Cu masina spre Norvegia
Ultima postare: oct 19 2022 23:03, Inițiat de
ciprian_andrei
, iul 10 2007 10:05
·
0
#164
Publicat: 28 iulie 2017 - 09:16
Este suficient un singur sofer. Se fac des opriri pentru poze. Asa ca nu se simte oboseala. Pretul in schimb este mare. Am fost cu sotia si am mancat din supermarket si am dormit in masina si a costat calatoria aproape 6000 lei ,fara taxele din Norvegia.
Dus se poate face in campinguri. Gratis la unele si la altele 5 coroane apa calda pt 3 minute. Am facut cam 8000 de km. in 11 zile. Am pierdut cate jumate de zi pentru vizite in Praga, Berlin, Copenhaga. Ziua este mult mai lunga in Norvegia ca la noi. La miezul noptii se crapa de ziua. Este soare pana la ora 11-12 noaptea si dimineata de la ora 4-5. Drumurile sunt libere in general. Oamenii civilizati. Taxele de tunel si autostrada in Norvegia vin online. Am cont si astept factura pe site. https://www.epcplc.com/ro . Feriboturile sunt scumpe. La Geiranger - Hellesylt a costat 790 de coroane. Dupa Molde feriboturile costa 120 de coroane trecerea. Podurile faimoase in Danemarca si Suedia putin peste 100 euro impreuna. Trebuie si euro schimbati pt ca am trecut cand le picase sistemul de carduri. Se poate plati si in coroane in termen de 5 zile la banca. Feribotul de la Helsingborg la Helsingor a fost cam 500 si ceva de coroane. Feriboturile se platesc pe vapor. Sau la coada de asteptare, vine cu POS ul si platesti. Calatoria este placuta si merita. As mai merge o data pt partea nordica. Am atasat harta mea cu punctele importante de vazut. M-am documentat inainte unde sunt. Traseul in Norvegia a fost cam 1600 km. Au limitare la 80 km pe ora, dar se merge si cu 100 pe sectiuni. Mergeti dupa localnici. nu sunt gropi si se merge constant. Nu se sinte nevoia de viteza pentru ca sunt curbe multe. Se poate plati cu cardul Visa de lei oriunde. Au tuneluri pe sub apa, in munti. cate 2,5,8, 24 km de tuneluri. 20 de minute am mers prin cel de 24 km. Giratorii in munte apoi din tunel in pod si iar in tunel. Este deosebit drumul. La ghetar, foarte tare bate vantul. Semnul de atentie caprioare chiar este important pentru ca apar la marginea drumului. Cel mai mult am vazut cam 6 la strada adunate. Aparat de filmat fotografiat mereu incarcat pentru ca peisajele sunt ca din calendare. si parbrizul curat. De multe ori nu ai loc unde sa opresti pt poze. Nu am mers in Bergen pt ca acele case colorate sunt si in Copenhaga. Si nu merita drumul doar pt ele. Am mers prin Valea Oltului la Sibiu apoi pe autostrada ,Budapesta, Viena, Praga, Berlin, Hamburg, Odense, Copenhaga, Goteborg, Oslo. Din Bucuresti pana la Oslo sunt 3000 km. Am evitat Slovacia pentru taxa de drum. Politie nu am vazut in Norvegia. In Austria primul radar. Doar in Danemarca s-au uitat la cartile de identitate. In rest nu are nimeni grija ta. Vremea a fost ok la noi. Merita o vacanta in Norvegia pentru cine sta pe ganduri. Am facut harta dupa ce am ales traseul agentiilor de turism. Fișiere atașate |
#165
Publicat: 28 iulie 2017 - 09:49
Vad ca harta este micsorata pe site. Din harta lipsesc punctele de vizitare la meteorit ( este un parc si se viziteaza locul unde a cazut un meteorit, craterul are 5 km diametru. Pretul este mare si nu am fost. Detalii pe site https://www.visitnorway.com/ ) si stanca abrupta unde traseul are 11 km.
Editat de dj_sweat, 28 iulie 2017 - 09:51. |
#170
Publicat: 23 septembrie 2017 - 12:46
Ati vazut ca de la 1 octombrie norvegienii introduc plata diferentiata a taxelor de drum in functie de norma de poluare a vehiculului? Eu deja mi-am incarcat pe site-ul cu taxele un scan dupa talon si mi l-a acceptat (probabil citeste automat VIN-ul din el si asa determina norma de poluare a masinii).
|
#171
Publicat: 01 decembrie 2017 - 11:03
o factura de la alte tuneluri, vine cu poza din fata si din spate la masina, ei trimit pe luni de zile facturile, am depasit 31 ale lunii si am fost facturat pt luna urmatoare. A fost ultima factura si nu am primit amenzi.
Mesajul oficial pt norma de poluare este urmatorul: Va reamintim despre introducerea diferentierii in functie de datele de mediu pentru vehiculele care trec prin anumite statii de taxare din Norvegia. Taxele de trecere se vor baza pe parametri de mediu pentru fiecare vehicul in parte. Initial, acest sistem va fi introdus pentru statiile de taxare din Oslo de la 1 Octombrie 2017, dar ulterior va fi introdus si pentru alte taxe de drum din Norvegia. Detalii actualizate despre locul in care a fost introdus vor fi disponibile pe www.autopass.no. Administratia Drumurilor Publice din Norvegia a dezvoltat in colaborare cu Euro Parking Collection plc o noua aplicatie unde utilizatorul final poate inregistra datele de mediu ale vehiculului(-elor) sau(sale). Va rugam sa adaugati aceste informatii utilizand link-ul urmator: https://www.epcplc.c...iation/overview Euro Parking Collection plc va valida datele furnizate si veti fi notificat daca exista probleme in acest proces. |
#173
Publicat: 10 iunie 2018 - 01:40
Aveti idee, avand masina inscrisa in RO ,daca ar trebui sa imi vina ceva de platit din Norvegia? Ma refer la tuneluri,poduri,autostrazi ,nu de alta dar am fost de la nord la sud si invers de vreo 3 ori anul trecut .
Pana acum nu am primit nimic,si sper sa nici nu primesc. |
#174
Publicat: 24 iulie 2019 - 08:51
Salutare tuturor!
As avea si eu nevoie de ceva informatii legate de taxele de drum pentru celelalte tari exceptie Norvegia unde am prins de mai sus cum trebuie procedat: Suedia, Danemarca, Germania (parca fara taxe), Austria, Ungaria si daca cineva a trecut si prin tarile baltice: Estonia, Lituania, Letonia, Polonia si Slovacia. Asta ar fi traseul pe care l-am ales spre Norkapp. Multumesc mult pentru raspunsuri! |
#176
Publicat: 01 august 2019 - 20:54
@eugenius, te-am urmărit și atunci când ai avut parte de aceasta fabuloasă aventura, voi urmări cu plăcere filmele postate acum, ai fost o sursa de inspirație pentru mine și în sfârșit duminică plec spre Nordkapp, voi merge la dus prin Suedia și la întors prin Norvegia, pentru că nu am decat trei săptămâni la dispoziție 😀
|
#178
Publicat: 30 septembrie 2022 - 08:24
Anul acesta 2022 in vacanta am fost in Norvegia timp de 21 de zile ( toata tura ) . Iata cateva poze si detalii .
1. 30 iulie Ploiesti - Nadlac - Gyor 923 km .Singurul eveniment a fost coada la care am stat in granita la Nadlac , peste 2 ore . Vigneta pentru Ungaria 20 € / pt. 1 luna . Am dormit la pensiunea Napos Vendeghaz Gyor platind 30 € pe noapte . Am alimentat la Gyor , benzina 2 € / litru . 2. 31 iulie Gyor - Praga - Libeznice 442 km . In aceasta zi am vizitat Praga - Ceasul astronomic , Turnul Pulberariei , Biserica Sf.Feciara din Tyn , Podul Carol ( nu l-am mai vazut pe omul cu flasneta ) Catedrala Sf. Vitus , Basilica Sf. George , Casa care danseaza . Fișiere atașate |
#179
Publicat: 30 septembrie 2022 - 09:00
Continuare
Am parcat la Palladium Parking 12 € / pt. 6 ore . Vignete Slovacia 14 € / pt. 1 luna , Cehia 26 € / pt, 1 luna . Benzina in Slovacia 2.1 € / litru . Dormit la Apartm. Studio 964 - Libeznice ( 20 km de Praga ) 51 € pe noapte . 3. 1 august Libeznice ( CZ ) - Hirtshals ( DK ) 1137 km . A fost o zi de fuga , trebuia sa ajungem la Hirtshals pentru a lua ferry boat - ul catre Larvik (N) - Color Line . Ora de plecare 22.15 . Am rezervat cu doua luni inainte , am platit 114 € pt, 2 pers. Benzina am alimentat in Cehia 2 € / litru si in Germania 1.9 € / litru . Am fost prinsi in doua ambuteiaje puternice in Germania , dar am ajuns la timp la ferry .La 3 dimineata am ajuns la Larvik , de unde am inceput vizitarea Norvegiei . Fișiere atașate |
#180
Publicat: 03 octombrie 2022 - 00:06
Continuare
4. 2 august 2022 Larvik - Oslo - Lillehammer . 348 km . Inainte de a pleca ne-am logat la Auto Pass , sistemul automat de colectare a taxelor rutiere in Norvegia . Dupa 45 de zile dupa ce am ajuns acasa ne-au retinut de pe card 87€ pentru toata perioada cat am circulat ( 13 zile ) . Cazare in Norvegia numai la campinguri . In Norvegia am platit totul numai cu , cardul , chiar la buda . Nu am avut in buzunar coroane norvegiene ( NOK ) si nici nu le-am vazut . Coboram de pe ferry , alimentam in Larvik 2.3 € / litru - benzinarie automata - si ne continam drumul spre Oslo unde ajungem la 6:30 , intr-o mica parcare langa parcul Vigeland . La aceasta ora matinala , intr-o liniste deplina am vizitat parcul , totul fiind numai al nostru .... foarte placut . Parcul Vigeland este deschis tot timpul anului , sculpturile fiind opera lui Gustav Vigeland si cuprinde 650 de sculpturi . Sculpturile sunt dispuse in cinci grupuri tematice de-a lungul unei axe de 840 m . Dintre grupuri sunt reprezentative : Monolitul inalt de 16.5 m , are 121 de corpuri umane intercalate si Fantanile care ilustreaza ciclul vietii umane . - poze . Dupa vizitarea parcului mergem in centru parcand la One Park Sentrum 42 € pt. 5 ore . Vizitam : Palatul regal. Interiorul nu se poate vizita insa ne-am plimbat pe terenul si gradinile din jurul sau , facandu-mi poza cu una din garzile palatului . Schimbarea garzii nu am prins-o. - poze Parlamentul .Dupa vizitarea Palatului ne continuam periplul pe str. Karl Johans unde se gaseste Parlamentul Norvegiei , o cladire cocheta construita cu bun simt .- poza Catedrala Are o semnificatie deosebita fiind prima biserica din Norvegia . Vitraliile sunt unice , realizate de Emanuel Vigeland , fratele renumitului sculptor Gustav Vigeland . Altarul este opera de arta autentica , iar pictura Cina cea de Taina este un simbol al bisericii . - poze Primaria . Este o cladire impunatoare , construita din caramida , cu doua turnuri , unul dintre ele are 38 de clopote care sunt auzite in toata zona portului . - poza La intrarea in Zona Aker Brygge este o cladire nu foarte mare , simpla , zugravita in alb , pe frontispiciul careia sta scris Nobel Peace Center . - poza Cartierul Aker Brygge . Este faimos pentru numeroasele instalatii artistice , dar si pentrucele multe baruri , restaurante si magazine semnate de diversi designeri locali . - poze Cetatea Akershus . Este un castel asezat strategic pe malul fiordului Oslo iar de-a lungul timpului a fost si inchisoare , resedinta regala sau centru administrativ . - poze Opera . Acoperisul Operei a fost gandit si proiectat pentru a fi calcat in picioare de catre curiosi , fiind din marmura . Umbli liber pe acoperisul unei cladiri importante , iar fiordul se vede intr-un cadru de poveste . - poza La ora 15 ajungem in peninsula Bigdoy cu ploaia dupa noi . Parcam langa Muzeul Fram intr-un loc al parcarii unde nu aveam voie , fiindca ne-am invartit ceva si nu am gasit loc liber . Mai mult ploua continuu . Dupa ce ne-am intors la masina sub stergator am gasit plicul ...... 66 € amenda . Nici un bai !!! Am platit-o in Romania . Dintre toate obiectivele turistice din penimsula am vizitat doar Muzeul Fram 28€ pt . doua pers. Castelul Oscarshall si Viking museum erau inchise . Muzeul Kon Tiki nu am avut timpul necesar pentru vizita deoarece trebuia sa ajungem la Lillehammer . Muzeul Fram este structurat pe trei niveluri , unde sunt expuse tot felul de obiecte folosite in cele trei expeditii ale lui Fram , precum si panouri, fotografii realizate de membrii echipajelor . Am urcat pe puntea vasului, precum si sub acesta , intrand in contact cu mediul in care au trait claustrati cei 13 membrii ai echipajului, pe parcursul intregii perioade de timp ( trei ani ) . Fram a fost primul vas construit de norvegieni pentru explorarea regiunilor polare , fiind construit atat de bine incat a mai fost folosit la inca doua expeditii polare . - poze Plecam din Oslo pe ploaie si ajungem la Lillehammer fara ploaie . Dormim la camping Lillehammer 48 € ( inclusiv curent , dus ) - poze Fișiere atașate |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi