Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Sa dam o lectie magazinelor online
#37
Posted 25 September 2006 - 17:37
care o stie pe aia: daca dupa x luni de garantie ti se strica si comerciantul iti schimba produsul trebuie sa-ti prelungeasca garantia cu inca un an :|
am citit-o odata dar nu o mai gasesc. |
#38
Posted 25 September 2006 - 17:42
add, on Sep 25 2006, 18:37, said: care o stie pe aia: daca dupa x luni de garantie ti se strica si comerciantul iti schimba produsul trebuie sa-ti prelungeasca garantia cu inca un an :| am citit-o odata dar nu o mai gasesc. http://legislatie.re...org/21_1992.php Aici gasesti legea cu toate modificarile aduse 7. Articolul 15 se completeaza cu alineatele 2 si 3, cu urmatorul cuprins: "Restituirea contravalorii produsului sau serviciului se face la valoarea actualizata a acesteia. Agentul economic are aceleasi obligatii pentru produsul sau serviciul inlocuit ca si pentru produsul sau serviciul vandut initial." Edited by renderman, 25 September 2006 - 17:48. |
#39
Posted 25 September 2006 - 18:46
Quote Chestia asta nu e inventata de romani. In vest se practica aproape in toate magazinele online. Este o modalitate a comerciantilor de a se asigura ca cumparatorii lor sint 100% multumiti. Legiferarea unei obligatii tip "x days money back" e o porcarie romaneasca. In VEST faptul ca o practica multe magazine online nu este legiferat. Este alegerea lor sa ofere o asemenea garantie ca sa isi atraga clienti si sa ii faca multumiti. Sunt multe magazine care nu ofera o asemenea garantie. Ce ofera insa e sa iti returneze banii pe produs sau sa iti dea altul daca are vreun defect. Edited by dacdac, 25 September 2006 - 18:46. |
#40
Posted 25 September 2006 - 19:22
dacdac, on Sep 25 2006, 19:46, said: Legiferarea unei obligatii tip "x days money back" e o porcarie romaneasca. In VEST faptul ca o practica multe magazine online nu este legiferat. Este alegerea lor sa ofere o asemenea garantie ca sa isi atraga clienti si sa ii faca multumiti. Sunt multe magazine care nu ofera o asemenea garantie. Ce ofera insa e sa iti returneze banii pe produs sau sa iti dea altul daca are vreun defect. Pana una alta, porcarie neporcarie este lege si trebuie respectata. Edited by renderman, 25 September 2006 - 19:25. |
#41
Posted 25 September 2006 - 21:14
dacă are mici defecte este altceva. Eu unul nu înțeleg de ce să schimbi un produs CHIAR FĂRĂ MOTIV, și să mai fie și prevăzută prin lege chestia asta, eventual să-l mai și folosești până îl dai înapoi. TREBUIE să ai motiv!
Iar pe de altă parte, comerciantului îi va fi foarte simplu să se eschiveze de la acestă prevedere, punând condiția ca produsul lor să fie returnat sigilat, iar după ce l-au primit, să-ți spună că este într-o stare care nu mai poată să permită returnarea integrală a banilor. N-ai decât să te judeci cu ei, să vedem, care e mai tare :) Obligațiile de genul ăsta or să crească artificial prețurile la mărfuri, iar eu cred că țepele sunt mai ușor de dat de clienți magazinelor decât invers (vezi exemplul meu cu românii din SUA) |
#42
Posted 25 September 2006 - 21:49
retele, on Sep 25 2006, 22:14, said: dacă are mici defecte este altceva. Eu unul nu înțeleg de ce să schimbi un produs CHIAR FĂRĂ MOTIV, și să mai fie și prevăzută prin lege chestia asta, eventual să-l mai și folosești până îl dai înapoi. TREBUIE să ai motiv! Iar pe de altă parte, comerciantului îi va fi foarte simplu să se eschiveze de la acestă prevedere, punând condiția ca produsul lor să fie returnat sigilat, iar după ce l-au primit, să-ți spună că este într-o stare care nu mai poată să permită returnarea integrală a banilor. N-ai decât să te judeci cu ei, să vedem, care e mai tare :) Obligațiile de genul ăsta or să crească artificial prețurile la mărfuri, iar eu cred că țepele sunt mai ușor de dat de clienți magazinelor decât invers (vezi exemplul meu cu românii din SUA) Nu cred ca un client multumit de produsul comandat sta dupa aia sa alerge cu el in brate sa-l duca inapoi. Sau sa plateasca iar transportul. Procentul de retururi este mic, altfel magazinele care au politica asta in afara ar fi dat faliment... Uite ce scrie pe site-ul de unde mi-am cumparat snowboardurile: Quote Returning goods is simple - we want you to be satisfied with our service. You can return purchased goods within 14 days, providing they are still in an unused condition, and you will be refunded the full purchase price. We will transfer the money back to you within the next 14 days. You don't have to give a reason for the return of goods but because we want to continue to improve our service, we ask you to help us through your comments. Postage must be paid for all returned goods, as packages without postage paid will not be accepted. These costs will be reimbursed to you if a mistake is made on our part in the delivery or if the goods were damaged. Edited by renderman, 25 September 2006 - 21:49. |
#43
Posted 26 September 2006 - 15:03
Ideea de returnarea a bunurilor si rambursare totala intr-un termen scurt de la cumparare se aplica la comertul la distanta tocmai datorita faptului ca indiferent cat de detaliata poate fi descrierea produsului oferita de comerciant ea nu va inlocui pe deplin examinarea produsului de insusi cumparator. Astfel se ofera o alternativa la posibilitatea existenta in magazinele "obisnuite" de a verifica produsul pe toate partile inainte de a-l plati.
Mie mi se pare perfect morala si salut faptul ca este legiferata atata timp cat produsul se returneaza in stare "neutilizata". |
#44
Posted 27 September 2006 - 20:37
remics, on Sep 26 2006, 16:03, said: Ideea de returnarea a bunurilor si rambursare totala intr-un termen scurt de la cumparare se aplica la comertul la distanta tocmai datorita faptului ca indiferent cat de detaliata poate fi descrierea produsului oferita de comerciant ea nu va inlocui pe deplin examinarea produsului de insusi cumparator. Astfel se ofera o alternativa la posibilitatea existenta in magazinele "obisnuite" de a verifica produsul pe toate partile inainte de a-l plati. Mie mi se pare perfect morala si salut faptul ca este legiferata atata timp cat produsul se returneaza in stare "neutilizata". |
#45
Posted 28 September 2006 - 06:39
Recunosc ca am citit cu mult interes tot ceea ce s-a scris pe acest topic, insa am cateva nelamuriri: sa presupunem ca instiintez firma de unde am cumparat un produs asupra faptului ca nu sunt multumit de el si ca il voi trimite inapoi, insa firma nu accepta acest lucru. Ce este de facut in acest caz?
2. Produsul de care sunt nemultumit, il mai pot returna daca a fost testat/ folosit? 3. Unde trebuie prevazute (scrise) Quote În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informațiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunțarea unilaterală a contractului este de 90 de zile și începe să curgă: Quote Comerciantul trebuie să transmită consumatorului, în scris sau pe un alt suport de informații durabil, la dispoziția sau accesibil acestuia, în timp util, în perioada executării contractului, următoarele: 4. M-ar interesa drepturile pe care le am (de returnare, etc) si in momentul in care cumpar direct din magazin. |
#46
Posted 28 September 2006 - 08:30
thekat, on Sep 28 2006, 07:39, said: Recunosc ca am citit cu mult interes tot ceea ce s-a scris pe acest topic, insa am cateva nelamuriri: sa presupunem ca instiintez firma de unde am cumparat un produs asupra faptului ca nu sunt multumit de el si ca il voi trimite inapoi, insa firma nu accepta acest lucru. Ce este de facut in acest caz? 2. Produsul de care sunt nemultumit, il mai pot returna daca a fost testat/ folosit? 3. Unde trebuie prevazute (scrise) ? La acest articol se spune Sa inteleg ca sunt instiintat printr-un e-mail este bine? 4. M-ar interesa drepturile pe care le am (de returnare, etc) si in momentul in care cumpar direct din magazin. 1. In lege se vorbeste despre DENUNTARE UNILATERALA a contractului. Firma nu trebuie sa-si dea nici un acord. Ceea ce poate face este sa refuze sa-ti dea banii inapoi, caz in care trebuie sa te duci la OPC. Iti dai seama cu cati clienti o sa ramana firma in final, practic e sinucidere curata, parerea mea 2. In lege nu am gasit nici un articol in care sa se specifice starea in care trebuie sa fie produsul. 3. Eu cred ca in caz de litigiu firma trebuie sa dovedeasca faptul ca ti-a transmis aceste informatii. Deci cel mai bine e pe ceva scris. Probabil ca o sa vrea sa se asigure ca tu ai primit datele deci semnatura ta trebuie sa fie pe undeva pe acolo... 4. In cazul in care cumperi din magazin legea nu are nici un efect, fiecare comerciant poate sa aiba propria politica de returnare. |
|
#47
Posted 28 September 2006 - 10:01
Iti multumesc pentru raspunsuri.
Quote 2. In lege nu am gasit nici un articol in care sa se specifice starea in care trebuie sa fie produsul. Poate ne vei da informatii si cand vor interveni schimbari asupra legii :peacefingers: |
#48
Posted 28 September 2006 - 16:18
thekat, on Sep 28 2006, 11:01, said: Iti multumesc pentru raspunsuri. Aici e o problema, intrucat daca eu returnez produsul in acel termen de 10 zile, ei pot oricand invoca diferite scuze pentru a nu-mi da banii inapoi. Poate ne vei da informatii si cand vor interveni schimbari asupra legii :peacefingers: "Scuzele", cum le spui tu, trebuie sa se bazeze pe un temei legal. |
#49
Posted 02 October 2006 - 08:59
Salutare. Si eu (ca si multi altii) am urmarit cu interes acest topic si ii multumesc lui renderman pentru informatii. Problema pe care mi-o pun eu este cum oblig comerciantul sa-mi ateste faptul ca eu i-am returnat produsul, pentru a-mi da banii inapoi. Poate pur si simplu sa refuze sa primeasca produsul, sau sa sustina dupa aceea ca produsul nu era in ambalajele originale sau ca era defect.
|
#50
Posted 02 October 2006 - 10:20
div, on Oct 2 2006, 09:59, said: Salutare. Si eu (ca si multi altii) am urmarit cu interes acest topic si ii multumesc lui renderman pentru informatii. Problema pe care mi-o pun eu este cum oblig comerciantul sa-mi ateste faptul ca eu i-am returnat produsul, pentru a-mi da banii inapoi. Poate pur si simplu sa refuze sa primeasca produsul, sau sa sustina dupa aceea ca produsul nu era in ambalajele originale sau ca era defect. Nu trebuie sa-l obligi sa ateste nimic. Il trimiti prin curier sau prin posta (pe banii tai, asa scrie in lege), impreuna cu notificarea ca denunti unilateral contractul conform legii. Dovada ta este factura de la curier Cat despre ambalaje originale, pentru a nu face posibila invocarea acestor motive, parerea mea e sa le pastrati in starea cea ma buna, impreuna cu toate accesoriile si manualele din cutie). Daca ne luam toate masurile de precautie, nu mai au ce motive sa invoce. Oricum daca nu exista clauze despre conditiile in care trebuie returnat un produs incluse in contractul de vanzare (la momentul incheierii contractului) atunci parerea mea e ca se pot returna in orice conditie... e problema lor daca n-au fost in stare sa introduca doua sau trei clauze amarate in magnificele lor contracte |
#51
Posted 02 October 2006 - 21:26
renderman, on Sep 25 2006, 15:20, said: Banuiesc ca aici este vorba de actiuni listate la bursa, produse de genul asta. se specifica undeva despre ce e vb? sau este asa... pt ca "banuiesti tu ca asa e" :deadtongue: render... hai sa iti spun o vorba a unui client... "clientii magazinelor online citesc zeci de review-uri inainte de a cumpara ceva..." de aceea exista tomshardware.com si multe alte site-uri pt testat produse, exact pentru clientii care stiu ce cauta, si crede-ma ca un client al magazinului online (in mare parte) stie ce cauta si ce vrea. Asa ca sunt convins ca sta acasa si se bucura de alegerea facuta in loc sa citeasca fel si fel de baliverne si sa se mai si enerveze cu astfel de indrumari... Esti multumit, te bucuri de achizitia facuta... si, uneori, respectivul produs se poate defecta... asta nu inseamna ca in momentul acela NU mai esti multumit de el, esti obligat prin garantia semnata de tine, sa semnalezi defectul celui mai la indemana service, iar ei au obligatia sa te ajute in a-ti rezolva problema. -_- |
|
#52
Posted 02 October 2006 - 22:09
godzilla, on Oct 2 2006, 22:26, said: se specifica undeva despre ce e vb? sau este asa... pt ca "banuiesti tu ca asa e" :deadtongue: render... hai sa iti spun o vorba a unui client... "clientii magazinelor online citesc zeci de review-uri inainte de a cumpara ceva..." de aceea exista tomshardware.com si multe alte site-uri pt testat produse, exact pentru clientii care stiu ce cauta, si crede-ma ca un client al magazinului online (in mare parte) stie ce cauta si ce vrea. Asa ca sunt convins ca sta acasa si se bucura de alegerea facuta in loc sa citeasca fel si fel de baliverne si sa se mai si enerveze cu astfel de indrumari... Esti multumit, te bucuri de achizitia facuta... si, uneori, respectivul produs se poate defecta... asta nu inseamna ca in momentul acela NU mai esti multumit de el, esti obligat prin garantia semnata de tine, sa semnalezi defectul celui mai la indemana service, iar ei au obligatia sa te ajute in a-ti rezolva problema. -_- In legatura cu prima problema cred ca trebuie sa consultati un avocat. Cred ca majoritatea firmelor isi permit asta. In momentul cand refuzati sa returnati un produs in baza acestui articol trebuie sa fiti 100% siguri altfel puteti fi dati in judecata, vi se vor cere despagubiri probabil, si veti pierde multi clienti pentru ca nu stiu cati var mai cumpara stiind ca o sa le faceti probleme pe viitor. Despre cat de multumiti sint clientii magazinelor online romanesti, poti sa-ti faci o parere citind threadurile dedicate de pe arie... |
#53
Posted 05 October 2006 - 00:58
Se pare ca de la 1 ianuarie lucrurile se mai clarifica putin ;) Intra in vigoare Codul consumului :)
In problema de fata ne intereseaza articolele 81 si 83 : Art. 81. – Contractul trebuie să stipuleze, cu caractere mari și în imediata vecinătate a locului rezervat pentru semnătura consumatorului, clauza expresă despre dreptul de denunțare unilaterală a contractului, după caz, precum și numele și adresa comerciantului față de care consumatorul poate să își exercite acest drept, conform dispozițiilor legale. Art. 83. – Dreptul consumatorului la denunțarea contractului nu poate fi anulat de nici o clauză contractuală sau înțelegere între părți, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Repet, de la 1 ianuarie. Pana atunci se aplica doar ordonanta din primul meu post in acest thread. Dupa 1 ianuarie aceasta se va aplica impreuna cu codul consumului. Edited by renderman, 05 October 2006 - 01:04. |
#54
Posted 05 October 2006 - 07:47
Intrebare scurta numarul 1: ce motiv poate avea un magazin online sa vinda NUMAI persoanelor juridice (chestie mentionata explicit pe site)?
Intrebare scurta numarul 2: considerati normal sa fiti refuzati daca doriti sa va deplasati la sediul lor? Multumesc celor ce vor raspunde. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users