Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deadpool & Wolverine (2023)

Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...
 Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital
 Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie

Monitor cu consum URIAS

Topul rușinii la nivelul PE
 probleme domeniu sau configuratie...

Se poate vedea on-line filmul ...

Mazda 3 IV Sedan 2.0 e-SkyActiv-G...

NATO - Articolul 5
 

Ajutor Excel

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
MosIonRoata

MosIonRoata

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 26.10.2007
Salutare!
Am si eu tabelul din atasament (din pacate nu merge incarcat fisierul original). Sunt nou in Excel, nu stiu mai nimic, invat din mers. Posted Image


Tabelul are cca 1000 randuri, vreo 13 coloane, unele cu date, altele fara date. La un moment dat am dat o sortare si s-au amestecat. Am salvat si au ramas amestecate. Ca sa nu mai am dificultati pe viitor, m-am gandit sa inserez o prima coloana cu Nr. Crt. pentru ca atunci cand mai fac vreo greseala sa o pot restaura dupa prima coloana (Nr. Crt). Ideea e ca vreau ca numerotarea primei coloane sa fie automata si, in cazul in care trebuie sa sterg un rand, numaratoarea automata sa inlocuiasca randul sters cu randul de dedesubt si sa nu fie intreruperi la numerotare. Exemplu: am sters randul 34, randul 35 sa sara in sus si din 35 sa devina 34. Nu stiu daca m-am facut inteles. Posted Image

Pe langa asta, orice sugestie de aranjare, ordonare, aspect...orice sfat bun este binevenit. Posted Image

Mie mi se parea mai indicat un alt program, nu acestea de calcul. Se tine strict evidenta, nu se fac calculee, doar filtrari, si sortari. Doar ca ai mei colegi stiu doar Excel. :D

Multumesc mult!

Attached Files


Edited by MosIonRoata, 27 January 2024 - 12:42.


#2
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,434
  • Înscris: 10.08.2005
Pui prima celula
=ROW($A1)
si extinzi pana la ultima

inteleg ca ai nevoie de antet la tabel
asa ca poti sa incepi de la celula A2 cu
=ROW(A2)-1
incat indexul 1 sa fie pe randul 2.

Edited by MarianG, 27 January 2024 - 12:59.


#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
functia Row nu-i rezolva problema de la care a pornit:

View PostMosIonRoata, on 27 ianuarie 2024 - 12:36, said:

.... La un moment dat am dat o sortare si s-au amestecat......atunci cand mai fac vreo greseala sa o pot restaura dupa prima coloana (Nr. Crt)....
data viitoare cand va da o sortare, valorile din prima coloana (cele intoarse de Row()) se vor modifica automat.


@MosIonRoata : ce vrei tu e un pic imposibil. asta pentru ca tu vrei o coloana care sa se completeze automat si sa se si actualizeze automat in functie de pozitie, dar sa ramana nemodificata la sortari.
uite un scenariu:
- ai pe prima coloana valorile 1,2,3,4
- ordonezi datele astfel incat pe prima coloana ajung valorile 4,3,2,1
- stergi a doua linie(cea cu 3). ce valori ar trebui sa ai acum pe prima coloana?

#4
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,351
  • Înscris: 11.08.2003
Daca ai doar filtrari si sortari, blocheaza-le accesul la editare.
Smiley ti-a explicat bine, ce vrei tu nu se poate.. e la fel ca aia cu sufletu-n rai si.. :)
Nu poti avea si Nr Crt unic si fara pauze dar si aranjat aleator. cel putin nu la cunostintele actuale de Excel.

#5
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,944
  • Înscris: 15.04.2019

View PostMosIonRoata, on 27 ianuarie 2024 - 12:36, said:

Ca sa nu mai am dificultati pe viitor, m-am gandit sa inserez o prima coloana cu Nr. Crt. pentru ca atunci cand mai fac vreo greseala sa o pot restaura dupa prima coloana (Nr. Crt).
Oricat de smart ar fi, Excel nu poate ghici ce vrea autorul unui tabel (si cand a facut o sortare dupa criteriul gresit). Deci trebuie sa lucrezi cu mai multa atentie si sa salvezi doar cand esti sigur de corectitudinea etapei/ proiectului (sau sa faci salvari consecutive cu nume diferite - Salvare 1, Salvare 2... Salvare 911 - ca sa nu trebuiasca sa reiei munca chiar de la 0).

Edited by __Dan__, 27 January 2024 - 13:38.


#6
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,244
  • Înscris: 06.01.2007
Poti folosi si SEQUENCE(), daca ai un excel mai nou. In vechile versiuni nu exista.
Functia e foarte versatila folosita in conjunctie cu alte functii, dar e foarte buna si asa, vanilla.

Nu inteleg exact insa ce vrei sa faci cu o asemenea functie. In cazul unei ordonari ai nevoie de o cheie de ordonare, care sa fie legata de inregistrare (linie), nu de pozitia inregistrarii(adresa liniei).
Deci SEQUENCE nu te ajuta, decat eventual ca sa creezi cheia unica functie de pozitia in tabel, dar mai apoi valorile trebuie legate de inregistrarea din tabel(linia), nu de adresa inregistrarii respective, deci tre ssa treci printr-un copy, paste-values). Acelasi lucru poti sa-l faci si cand "tragi in jos" si alegi apoi "fill series", daca nu o face excelul implicit.

#7
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,351
  • Înscris: 11.08.2003
In loc de Nr Crt poti trece data (nu va merge automat, aia e) si aranjezi dupa ea.

#8
MosIonRoata

MosIonRoata

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 26.10.2007
Multumesc mult pentru raspunsuri!
Ideea e ca eu o sa sterg din tabel doar cand este numerotat corect, adica de la 1, 2, 3...1000. Treaba cu amestecatul nu mai este de actualitate, am stat sa le aranjez manual (nu amestecasem decat vreo 200-400, cred). Ma intereseaza prima coloana Nr. Crt pentru a putea avea un punct de plecare in cazul in care incerc (sau vreun coleg incearca ptr ca fisierul e la share) sa fac ceva si doresc revenirea la ordinea initiala.
Dati-mi o sugestie, formula sa incerc si va spun apoi ce a iesit sau ce probleme/situatii am intampinat.

@MarianG - Incerc imediat.

@_Smiley_ - teoretic ramane 4, nu? Nu o sa sterg cand sunt amestecate.

p.s. Asta este ideea mea de "situatie de siguranta". Nu stiu cum sa notez in vreuna din coloane ca sa pot reveni in siguranta. Mai incerc cate ceva.

View Postsorin147, on 27 ianuarie 2024 - 13:46, said:

In loc de Nr Crt poti trece data (nu va merge automat, aia e) si aranjezi dupa ea.

Pare o idee buna, nu m-am gandit. Sa vad cum notez pe cele vechi ca tabelul este inceput de 12 ani. Incerc! Merci!

#9
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 27.09.2006
Dupa parerea mea, cel mai simplu e sa "creezi" coloana nr.crt:
- fie scriind 1 ca prima valoare, apoi drag in jos pana la ultimul rand completat, si ales "fill series",
- fie scriind 1 si 2 pe primele 2 randuri si apoi selectand ambele celule si drag in jos .

Asa vei avea numerotate randurile, fara sa fie nimic dinamic.

Ulterior, cand stergi randuri, pur si simplu mai faci o data operatiunea descrisa (care iti va lua doar cateva secunde).

#10
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,244
  • Înscris: 06.01.2007
Ce a spus MarianG e echivalent cu SEQUENCE de-l ziceam eu. Pentru ca tu asta ai cerut.
Ai cerut, dar nu te ajuta in aceasta situatie cu sortatul.

Tu vrei sa ai un Nr.Crt, de fapt. care sa te ajute sa sortezi pe viitor, sa revii la ordinea ce o ai (o stabilesti) acum in tabel.
Pentru asta, creezi o coloana, pui 1 pe prima linie si dai dubluclick sa se verse peste tot coloana.
Implicit excelul pune 1, 2, 3, 4, ... pana la sfarsit, insa poti modifica dintr-o iconita ce-ti apare, unde ai de ales intre "copy, fill series, formating" si alte chestii.

Nu vrei o formula, deoarece formula se va actualiza pe noua sortare si nu va folosi. Tu vrei de fapt sa stabilesti o cheie pentur fiecare inregistrare, cheie care sa reflecte ordinea curenta.  Fa asa, cu nr.crt, ca e cel mai simplu criteriu, care face acelasi lucru. Era mai bun cu data introducerii, dar daca n-o ai, e mai bun nr. Crt.
Nu degeaba orice registru incepe cu nr. crt. Excelul se intoarce la radacini. :D

#11
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
o varianta ar fi cu o coloana completata automat, cu un macro. alegi o coloana nefolosita (ex: MM sau ceva de genul asta). completezi pe datele existente cu optiunea Fill din Excel (de la 1 in  sus, cu pas 1), apoi pe evenimentul de Worksheet_Change verifici daca ai ceva in coloana respectiva pentru liniile modificate. daca n-ai nimic, pui numarul total de linii din tabel.
mai ramane sa ascuzi coloana, ca sa nu ti-o modifice cineva din greseala.
in felul asta atunci cand iti strica cineva datele cu o sortare poti sa afisezi coloana cu acel index si sa sortezi dupa ea, apoi o ascunzi la loc.

daca vrei sa ai si un index vizibil cu numarul liniei, poti aplica sugestia cu ROW (desi Excelul deja afiseaza numarul liniei).

#12
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,524
  • Înscris: 05.06.2009
Ca sa nu mai stai sa refaci, cum ai pățit cu sortarea, deschizi fișierul, ii dai un "save as", ii adaugi la denumire var1, sau data curenta, și lucrezi în acest fișier, ca să ai salvata și varianta inițială a fișierului, în cazul în care greșești ceva și apuci sa salvezi imediat.
Sau poți lucra în același fișier, dar copiezi sheetul inițial(1)și lucrezi doar în noul sheet(2), iar datele din sheetul 1 rămân neschimbate.

#13
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,330
  • Înscris: 24.05.2010
De ce tineti baze de date in excel? Exista Access

TU nu vrei un numar curent la tabel, tu vrei un index. Si  recalculare automata a lui e si mai complicat.

De ce faci sortari? Cand defapt vrei filtre? Iar filtrele dupa ce iti faci treaba le stergi si revine la normal. EU nu am patit niciodata sa raman blocat cu un excel.

Edited by MooF2010, 27 January 2024 - 20:46.


#14
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
a raspuns deja :)

View PostMosIonRoata, on 27 ianuarie 2024 - 12:36, said:

......ai mei colegi stiu doar Excel. .....


dupa mine bazele de date sunt pentru programatori, nu pentru useri. sau mergi pe Excel (marele avantaj: e usor de folosit, majoritatea se descurca in el), sau mergi pe o aplicatie dedicata (nu-i la fel de flexibila ca Excelul, dar e mult mai sigura).
daca ei s-au poticnit dupa o sortare in Excel, te asigur eu ca ar fi facut chestii si mai nasoale in Access.

#15
MosIonRoata

MosIonRoata

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 26.10.2007

View PostMooF2010, on 27 ianuarie 2024 - 20:44, said:

De ce tineti baze de date in excel? Exista Access

TU nu vrei un numar curent la tabel, tu vrei un index. Si  recalculare automata a lui e si mai complicat.

De ce faci sortari? Cand defapt vrei filtre? Iar filtrele dupa ce iti faci treaba le stergi si revine la normal. EU nu am patit niciodata sa raman blocat cu un excel.

Ai dreptate, asa am zis si eu, se tine doar o evidenta, nu se fac calcule, nu e nevoie de Excel, doar ca toata lumea stie Excel (mai mult sau mai putin).
Nu, nu vreau index. Ma gandesc la acest tabel ca la un morman de hartii cu paginile numerotate. Daca imi cad pe jos si se amesteca, le pun in ordinea paginilor.
Da, la treaba cu sortarile ai dreptate, aveam nevoie de o filtrare a contractelor pe ani, sa vad care expira in 2023 sau 2024. Dar am precizat ca sunt la inceput cu Excelul, invat din mers.
Multumesc!

View PostLuvRaluK, on 27 ianuarie 2024 - 14:03, said:

Dupa parerea mea, cel mai simplu e sa "creezi" coloana nr.crt:
- fie scriind 1 ca prima valoare, apoi drag in jos pana la ultimul rand completat, si ales "fill series",
- fie scriind 1 si 2 pe primele 2 randuri si apoi selectand ambele celule si drag in jos .

Asa vei avea numerotate randurile, fara sa fie nimic dinamic.

Ulterior, cand stergi randuri, pur si simplu mai faci o data operatiunea descrisa (care iti va lua doar cateva secunde).

Deocamdata asa ramane. La nivelul meu de cunoastere in Excel e cea mai accesibila varianta: usoara si rapida. Si chiar daca sterg eu sau un coleg un rand si uitam sa-l mai numerotam, reordonarea tot se poate face chiar daca imi lipseste un numar.

Multumesc mult pentru sugestii, am mai invatat cate ceva.
p.s. Da, ma inscriu la un curs de Excel, este nevoie. Posted Image

Edited by MosIonRoata, 28 January 2024 - 10:28.


#16
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,434
  • Înscris: 10.08.2005
Paginile se pot redacta cu subsol "curenta/total", in antet poți avea numele proiectului.

Edited by MarianG, 28 January 2024 - 11:55.


#17
marius_optimist

marius_optimist

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 530
  • Înscris: 11.03.2012
Dar cu 2 coloane de nr curent una manuala si una dinamica nu ar merge? cea dinamica e tot timpul continua cum spunea @Mariang cu row si a doua cum ai acuma se sterge inebunesc coloanele o ai ca martor pentru sortare si filtare pe ce manuala.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate