Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
windows 10 drivere startup degrad...

Tencuiala exterioara casa caramid...

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 Care din urmatoarele optiuni este...

Distante etrieri

Fisier corupt reapare in galeria ...

Ce condensator ar putea fi? TV Vo...
 Problema droguri

Soldat gradat profesionist - dipl...

Eroare incarcare formular

merita upgrade de la Ryzen 5 2600...
 Intel i9 14900K cooler air Deepco...

Curațare disc vinil

Atentie la site-ul FixShop.ro - p...

Display cu culori neuniforme
 

D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...

- - - - -
  • Please log in to reply
1696 replies to this topic

#1009
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostSima2k, on Feb 23 2008, 18:08, said:

poate e o intrebare stupida, dar cum s-a ajuns sa se scoata dintr-un motoras de 1.3 diesel 90 cp (in timp ce UNELE de 2.0 au putin peste 120cp) ? e fiabil acest tip de motor?
Pt ca este umflat bine din soft, din turbina, oricum numai bine nu este.
Ce a ce se si vede, face treaba numai de la o anumita turatie, are turbolag la greu.

#1010
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View PostMAK, on Feb 23 2008, 21:11, said:

Ce a ce se si vede, face treaba numai de la o anumita turatie, are turbolag la greu.
Asta e dezavantajul motoarelor mici cu cai putere multi - trag bine doar de la o anumita turatie (cand intra in cuplu). De fapt, aici e problema, ca noi conducem cuplul motor, nu calutii putere!

#1011
cris_tian

cris_tian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 27.01.2008

MAK si toti care pot raspunde in cunostinta de cauza said:

salut. am tot citit pret de vreo 34 de pagini de topic si vad ca esti foarte activ si prompt in raspunsuri.
indraznesc si eu o intrebare de novice.  
detin de putin timp un Outlander diesel 2.0 litri 140 CP fara filtru de particule. motor de VAG modificat cu 2 came, sau cam asa ceva.
ma poti indruma "ce si cum" pentru motorasul asta (rodaj, intretinere, conducere, hibe etc.), in asa fel incat sa priceapa si piciul meu de 5 ani?
multumesc anticipat pt efort.

#1012
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postcris_tian, on Feb 23 2008, 22:52, said:

Cred ca si la Outlander are acelasi cuplu ca si la masinile din grupul VAG, deci motorul are cuplu de 320 Nm/1750 rpm.
Asta trebuie sa stii, la ce turatie are cuplu si la ce turatie are puterea maxima, adica cuplu la 1750 rpm si 140 Cp la 4.000 rpm.
Odata stiute, e simplu, aplici formula din acest topic.

http://forum.softped...howtopic=318529

Vezi ca ai acolo si doua filmulete, despre mers economic si sanatos pt motor.

Edited by MAK, 24 February 2008 - 08:32.


#1013
georgiancranta

georgiancranta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 03.02.2006
Salutare MAk!
Respectele mele pentru sfaturile profesioniste!
Eu am o Astra H 1.7 CDTI, second hand adusa de mine. Are motorul de 100 CP, cel cu geometrie variabila. Nu am pb cu el, trage in toate conditiile, dar din ce am mai citit si pe alte forumuri dieselurile cu turbo variabil se pare ca trebuie conduse putin mai sportiv, adica evitat mersul in lag, si schimbate trepte in partea superioara a plajei de cuplu maxim.
Multi fac greseala sa mearga in trepte superioare subturat, asta pt ca un diesel duce fata de unul pe benzina care iti cere practic sa schimbi intr-o treapta inferioara, si nu schimba treapta.
Sincer am ramas surprins cand, uitandu-ma pe Autodata, sa constat ca singurul motor diesel din dotarea Opel care mai are tacheti reglabili mecanic si nu hidraulici, este cel de 1.7 CDTI.
Intrebarile mele sunt, din experienta ta:
1. Cam unde se incadreaza la fiabilitate motoarele 1.7 CDTI printre cele common rail in general?
2. Ce probleme aveau cele de 1.7 DTI clasice, -am inteles  ca nu prea erau fiabile, vizavi de celelalte dieseluri la vremea lor?
Ma intereseaza problemele celor de 1.7 DTI pt ca vreau sa iau 2 Astre DTI pt o scoala de soferi. Totusi sunt mai ieftine la intretinere decat cele common rail, ca si piese de motor ( o pompa de inalta presiune pt common rail, am inteles ca ajunge si la 3000 euro schimbata cu una reparata de fabrica).

#1014
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postgeorgiancranta, on Feb 28 2008, 23:57, said:

1. Cam unde se incadreaza la fiabilitate motoarele 1.7 CDTI printre cele common rail in general?
2. Ce probleme aveau cele de 1.7 DTI clasice, -am inteles  ca nu prea erau fiabile, vizavi de celelalte dieseluri la vremea lor?
1. Nu stiu exact pe unde se situeaza pe o scara a fiabilitatii si aici vorbim de sistemul de alimentare, restul este recunoscut ca fiabilitate.
2. Acum nu stiu de care vrei sa iei, iar nu stiu pina cind s-au pus motoarele de 1,7 Isuzu, care intr-adevar sint recunoscute ca fiabilitate si turbo este cu racire pe apa.
Celelate motoare de 1,7 de pe Astra erau ceva mai lenese fata de cele de Isuzu.
Ca fiabilitate, nu pot sa-ti spun ca am 3 cunoscuti cu motoare de 1,7, unul din ei are motorul de Isuzu, nu are moarte, a facut taxi, porneste la sfert, turbina este ca noua desi mi-a luat citeva ore s-o deblochez anul trecut.
A bagat in motorul ala uleiuri de toate felurile, ce gasea, nu tinea cont si uite ca merge.
Ceilalti doi au motorul celalalt de 1,7, unul este cuminte, merge frumos, masina are undeva la 180.000 km si merge ceas.
Si ultimul, eu nu stiu de unde se mai tine motorul ala, are doi copii, ambii cu carnete si trag aia de saraca masina de parca ar vrea sa-si dea duhul.
Masina are peste 280.000 km si motorul merge perfect, nu consuma ulei, turbo este bun,  norocul motorului este ca a mers numai cu ulei bun si motorina cu aditiv Metabond.
Se aude de parca acum ar fi scos din fabrica, nu are pata de ulei pe el, porneste la sfert nici nu zici ca ala e motor chinuit, acum cat o mai tine, nu stiu.
Nu s-a umblat la ambreiaj desi la cate liniute  a participat saraca, cat au chinuit-o nemernici aia de copii.
Eu i-am spus ca dadeam cu ei pe geam, nu vedeau ei masina de la mine.
Au facut o gramada de accidente micute, gen bara sparta, oglinzi rupte, faruri sparte si totusi arata foarte bine.
Singurul care nu arata bine, este tatal copiilor, i-au mincat urechile si i-au albit parul in cap.  :lol:

#1015
georgiancranta

georgiancranta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 03.02.2006
Multumesc MAK pt sfaturi!

EU oscilez acum intre 1.7 DTI (alea sunt euro 3) si 1.7 CDTI ( euro 4), dar oricum ma gandesc la ASTRA G, nu ASTRA H pt scoala de soferi. Astrele G sunt ceva mai ieftine. Acum DTI (euro3) sunt ceva mai ieftine dar taxa de prima inmatriculare e cam cu 500 euro mai mare decat la cele CDTI (euro4). De/asta vroiam sa stiu si diferentele tehnice  de fiabilitate intre cele 2 tipuri de motorizari. Motorul 1.7 CDTI il am pe o astra H cu care merg acum si imi place cum merge, dar am inteles ca e costisitor la reparatii si ca motorina din Romania il poate defecta mai repede (partea de injectie cel putin).
Am citit despre Metabond Megasel si cred ca trec si eu la utilizarea lui, nu prea am adaugat aditivi in motorina dar am alimentat numai de calitate, insa in Romania nu prea stii ce pui de la pompa.
Am cumparat odata de la ROmpetrol in niste bidoane si a doua zi zdranganea gheata in ele dupa ce le/am scurs ( si crede-ma erau bucati mari- apa la greu).

#1016
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postgeorgiancranta, on Feb 29 2008, 20:57, said:

De/asta vroiam sa stiu si diferentele tehnice  de fiabilitate intre cele 2 tipuri de motorizari.
Aaa, pai stai asa, daca este vorba dintre cele doua, DTI si CDTI, bineinteles ca DTI este pe primul loc, daca vorbim de fiabilitate si pret intretinere.
La motorina noastra DTI-ul este super, mai ales ca vrei sa le bagi pe scoala, mers subturat, oprit in viteza si ce prostii mai fac aia.

#1017
georgiancranta

georgiancranta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 03.02.2006

View PostMAK, on Feb 29 2008, 21:20, said:

Aaa, pai stai asa, daca este vorba dintre cele doua, DTI si CDTI, bineinteles ca DTI este pe primul loc, daca vorbim de fiabilitate si pret intretinere.
La motorina noastra DTI-ul este super, mai ales ca vrei sa le bagi pe scoala, mers subturat, oprit in viteza si ce prostii mai fac aia.
Si eu inclin spre DTI euro 3, chair daca taxa e mai mare la inmatriculare, ( apropo acum am inceput procedurile cu un avocat sa im irecupreze banii pt astra adusa anul trecut / va tin la curent daca va intereseaza), dar ies mai ieftin la intretinere pe viitor. MA astept sa imi cada una, alta, fiind pe scoala, si am nevoie sa le repar repede si ieftin.

Din ce am mai citit pe aici referitor la bujiile de incandescenta, la a mea, la -10 gr., simbolu lse aprinde in bord doar 2 sec apoi dispare. La a lui socru/meu ( Octavia 1.9 TDI) sta aprins cam 5 sec.
Si chiar am pb cu pornirea al rece, tr sa ii dau ceva la cheie uneori. Peste 5 gr o ia la sfert.
Ama avut o interfata de diagnoza OP-COM dar pe protocol CAN avea pb si a tr sa o returnez. Nu am putut sa testez injectoare si tot ce se putea in mers.

MAK, as mai avea o intrebare pt tine: la astra mea a inceput sa musteasca ulei in jurul bujiilor. CE crezi ca poate fi? Sa se fi dus oringurile la toate sau ce fel de garnituri or avea? o sa incerc sa desfac una sa vad ce acolo. Apropo, bujiile la motorul meu sunt chiar in capul pistoanelor, nu? Cum desfac ornamentul de platic de la motor sunt chiar deasupra intre cele 2 axe cu came?

#1018
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

View PostMAK, on Feb 21 2008, 16:44, said:

Eu iti spun parerea mea, tu faci ce vrei.
Multa lume spune ca la remapare se schimba si avansul, deci explozia va fi undeva cu avans marit, asta inseamna ca explozia se produce exact pe biela, mai pe romaneste cica s-ar duce mai repede cuzinetii.
Am un prieten care are remapat Golful de 115 Cp la aproape de 150 Cp.

Dupa parerea mea, la remapare nu scurtezi viata motorului (doar il duci la limita normala, pentru ca in fabrica este configurat cu anumite marje ca deh, nu stiu producatorii pe mana carui nebun ajunge masinuta lor draga :P )...

Ca sa revin ontopic... Am un prieten care si-a cumparat acum cateva luni un Golf V 1.9 TDI care are motorul resoftat in .de (de la 105 CP default la 154 CP). Pot sa spun ca singurul lucru care ii lipseste este o cutie cu 6 trepte, in rest cuplul este pur si simplu diabolic :inlove:

#1019
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postgeorgiancranta, on Feb 29 2008, 23:40, said:

Din ce am mai citit pe aici referitor la bujiile de incandescenta, la a mea, la -10 gr., simbolu lse aprinde in bord doar 2 sec apoi dispare. La a lui socru/meu ( Octavia 1.9 TDI) sta aprins cam 5 sec.
Si chiar am pb cu pornirea al rece, tr sa ii dau ceva la cheie uneori. Peste 5 gr o ia la sfert.

MAK, as mai avea o intrebare pt tine: la astra mea a inceput sa musteasca ulei in jurul bujiilor. CE crezi ca poate fi? Sa se fi dus oringurile la toate sau ce fel de garnituri or avea? o sa incerc sa desfac una sa vad ce acolo. Apropo, bujiile la motorul meu sunt chiar in capul pistoanelor, nu? Cum desfac ornamentul de platic de la motor sunt chiar deasupra intre cele 2 axe cu came?
Senzorul de temp nu gindeste cum trebuie, din cauza asta iti tine bujiile asa putin.
Da, bujiile sint in capul pistoanelor, trebuie sa incalzeasca camera de ardere.
Nasol cu uleiul ca a pe acolo, nu etanseaza cum trebuie, dar de la etansare pina a da ulei e cale lunga.
In mod normal neetansietatea duce la pierdere de compresie nu la mustaceala de ulei.
Daca scoti joja sau desfaci capacul pe unde bagi ulei in motor, ce se intimpla ?
Scoate abur pe epurator ? ( de fapt seamana cu aburul, dar sint gazele din carter; daca motorul este dus, poate sa fie de la segmenti, de la neetansietatea supapelor, va scoate in draci pe acolo ).
Deci tie iti vine ulei in capul pistoanelor, iar asta nu poate sa vine decit de la epurator sau pierdere de ulei pe linga segmenti.
Nu cred ca bujiile in drumul lor pina in camera de ardere, sa etanseze ceva, despre ce motor este vorba ?

#1020
georgiancranta

georgiancranta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 03.02.2006

View PostMAK, on Mar 1 2008, 12:11, said:

Senzorul de temp nu gindeste cum trebuie, din cauza asta iti tine bujiile asa putin.
Da, bujiile sint in capul pistoanelor, trebuie sa incalzeasca camera de ardere.
Nasol cu uleiul ca a pe acolo, nu etanseaza cum trebuie, dar de la etansare pina a da ulei e cale lunga.
In mod normal neetansietatea duce la pierdere de compresie nu la mustaceala de ulei.
Daca scoti joja sau desfaci capacul pe unde bagi ulei in motor, ce se intimpla ?
Scoate abur pe epurator ? ( de fapt seamana cu aburul, dar sint gazele din carter; daca motorul este dus, poate sa fie de la segmenti, de la neetansietatea supapelor, va scoate in draci pe acolo ).
Deci tie iti vine ulei in capul pistoanelor, iar asta nu poate sa vine decit de la epurator sau pierdere de ulei pe linga segmenti.
Nu cred ca bujiile in drumul lor pina in camera de ardere, sa etanseze ceva, despre ce motor este vorba ?
Inca nu pot verifica gazele din motor pt ca nu sunt acasa, lucrez in Libia pe o platforma offshore. Saptamana viitoare pe vineri voi testa.
Motorul nu cred ca poate fi dus sau daca uleiul ar fi din capul pistoanelor ar tr sa se vada si la esapament (putin albicios), dar acolo ies gaze curate, nici nu zici ca e diesel.
Ma gandesc ca totusi bujiile sunt montate in chiulasa si poate scapa pe undeva pe la garniturile intre ele si chiulasa. Ma rog pana nu desfac nu pot sti de unde e problema.
Motorul e 1.7 CDTI. turbina cu geometrie variabila, de 101 CP, si am 60000 de km. Am luat/o la 47000 km din Germania si am verifcat Km din ECU si par a fi reali, stiu ca acolo nu prea se mai pot rescrie, mai ales la astea pe protocol CAN. Deci cred (sper) sa nu fie totusi de la uzura segementilor, acel ulei.
Dar voi verifica scaparile de gaze in carter si as incerca sa desfac o bujie.

#1021
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,369
  • Înscris: 08.09.2006
nu cred sa fie segmentii dusi la 60k km. e prea putin. doar nu era sa mergi cu ea non-stop la turatie maxima si poate nici asa nu se duceau!

#1022
georgiancranta

georgiancranta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 03.02.2006

View Postgeopsi, on Mar 1 2008, 19:42, said:

nu cred sa fie segmentii dusi la 60k km. e prea putin. doar nu era sa mergi cu ea non-stop la turatie maxima si poate nici asa nu se duceau!
Nici nu sunt eu cel care sa o forjeze, imi place sa protejez masina, nu imi bat joc de ea, pt ca stiu ce e intr-un motor si il poti face varza usor. Acum nu stiu cum a fost folosita inainte in Germania, dar totusi la 47k km nu putea fi prea rau, deci nu pot fi segmentii. S-ar vedea la noxe, fum la esapament, pierdere de putere, dar asta se infige ca una pe benzina. Trebuie sa desfac o bujie si va spun ce gasesc.
Referitor la faptul ca la mine simbolul bujiilor sta aprins doar 2 sec cand pun contactul, cred ca e din senzorul de temperatura, pt ca la diagnoza mi-a tot aparut cod de eroare pe acest senzor.
Acum nu stiu un lucru la modelul meu: senzorul care il foloseste ECU pt controlul bujiillor, este acelasi senzor care imi afiseaza temperatura exterioara si la bord? Pt ca la bord afiseaza real totusi, permanent, chiar am tinut cont de asta.
Imi arata sa zicem -5 gr dar simbolul bujiilor dispare dupa 2 sec. si nu cred ca raman active pt ca eu astept inca 10 sec sa zicem, ii dau la cheie si o ia ca tractorul lui taica/meu, dupa cateva rotiri. Asta e drept uneori, alteori chiar o ia la sfert ,dar nu mi se pare normal chiar si la -5 grade, comparativ, cum am mai spus in alt post, cu o Octavia la care simbolul sta cam 5 sec si porneste la sfert in aceleasi conditii de temp exterioara, pornire la rece, dimineata.

Edited by georgiancranta, 01 March 2008 - 23:46.


#1023
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Daca ne gindim bine, nu conteaza cite secunde sta becul aprins, conteaza ca motorul sa porneasca normal.
Daca becul se stinge repede si motorul porneste greu, este senzorul de temp asa cum am spus intr-un post anterior.
Nu cred ca are de-a face cu senzorul care masoara temp exterioara si ti-o afiseaza la bord.
Acel senzor ( cel pt pornire ) trebuie sa ia temp din bloc/chiulasa motorului.
Afara poate sa fie -30 Gr C, daca motorul este oprit de 1h, sa zicem, bujiile vor sta aprinse maxim 1-2 secunde, pt ca motorul este cald.

#1024
georgiancranta

georgiancranta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 03.02.2006
Mda, ai dreptate MAK, ECU ar tr sa foloseasca un senzor DIN motor si nu cel de temperatura ambientala.
As vrea sa il schimb singur, problema e ca nu am un manual de reparatii pt modelul meu sau ceva asemanator si spre dezamagirea mea, Autodata e superficial la reparatii, ca sa fiu indulgent. E bun pentru coduri de eroare dar si acolo nu da explicatii, si pentru schemele electrice la unele motoare. De ex la a mea e singurul motor ( cel de 1.7) la care nu e activ linkul schemei electrice.
E cam greu fara un manual, o schema.
Inainte am avut un Espero si aveam un manual de reparatii pe cd, de peste 800 de pagini, inclusiv cu SDV/urile necesare, scheme, tot, de fapt pt toate modelele DAewoo. DAr la Opel nu prea am vazut.
Tr sa mai caut pe net sa vad daca are cineva de vanzare.

#1025
Gabi73C

Gabi73C

    atrophied member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,164
  • Înscris: 11.11.2007
E adevarat ca , desi reduce consumul de carburant, "mersul subturat, in timp, fu...,pardon, "avariaza" turbina"?! :cursing: (Octavia/disel.)

#1026
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostGabi73C, on Mar 8 2008, 09:29, said:

E adevarat ca , ...
E greu de citit 35 pagini ?   :naughty:
S-a discutat la greu despre asa ceva, normal ca se duce turbina, si pe deasupra nici mare economie de consum nu ai.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate