vad ca ti-a recomandat sa te duci la reprezentata). |
|
#34
Posted 24 October 2007 - 10:03
ok, am reusit sa ajungem la reprezentanta Hyundai. Acolo, un mecanic a facut o revizie rapida la motor si a constatat ca pompa de inalta presiune (nu stiam ca exista asa ceva, doar pompa de injectie), e defecta, sparta din cate am inteles, pierde motorina si trebuie schimbata in cel mai scurt timp. Ne-a facut un deviz si l-am trimis deja la garajul de unde am cumparat masina. Acum asteptam raspunsul de la garaj deoarece un inivid antipatic ne-a spus la telefon ca nu orice piesa intra in garantie, numai anumite piese ale masinii. Noi ne-am uitat pe certificatul de garantie si nu scrie nimic de "pompe de haute pression", doar de pompele de alimentare care banuiesc ca include si pompa de inalta presiune, asa este? speram sa nu fie jegosi aia de la garaj, chiar nu vrem sa dam 600 de euro pe pompa plus alte cheltuieli, se aduna cam 800 de euro intreaga reparatie cand masina e inca in garantie.
|
#35
Posted 24 October 2007 - 10:15
Motoarele commonrail au pompa de inalta presiune si bineinteles nu au pompa de injectie.
Cred ca ar trebui sa fie bagat la garantie. Ce scrie in garantie la motor ? Din grupul motopropulsor, numai ambreiajul nu este bagat la garantie, se considera piesa consumabila. Bine si aici sint discutii, poate sa cada ambreiajul si din alte motive, nu neaparat din vina soferului. |
#36
Posted 26 October 2007 - 10:56
MAK, on Oct 24 2007, 10:15, said: Motoarele commonrail au pompa de inalta presiune si bineinteles nu au pompa de injectie. Cred ca ar trebui sa fie bagat la garantie. Ce scrie in garantie la motor ? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users