Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
elevii cu cerinte educative speciale
Last Updated: Nov 07 2008 20:52, Started by
vesperala
, May 25 2007 13:45
·
0
#1
Posted 25 May 2007 - 13:45
știți vreun site pe care putem afla programe școlare, materiale didactice...?
|
#2
Posted 10 October 2008 - 21:46
vesperala, on May 25 2007, 14:45, said: știți vreun site pe care putem afla programe școlare, materiale didactice...? Ma intereseaza si pe mine cum poti lucra cu un elev (clasa a V-a) care are ADHD (Sindrom hiperkinetic), intr-o clasa de 28 de elevi??? (Anul trecut am avut 5 elevi, intr-o clasa de 18) Multumesc pentru raspunsuri. Numai bine! |
#3
Posted 11 October 2008 - 10:16
istocescu, on Oct 10 2008, 21:46, said: Ma intereseaza si pe mine cum poti lucra cu un elev (clasa a V-a) care are ADHD (Sindrom hiperkinetic), intr-o clasa de 28 de elevi??? Dupa parerea mea, ADHD e o chestie inventata, ceva tipic americanesc. Mai lipsesste sa-i trecem pe bietii copii pe Valium si sa-i ducem la sedinte la psihoterapeut Cu cat se vorbeste mai mult despre asta ca fiind o afectiune, cu atat ti se pare mai greu de abordat/rezolvat. Cu cat o vezi ca fiind ceva nrmal, cu atat iti vin idei/solutii mai bune pt imbunatatirea situatiei. Edited by Ivanna, 11 October 2008 - 10:17. |
#4
Posted 11 October 2008 - 11:45
nerespectand programa
mi s-a spus asa: daca identifici ce anume il intereseaza si ii place nu mai ai nici o treaba. Exemplu: descoperi ca-i place matematica, ii dai de lucru in plus, pentru ca se plictiseste sa faca aceleasi exercitii de 15 ori, toate la fel. Trebuie doar sa-i captezi atentia, mereu cu ceva nou. Teoria unui profesor: unui copil trebuie sa-i dai exact atata cantitate de informatie cata poate asimila. Ii dai prea putin, se plictiseste si nu mai e atent. Ii dai prea mult, nu mai intelege nimic, se plictiseste si nu mai e atent. |
#5
Posted 13 October 2008 - 20:05
adadoi, on Oct 11 2008, 12:45, said: nerespectand programa mi s-a spus asa: daca identifici ce anume il intereseaza si ii place nu mai ai nici o treaba. Exemplu: descoperi ca-i place matematica, ii dai de lucru in plus, pentru ca se plictiseste sa faca aceleasi exercitii de 15 ori, toate la fel. Trebuie doar sa-i captezi atentia, mereu cu ceva nou. Teoria unui profesor: unui copil trebuie sa-i dai exact atata cantitate de informatie cata poate asimila. Ii dai prea putin, se plictiseste si nu mai e atent. Ii dai prea mult, nu mai intelege nimic, se plictiseste si nu mai e atent. Multumesc pentru raspuns, dar... cand copilul este in clasa a V-a? Si nu e vorba de matematica, ci de limba romana. Ce fac??? (Nu scrie, isi deranjeaza colegii -miscand banca, luandu-le pixuri, creioane, linii, sculandu-se din banca si tragand de jaluzele...-) |
#6
Posted 13 October 2008 - 20:22
istocescu, on Oct 13 2008, 21:05, said: Multumesc pentru raspuns, dar... cand copilul este in clasa a V-a? Si nu e vorba de matematica, ci de limba romana. Ce fac??? (Nu scrie, isi deranjeaza colegii -miscand banca, luandu-le pixuri, creioane, linii, sculandu-se din banca si tragand de jaluzele...-) Am sa intreb profesoara de romana a fiicei mele ce ar face ea, dar nu promit un raspuns rapid. Oricum, doamna respectiva e profesoara de mult, s-o fi intalnit cu problema asta. Eu nu stiu decat punctul de vedere al unei profesoare de mate, una de chimie, o invatatoare si vreo cativa parinti. |
#7
Posted 16 October 2008 - 19:45
adadoi, on Oct 13 2008, 21:22, said: incearca sa nu-i dai de scris o vreme. Da-i de citit, de desenat pe tema lectiei. Pune-l singur in banca, lasa-i pe ceilalti sa lucreze si discuta cu el, pana descoperi ce-i place. Apoi incerca sa-l faci atent intrebandu-l chestii cu legatura cu lectia de zi si cu ceea ce ai aflat ca-l intereseaza. Sincer, mie nu mi se pare greu, dar sunt constienta ca e oarecum nedrept fata de colegii lui, asa ca ar trebui discutata problema si cu ei (sa le ceri ajutorul si colaborarea), si cu parintii lor. Am sa intreb profesoara de romana a fiicei mele ce ar face ea, dar nu promit un raspuns rapid. Oricum, doamna respectiva e profesoara de mult, s-o fi intalnit cu problema asta. Eu nu stiu decat punctul de vedere al unei profesoare de mate, una de chimie, o invatatoare si vreo cativa parinti. Intr-adevar, nu lucrez de foarte mult timp in invatamant si orice sfat, venit din partea persoanelor avizate, imi este util. Va multumesc mult de tot. Astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra. Numai bine! Edited by istocescu, 16 October 2008 - 19:46. |
#8
Posted 23 October 2008 - 14:21
am intrebat, mi-a spus ca la inceput i-a dat sarcini usoare dar "de atentie": sa ude florile zilnic cu o anumita cantitate de apa si sa le intoarca cu 90 de grade etc, apoi a inceput sa-l intrebe una-alta din lectie in timp ce uda florile, apoi sa-l intrebe daca e de acord cu ce a spus colegul... Cam doua luni nu i-a dat nici o nota, pentru ca la teste nu facea nimic. Incet a renuntat copilul respectiv sa mai intre si sa iasa din clasa, sa mai faca crize de nervi (in care chiar ameninta profesoara ca o bate ), a inceput sa faca si el testele cu ceilalti, teme, povesteste lectia (uneori peste cel care e raspuns), si situatia e mai buna.
Ea spune ca e o mare greseala sa ii faci observatii, abia asa vede si el si ceilalti cine se bucura de cea mai mare atentie, si ca nu e cazul sa spui celorlati copii ca asta e bolnav: copiii sunt rai si-l vor jigni, el o sa raspunda agresiv, si asa iese circ. L-a tratat ca pe un copil obraznic care nu merita atentia ei (l-a si lasat o vreme sa faca ce-l plezneste prin cap in timpul orei pana s-a lamurit copilul ca nu tine figura). Din pacate nici n-a beneficiat de suportul parintilor lui, la sedinta a primit un raspuns gen "da' da-i patru, doamna, si lasa-l repetent". edit: iti povestesc despre cel mai "groaznic" caz al ei, care inca tot nu e in regula (clasa a saptea, il are dintr-a cincea ca elev), cu o situatie familiala destul de aiurea si fara nici un fel de tratament, nici medicamentos, nici psihologic, nici macar sprijin din partea parintilor. A mai avut si altii, dar n-au facut probleme in ora de romana, ca "era frumos, povesteam, citeam, nu era mare bataie de cap". Edited by adadoi, 23 October 2008 - 14:25. |
#9
Posted 07 November 2008 - 20:52
adadoi, on Oct 23 2008, 14:21, said: am intrebat, mi-a spus ca la inceput i-a dat sarcini usoare dar "de atentie": sa ude florile zilnic cu o anumita cantitate de apa si sa le intoarca cu 90 de grade etc, apoi a inceput sa-l intrebe una-alta din lectie in timp ce uda florile, apoi sa-l intrebe daca e de acord cu ce a spus colegul... Cam doua luni nu i-a dat nici o nota, pentru ca la teste nu facea nimic. Incet a renuntat copilul respectiv sa mai intre si sa iasa din clasa, sa mai faca crize de nervi (in care chiar ameninta profesoara ca o bate ), a inceput sa faca si el testele cu ceilalti, teme, povesteste lectia (uneori peste cel care e raspuns), si situatia e mai buna. Ea spune ca e o mare greseala sa ii faci observatii, abia asa vede si el si ceilalti cine se bucura de cea mai mare atentie, si ca nu e cazul sa spui celorlati copii ca asta e bolnav: copiii sunt rai si-l vor jigni, el o sa raspunda agresiv, si asa iese circ. L-a tratat ca pe un copil obraznic care nu merita atentia ei (l-a si lasat o vreme sa faca ce-l plezneste prin cap in timpul orei pana s-a lamurit copilul ca nu tine figura). Din pacate nici n-a beneficiat de suportul parintilor lui, la sedinta a primit un raspuns gen "da' da-i patru, doamna, si lasa-l repetent". edit: iti povestesc despre cel mai "groaznic" caz al ei, care inca tot nu e in regula (clasa a saptea, il are dintr-a cincea ca elev), cu o situatie familiala destul de aiurea si fara nici un fel de tratament, nici medicamentos, nici psihologic, nici macar sprijin din partea parintilor. A mai avut si altii, dar n-au facut probleme in ora de romana, ca "era frumos, povesteam, citeam, nu era mare bataie de cap". |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users