Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Sa dam o lectie magazinelor online

- - - - -
  • Please log in to reply
473 replies to this topic

#55
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,120
  • Înscris: 29.06.2005
Oameni buni, laudabila initiativa.As mentiona insa ca o parte din magazinele online romanesti (a caror reprezentanti pierd vremea pe aici in loc sa caute metode de-asi multumi clientii) n-au nici un interes ca noi sa iesim din ignoranta.Mai pe scurt, un client prost(informat) e un client bun.
De aceea voiam sa va aduc in vedere un lucru foarte simplu.Le putem scoate figurile din cap renuntand la achizitii de la firmele lor.E cel mai simplu.Odata cu internetul s-au deschis posibilitati noi, se poate comanda din germania, ungaria, chiar din US, mult mai simplu si fara atatea complicatii.
Faceti un calcul simplu:
Comanzi... sa zicem la emag un produs care apare in stoc.Astepti sa te sune... vreo 3 zile.Suni tu....iti zice ca imediat iti vor trimite.Mai astepti vreo 3 zile.Suni din nou "nu v-am gasit acasa".Afli ca de fapt mai dureaza o saptamana pana primesc noul stoc de marfa...
Comanzi in america, la BH.Ai pret la 50% din cel romanesc.primesti instant mail de confirmare a comenzii.A doua zi dimineata gasesti mail ca pachetul a urcat in avion.La exact 7 zile de la comanda il ai in mana.Cu taxe si toate alea iesi cam la acelasi pret din Ro.uneori mai ieftin, alteori cu 2-30 ron mai scump.Da` nu primesti produse facute pe vapor, nu te trateaza vanzatorii ca pe un fraier, iar orice problema ulterioara este rapid solutionata.

#56
701

701

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,559
  • Înscris: 16.06.2004

View Postretele, on Sep 23 2006, 23:38, said:

Pe de altă parte, un amănunt important ar fi condițiile în care poate fi returnată o marfă, orice magazin respectabil din lume spune că ea trebuie să fie "nedesfacută, și sigilată", altfel prevederea asta cu returnatul ar fi absurdă.

Gresesti. Se spune ca trebuie sa aiba ambalajul original (nu spune ca trebuie sa fie nedesfacuta) si sa nu prezinte urme de folosire.ATAT.

#57
701

701

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,559
  • Înscris: 16.06.2004

View Postflorinel, on Oct 5 2006, 09:39, said:

O
Comanzi in america, la BH.Ai pret la 50% din cel romanesc.primesti instant mail de confirmare a comenzii.A doua zi dimineata gasesti mail ca pachetul a urcat in avion.La exact 7 zile de la comanda il ai in mana.Cu taxe si toate alea iesi cam la acelasi pret din Ro.uneori mai ieftin, alteori cu 2-30 ron mai scump.Da` nu primesti produse facute pe vapor, nu te trateaza vanzatorii ca pe un fraier, iar orice problema ulterioara este rapid solutionata.
Am comandat din Romania si a ajuns produsul dupa 10 zile. Am comandat din State si a sosit in 4 zile prin DHL. M-a costat doar 5,5 euro, adica cam cat taxeaza si "romanii" pt transportul din in Bucuresti. Halal afacere. Nu-mi mai iau nimic online, doar din magazin chiar daca platesc in plus.

#58
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View PostGreuceanu, on Oct 5 2006, 08:47, said:

Intrebare scurta numarul 1: ce motiv poate avea un magazin online sa vinda NUMAI persoanelor juridice (chestie mentionata explicit pe site)?

Intrebare scurta numarul 2: considerati normal sa fiti refuzati daca doriti sa va deplasati la sediul lor?

Multumesc celor ce vor raspunde.

2 E o dovada de neseriozitate faptul ca refuza sa te primeasca la sediul lor. Probabil nu vor sa se afle ca functioneaza intr-o cabina de poarta dintr-un fost combinat comunist  ;)
La 1 exista legea care interzice refuzul de a vinde un produs fara o motivatie legala, nun stiu sigur daca se aplica si in cazul de fata

Refuzul de a vinde
Art. 63. - Se interzice a se refuza consumatorului fără un motiv justificat, conform prevederilor legale în vigoare, vânzarea unui produs sau prestarea unui serviciu.

ORDONANȚĂ nr.99 din 29 august 2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață

View Post701, on Oct 5 2006, 14:48, said:

Am comandat din Romania si a ajuns produsul dupa 10 zile. Am comandat din State si a sosit in 4 zile prin DHL. M-a costat doar 5,5 euro, adica cam cat taxeaza si "romanii" pt transportul din in Bucuresti. Halal afacere. Nu-mi mai iau nimic online, doar din magazin chiar daca platesc in plus.

Aiavut noroc cu dhl-ul, probabil era ceva de valoare mica

#59
UnForsaken

UnForsaken

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,693
  • Înscris: 11.02.2005
Ar trebui si ei sa-si calculeze pretul de livrare, la fel cum fac cei de la DLH. Cum eu stau foarte aproape de magazinul lor imi este mai convenabil sa ma duc acolo cu taxi-ul, sa cumpar si sa ma si intorc cu acelasi taxi, decat sa platesc pretul lor de livrare. Ca sa nu mai vorbesc ca ajung produsele in o saptamana. Probabil ei pleaca de la Samanatoarea, ocolesc prin Satu-Mare si abia apoi ajung la Gara de Nord.... :death:

#60
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004

View Post701, on Oct 5 2006, 14:24, said:

Gresesti. Se spune ca trebuie sa aiba ambalajul original (nu spune ca trebuie sa fie nedesfacuta) si sa nu prezinte urme de folosire.ATAT.
  
uite ce zice amazon.com:
You may return new, unopened items sold and fulfilled by Amazon.com  within 30 days of delivery for a full refund. Items should be returned  in their original packaging.

View Post701, on Oct 5 2006, 14:48, said:

Am comandat din Romania si a ajuns produsul dupa 10 zile. Am comandat din State si a sosit in 4 zile prin DHL. M-a costat doar 5,5 euro, adica cam cat taxeaza si "romanii" pt transportul din in Bucuresti.
sunt curios ce ai adus tu cu dhl-ul din SUA la 5.5€ (de obicei prețurile sunt în dolari, iar pentru un colet micuț cam ajunge pe la 150USD).
Și la fel de curios sunt în ceea ce privește expedierea de 10 zile din Buc în Buc... tot la 5.5€ ?? Hai sa fim serioși, nu există așa ceva, prin poșta română (cea mai lentă variantă) face maxim 2 zile, și costă cam 0.33€, iar printr-un curier expres maxim 3€. Că n-au avut produsul în stoc, asta e altă poveste.

#61
UnForsaken

UnForsaken

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,693
  • Înscris: 11.02.2005

View Postretele, on Oct 6 2006, 00:45, said:

Că n-au avut produsul în stoc, asta e altă poveste.
Si una foarte stresanta. Intru pe site, vad produsul in stoc, pierd vremea pana la ei la magazin, ca sa aflu ca de fapt nici nu-l au. Si nici n-au de gand sa-l comande....Interesant, nu?
Mari oameni la EMAG, mari caractere...

#62
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postretele, on Oct 6 2006, 00:45, said:

uite ce zice amazon.com:
You may return new, unopened items sold and fulfilled by Amazon.com  within 30 days of delivery for a full refund. Items should be returned  in their original packaging.

Decat sa tot cautati scuze mai bine va puneti pravalia in legalitate. Pentru ca de la 1 ianuarie intra in vigoare o lege interesanta. Sint curios pe unde o sa mai scoateti camasa.

#63
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
eu unul n-am magazin online, am mai vandut cate-o chestie pe ici, pe colo, dar nu cu magazin, ci ca persoană particulară.
După părerea mea impunerea prin legislație a acceptării returnării fără motiv a unui produs e o prostie, cel mai bine s-ar crea cadrul prin care să fie o concurență cât mai mare, și atunci comercianții s-ar întrece singuri în a crea tot felul de condiții favorabile pentru clienți.

Prevederile actuale în ceea ce privește returnarea fără motiv pot fi destul de ușor eludate de un comerciant care chiar n-are chef să facă asta.

Codul consumului la care faci referire nu spune nimic despre discuția noastră, ci doar despre dreptul denunțării unilaterale a contractului, fără să facă nici un fel de referire la condițiile în care se poate face această denunțare.

#64
2Fst4U

2Fst4U

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,732
  • Înscris: 03.11.2003

View Postretele, on Oct 6 2006, 00:45, said:

uite ce zice amazon.com:
You may return new, unopened items sold and fulfilled by Amazon.com  within 30 days of delivery for a full refund. Items should be returned  in their original packaging.

Ce-ai ingrosat tu inseamna produsul sa nu fie desfacut (umbalt in el) nu ca l-ai scos din cutie.

Puteti returna produsele noi, nedesfacute vandute si trimise de amazon.com in 30 de zile in ambalajul original pentru returnarea contravalorii.

#65
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postretele, on Oct 6 2006, 11:19, said:

eu unul n-am magazin online, am mai vandut cate-o chestie pe ici, pe colo, dar nu cu magazin, ci ca persoană particulară.
După părerea mea impunerea prin legislație a acceptării returnării fără motiv a unui produs e o prostie, cel mai bine s-ar crea cadrul prin care să fie o concurență cât mai mare, și atunci comercianții s-ar întrece singuri în a crea tot felul de condiții favorabile pentru clienți.

Prevederile actuale în ceea ce privește returnarea fără motiv pot fi destul de ușor eludate de un comerciant care chiar n-are chef să facă asta.

Codul consumului la care faci referire nu spune nimic despre discuția noastră, ci doar despre dreptul denunțării unilaterale a contractului, fără să facă nici un fel de referire la condițiile în care se poate face această denunțare.
        Zici tu ca ca impunerea prin legislatie a returnarii produselor este o prostie, asta este parerea ta. Fiecare are dreptul asa aiba propria opinie. Parera mea e ca daca nu s-ar fi impus prin lege, in romania nici intr-un milion de ani un magazin nu ar fi acceptat de buna voie sa primeasca produsul inapoi (Si acum am in minte afisele din toate magazinele de pana acum cativa ani : MARFA VANDUTA NU SE INAPOIAZA")

       Cat despre conditiile in care pot fi returnate produsele, probabil acestea vor fi rezonabile si pentru o parte si pentru cealalta (e aberant sa poti returna un laptop dupa ce i-ai dat un ciocan in ecran) si vor fi stipulate in contractele de vanzare la distanta. Parerea mea e ca  produsul trebuie sa arate impecabil, sa aiba toate accesoriile originale, manuale etc inclusiv ambalajul in conditii foarte bune pt ca magazinul sa-l poata revinde.

Edited by renderman, 06 October 2006 - 17:21.


#66
zuppy

zuppy

    elbonian

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,247
  • Înscris: 12.10.2002

View Postretele, on Oct 6 2006, 11:19, said:

eu unul n-am magazin online, am mai vandut cate-o chestie pe ici, pe colo, dar nu cu magazin, ci ca persoană particulară.
După părerea mea impunerea prin legislație a acceptării returnării fără motiv a unui produs e o prostie
eu ca persoana fizica pot spune ca am vandut pe softpedia niste componente la care am zis ca daca nu e multumit de ele le primesc inapoi fara nici o intrebare. un magazin online de ce nu poate face asta ?

#67
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004

View Postrenderman, on Oct 6 2006, 18:21, said:

Parerea mea e ca  produsul trebuie sa arate impecabil, sa aiba toate accesoriile originale, manuale etc inclusiv ambalajul in conditii foarte bune pt ca magazinul sa-l poata revinde.
  

View Postzuppy, on Oct 6 2006, 18:30, said:

eu ca persoana fizica pot spune ca am vandut pe softpedia niste componente la care am zis ca daca nu e multumit de ele le primesc inapoi fara nici o intrebare. un magazin online de ce nu poate face asta ?
ca persoana fizică, de obicei vinzi chestii la mâna a doua, ți-e simplu să le primești înapoi, mai ales dacă ai de vândut 3 surcele în 3 luni, altfel se pune problema la vânzarea de laptopuri de către un magazin, eu ca potențial client nr. 2 deja strâmb din nas dacă-l primesc desigilat, degeaba o să-mi spună magazinul că un altul înaintea mea și-a exercitat dreptul legal, aia e deja marfă folosită :)
Este pâna la urmă o problemă de creștere a costurilor, de rentabilitate scăzută. Prin impuneri legislative crește prețul online, se împuținează comercianții, se înăspresc condițiile în care poți cumpăra de la ei. Și așa..., și cu sufletu-n rai, nu se poate :) N-ar fi mai simplu ca dacă vrei să ai certitudini suplimentare, să cumperi din magazin clasic? De ce să ții morțiș la o clauză discutabilă? (asta doar dacă nu cumva ai gânduri imorale cu returnarea asta, altfel eu văd explicație logică, chiar dacă m-aș situa în postura de client...)

#68
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postretele, on Oct 6 2006, 23:02, said:

ca persoana fizică, de obicei vinzi chestii la mâna a doua, ți-e simplu să le primești înapoi, mai ales dacă ai de vândut 3 surcele în 3 luni, altfel se pune problema la vânzarea de laptopuri de către un magazin, eu ca potențial client nr. 2 deja strâmb din nas dacă-l primesc desigilat, degeaba o să-mi spună magazinul că un altul înaintea mea și-a exercitat dreptul legal, aia e deja marfă folosită :)
Este pâna la urmă o problemă de creștere a costurilor, de rentabilitate scăzută. Prin impuneri legislative crește prețul online, se împuținează comercianții, se înăspresc condițiile în care poți cumpăra de la ei. Și așa..., și cu sufletu-n rai, nu se poate :) N-ar fi mai simplu ca dacă vrei să ai certitudini suplimentare, să cumperi din magazin clasic? De ce să ții morțiș la o clauză discutabilă? (asta doar dacă nu cumva ai gânduri imorale cu returnarea asta, altfel eu văd explicație logică, chiar dacă m-aș situa în postura de client...)

      Nu inteleg de ce atata inversunare impotriva unei practici folosite de buna voie in tarile civilizate. Este o metoda de  testare a satisfactei clientilor, insa  ma indoiesc ca in romania exista notiunea asta. Chestia cu crescutul preturilor si scaderea rentabiliattii etc este pura poveste. Cum spuneam mai sus, in vest se practica de zeci de ani si nu a dat nimeni faliment. Faliment dai atunci cand tintesti profitul pe termen scurt (mai romaneste spus tzepe) si nu te gandesti la viitor. Un bun vanzator o sa vrea sa fie sigur ca un client care a cumparat odata de la el se va mai intoarce. Un client multumit va convinge alti cativa oameni sa cumpere. Unul insultat si umilit insemana dimpotriva cativa potentiali viitori clienti pierduti. Poate vor intelege si romanii odata si odata lucrul acesta.

Vanzare buna in continuare -_-

later edit:  acum am vazut acest pasaj:

Quote

(asta doar dacă nu cumva ai gânduri imorale cu returnarea asta, altfel eu văd explicație logică, chiar dacă m-aș situa în postura de client...)

O opinie care spune multe ...  -_-

Edited by renderman, 06 October 2006 - 22:35.


#69
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Scuza-mă că-ți spun, dar deja o iei pe arătură rău de tot

View Postrenderman, on Oct 6 2006, 23:29, said:

Nu inteleg de ce atata inversunare impotriva unei practici folosite de buna voie in tarile civilizate.
deci, de bună voie, nu silit. Cunoști ceva legislație similară la alții? (legislație, nu practica uzuală comercială, asta e altceva)

Quote

Este o metoda de  testare a satisfactei clientilor, insa  ma indoiesc ca in romania exista notiunea asta.
iar aberezi, cum sa nu existe în românia așa ceva?

Quote

Chestia cu crescutul preturilor si scaderea rentabiliattii etc este pura poveste. Cum spuneam mai sus, in vest se practica de zeci de ani si nu a dat nimeni faliment.
ți-am mai spus de exemplu cu românii care dădeau la retur în SUA marfă schimbată, e adevărat ca ăia n-au dat faliment, pur și simplu au refuzat să mai livreze la "cinstiții" de români

Quote

Faliment dai atunci cand tintesti profitul pe termen scurt (mai romaneste spus tzepe) si nu te gandesti la viitor. Un bun vanzator o sa vrea sa fie sigur ca un client care a cumparat odata de la el se va mai intoarce. Un client multumit va convinge alti cativa oameni sa cumpere. Unul insultat si umilit insemana dimpotriva cativa potentiali viitori clienti pierduti. Poate vor intelege si romanii odata si odata lucrul acesta.
încearcă să nu devii patetic, aici discutăm la obiect, generalizezi aiurea-n tramvai, românii au învățat de mult cum trebuie să faci comerț, dovadă cifrele de afaceri importante vehiculate pe plaiuri mioritice, și nu începe să-mi spui că toți ăștia fac vânzări dând țepe bieților clienți umiliți. Evident ca exista și excepții regretabile, însă paranoia ta îi bagă pe toți în aceeași oală

Quote

Vanzare buna in continuare -_-
later edit:  acum am vazut acest pasaj:
O opinie care spune multe ...  -_-
iar faci aluzii slinoase, complet nefondate: ți-am mai spus că n-am magazin online, în plus cumpăr destul de mult, e adevărat că nu din România, ci din SUA, M. Britanie, Singapore și China, și crede-mă că lucrurile nu-s atât de roze cu comerciantul vestic, lucrurile pot varia cu 180 de grade de la caz la caz, chiar la două firme aparținând aceleiași țări tratamentul aplicat clienților nu e la fel.

#70
Highway_Yellow

Highway_Yellow

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 03.09.2006
Referitor la un mesaj pe pagina precedenta, motivul pentru care unele magazine vand doar firmelor este codul CAEN de activitate. Vanzarea la firme se considera comert cu ridicata. Vanzarea la oameni e comert cu amanuntul. Autorizarile si legislatia difera.

#71
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postretele, on Oct 7 2006, 00:44, said:

Scuza-mă că-ți spun, dar deja o iei pe arătură rău de tot
deci, de bună voie, nu silit. Cunoști ceva legislație similară la alții? (legislație, nu practica uzuală comercială, asta e altceva)iar aberezi, cum sa nu existe în românia așa ceva? ți-am mai spus de exemplu cu românii care dădeau la retur în SUA marfă schimbată, e adevărat ca ăia n-au dat faliment, pur și simplu au refuzat să mai livreze la "cinstiții" de români
încearcă să nu devii patetic, aici discutăm la obiect, generalizezi aiurea-n tramvai, românii au învățat de mult cum trebuie să faci comerț, dovadă cifrele de afaceri importante vehiculate pe plaiuri mioritice, și nu începe să-mi spui că toți ăștia fac vânzări dând țepe bieților clienți umiliți. Evident ca exista și excepții regretabile, însă paranoia ta îi bagă pe toți în aceeași oală
iar faci aluzii slinoase, complet nefondate: ți-am mai spus că n-am magazin online, în plus cumpăr destul de mult, e adevărat că nu din România, ci din SUA, M. Britanie, Singapore și China, și crede-mă că lucrurile nu-s atât de roze cu comerciantul vestic, lucrurile pot varia cu 180 de grade de la caz la caz, chiar la două firme aparținând aceleiași țări tratamentul aplicat clienților nu e la fel.

Bravo. Asemeni lui godzilla, cand nu mai ai argumente incepi sa jignesti.   <_<

Edited by renderman, 07 October 2006 - 10:27.


#72
div

div

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 17.04.2002
Din pacate la noi nu exista nici un fel de viziune din partea comerciantilor (nu vreau sa-i bag pe toti in aceeasi oala, exista si exceptii), nici un fel de plan pe termen mediu si lung, majoritatea se gandesc numai cum sa atraga un client pentru a cumpara un produs, nu se gandesc si cum sa-l fidelizeze. Iar aceasta politica de returnare a produselor ar putea face parte din politica de fidelizare. Dar asta e, la noi primeaza tzepele, la noi primeaza "hai sa intru eu primul in intersectie, chiar daca ii blochez pe toti si nici eu nu mai pot inainta dupa aceea".

Majoritatea celor care protesteaza si se declara siderati de prevederea legii, o fac pentru ca sunt comercianti si si-ar simti afacerea amenintata. Stimati comercianti, eu voi cumpara de la magazinul la care voi vedea scris cu litere mari: "PRODUSELE CUMPARATE DE LA NOI POT FI RETURNATE IN 30 DE ZILE", nu de la cei care nu vor sa auda de asa ceva. Si nu cumpar pentru ca am de gand sa returnez produsul, ci pentru ca apreciez ca un minim de respect pentru client aceasta clauza.

P.S. In alta ordine de idei, eu raman la problema mea, presupunand ca trimit prin colet produsul la firma pentru a-mi restitui banii, cum pot eu sa ma feresc de faptul ca firma respectiva poate strica intentionat produsul pentru a nu putea sa beneficiez de prevederile legii? E de ajuns sa scoata un surub si sa pretinda ca produsul nu este nou, nu-i asa?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate