Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...
Last Updated: Apr 12 2019 23:18, Started by
MAK
, Jun 13 2006 18:14
·
0
#1
Posted 13 June 2006 - 18:14
Din ce in ce mai multa lume isi doreste sa cumpere masini cu motor diesel, si de aici intrebarea :
Cum sa merg ca sa-mi protejez investitia ? Rog cei care poseda diesel si are oarece experienta, sa ne impartaseasca si noua din experienta lui in exploatarea corecta a acestui motor. In primul rind, am ajuns sa ne cumparam masina cu motor diesel, acum ce trebuie sa stim imediat. - puterea maxima, la ce turatie ? ex. 130Cp/4000 rot/min , sau 70Cp/4600rot/min -de ce ne trebuie sa stim turatia ? pt ca e bine sa nu sarim de aceasta turatie -cuplul maxim, la ce turatie ? ex. 310/1900rot/min , sau 122/2200rot/min -de ce trebuie sa stim la ce turatie am cuplul maxim ? pt ca in cuplu, avem cel mai mic consum si cea mai mare forta, si de stiut ca in treptele superioare (3,4,5,6) e bine sa acceleram mai promt numai dupa ce motorul a ajuns in turatia de cuplu. -Pornirea si mersul cu motorul rece ! -se pune contactul, urmarim becul ce ne arata o rezistenta, dupa ce se stinge dam la demaror si mot. porneste. -De fapt ce urmarim cind privim la becul respectiv ? becul respectiv ne indica ca bujiile functioneaza. -Ce sint bujiile icandescente ? sint niste rezistente care se inrosesc si incalzesc aerul din camera de ardere pt a pornii motorul repede. -Cat timp functioneaza bujiile ? mai functioneaza si dupa ce motorul a pornit citeva secunde, iar la motoarele moderne sint controlate de calculatorul motorului si pot functiona intermitent pina ce mot s-a incalzit. -Buun, am pornit motorul, acum ce fac ? stau sa se incalzeasca, sau pot sa plec imediat ? -Depinde de calitatea motorului si de calitatea uleiului. La motoarele mai vechi e bine sa stai un min/doua, la motoarele noi (generatie noua), min 30 sec. -Cum ma comport cu masina pina se incalzeste motorul ? -Pina ajunge apa la temp optima de functionare a motorului, e bine sa nu turam peste 2500 rot si asta treptat, nu dintr-o data, adica imaginati-va ca intre picior si pedala de acceleratie aveti un ou, si apasati usor sa nu se sparga oul. ----Foarte Important---- Motoarele turbo contin o turbosuflanta care lucreaza la parametri optimi numai in cuplu, de aceea nu se accelereaza brutal sub cuplu, in treptele superioare . -Oprirea motorului !!! -Si oprirea motorului nu se face usor asa cum am crede, deci : -ex. Mergem pe un drum bun sa zicem autostrada, cu viteza si ne apuca stomacul, ce facem ? -Pai simplu, oprim masina, oprim motorul si fugim in buruieni---TOTAL gresit -Turbo este actionat de gazele arse, care au temperaturi colosale la forje, si oprind motorul imediat dupa forje riscam sa indoim axul turbinei, sau sa-l intepenim si de aici s-a dus turbo. - Deci : cind ne hotarim sa oprim dupa o forje, lasam masina in frina de motor (in treapta superioara) si o lasam sa mearga pina tinde sa se opreasca, sau oprim masina, dar nu oprim motorul. Gazele arse care actioneaza turbo sint mult mai reci in frina de motor sau in ralanti decit in forje, si automat vor racii si turbo. Acest lucru e valabil si pt masinile care au turbo racite cu apa. Aceste lucruri sint bine de stiut cind plecam cu un diesel la drum. |
#2
Posted 14 June 2006 - 09:25
Foarte OK cu mentiunea ca la motoarele de generatie noua, scrie si in manual, ca in diminetile geroase trebuie sa se plece imediat de pe loc pentru a se incalzi uniform toate componentele motorului, NU se stationeaza pe cat posibil, cel putin nu pana se incalzeste motorul iar celelate componente, cutie, pompe raman la -20.
|
#3
Posted 14 June 2006 - 12:05
Foarte multi sufera de sindromul "Dacia berlina" cand se trezeau cu noaptea in cap sa mearga sa le porneasca si sa incalzeasca motorul, de acolo cred eu ca multi comit greseala de a sta cu un diesel pe loc, crezand ca asa se procedeaza, insa se stie ca diesel-ul se incalzeste cel mai repede in sarcina.
|
#4
Posted 14 June 2006 - 12:47
Corect, am facut un test, am incercat sa ajung la temp de 90 grade stind pe loc, si am reusit dupa 20 min si cu ajutorul acceleratiei.
Cred ca in stationare, chiar daca motorul este rece, bujiile care ajuta la incalzirea apei nu functioneaza. Se stie ca la motoarele moderne aceste bujii merg pina ajunge apa la temp optima, si functioneaza pina in 2400rot/min cred. Daca sarim de aceasta turatie nu mai functioneaza. |
#5
Posted 14 June 2006 - 12:59
Bujiile sunt exclusiv de incalzit combustibilul, nu de incalzit apa. E o mare greseala MAK. La diesel ele funcrioneaza, ma refer la cele moderne, max 5 sec. Daca raman mai mult aprinse atunci e o buba. Nici vorba sa ramana pana la anumite turatii sau pana la ridicarea temp APEI
|
#6
Posted 14 June 2006 - 14:45
morogan, on Jun 14 2006, 13:59, said: Bujiile sunt exclusiv de incalzit combustibilul, nu de incalzit apa. E o mare greseala MAK. La diesel ele funcrioneaza, ma refer la cele moderne, max 5 sec. Daca raman mai mult aprinse atunci e o buba. Nici vorba sa ramana pana la anumite turatii sau pana la ridicarea temp APEI Am vazut cu ochii mei la Audi,Passat,Golf 4 si Ford Mondeo. Sint trei bujii care incalzesc apa care intra in motor. uite o poza cu motorul meu : Scuze pt mizerie, dar eu nu spal motorul. [ http://img207.imageshack.us/img207/8945/0614000347vn.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by MAK, 14 June 2006 - 15:27. |
#8
Posted 15 June 2006 - 10:36
morogan, on Jun 14 2006, 13:59, said: Bujiile sunt exclusiv de incalzit combustibilul, nu de incalzit apa. E o mare greseala MAK. La diesel ele funcrioneaza, ma refer la cele moderne, max 5 sec. Daca raman mai mult aprinse atunci e o buba. Nici vorba sa ramana pana la anumite turatii sau pana la ridicarea temp APEI Bujiile nu sunt incalzite nici de combustibil nici de apa, ci electric si da ele incalzesc camera de ardere unde este injectata motorina! |
#9
Posted 15 June 2006 - 19:39
Hei, citeste ce am scris, sunt PENTRU incalzit combustibilul, doar nu de catre comb. Sa fim seriosi, nu sunt blonda
|
#10
Posted 19 June 2006 - 11:57
si a mea are asa ceva de incalzit lichidul de racire: se numeste sirocou, merge cu motorina, functioneaza exact ca la o centrala termica, si face un zgomot specific. Peste 3 grade afara nu mai porneste.
in felul asta, pot sa fie si -15 grade afara, ca se incalzeste motorul in maxim 8 minute.. cool, huh? si inca o chestie: ele nu functioneaza 5 secunde (??), ci pana se incalzeste motorul, adica cel putin 5 minute. unul din motivele pentru care consumul este marit iarna.. Edited by CRG, 19 June 2006 - 11:58. |
|
#11
Posted 19 June 2006 - 18:20
CRG, on Jun 19 2006, 12:57, said: si a mea are asa ceva de incalzit lichidul de racire: se numeste sirocou, merge cu motorina, functioneaza exact ca la o centrala termica, si face un zgomot specific. Peste 3 grade afara nu mai porneste. in felul asta, pot sa fie si -15 grade afara, ca se incalzeste motorul in maxim 8 minute.. cool, huh? si inca o chestie: ele nu functioneaza 5 secunde (??), ci pana se incalzeste motorul, adica cel putin 5 minute. unul din motivele pentru care consumul este marit iarna.. Aia este alta treaba...era vorba aici doar de bujii incandescente si de pornitul la rece. Eu inca sunt nedumerit cu privire la plecatul din parcare la -20grade fara a lasa motorul sa se unga cat de cat...de obicei il las 1 minut, doua pana scade turatia in relanti. E un TDDi de 90 cai an 2003. |
#12
Posted 20 June 2006 - 16:01
tudormara, on Jun 19 2006, 19:20, said: Aia este alta treaba...era vorba aici doar de bujii incandescente si de pornitul la rece. Eu inca sunt nedumerit cu privire la plecatul din parcare la -20grade fara a lasa motorul sa se unga cat de cat...de obicei il las 1 minut, doua pana scade turatia in relanti. E un TDDi de 90 cai an 2003. TDDI de la Ford, cel de 2 L de pe Mondeo este pe lant si e foarte bine ca il lasi sa se unga bine lantul. Cel de pe focus este de 1,8 L si nu are lant. Edited by MAK, 20 June 2006 - 16:08. |
#13
Posted 30 June 2006 - 20:39
Doua nedumeriri:
1: CDI de la Mercedes are Turbo/Turbina sau nu? 2: Mersul in frana de motor face consumul sa ajunga la 0.0. Nu se mai injecteaza motorina deloc in cilindri. M-am obisnuit lately ca in diverse situatii, in loc sa scot pe liber si sa o tin din frana la vale sau pana la semaforul pe rosu pana la care mai am 50-70m, o las in viteza (in 3 de ex) pana ajunge motorul in 1000, si abia dupa aceea o scot pe liber, si o las sa inainteze pana opresc de tot la semafor. Am observat ca, datorita faptului ca las cutia in viteza si masina parcurge distante mai mari in frana de motor intr-o deplasare, consumul a scazut (cel putin in oras) cu pana la 0.5-0.8 litri/100 km! NU ma intereseaza consumul, ma intereseaza cum e mai bine pentru motor! Ce m-ar ruga motorul daca ar putea sa vorbeasca? Sa il las cuplat in viteza incat sa-si sisteze alimentarea cu motorina in acele secunde, sau sa il dau pe liber incat sa coboare si sa stea in relanti in acele aceleasi secunde? Repet, nu urmaresc acea economie de pana la 0.8 la suta, daca asta ar implica cu 3% o mai mare uzura a motorului fata de a-l lasa pe liber in loc de treapta. Edited by StGermain, 30 June 2006 - 20:42. |
#14
Posted 30 June 2006 - 22:31
Bineinteles ca are turbina, si da, faci foarte bine ca mergi in frina de motor. In frina de motor consumul este 0, deci pe evacuare iasa gaze mai reci decit atunci cind consuma, si automat turbina se raceste + o presiune mai mare de ulei.
|
#16
Posted 10 July 2006 - 11:54
Da, e ok sa lasi masina in frana de motor insa sa nu exagerezi. Adica nu bagi a doua la 60 la ora ca se forteaza rau.
|
#18
Posted 14 July 2006 - 23:36
N-a spus nimeni ca folosesti frana de motor in loc de frana de picior, adica sa bagi la 90 a 3-a sau la 50 a 2-a.
CI sa mergi pana in 2500rpm cu a 3-a de ex, si dupa aia daca ai semafor in fata, in loc sa o scoti pe liber si sa o opresti din frana, o lasi in a 3-a si astepti sa incetineasca in frana de motor pana ajunge in 1000 rpm, si abia dupa aia scoti din viteza si o opresti cu frana. Ei, eu la frana de motor de genul asta ma refer. Si eram ingrijorat daca deranjez cumva ceva pe acolo, pentru ca procedeul descris mai sus m-am invatat sa il folosesc tot timpul. Zilnic, cu fiecare ocazie. Adica masina sta acum mult mai mult in viteza decat inainte (in detrimentul starii de debraiere). Edit: Economisesti intre 0.4-0.8 l/100km in oras, din ce am analizat eu. Nu ca ar avea mare importanta, dar ca idee. De exemplu daca ai o vale de 5km, in loc de liber si tinut pe frana o lasi in 3. Iar sa parcurgi 5km in consum de 0.0 inseamna ceva Edited by StGermain, 14 July 2006 - 23:39. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users