Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care din urmatoarele optiuni este...

Distante etrieri

Fisier corupt reapare in galeria ...

Ce condensator ar putea fi? TV Vo...
 Problema droguri

Soldat gradat profesionist - dipl...

Eroare incarcare formular

merita upgrade de la Ryzen 5 2600...
 Intel i9 14900K cooler air Deepco...

Curațare disc vinil

Atentie la site-ul FixShop.ro - p...

Display cu culori neuniforme
 Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoþel

Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...
 

Wizz Air își bate joc de clienți ?

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#91
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,740
  • Înscris: 16.08.2010

 utopium, on 21 aprilie 2023 - 17:08, said:

Pe mine nu ma intereseaza sa-mi plateasca aia despagubiri, ci sa le anuleze cat mai rar,

Dar, daca tot se intampla, nu ar fi frumos sa le si plateasca? Ca sa-ti mai recuperezi din pierderi zic. Exact in ideea asta au fost prevazute in acel regulament european.
Ma rog, daca pe dumneata nu te intereseaza, poti sa renunti unilateral...  Posted Image


Dar, sa revenim la wizzair care nu plateste si la ideea "ca romanul are impresia ca toti isi bat joc de el", a scris cineva mai sus (scuze giuliani, nu te mai citez inca o data, nu am ceva cu tine ci cu ideea ca "romanii"...).

Inca un link din care reiese ceea ce am tot zis, ce parere aveti?

Pasagerii care castiga procese contra wizz air pentru intarzieri sunt nevoiti sa execute silit compania

Se pare ca aici sunt mai multi romani implicati: pasagerii, avocatii, judecatorii, chiar si executorii sunt tot romani. Adica, stiti, nici dupa o sentinta definitiva nu au vrut sa plateasca si au ajuns sa le fie cautate conturile din Romania si executate.

Nu am cautat special acel articol acum, stiam de el, am vorbit mai demult cu o doamna avocat de la acea casa de avocatura. Stiti ce mi-a spus? Textual,  "nu veti primi nici o despagubire fara sa va judecati (din pacate aceasta este abordarea companiei WIZZ AIR)". Nu am crezut-o atunci, am pierdut 8 luni de zile, wizzair inca imi datoreaza o suma (cateva sute de euro). Nu am deschis actiune in instanta deoarece nu am epuizat caile normale de atac: prima este pe site-ul lor propriu, a doua Trafikstyrelsenul danez (il gasiti pe europa.eu) pentru ca acolo s-a intamplat acel incident.

In caz ca o sa spuneti ca nu are legatura cu topicul, va spun eu ca are: "Wizz Air își bate joc de clienți", e chiar titlul.

#92
Eminescian

Eminescian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 08.09.2019

 TehCube, on 21 aprilie 2023 - 16:58, said:

Probabil ar trebui sa faca astfel de anunt la multe zboruri in cazul asta. Posted Image
Intelege ca TOAAAAAAAATE companiile fac mizeria asta. Nu asta e problema aici, ci modul de a rezolva problema cand le da cu virgula la calcule, atata tot.
Degeaba te superi ca wizz face overbooking. Vrei sa fii sigur ca nu ti se intampla asta? Ia bilet la business class sau charter. Posted Image

Cred ca te faci ca nu intelegi, dar nu-i nimic,  iti explic, eu ma refer la situatia cea mai interesanta pentru calatori, cand check-in-ul s-a inchis deja si compania stie (inainte de inceperea imbarcarii) ca sunt mai multi pasageri pentru imbarcare decat locuri in avion.

Nu vorbesc de situatia cand ei au vandut sapte bilete in plus si nu s-au prezentat zece la check-in, asta nu afecteaza cu nimic calatorii acelui zbor.

Felul cum rezolva situatia face diferenta dintre companiile serioase si companiile care genereaza topicuri ca acesta.

Abordarea companiilor serioase e una simpla, anunta situatia si incep sa caute voluntari care accepta sa renunte la imbarcare in conditiile in care li se ofera despagubiri si cazare daca e cazul pana la zbor, conform reglementarilor in vigoare. Nu se trag pe fund sa dea banii respectivi pentru ca ii intereseaza satisfactia clientului.

Abordarea lui Wizz (cel putin in Romania, dupa cum se vede) este bazata pe alta gandire: am inchis check-in-ul, avem in plus sapte persoane pe care nu le putem imbarca, cum facem ca sa  economisim 7x250=1750 EUR, aha, am gasit, le spunem ca au intarziat la imbarcare si deci nu le datoram nimic. Daca au chef sa primeasca banii sa ne dea in judecata si mai vedem.

Eu personal nu ma supar ca Wizz face overbooking, ca nu ma afecteaza cata vreme nu zbor cu ei si la companiile cu care zbor mai des sunt frequent flyer si deci ma imbarc cu cei de la business class. Posted Image

Ma deranjeaza ca autoritatea noastra aeroportuara permite sa se intample din astea, dar "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul", nu-i asa? Posted Image

#93
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,820
  • Înscris: 09.01.2007

 Eminescian, on 21 aprilie 2023 - 21:21, said:

check-in-ul s-a inchis deja si compania stie (inainte de inceperea imbarcarii) ca sunt mai multi pasageri pentru imbarcare decat locuri in avion.
Nu stiu cat de repede afla compania ca sunt mai multi pasageri decat locuri.
Poti face check-in si sa nu te prezinti la aeroport.
Nu cred ca la vama/luggage check e sistem care sa bifeze ca ai intrat pentru zborul X (adica de multe ori am trecut p-acolo fara sa noteze nimeni nimic, doar un ochi in fuga pe bilet si atat).
Deci... cum ar sti sigur? Si cu ce i-ar ajuta sa anunte din timp? Ca sa se calce aia in picioare sa nu cumva sa ramana p-afara? Nu e mai corect sa ii lasi pe primii sa intre si cine ramane ultimul... ghinion? :)

In rest de acord, cum se rezolva situatia e ce conteaza. Daca stii ca se rezolva urat la wizz, nu-i mai folosesti, sau ai grija sa urci repede, ce sa zic?

#94
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

 FreeThinker, on 21 aprilie 2023 - 13:49, said:

Te rog sa revii cu un link daca o sa apara stirea ca Lufthansa nu a vrut sa se achite de obligatiile ce-i revin conform regulamentului, ca despre asta e vorba.

Stim ca toti fac overbooking, stim ca tuturor li se intampla sa anuleze zboruri. Dar nu toti isi asuma raspunderea, in cazul de fata wizzair.

Eu nu cred ca nu isi asuma raspunderea, poate si oamenii exagereaza...sau nah, daca o fac, sunt magari.

Edited by giuliani, 21 April 2023 - 23:08.


#95
Eminescian

Eminescian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 08.09.2019

 TehCube, on 21 aprilie 2023 - 21:47, said:

Nu cred ca la vama/luggage check e sistem care sa bifeze ca ai intrat pentru zborul X (adica de multe ori am trecut p-acolo fara sa noteze nimeni nimic, doar un ochi in fuga pe bilet si atat).

Cand ai zburat ultima oara de pe Otopeni? Sunt sigur ca ai observat ca se scaneaza boarding pass-ul ca sa intri la controlul de securitate.

 TehCube, on 21 aprilie 2023 - 21:47, said:

Si cu ce i-ar ajuta sa anunte din timp?

Chiar asa, pe aialalti care anunta, cu ce-i ajuta?

 TehCube, on 21 aprilie 2023 - 21:47, said:

Nu e mai corect sa ii lasi pe primii sa intre si cine ramane ultimul... ghinion?

Pai nu le-ar folosi mai mult sa-i lase sa intre in ordinea (descrescatoare evident) pretului biletului? Ca sa intareasca in populatie ideea de "dai un ban, dar nu zbori pe langa avion"? Posted Image

#96
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,740
  • Înscris: 16.08.2010

 giuliani, on 21 aprilie 2023 - 23:04, said:

Eu nu cred ca nu isi asuma raspunderea, poate si oamenii exagereaza...sau nah, daca o fac, sunt magari.

Cred că nu ai citit postul #91. Mai scriu o dată:  "nici dupa o sentinta definitiva nu au vrut sa plateasca si au ajuns sa le fie cautate conturile din Romania si executate".

Dacă nici asta nu e măgărie, atunci nu știu cum mai poate fi catalogată...



Ar mai fi ceva: doamna avocat mi-a spus "wizzair (cu litere mici, nu e greșeală) nu a atacat niciodată o sentință din România". Deci, asta e calea de urmat, doar că atunci se mai adaugă și cheltuielile de judecata, onorariul lor este decât 2000 lei + TVA, și probabil inflația și dobânda penalizatoare, rămâne de văzut dacă e posibil.
Nu stau în banii ăia, dar am o problemă cu măgarii, și sunt decis să merg până la capăt.

#97
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,820
  • Înscris: 09.01.2007

 Eminescian, on 21 aprilie 2023 - 23:53, said:

Cand ai zburat ultima oara de pe Otopeni? Sunt sigur ca ai observat ca se scaneaza boarding pass-ul ca sa intri la controlul de securitate.
Anu' asta de 2 ori, da, sunt scannere dar parca am trecut si fara scan de cateva ori in trecut. Chiar si asa nu-s convins ca au sistemul IT pus la punct si afla toti in timp real ce si cum. Dar da, e posibil.

Quote

Chiar asa, pe aialalti care anunta, cu ce-i ajuta?
Eu unu' n-am auzit niciodata in aeroport anunt de overbooked flight. Ce-i drept nu zbor foarte des, undeva la ~4 ori pe an in medie.
Cred ca si in cazul asta ar fi mai ok sa faci anuntul dupa ce-au urcat 80% in avion, si sa incerci sa negociezi cu ultimii cativa oameni sa accepte alt zbor + despagubiri, decat sa incerci sa discuti cu 100+ oameni de-odata.

Quote

Pai nu le-ar folosi mai mult sa-i lase sa intre in ordinea (descrescatoare evident) pretului biletului? Ca sa intareasca in populatie ideea de "dai un ban, dar nu zbori pe langa avion"? Posted Image
Deloc. Mi se pare mai sanatoasa abordarea primul venit, primul servit.
Vrei ca 2 oameni de la poarta sa se apuce sa ordoneze 100 de oameni in ordinea pretului biletului, si asta in 10 minute cu tot cu imbarcare? Pe aia de la business class nu-i dau jos, deci intr-un fel, daca ai dat un ban, ai prins loc. Restu' sa se descurce. :P
Si din nou, nu cred ca-ti dai seama ce scandal ar iesi daca ar anunta pe TOATA lumea dinainte ca unii o sa ramana p-afara. Se calca in picioare, sunt convins.

#98
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,594
  • Înscris: 13.09.2022

 TehCube, on 22 aprilie 2023 - 09:21, said:

Vrei ca 2 oameni de la poarta sa se apuce sa ordoneze 100 de oameni in ordinea pretului biletului,

Si de unde iau aia de la poarta preturile biletelor?
Primul venit, primul servit, asta e ordinea. Cu conditia sa ai loc alocat pe boarding pass, altfel poti sa fii si primul la rand, ca te da deoparte si te pune sa astepti pana la urma.
Nu cred ca exista alte proceduri. Pretul n-are nicio treaba, pretul pur si simplu variaza in functie de cand l-ai luat si asta se stie si este asumat de toata lumea. Ca ai dat mai mult nu iti garanteaza imbarcarea in caz de overbooking. Posibil doar daca ai priority sa ai prioritate fata de non-priority.
Eu nu inteleg de ce tot repetati aceasta idee  cu sortarea in functie de pretul biletului...nu face nimeni asa ceva.

Edited by danigoleman, 22 April 2023 - 09:58.


#99
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,646
  • Înscris: 12.12.2006
Eu nu cred ca exista asta cu primul venit-primul servit la imbarcare.

La check-in fiecare primeste un loc unic, nu se aloca 2 persoane pe acelasi loc. Cand numarul celor care vor sa faca check in e mai mare decat nr de locuri in avion, ultimii primesc un soi de boarding pass fara loc in ideea ca se rezolva situatia la poarta. Daca la poarta nu se prezinta toti cei care au primit loc, atunci cei fara loc sunt repartizati pe locurile respective.

Probabil asta s-a intamplat atunci: oamenii au cascat gura prin aeroport (sau au ajuns cu intarziere la poarta din cine stie ce motiv), cand s-a terminat boardingul celor prezenti si cu loc, i-au luat pe cei fara loc si i-au repartizat pe locurile intarziatilor si asta a fost, la revedere.

Ce se mai poate face - cand te duci cu bagajul la drop off sa iti schimbe locurile - pe noi o data ne-au mutat la business - probabil ca sa intre in avion si altii care erau overbooked. De ce ne-au ales pe noi sa ne mute la business? Probabil pt ca sotul are Flying Blue Silver, a mai prins upgrade-uri cand calatorea singur dar de data respectiva ne-a mutat pe toata familia.

Probabil overbooking-ul se face pt ca per total se iese pe plus. Din cei care isi cumpara bilet, unii renunta la calatorie din diverse motive, chiar si din cei care isi fac check -in unii renunta sau nu ajung si probabil in majoritatea cazurilor incap toti oricum. Pana la urma e si pacat sa zboare avionul gol. Iar cand chiar vin peste nr de locuri companiile de linie ori muta la business pe cate cineva, ori iti propun alt zbor + compensatie si cumva o rezolva amiabil. Probabil situatiile in care plateac compensatii sunt suficient de rare ca sa le renteze. Si-au facut ei calculele. Cu low costul e mai la noroc, in functie de bunul lor simt. Ei au un fel de “clienti captivi” cu care isi permit sa se poarte si mai aiurea pt ca tot cu ei vor zbura, din diverse motive.

Edited by mdt, 22 April 2023 - 11:52.


#100
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,740
  • Înscris: 16.08.2010

 mdt, on 22 aprilie 2023 - 11:57, said:

Eu nu cred ca exista asta cu primul venit-primul servit la imbarcare.

Nici eu nu cred că există, sau mai bine zis nu ar trebui să existe căci atunci ar însemna ca 200 de oameni să se bată efectiv pe locurile din avion, pentru cei în plus există textul "ne pare rău, ați întârziat"

 mdt, on 22 aprilie 2023 - 11:57, said:

Probabil asta s-a intamplat atunci: oamenii au cascat gura prin aeroport (sau au ajuns cu intarziere la poarta din cine stie ce motiv), cand s-a terminat boardingul celor prezenti si cu loc, i-au luat pe cei fara loc si i-au repartizat pe locurile intarziatilor si asta a fost, la revedere.

E minunat când se aliniază astrele și se întâmplă să întârzie șapte oameni tocmai atunci când au ei o "situație de overbooking". Glumesc desigur, dar eu personal nu-i mai cred.

#101
sarbulb

sarbulb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 24.09.2016
In caz de zbor anulat ( anulat , nu amanat , ci pur cancelled ) , in cazul WIZZ AIR , ce se poate obtine ?
1. rambursare cost bilet
2. compensare finaciara ( parca 250 EUR )

1. sau 1.+2. , sau cum ?

#102
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,568
  • Înscris: 14.04.2008
Cu cat timp inainte l-au anulat?

#103
sarbulb

sarbulb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 24.09.2016
1 - 2 h , fara oferit alta posibiltate zbor

Edited by sarbulb, 29 April 2023 - 20:00.


#104
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,568
  • Înscris: 14.04.2008
1+2
2 (compensatia) e 250€ daca distanta e de max 1500 km.

#105
sarbulb

sarbulb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 24.09.2016
Da !
Zbor ANULAT cu 2 h inainte ( termen 14 zile ) + distanta zborului  pana in 1.500 km , inseamna : retur bani platiti pe bilet + compensare 250 EUR .
( Pt cine are nevoie de aceasta info . )

Attached Files

  • Attached File  wizz.JPG   286.87K   22 downloads


#106
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,740
  • Înscris: 16.08.2010
Mda, cu condiția ca wizzair să fie de acord să plătească. Teoria și practica sunt două chestii diferite.




Am mai gasit un caz de bătaie de joc pe un blog oarecare (marius cucu), nu pot pune link - nu e permis. Am  șters numele pasagerului.

"Cu toate ca am avut si prezentat permisele de imbarcare tiparite pentru zborul WizzAir W4 3532/26.04.2023/DTR/TSR am fost informati inainte de imbarcare ca nu suntem inregistrati in sistem si solutia este check in cu plata a 45 euro/peroana x2 pe care i-am platit primind chitanta.Am reusit cu dificultate sa formulez in 27.04.2023 reclamatia si cererea de restituire atasand documentele doveditoare respectand procedura impusa de sistemul descurajator.In 28.07.2023,raspunsul in extras:
„Stimate pasager ..............,
Vă mulțumim că ați contactat Departamentul de relații cu clienții Wizz Air.
………………………………………………………………………….
Vă informăm că, conform sistemului nostru de rezervare, Dumneavoastra nu ati călătorit pe W4 3532 DTM – TSR – 26/04/2023, prin urmare nu se ramburseaza taxele. Vă rugăm să revizuiți formularul de reclamatii și selectați zborul potrivit, cu care ați călătorit. Dacă aveți întrebări suplimentare sau alte nelămuriri, nu ezitați să ne contactați, răspunzând la acest e-mail.
Dacă aveți întrebări suplimentare sau alte nelămuriri, nu ezitați să ne contactați, răspunzând la acest e-mail.”
Le-am raspuns precizand ca am fost la bord si am efectuat calatoria dar la data prezenta nu am primit raspunsul pe care il astept cu interes.
Pot face dovada afirmatiilor mele pentru ca am pe telefon aplicatia Google cu istoricul localitatilor vizitate in 26.04.2023 incluzand orele din care rezulta ca am fost pe aeroport,ca am fost intr-un avion care a decolat din Dortmund si a aterizat la Timisoara.
Daca voi mai calatori cu WizzAir,voi fotografia aeronava exterior si interior,vecinii,insotitorii de bord,etc.
Indiferent de rezolvare,voi face publica situatia."


edit: 45 euro de persoana pentru checkin, deși aveau boarding pass-urile printate. Și le-au făcut checkin chiar dacă ei nu figurau în sistem? Mișto !

Edited by FreeThinker, 03 May 2023 - 21:30.


#107
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,112
  • Înscris: 14.08.2007

View PostFreeThinker, on 03 mai 2023 - 21:27, said:

Am mai gasit un caz de bătaie de joc pe un blog oarecare (marius cucu)...
Intrebarea e daca e relevant sau reprezentativ. Li se intampla chestii de astea la mai mult de 0.01% dintre clienti?

#108
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,740
  • Înscris: 16.08.2010
Sunt curios, cum ai ales acel procent de 0,01%? Poți pune un link?

De ce nu 1%? Sau 0,1%?

Dar dumneata ești probabil avocatul wizzair-ului și ai pus deja sub semnul întrebării dacă e "relevant sau reprezentativ"...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate