Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...
 Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 

Rotatie anvelope

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#55
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,357
  • Înscris: 22.10.2007

View Postarg, on 27 ianuarie 2023 - 16:27, said:


asta e una din baladele populare neavand nici o legura cu realitatea.
"alea bune" pe fata iti da o falsa siguranta. fiind mai bune vei forta iar cand spatele pierde aderenta esti pa.
daca pe "alea bune" le ai pe spate vei merge mai cu grija, iar sansele ca spatele sa piarda aderenta scad enorm.
Pe fata mai conteaza si la frana, asa ca le rotesti si le schimbi pe toate odata si nu mai ai probleme din astea.

#56
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005
Rotile mai aderente se pun tot timpul pe spate pentru a lupta mai bine cu inertia la schimbari bruste de directie. Orice roata care nu a atins martorul de uzura e suficient de buna pentru a frana in conditii normale, dar daca e o diferenta de aderenta e important sa favorizeze spatele. De asemenea, vezi mai sus.

E o chestie pe care nu o realizati multi faptul ca spatele vireaza mult mai efficient si mai usor. In cazul nostru, doar sub efectul variatiei geometriei cu sarcina. Dar, daca te uiti la o combina sau un stivuitor vei vedea ce eficienta e directia spate.

#57
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,159
  • Înscris: 19.09.2005

View Post_-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 17:36, said:


Pe fata mai conteaza si la frana, asa ca le rotesti si le schimbi pe toate odata si nu mai ai probleme din astea.
fix asta fac.
cand schimb iarna vara le pun cum au fost. inclusiv jantele sunt notate.

#58
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
eu le mut doar fata-spate de la un sezon la altul... e suficient. au 5 ani si mai duc

#59
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021
Intrebare intrebatoare: Dar voi astia ce le tot rotiti si le tot schimbati, curatati butucul si janta in zona unde se "inbina" janta cu butucul ? De echilibrat, mai echilibrati si voi rotile ?
Eu unul consider ca daca nu curatati janta si butucul, dati din una in alta si iasa mai rau ca de ce va faceti de lucru, daca nu va doare.  (parerea mea, fireste)

#60
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostBursul, on 27 ianuarie 2023 - 12:27, said:

In manualul Kona Hybrid este o poza in care se recomanda rotatia anvelopelor.
Attachment rotatie roti.JPG
Pana acum eu schimbam
* stanga-fata cu stanga-spate
* dreapta-fata cu dreapta-spate
Cati din voi folositi schema de mai sus? BTW, la anvelopele de iarna (care au sens de rotatie) nu merge schema.
iti mai trebuie o rezerva ca sa poti face schimbarea ca in poza.

#61
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,387
  • Înscris: 29.01.2008
Având anvelope dedicate, schimb roțile de două ori pe an. Când montez roțile pun cele mai puțin uzate pe față, că acolo e uzura mai mare și oricum diferența între ele nu e mai mare de câțiva mm, pentru a exista riscul să „o ia spatele înainte” la o frână mai bruscă în condiții mai dificile. În acest fel păstrez o uzură relativ uniformă a celor 4 roți și un comportament similar al acestora, indiferent de starea drumului. Când schimb anvelopele, le schimb pe toate 4 odată. Când sunt anvelope de modele diferite între față și spate, cu vechimi diferite și grade de uzură diferite poate exista un comportament diferit al acestora în anumite condiții de drum.

#62
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,808
  • Înscris: 17.12.2019

View Postcristobob, on 27 ianuarie 2023 - 13:19, said:

Bun, in functie de specificul masinii, adica sa nu aiba roata de rezerva (ce altceva ar mai fi ?) e de inteles.

Dar ce treaba are specificul anvelopelor"
Ca, daca sunt simetrice sau cu "outside-inside" se pot schimba cu tot cu janta, iar daca sunt directionale se schimba (si) pe janta.
Ia să vedem:
- roată de rezervă de dimensiuni reduse ar mai fi? Eu zic că da.
- roți de dimensiuni diferite pe punți ar mai fi? Și de astea zic că da. Astea ar merge și la specificul anvelopelor? Din nou zic da.

#63
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021
2 noi pe față
2 seturi iarna/vara
Cele bune pe față
1 cauciuc nou pe an cumpărat....
Rar 120 în văi luuuuungi
Le rotesc de le'nnebunesc

#64
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022
got a dog in the fight but that dog wont bite.
ulterior threadului “cine/cum/cand a reconditionat injectoarele” urmeaza capodopera “rotatie anvelope”. what next? “how many spokes does your wheel have mofo?”

View Postadnana2121, on 27 ianuarie 2023 - 19:11, said:

Cele bune pe față

iarna not

Edited by Masutatsu-Oyama, 27 January 2023 - 19:12.


#65
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,159
  • Înscris: 19.09.2005
io zic ca urmeaza cand schimbati lichidul de spalat parbrizul.

#66
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,106
  • Înscris: 16.10.2018

View Postreborn_21, on 27 ianuarie 2023 - 16:45, said:

...
Ce anvelopa de iarna 195/65/15 ti sa parut tie ca ar fi cea mai buna ?
(ar cam trebui sa-mi schimb anvelopele pe spate si deaia intreb)
@Florin, eu am folosit de iarnă așa:
Pe Goilf 4 (AXR): 195/65/15 Michelin Alpin 5 (până-n toamna lui 2019), apoi Conti TS 860 din toamna lui  2019 până-n toamna lui 2021, dar mi-am bătut joc de ele în pandemie, nu le-am schimbat vara și am avut muuulte drumuri lungi, în străinătate, la viteze amețitoare. Au ajuns ”la ghidă” după doar 40k km. În toamna lui 2021 am cumpărat încă un set Conti TS 860 care sunt perfecte, au carne 7mm. CRED că Alpin 5 se tocesc cel mai greu.
Pe Fabia III în 2017 am montat Bridgestone Blizaak 185/60/15, e a 6-a iarnă iar în toamnă, când am pus rotilele de iarnă mai aveau ”carne” între 4-4.5 mm. Nu bat, nu sunt gălăgioase, iarna 2023-2024 va fi ultima. Nu putem compara răgălia de Fabia III cu Octavia ta, care e mai puternică și mai grea.
Pe Golf 6 (CFFB) 205/55/16 de un an rulez Conti TS 860, prea devreme să tragem concluzii.
În trecut, pe Opel Astra (diesel) 195/65/15: Good Year UG 5 (vreo 5 ani și 70k km), apoi Good Year UG 6, la fel, fără probleme 5 ani, același rulaj.
Passat B 5.5 (diesel): 195/65/15 Alpin 4, nu mai știu exact dar vreo 7 ani, fără probleme.
În anii 90 pe Oltena 12 TRS și Dacia 1410, puneam ce apucam, nu era cu obligatoriu de iarnă dar îmi aduc aminte că mi-a făcut cineva cadou un set de iarnă Kumho (erau făcute-n China) care s-au comportat nesperat de bine.
Ceea ce va urma, nu știu dar cu siguranță va fi OBLIGATORIU din gama celor 6, care au cel mai bun preț.
Ah, mă feresc de anvelopele care au ECO în nume (Fabia III mi-a venit cu Bridgestone Ecopia -de vară- o mizerie).

#67
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021
Cum cind ? Cind zice la TV ca da frigul. Si obligatoriu trebuie scos afara ala de vara (la mine intra 5 litri)

Eu am si "spalator" la faruri (pentru ca xenoane) si nu ar fi prima data cind ma lasa nevasta fara masina si se trezeste ca da frigul si ingheta furtunele de la stropit faruri si alea de la stropit haionul.
Pentru alea de stropit faruri, sa vezi ce placere este sa dai jos  spoilerul (in frig) ca sa dezgheti furtunele si sa vezi unde a "zburat" o imbinare.
Pentru haion, sa vezi ce placut este (in cazul meu) sa se "de-mufeze" furtunul care este in oala roti stinga spate si tot lichidul sa corodeze mufa pentru instalatie spate si sa trebuiasca sa refaci toate legaturile electrice, pentru o neschimbare la timp a "parbrizolului" :D (am anulat de citiva ani mufa, ca nu am mai aviut ce sa-i fac, la cit de corodata a ajuns sa fie)

#68
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,683
  • Înscris: 07.02.2003

View Postarg, on 27 ianuarie 2023 - 16:22, said:

in 2 ani si cca 15k/an in oras am tocit cca 2mm fara diferente notabile intre fata si spate.
Sa nu ai ceva la puntea spate daca ti le toceste ca fata... iar daca in 15k ai pierdut doar 2mm masurat frumos cu calibrul de roata nu asa la ochi, inseamna ca ai cauciucuri super-rezistente la uzura (adica aderenta scazuta). Aderenta inseamna uzura.

View Postarg, on 27 ianuarie 2023 - 16:27, said:

asta e una din baladele populare neavand nici o legura cu realitatea.
"alea bune" pe fata iti da o falsa siguranta. fiind mai bune vei forta iar cand spatele pierde aderenta esti pa.
Spatele calca pe unde fata deja a trecut si ti-am dat deja exemplu acvaplanarii. Nu mai zic subvirarea. Acu daca tu vrei sa mergi la drifturi e altceva si iese din sfera discutiei in cauza.

Edited by andreic, 27 January 2023 - 20:49.


#69
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021

View Post_R_A_D_U, on 27 ianuarie 2023 - 20:31, said:

Radu, am sa "studiez" recomandarile tale

Pe mine nu ma prea intereseaza "galagia" deoarece rabla mea este din 2003 si oricum motorul suna de zici ca-i tractor si cam acopera orice zgomot de anvelopa :D
Eu vreau o anvelopa care sa muste din zapada si mai ales din noroi, dar sa se impace cu legislatia si sa am voie iarna sa umblu cu ea. Pe spate am BFGoodrich (cred ca G-FORCE WINTER2) si asa am avut si pe fata 4-5ani, dar nu am fost multumit de ele asa cum sint de Hankook-urile ce le am si acum.
Ideea este simpla.
- Rabla mea nu cred ca mai trece cu mult peste 170km/h si de foarte multi ani ma limitez la maxim 150km/h. Foarte rar si pentru scurt timp mai urc la 170km/h (mi se dezmebreaza tabla daca merg prea tare :P)
- Rabla mea este lunga si pe deasupra are si PDG, deci este mult prea inalta fata de o masina normala si practic nu am avut voie niciodata sa iau curbele la viteza mare. Deci la mine nu prea conteaza ca spatele ar avea anvelope cu 1-2 milimetri mai proaste :D
- Ma duc des la Cimpeni si drept urmare mai prind zapada adevarata pe Delul Mare si deaia vreau un cauciuc sa muste din zapada
- Vara ma duc la pescuit, sau pe coclauri, sau drumuri forestiere, sau drumuri a nimanui (adica nici macar pietruite) si prind noroi si deaia vreau sa muste cauciucul din noroi.
- Tot vara, ma duc in Grecia si ma bag pe plajele pusti si merg prin nisip si deaia vreu un caucic mai "muscator"
- Stiu ca nu am 4x4 si nu am cum sa am pretentiile de mai sus :D
- Eu m-am invatat sa schimb cauciucurile la 4-5-6 indiferent daca mi se par mie ca ar mai merge. Daca fac rost de ceva banuti, le schimb pur si simlu pe ideea ca sint uzate moral si nu neaparat fizic si bani oricum o sa-i cheltuiesc pe altceva.

#70
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Iar se repeta anumite chestii !
In mod normal , nu ar trebui sa existe nici o rotatie , aia se face cand masina nu are geometria corecta si apar uzuri laterale pronuntate pe anumite cauciucuri  .
La masinile 4X4 uzura normala e mai egala , depinde de tipul de tractiune , permanenta sau nepermanenta .
La cauciucurile directionale se schimba fata cu spatele de pe aceeasi parte sau prin dejantare .
In mod normal toate cauciucurile ar trebui sa fie bune...nu 2 bune si 2 praf . Dar daca ai asa ceva cauciucurile bune se pun pe rotile DE DIRECTIE ADICA PE FATA . Ca degeaba sta bine spatele daca fata te trimite in directia gresita Posted Image . Iar daca iti fuge spatele tot din directie o poti readuce unde trebuie mai ales la cele cu tractiune fata .

@reborn21 ! ''curatati butucul si janta in zona unde se "inbina" janta cu butucul?'' ! Butucul la cei care ingrijesc masina trebuie sa fie in permanenta curat si vopsit cu vopsea rezistenta la temperaturi inalte .

Restul e can-can !

#71
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021

View Post_R_A_D_U, on 27 ianuarie 2023 - 20:31, said:

... Dacia 1410, puneam ce apucam,...

Pai daca tot vorbim de vremuri de mult apuse :P
Eu am fost fan Good Year Excellence, care nu cred ca se mai fabrica de mut timp. Astea cica erau pentru ploaie si acvaplanare. Ma descurcam cu ele oriunde, chiar si pe zapada si gheata.
Dupaia am primit prin 2010 niste Good Year Hidragrip, dar nu mai stiu exact modelul, pe care ala de la "vulcanizare" vroia sa le arubce si am tras de ele cam 3-4 ani si muscau din orice.

#72
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postreborn_21, on 27 ianuarie 2023 - 20:56, said:

- Ma duc des la Cimpeni si drept urmare mai prind zapada adevarata pe Delul Mare si deaia vreau un cauciuc sa muste din zapada
- Vara ma duc la pescuit, sau pe coclauri, sau drumuri forestiere, sau drumuri a nimanui (adica nici macar pietruite) si prind noroi si deaia vreau sa muste cauciucul din noroi.
- Tot vara, ma duc in Grecia si ma bag pe plajele pusti si merg prin nisip si deaia vreu un caucic mai "muscator"
Seamana putin cu ce fac eu ! Pe vara iti recomand Michelin CrossClimate ! Pe iarna Michelin Alpin sau Continental WinterContact !

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate