Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s
 Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...
 BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale
 Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#14275
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 TLGTLC, on 24 ianuarie 2022 - 14:38, said:

Nu mă pricep la normele de Ford dar pare genul de normă pentru care i-a dat lui Castrol exclusivitatea. Chiar dacă alți producători reușesc să recreeze cerințele, probabil nu le dă Ford aprobarea. Nici Castrol nu este o alegere rea.
Castrol a început sa facă uleiuri bune RN17 pentru Reno, vezi analizele de ulei uzat și nou de pe oilclub.
La ford are Castrol Magnatec Professional, culoare verde fosforescent care se vede cu lumina prin ulei.

#14276
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Tot citesc p’aici ca uleiul nu ajunge la timp sa ungă piesele, dar instalația este amorsată deja, este mai rău cand schimbi uleiul și totul este gol, dacă nu pornești/opresti mașina după schimb de doua , trei ori, pana se amorsează instalația, nu poți sa stai lângă ea de balamuc. In alta ordine de idei, oare motoarele astea ale mele nu o fi avut ierni sau veri? Nu am dat chiuloasa jos niciodată, iar la Corsa nu am schimbat nici măcar turbina.Motoarele sunt 1.3 jtd și 1.9 TDI . Dacă mai vreți va mai arăt și alte motoare cu alți km din proprietate. Drumuri netede !

Attached Files



#14277
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
inafara de Deenman cu golf 5 2004 1,9 tdi pd Bkc, nu a mai fost nimeni in topicul asta de uleiuri cu motorul ala.

#14278
black1990

black1990

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 09.04.2008

 razvi_gyl, on 24 ianuarie 2022 - 20:35, said:

Tot citesc p’aici ca uleiul nu ajunge la timp sa ungă piesele, dar instalația este amorsată deja, este mai rău cand schimbi uleiul și totul este gol, dacă nu pornești/opresti mașina după schimb de doua , trei ori, pana se amorsează instalația, nu poți sa stai lângă ea de balamuc. In alta ordine de idei, oare motoarele astea ale mele nu o fi avut ierni sau veri? Nu am dat chiuloasa jos niciodată, iar la Corsa nu am schimbat nici măcar turbina.Motoarele sunt 1.3 jtd și 1.9 TDI . Dacă mai vreți va mai arăt și alte motoare cu alți km din proprietate. Drumuri netede !

Ai ceva km nu gluma.
Sa ne explici cum sta treaba cu uleiul la motor, cred ca-i dai pe spate pe toti astia de schimba uleiul long life la 7k km.

#14279
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,584
  • Înscris: 30.10.2003

 razvi_gyl, on 24 ianuarie 2022 - 20:35, said:

Dacă mai vreți va mai arăt și alte motoare cu alți km din proprietate.
Mai arata!

#14280
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011

 black1990, on 25 ianuarie 2022 - 09:55, said:


Ai ceva km nu gluma.
Sa ne explici cum sta treaba cu uleiul la motor, cred ca-i dai pe spate pe toti astia de schimba uleiul long life la 7k km.
Eeeee,aici o sa te dezamagesc,zic eu,ulei pe specificatia producatorului,cel mai ieftin,la inceput am incercat si eu uleiuri scumpe, care fac acelasi lucru si rar apuca 10k.

#14281
bubuta

bubuta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 08.08.2006
Am facut schimbul de ulei (9k), am avut Liqui Molly Special Tec F 5W-30 2.7l si un bidon de Castrol Magnatec 5W30 A5 4 L. Am pus Liqui Molly si restul de 1L Castrol. Cred ca nu e nici o problema. Oricum  la fiecare schimbare de ulei, to mai ramane vreo 0.5 din uleiul vechi, care poate fi brand diferit.

#14282
Catalito

Catalito

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 06.01.2022
Am căutat ulei Genesis pentru Ford benzină și din păcate nu se găsește la noi în țară !

#14283
addittzu

addittzu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 05.08.2021

 razvi_gyl, on 24 ianuarie 2022 - 20:35, said:

Tot citesc p’aici ca uleiul nu ajunge la timp sa ungă piesele, dar instalația este amorsată deja, este mai rău cand schimbi uleiul și totul este gol, dacă nu pornești/opresti mașina după schimb de doua , trei ori, pana se amorsează instalația, nu poți sa stai lângă ea de balamuc. In alta ordine de idei, oare motoarele astea ale mele nu o fi avut ierni sau veri? Nu am dat chiuloasa jos niciodată, iar la Corsa nu am schimbat nici măcar turbina.Motoarele sunt 1.3 jtd și 1.9 TDI . Dacă mai vreți va mai arăt și alte motoare cu alți km din proprietate. Drumuri netede !

Exista multe probleme ale unor forumiști sau posesori de mașini care încep sa caute vina în uleiurile folosite nu în motoarele pe care ei le au.  În trecut pentru mecanismul de control al supapelor aveam parte de reglaj termic care trebuia sa fie efectuat periodic, în timp ce în prezent discutam despre compensare hidraulică.   De prea multe ori oamenii nu înțeleg ca tacheții ăștia mai noi care nu mai necesita reglaje, mai ales în urma unui singur schimb de ulei neconform sau efectuat prea târziu, se pot produce daune suficient de mari încât aceștia necesita înlocuire.  
Dar romanul de rând începe un protocol de testare bazat pe ceea ce găsește online dpdv al informațiilor gratuite ( excepție manualele de service care spun ca în cazul în care piesa x are o problema, necesita înlocuire ).  Și așa apar ipotezele legate de cât de bune sunt unele uleiuri pe baza aspectelor fonice ale unui motor.    Același lucru l-am observat și în cazul unor carburanți folosiți în sisteme de injecție cu probleme, unde leacul magic venea fix acolo unde problema omului nu mai era atât de manifesta cu sortimentul x de carburant, când acel sistem de injecție dacă ar fi fost în mințile lui ar fi lucrat identic cu orice carburant disponibil în stațiile peco din România .

Noi nu cunoaștem conceptul de uzura mecanica a unui motor, motiv pentru care cumpărăm mașini uzate pe preț de nimic fie direct de la samsar fie direct din vest.  Vrem mașini ieftine care eventual sa aibă și mirosul de când era mașina noua, vrem mecanici care sa ne plătească în cazul în care ajungem cu mașină la ei și mai ales vrem consumabile ieftine eventual moca, care sa reziste 30-50k km cel putin.
Chiar ieri mi-a venit la o diagnoza un Opel Astra h 1.7 CDTI care pana sa vadă opcom-ul deja urla de sub capota, a injetor cu probleme.   Proprietarul zicea mai are becuri aprinse în bord dar ce sa ii ceri ca e Opel....  Lucru care pe mine cel putin m-a deranjat pentru ca nu fierul este de vina pentru proasta mentenanță oferită mașinii ( Cu Moțul 5w30 cu RN720 ..... adică departe de Dexos2 sau GM-LL-B025 ). Dar evident fierul este de slaba calitate.  

Revenind la speculațiile cu uleiurile care nu ajung sa lubrifieze motorul la timp, supapa antiretur din filtrul de ulei tine încărcat uleiul în traseul de ungere de la filtru pana în baia de ulei.  ( trageți cu o seringa niște apa din pahar și vedeți dacă apa curge înapoi, cam așa lucrează și acea supapa antiretur ).  De asemenea acea supapa antiretur acționează în ambele direcții, lucru care tine în galeriile principale uleiul și evident când tu ii dai prima cheie, uleiul deja are galeriile principale cucerite fiind necesară doar pomparea unei cantități noi de ulei în tot motorul dar și presurizarea corecta a sistemului de ungere al motorului.
Vrei sa știi mai multe legat de ceea ce face un ulei la temperaturi scăzute ? Arunci un ochi spre CCS, MRV și PP și ți-ai răspuns la întrebare singur fără sa mai umpli frigiderul familiei de eprubete cu ulei.  

Dar fisa tehnica a unui ulei este o sabie cu doua taisuri pentru ca în ea ai parametrii tehnici ai fluidului proaspăt iar cam orice ulei, fie ca are baze sintetice fie ca are baze minerale, la nivel de ulei fresh poate avea parametrii tehnici de lubrifiere top.  Pe termen lung în schimb lucrurile pot sta total diferit mai ales în cazul uleiurilor cu baze minerale ( de slaba calitate în special ) unde pachetele de aditivate excesive în cazul în care cedează, proprietățile uleiului final sunt radical schimbate.  
De exemplu pe Dacia Duster trails, ultimele doua analize de ulei uzat sunt cu Pakelo 5w30 RN720 și un A3/B4 5w40.  Ambele au dat semne grave de oboseala în momentul efectuării analizei de ulei uzat,  mai ales ca 5w30-ul a ajuns la index de vascozitate de 145 iar 5w40-ul a urcat în vascozitate de la 13.5mm2/s la 14.8 mm2/s .  Asta în timp ce ale uleiuri testate cu baze minerale de mai buna calitate n-au avut astfel de probleme iar singurul sintetic testat ( Ravenol VMP ) la intervalul de testare pe lansa faptul ca a arătat cele mai bune cifre de uzura, mai bune chiar decât ultimul 5w40, parametrii tehnici de lubrifiere au rămas constanți iar rezervele alcaline erau înca suficient pentru alți 5k km din punctul meu de vedere .

Dar masina din testele de pe Dacia duster trails sunt barbare, abuzive și evident fără sa tina cont de scopul inițial al mașinii.  Pe baza testelor am putea spune Pakelo face niște mizerii de uleiuri dar uitam de faptul ca acel ulei nu pentru racing a fost gândit ci pentru mersul unui om normal pe strada.  Ravenolul VMP din principiu pe langa mersul normal pe strada are în filozofie și mersul sportiv motiv pentru care în cazul acelor teste a fost campionul seriei.

Și acum ajungem la finalul discuției, ulei scump vs ulei ieftin sau ulei mineral vs ulei sintetic ?
Uleiul scump și uleiul ieftin pot fi una și aceeași treaba, caz conformat de liquid moly care este premiat online la greu ( vezi premiile pe ambajale ) și meguin, varianta identică de produse de lubrifiere în bidoane dar fără premii și fără prețuri mari.  De ce ? Pentru ca marketingul este în floare și unii mai cred în zână măseluță.   Scump nu înseamnă mai bun și nici ieftin nu înseamnă mai rău.  Exista din păcate în piața produselor de lubrifiere produse de lubrifiere ieftine dar foarte corecte dar și altele foarte proaste așa cum exista în piata de produse de lubrifiere premium produse de lubrifiere scumpe care sunt foarte bune și altele care sunt foarte proaste.
Mineral înseamnă rău ? Nu, doamne nu.  bazele minerale de acum 30 de ani diferă foarte mult fata de cele de azi. Totuși exista și baze minerale de grupa II și I care prin definiția lor nu sunt o alegere atât de buna mai ales pentru uleiurile long life dar totuși este o practica curenta. ( Moțul 8100 xclean+ 5w30 de exemplu ).
Sintetic înseamnă bun ? în general Da.  Dar dacă mergi ca un bătrânel și faci reviziile foarte des, nu aduce acest sacrificiu financiar nici un beneficiu fata de sora cu baze minerale.   Dacă ești genul care rupe mașină în gura de dimineață pana seara, și uita sa mai schimbe uleiul, aici sinteticele au avantajele lor.  
Dar bazele sintetice de lubrifiere au marele avantaj ca natural au proprietăți fizice bune, necesita aditvare mai light pentru a atinge proprietățile de lubrifiere finale al unui ulei corect și lasă loc mai mult pentru aditivate de protecție .  Deci pe langa bazele de calitate mult mai buna care rezista mai mult și se degradează mai putin,  pachetele de aditivate pe partea de curățenie și protecție sunt cantitativ mai consistente.

Deci da, poți ajunge și la 500k km cu cele mai ieftine ulei ( dar care sa fie corecte ) atâta timp cât și piesa de legătură între volan și pedale este conștientă și cooperantă situației mai ales în contextul unor motoare de calitate fără multe bube de fabricație.
Dar sunt și cazuri în care situația este inversa adică motoarele sunt slabe calitativ și unse cu produse de slaba calitate ..... și mai ales conduse necorespunzator sau chiar modificare necorespunzator, lucrurile pot sta foarte rău când sunt folosite cele mai ieftine uleiuri ( corect sau nu )

#14284
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007
Tu esti nou in lumea auto si nu te murdaresti pe maini.

#14285
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

 addittzu, on 30 ianuarie 2022 - 11:35, said:

.
Chiar ieri mi-a venit la o diagnoza un Opel Astra h 1.7 CDTI care pana sa vadă opcom-ul deja urla de sub capota, a injetor cu probleme.   Proprietarul zicea mai are becuri aprinse în bord dar ce sa ii ceri ca e Opel....  Lucru care pe mine cel putin m-a deranjat pentru ca nu fierul este de vina pentru proasta mentenanță oferită mașinii ( Cu Moțul 5w30 cu RN720 ..... adică departe de Dexos2 sau GM-LL-B025 ). Dar evident fierul este de slaba calitate.  


Deci da, poți ajunge și la 500k km cu cele mai ieftine ulei ( dar care sa fie corecte ) atâta timp cât și piesa de legătură între volan și pedale este conștientă și cooperantă situației mai ales în contextul unor motoare de calitate fără multe bube de fabricație.

Hai bre.. Chiar crezi ca un 1.7 cdti se buleste de la Motul RN720?
Da si tu un exemplu de ulei ieftin si bun daca tot ai vorbit o ora Posted Image   Eu de exemplu, de ceva vreme pun in toate agregatele MB 5w30 229.51 ( foarte ieftin ). Mers defensiv si-l schimb la 10.000.
Cred ca Petronas e furnizorul.

Edited by mariovrs, 30 January 2022 - 15:00.


#14286
addittzu

addittzu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 05.08.2021
Având in vedere ca discutam despre un ulei cu ACEA C4 cu cenuși sulfatate la jumătate fata de un Dexos2 deci practic o schema de aditivare total diferită fata de un ACEA C3 …. Lucrurile prea bine nici nu stau .  Nu ca Dexos2 ar fi o mare minunăție , dar prezenta 229.51/52 sau LL04 sau VW au cerințe de aprobare foarte ok, care nu vin la pachet cu 720.

Având in vedere faptul ca același 720 pus in Duster 1.5 dCi a produs uzuri la dublu pe perioada testării fata de restul de uleiuri ACEA C3  si chiar alte C4 testate , poți trage singur concluzia .
Și dacă vrei sa mergi mai departe cu gândirea , vezi ce aditivi din uleiurile clasice produc cenuși sulfatate si pe unde au fost castrate pachetele de aditivare pentru a se putea atinge aceasta specificație . Iar motorul acelui Opel este din prima generație de CDTI a motorului de 1.7 de la isuzu / GM .  

Ieftin si bun ? Toți producătorii serioși care au aprobare din partea mai multor constructori de mașini :)  pentru ca la baza folosesc retete universale cu pachete de aditivare cumparate direct de la alți giganți alături de pachete de baze cu rețeta stabilită deja de furnizorul de aditivi .

Eu nu sunt fanul uleiurilor ieftine . Mai ales când vine vorba de blenderi, ieftin nu înseamnă ca lucrurile stau si foare ok.



#14287
Valigow

Valigow

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 09.07.2007

 addittzu, on 30 ianuarie 2022 - 11:35, said:

Totuși exista și baze minerale de grupa II și I care prin definiția lor nu sunt o alegere atât de buna mai ales pentru uleiurile long life dar totuși este o practica curenta. ( Moțul 8100 xclean+ 5w30 de exemplu ).


Poti sa ne dai  mai multe exemple ?
Punem mana de la mana si te mituim cu cate o bere de fiecare exemplu de ulei prost.
Scuze, nu exista ulei prost decat daca e contrafacut, mai slab calitativ am vrut  sa spun.

#14288
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

 Valigow, on 31 ianuarie 2022 - 20:16, said:

Scuze, nu exista ulei prost decat daca e contrafacut, mai slab calitativ am vrut  sa spun.

Chiar si alea contrafacute. Ce crezi ca pun aia in bidoane? Apa? Cel mai probabil un 10w40 ieftin. Ca in cazul rusilor.
Vreau sa spun,ca nu se caleaza motorul de la un ulei ieftin.
Da..posibil sa strici dpf si alte accesorii,in zeci,sute de mii de km. Cum spunea un batran. Nu uleiul e problema ci lipsa lui.

Norme peste norme.. Is doar pentru dpf si salvat planeta. Planeta pe care,doar idiotii de europeni s-au hotarat s-o salveze.

#14289
Doggfather

Doggfather

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 948
  • Înscris: 26.09.2005
Salut
La un motor MB OM651  E250 / 2010 / 270k km ce variante as avea la ulei ?
Am gasit 3 variante : clasicul LM Top Tec 4200 270 lei  , un Valvoline Syn Power Xtreme XL3 200 lei  sau un Motul Specific 280 lei .
Masina e la mine la primul schimb de ulei , pana acum au fost facute reviziile doar la MB .

#14290
Shcherbina

Shcherbina

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,893
  • Înscris: 27.01.2020
ieri am schimbat uleiul la Honda 2.0 benzina.

luat ulei 5w30 Mobil1 si filtru original de honda.

costuri:

ulei: 36 lire
filtru 18 lire
manopera 40 lire.

uleiul antecedent a fost un mobil super 3000 cu care am facut 6k mile.

 Doggfather, on 13 februarie 2022 - 13:51, said:

Salut
La un motor MB OM651  E250 / 2010 / 270k km ce variante as avea la ulei ?
Am gasit 3 variante : clasicul LM Top Tec 4200 270 lei  , un Valvoline Syn Power Xtreme XL3 200 lei  sau un Motul Specific 280 lei .
Masina e la mine la primul schimb de ulei , pana acum au fost facute reviziile doar la MB .

nush de ce , insa valvoline e hit and miss... am vazut review uri bune si naspa.

mutul nu e cine stie ce brand.

cred ca realitatea ramane ca daca il schimbi DES , nu conteaza asa de mult ce pui. daca as fi in locul tau as merge la dealer de Mercedes si as cumpa ulei de acolo. is la fel la pret ca orice alt ulei de brand.

#14291
newusername123

newusername123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 05.09.2019

 Doggfather, on 13 februarie 2022 - 13:51, said:

Salut
La un motor MB OM651  E250 / 2010 / 270k km ce variante as avea la ulei ?
Am gasit 3 variante : clasicul LM Top Tec 4200 270 lei  , un Valvoline Syn Power Xtreme XL3 200 lei  sau un Motul Specific 280 lei .
Masina e la mine la primul schimb de ulei , pana acum au fost facute reviziile doar la MB .
Eu bag doar original Mercedes.Cred ca e mai ieftin decat toate de acolo,ori pretul este asemanator.

#14292
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,114
  • Înscris: 16.10.2018

 addittzu, on 30 ianuarie 2022 - 11:35, said:

...
Deci da, poți ajunge și la 500k km cu cele mai ieftine ulei ( dar care sa fie corecte ) atâta timp cât și piesa de legătură între volan și pedale este conștientă și cooperantă situației mai ales în contextul unor motoare de calitate fără multe bube de fabricație.
Motul 8100 X-CLEAN 5W40 este un ulei ieftin? Pentru unii da, pentru alții - ba. Ție ți se pare ok raportul preț/calitate? Dacă a mea doar asta a văzut la fiecare 10k km iar motorul toarce ca-n prima zi, de ce aș schimba macazul? Uite rulajul, 1.9 TDI-PD, AXR, 2005, Euro 4:

 razvi_gyl, on 24 ianuarie 2022 - 20:35, said:

Motoarele sunt 1.3 jtd și 1.9 TDI . Dacă mai vreți va mai arăt și alte motoare cu alți km din proprietate. Drumuri netede !
Despre ce tedei este vorba? Alehaș?

Edited by _R_A_D_U, 13 February 2022 - 19:56.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

4 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Bing (1)

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate