Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Transilvania, Banatul, Crisana, Maramuresul
#271
Posted 25 September 2006 - 16:20
Diogene, on Sep 25 2006, 09:36, said: O civilizație este ansamblul de paternuri (obiceiuri) culturale și comportamentale vizând problemele fundamentale ale omului, ale vieții și morții, ale familiei și proprietății, ale muncii și comunității. Ele își găsesc soluția finală în credința religioasă de-aceea este corectă clasificarea civilizațiilor după religia predominantă făcută de Samuel Huntington. Însă am obiecții cu privire la civilizația ortodoxă, care ar tăia România exact în două pe diagonala Carpaților, în provinciile nord-vestice fiind civilizație occidentală (catolică și derivatele mai dinamice, protestante și neoprotestante). Schisma din 1054 se datora superiorității Constantinopului față de lumea înapoiată occidentală. Când Estul Mediteranei a început să rămână în urmă era firesc să recunoască primatul Romei. Ifosele grecești nu mai aveau baze reale. Însă ocupația otomană a fost aceea care s-au folosit de aceste ifose pentru a stopa amestecul european în treburile religioase ale Imperiului. Foarte bine și pe larg explică Konstantin Leontiev că ortodoxia balcanică aparține Europei, pentru că este individualistă și raționalistă, și atunci, în 1875, naționalistă, precum Europa. Dacă diferea de restul Europei o făcea doar printr-un eventual complex al rămânerii în urmă, și nu pierdea nici un prilej să ardă etapele și să imite Europa. Așadar Balcanii făceau parte din Europa și în 1875 și mereu după aceea. Ortodoxia balcanică nu era decât un „protestantism local” pe invers (justificând în numele unor vremuri revolute, înapoierea, nu progresul). Altceva era Rusia, și probabil altceva este și astăzi. Într-adevăr Țarul și Biserica Ortodoxă reproduceau scrupulos Bizanțul. Însă acest bizantinism, această autocrație care-l transforma pe boier și pe mujic în simpli servitori al țarului, conservate în noile timpuri, era menite să ascundă mai degrabă un despotism de influență asiatică. Era într-adevăr „adevărata ortodoxie” prin arhaismul său, dar în contextul noilor epocii, era o îndepărtare de spiritul european. Știm foarte bine că această autocrație rusească a continuat sub forma dictaturii comuniste, dar nu putem admite că o apropiere între bizantinsim și comunism. În ambele cazuri, balcanic și rusesc, termenul ortodox este pe cât de vag, pe atât de nepotrivit. Huntington ar fi trebuit să vorbească de civilizația rusească (oricum „civilizația ortodoxă” numi prin ruși este exemplificată), chiar dacă s-ar fi încălcat principiul referiri la religie (de fapt există realmente un creștinism rusesc, foarte diferit de celelalte ramuri). Iar civilizația balcanică trebuia considerată subsistem al celei occidentale. Din cate stiu eu romanii din Transilvania reprezinta cam 75%. Cum poti afirma ca granita ce separa lumea catolica de cea ortodoxa trece prin Romania? Edited by argument-logica-adevar, 25 September 2006 - 16:34. |
#272
Posted 25 September 2006 - 16:33
Gentle_dragon, on Sep 25 2006, 17:10, said: Tu iti dai cu parerea despre Diogene ca nu e etnic roman. Pot sa am si eu o parere despre tine ca nu esti etnic roman ba as putea aduce si precizari ca ai fi rus corcit cu tigan (ca prea le sari in aparare). Ia sa te vad cum dovedesti tu ca nu esti? E simplu. Citeste tot ce am scris pe acest forum si ai sa intelegi ca sunt roman si-mi iubesc tara. Dupa aceea citeste ce a scris Diogene si vei intelege ca nu este roman. Il tradeaza mentalitatea (are mentalitate de ungur - nu zic ca e rau ; exista o diferenta majora si evidenta intre popoare d.p.d.v al mentalitatii) si faptul ca duce o politica anti-romaneasca. Edited by argument-logica-adevar, 25 September 2006 - 16:34. |
#273
Posted 25 September 2006 - 16:47
argument-logica-adevar, on Sep 25 2006, 16:33, said: E simplu. Citeste tot ce am scris pe acest forum si ai sa intelegi ca sunt roman si-mi iubesc tara. Dupa aceea citeste ce a scris Diogene si vei intelege ca nu este roman. Il tradeaza mentalitatea (are mentalitate de ungur - nu zic ca e rau ; exista o diferenta majora si evidenta intre popoare d.p.d.v al mentalitatii) si faptul ca duce o politica anti-romaneasca. argument-logica-adevar, on Sep 25 2006, 16:20, said: Din cate stiu eu romanii din Transilvania reprezinta cam 75%. Cum poti afirma ca granita ce separa lumea catolica de cea ortodoxa trece prin Romania? |
#274
Posted 25 September 2006 - 17:52
Trebuie sa spun ca pe fond nu sunt nici eu de acord cu Diogene pentru ca desi varietatea de religii este intr-adevar mult mai mare este gresit sa spunem ca Transilvania este ne-ortodoxa. Din pacate marea majoritate a sasilor protestanti au parasit tara iar restul populatiei este in mare parte ortodoxa. Avem o diversitate cultuala mai mare dar in nici un caz o preponderenta ne-ortodoxa. Dincolo de cultele vechi - ortodoxie, catolicism, protestantism (calvin, lutheran etc) nu stiu care e distributia neo-protestantilor deci cred ca a trage o linie de separatie religioasa pe Carpati este gresit (parerea mea).
Bun ca pleiada de reactii funarist-vadimist-extremiste e nejustificata asta e partea a doua si e specifica omului care traieste inca sub spectrul dictaturii. Cine nu e cu noi e impotriva noastra, cine deschide gura impotriva istoriei oficiale, religiei ortodoxe si superioritatii genetice a baciului mioritic e alogen, venetic, dusman. Ma face sa ma gandesc la marea democratie turca unde poti face puscarie daca spui ceva neavenit despre Kemal Ataturk sau daca soptesti ceva de geneocidul armenilor. |
#275
Posted 25 September 2006 - 18:01
Gentle_dragon, on Sep 25 2006, 17:47, said: Sa inteleg ca daca cumva as fi o corcitura de rus cu tigan, tot ce ar trebui sa fac sa nu-si dea lumea seama de asta ar fi sa sustin niste aberatii nationaliste inventate de securitate si gata ... nu as mai avea nici o problema. Care romani? Baptistii? Sau penticostalii? Sau greco-catolicii? Sau astia nu-s romani? Sunt toti laolalta vanzatori de neam si tara? Tu cam pe unde crezi ca trece granita dintre lumea ortodoxa si cea catolica? Prin Ungaria? intre Ungaria si Romania, nu prin Romania... |
#276
Posted 25 September 2006 - 18:28
argument-logica-adevar, on Sep 25 2006, 18:01, said: intre Ungaria si Romania, nu prin Romania... Edited by Gentle_dragon, 25 September 2006 - 18:40. |
#277
Posted 25 September 2006 - 18:44
argument-logica-adevar, on Sep 25 2006, 17:20, said: Din cate stiu eu romanii din Transilvania reprezinta cam 75%. Cum poti afirma ca granita ce separa lumea catolica de cea ortodoxa trece prin Romania? |
#278
Posted 25 September 2006 - 18:52
Gentle_dragon, on Sep 25 2006, 18:28, said: Draga plinule, eu nu stiu atata istorie cat tine, stiu insa ca dupa Marea Schisma, granita a fost clar pe Carpati. Marea Unire, Versaill-ul, Trianonul au schimbat granitele tarilor, nu stiu insa ce sa zic despre granitele confesionale. Daca maghiarii din Ardeal s-au trezit ca nu mai sunt in tara lor ci in tara romanilor si trebuie sa inghita toate parerile unora ca aurelion, ramunc, archon sau ALA, nu prea pricep de ce catolicii (care in mod clar nu sunt numai unguri ci si alte natii si chiar o parte de romani) ar trebui sa sufere aceeasi corvoada? Nu din vina me sunt persecutati romanii de rit greco-catolic ci din vina marilor ierarhi ortodocsi. Cui sa se planga romanii de rit greco-catolic daca autoritatile romane nu le rezolva problemele? Cine stabileste unde sunt granitele confesionale caci nu cred ca tot tratatele de pace? Iti spun tie caci tu poti sa intelegi asta: eu sunt roman ortodox din parinti romani ortodocsi. OK tu vorbesti despre granitele confesionale oficiale. Atunci intr-adevar granita istorica sunt carpatii care au separat Regatul Apostolic Ungar de principatele Moldovei si Tarii Romanesti ortodoxe. Eu ma refeream la granitele de facto. In final si sub unguri a existat populatie orthodoxa in Transilvania iar de la Stefan cel Mare incoace avem catolici in Moldova. Acum problema celor de rit greco-catolic nu este simpla. Comunismul desi nu a reusit sa distruga Biserica Unita cu Roma a reusit in primul rand sa o discrediteze si in al doilea rand sa o slabeasca foarte mult. In plus gandeste-te: In Maramures de exemplu nu a avut loc revenirea la grec-catolicism care a avut loc in Ardeal. S-a ajuns la situatia in care in care anumite sate in care sunt 5 greco-catolici si 3000 ortodocsi sa existe 2 biserici greco si niciuna ortodoxa daca se retrocedeaza bisericile dupa lege. Si in final juridic vorbind Biserica Unita cu Roma e o persoana juridica ce a fost pagubita si trebuie despagubita. Cum faci? Cred ca cea mai buna solutie e compromisul. Ar trebui sa stea ierarhii din cele doua parti sa discute si sa se inteleaga... |
#279
Posted 25 September 2006 - 19:12
Cred ca primul pas spre atenuarea oricaror conflicte sau tensiuni inter-religioase este proclamarea caracterului "laic" al statului roman si separarea clara a statului si a bisericilor. In felul acesta si numai in felul acesta va exista un arbitru impartial.
Diogene, on Sep 25 2006, 18:44, said: Măi Țâcă, eu îl contrazic argumentat pe Samuel Huntington care zicea că granița dintre civilizații este pe Carpați. Nu ai înțeles absolut nimic. Și nici nu cred că poți înțelege. Teoria lui Samuel Huntington este totusi datata de ceva vreme. In final acel "Clash of Civilisations" era o idee nascuta din realitatile razboiului rece, sustinuta ce-i drept cu argumente istorice si antropologice dar construit pe opozitia est-vest, lume libera - lagar. Realitatea de dupa caderea zidului este alta. |
#280
Posted 25 September 2006 - 20:06
plinul cel tanra, on Sep 25 2006, 18:52, said: Trebuie sa spun ca pe fond nu sunt nici eu de acord cu Diogene pentru ca desi varietatea de religii este intr-adevar mult mai mare este gresit sa spunem ca Transilvania este ne-ortodoxa. Eu ziceam că civilizația ortodoxă (nu religia) din toată România, inclusiv din Transilvania, ca și ce din toată Peninsula Balcanică are anumite caracteristici care o apropie de Occident. Nu știi românește? Ce înseamnă "am obiecții cu privire la civilizația ortodoxă [în sensul lui Huntington], care ar tăia România exact în două pe diagonala Carpaților"? Nu m-am oprit la acea dată la diferențele dintre diverse zone ale acestei civilizații. Se pot include și caracteristici ale ungurilor în această civilizație. Devastarea televiziunii budapestane după evident model românesc este un bun argument (ca și steagurile cu gaură). Edited by Diogene, 25 September 2006 - 20:09. |
|
#281
Posted 25 September 2006 - 20:26
Nu stiu daca are legatura cu subiectul dar am vazut intr-un tren cu care mergeam la Timisoara m...e ardelenilor din partea moldovenilor era scris langa un geam
|
#282
Posted 25 September 2006 - 20:28
plinul cel tanra, on Sep 25 2006, 19:52, said: OK tu vorbesti despre granitele confesionale oficiale. Atunci intr-adevar granita istorica sunt carpatii care au separat Regatul Apostolic Ungar de principatele Moldovei si Tarii Romanesti ortodoxe. Eu ma refeream la granitele de facto. In final si sub unguri a existat populatie orthodoxa in Transilvania iar de la Stefan cel Mare incoace avem catolici in Moldova. Acum problema celor de rit greco-catolic nu este simpla. Comunismul desi nu a reusit sa distruga Biserica Unita cu Roma a reusit in primul rand sa o discrediteze si in al doilea rand sa o slabeasca foarte mult. In plus gandeste-te: In Maramures de exemplu nu a avut loc revenirea la grec-catolicism care a avut loc in Ardeal. S-a ajuns la situatia in care in care anumite sate in care sunt 5 greco-catolici si 3000 ortodocsi sa existe 2 biserici greco si niciuna ortodoxa daca se retrocedeaza bisericile dupa lege. Si in final juridic vorbind Biserica Unita cu Roma e o persoana juridica ce a fost pagubita si trebuie despagubita. Cum faci? Cred ca cea mai buna solutie e compromisul. Ar trebui sa stea ierarhii din cele doua parti sa discute si sa se inteleaga... 1. Știi foarte bine că până a deveni tributare, vasale turcilor cele două principate extracarpatice au cochetat de mai multe ori cu catolicismul, că au ales ortodoxia exclusiv din motive politice. Iar slavona presupusă de acest tip de ortodoxie a fost una dintre cele mai mari nenorociri care s-a abătut peste neamul româneasc. Ortodoxia română și cea sârbă au două puncte vulnerabile față de catolicism: limba latină și, respectiv, "tribul" croat. Încă nu s-a terminat lumea. 2. Poți să explici de ce în Ucraina toți urmașii greco-catolicilor au devenit greco-catolici când au fost liberi să o facă, deși există și o Biserică Ortodoxă Ucraineană nesupusă rușilor? Le place acelor galițieni mai mult de Roma și de limba latină? 3. Cu dreptul de proprietate nu fac compromisuri decât comuniștii. După retrocedarea tuturor bisericilor se poate negocia închirierea sau chiar dăruirea lor ortodocșilor. Oricum greco-catolicii nu au ce să facă cu ele. Și oricum problema nu este rezolvată. Se așteaptă trecerea lui 1 ianuarie 2007, dezvăluirea trecutului securist al lui Anania și al lui Andreicuț etc. |
#283
Posted 25 September 2006 - 20:40
plinul cel tanra, on Sep 25 2006, 20:12, said: Cred ca primul pas spre atenuarea oricaror conflicte sau tensiuni inter-religioase este proclamarea caracterului "laic" al statului roman si separarea clara a statului si a bisericilor. In felul acesta si numai in felul acesta va exista un arbitru impartial. Teoria lui Samuel Huntington este totusi datata de ceva vreme. In final acel "Clash of Civilisations" era o idee nascuta din realitatile razboiului rece, sustinuta ce-i drept cu argumente istorice si antropologice dar construit pe opozitia est-vest, lume libera - lagar. Realitatea de dupa caderea zidului este alta. Tocmai că după căderea zidului Berlinului au apărut surprinzătoarele aspecte practice ale teoriei. Eșecul din Irak, de exemplu, i-a făcut pe mulți să-și amintească de Huntington. La fel - și drumul pe care se pare că a luat-o Rusia, după ce sub Eltzyn părea o democrație în formare ca și oricare alta. Doar pe aici prin Balcani Huntington nu a nimerit unele "amănunte". Edited by Diogene, 25 September 2006 - 20:42. |
#284
Posted 26 September 2006 - 07:37
plinul cel tanra, on Sep 25 2006, 19:52, said: OK tu vorbesti despre granitele confesionale oficiale. Atunci intr-adevar granita istorica sunt carpatii care au separat Regatul Apostolic Ungar de principatele Moldovei si Tarii Romanesti ortodoxe. Eu ma refeream la granitele de facto. In final si sub unguri a existat populatie orthodoxa in Transilvania iar de la Stefan cel Mare incoace avem catolici in Moldova. Acum problema celor de rit greco-catolic nu este simpla. Comunismul desi nu a reusit sa distruga Biserica Unita cu Roma a reusit in primul rand sa o discrediteze si in al doilea rand sa o slabeasca foarte mult. In plus gandeste-te: In Maramures de exemplu nu a avut loc revenirea la grec-catolicism care a avut loc in Ardeal. S-a ajuns la situatia in care in care anumite sate in care sunt 5 greco-catolici si 3000 ortodocsi sa existe 2 biserici greco si niciuna ortodoxa daca se retrocedeaza bisericile dupa lege. Si in final juridic vorbind Biserica Unita cu Roma e o persoana juridica ce a fost pagubita si trebuie despagubita. Cum faci? Cred ca cea mai buna solutie e compromisul. Ar trebui sa stea ierarhii din cele doua parti sa discute si sa se inteleaga... Iata cateva date interesante despre judetul ( comitatul ) Maramures si despre Satmar, - care stim ca formeaza impreuna Maramuresul Istoric ramas la Romania. Maramures: "Populație Conform datelor recensământului din 1930 populația județului era de 194.619 de locuitori, dintre care 57,9% români, 20.9% evrei, 11.9% ruteni (ucrainieni), 6,9% maghiari, 2,0% germani ș.a. Din punct de vedere confesional a fost înregistrată următoarea alcătuire: 64,4% greco-catolici, 21,0% mozaici, 6.4% romano-catolici, 5,3% ortodocși, 1,8% reformați ș.a. Mediul urban Populația urbană a județului era alcătuită din 38,6% evrei, 35,4% români, 19,9% maghiari, 4,5% ruteni (ucrainieni) ș.a. Ca limbă maternă în mediul urban predomina limba idiș (36,6%), urmată de limba română (33,7%), maghiară (25,7%), ucraineană (2,3%) ș.a. Din punct de vedere confesional, locuitorii s-au declarat în majoritatea lor de religie mozaică (38,9%), urmați de greco-catolici (38,0%), romano-catolici (12,8%), reformați (5,7%), ortodocși (3,5%) ș.a. ----------- Satmar: Populație Conform datelor recensământului din 1930 populația județului era de 294.875 locuitori, dintre care 60,5% români, 25,2% maghiari, 8,1% evrei, 3,2% germani ș.a. Din punct de vedere confesional populația era alcătuită din 59,0% greco-catolici, 15,0% reformați, 12,6% romano-catolici, 8,6% mozaici, 4,4% ortodocși ș.a. Mediul urban În 1930 a fost înregistrată o populație urbană de 69.526 de locuitori, dintre care 41,9% maghiari, 35,0% români, 18,6% evrei, 1,6% germani ș.a. Ca limbă maternă în mediul urban domina limba maghiară (55,6%), urmată de limba română (31,1%), idiș (10,6%), germană (1,4%) ș.a. Din punct de vedere confesional orășenimea era formată din 33,7% greco-catolici, 23,0% reformați, 20,0% mozaici, 19,6% romano-catolici, 2,9% ortodocși ș.a. ------------- Interesant, nu? Si nu este surprinzator ca dupa 1990, o anume propaganda anti-greco-catolica a continuat din partea ortodocsilor, cu complicitatea tacita a autoritatilor. Si azi inca continua ingerintele in procesul firesc de retrocedare a bisericilor si proprietatilor. Nu mai devreme de anul trecut, la retrocedarea Catedralei greco-catolice Sf. Mihai din Satumare.... cat scandal au facut ortodocsii, cate injurii,- inclusiv din partea unor preoti! Sa nu ne miram, deci, ca Biserica Greco-Catolica nu a putut sa-si refaca numarul de credinciosi.... |
#285
Posted 26 September 2006 - 08:21
Diogene, on Sep 25 2006, 20:28, said: 3. Cu dreptul de proprietate nu fac compromisuri decât comuniștii. După retrocedarea tuturor bisericilor se poate negocia închirierea sau chiar dăruirea lor ortodocșilor. Oricum greco-catolicii nu au ce să facă cu ele. Și oricum problema nu este rezolvată. Se așteaptă trecerea lui 1 ianuarie 2007, dezvăluirea trecutului securist al lui Anania și al lui Andreicuț etc. Exact la acest gen de compromisuri ma refeream. Inchirierea sau rascumpararea sau chiar despagubirea financiara in loc de despagubire in natura. |
|
#286
Posted 26 September 2006 - 08:49
Diogene, on Sep 25 2006, 20:28, said: 1. Știi foarte bine că până a deveni tributare, vasale turcilor cele două principate extracarpatice au cochetat de mai multe ori cu catolicismul, că au ales ortodoxia exclusiv din motive politice. Iar slavona presupusă de acest tip de ortodoxie a fost una dintre cele mai mari nenorociri care s-a abătut peste neamul româneasc. Ortodoxia română și cea sârbă au două puncte vulnerabile față de catolicism: limba latină și, respectiv, "tribul" croat. Încă nu s-a terminat lumea. E putin off-topic dar discutia trebuie purtata diferit pentru Moldova si Tara Romaneasca. Cred ca exista doua poate trei momente in care existau sanse reale de trecere a celei din urma la catolicism. Situatia nu este de loc similara in Moldova unde principii, in parte datorita unei opozitii mult mai pronuntate fata de Ungaria nu au fost niciodata realmente tentati de catolicizare. Diogene, on Sep 25 2006, 20:28, said: 2. Poți să explici de ce în Ucraina toți urmașii greco-catolicilor au devenit greco-catolici când au fost liberi să o facă, deși există și o Biserică Ortodoxă Ucraineană nesupusă rușilor? Le place acelor galițieni mai mult de Roma și de limba latină? Habar nu am. Rákóczi II, on Sep 26 2006, 07:37, said: Iata cateva date interesante despre judetul ( comitatul ) Maramures si despre Satmar, - care stim ca formeaza impreuna Maramuresul Istoric ramas la Romania. Foarte interesant... ai cumva date comparative pentru Cluj, Oradea si Salaj? |
#287
Posted 26 September 2006 - 09:07
plinul cel tanra, on Sep 26 2006, 09:21, said: Exact la acest gen de compromisuri ma refeream. Inchirierea sau rascumpararea sau chiar despagubirea financiara in loc de despagubire in natura. Dar defapt nu asta vroiam sa spun. Cred ca am ajuns la un punct nodal al discutiei. daca o lamurim pe asta atunci se lamuresc mai multe, cred. Deci poporul roman nu s-a format ortodox ci crestin (doar daca nu cumva admitem ca poporul roman s-a format dupa anul 1054 ceea ce cred ca e inacceptabil pentru cei mai multi de aici in special Ramunc, aurelion, ALA etc.) La anul amintit are loc Marea Schisma. Care este consecinta faptului ca in preajma formarii statelor feudale romanesti Imperiul Bizantin isi incepe decaderea? A amintit Diogene ca au existat ezitari intre catolicism si ortodoxie. Eu credeam ca piesa Vlaicu Voda e doar o piesa de teatru dar poate ne spuneti voi mai multe. Cum de s-au "incurcat" domni romani cu "catolicii" (Vlad Dracul, Mircea cel Batran, Stefan cel Mare)? Daca in Tara Romaneasca si Moldova alegerea ortodoxiei a avut o componenta politica in Transilvania cum, cand, cine si de ce a ales ortodoxia? Edited by Gentle_dragon, 26 September 2006 - 09:11. |
#288
Posted 26 September 2006 - 09:29
Gentle_dragon, on Sep 26 2006, 09:07, said: Deobicei nu ai dificultati de intelegere. Nu stiu de ce in privinta retrocedarii unor proprietati confiscate abuziv te faci ca nu intelegi. Este vorba de retrocedari pur si simplu. Ce va face proprietarul de drept cu proprietatea lui dupa ce va intra in posesia ei e o treaba care-l priveste direct si personal. Exact ca si castelul Peles. "Ti-l dau dar sa ajungem la o intelegere". Tu ca reprezentant al celui care a confiscat nu ai nici un drept sa impui nici un fel de intelegere prealabila. Familia regala a facut deja din castelul Savarsin un exemplu de cum se poate pune la punct o proprietate lasata in degradare si cum se poate pune la dispozitia publicului pentru vizitare. OK ne intelegem perfect. Nu am nici o obiectie la ceea ce spui, juridic lucrurile sunt clare. Dincolo de aspectul juridic presupun ca intre ierarhii greco-catolici si cei ortodocsi se poate gasi intelepciune pentru discutie, intelegere si armonie. Gentle_dragon, on Sep 26 2006, 09:07, said: Dar defapt nu asta vroiam sa spun. Cred ca am ajuns la un punct nodal al discutiei. daca o lamurim pe asta atunci se lamuresc mai multe, cred. Deci poporul roman nu s-a format ortodox ci crestin (doar daca nu cumva admitem ca poporul roman s-a format dupa anul 1054 ceea ce cred ca e inacceptabil pentru cei mai multi de aici in special Ramunc, aurelion, ALA etc.) La anul amintit are loc Marea Schisma. Care este consecinta faptului ca in preajma formarii statelor feudale romanesti Imperiul Bizantin isi incepe decaderea? A amintit Diogene ca au existat ezitari intre catolicism si ortodoxie. Eu credeam ca piesa Vlaicu Voda e doar o piesa de teatru dar poate ne spuneti voi mai multe. Cum de s-au "incurcat" domni romani cu "catolicii" (Vlad Dracul, Mircea cel Batran, Stefan cel Mare)? Daca in Tara Romaneasca si Moldova alegerea ortodoxiei a avut o componenta politica in Transilvania cum, cand, cine si de ce a ales ortodoxia? Raspunsul este extrem de complex si nu am foarte mult timp in acest moment, voi reveni mai tarziu. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users