Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Rotatie anvelope

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#37
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,761
  • Înscris: 01.10.2002

 Yhzx23, on 27 ianuarie 2023 - 13:18, said:

Eu mi-am luat cric ca sa pot scoate roata cu pana si sa ma duc cu ea in brate pana la prima vulcanizare.

In masina nu am loc de bagaje dar pentru o roata de rezerva nici nu poate fi vorba.
Poti sa pui langa cric si o pompa si un kit cu snururi de vulcanizare si atunci iti rezolvi problema singur la fata locului...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/96ExhweDKhU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nici macar nu trebuie sa demontezi roata.

Sau macar pompa, de picior sau cu compresor. Majoritatea penelor sunt pene lente, poti sa reumfli roata si sa mai mergi pana la prima vulcanizare cu masina.

#38
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,353
  • Înscris: 22.10.2007

 billhook, on 27 ianuarie 2023 - 15:28, said:

Astia care rotiti anvelopele, va tin mai multi ani(cu cati) sau ii o senzatie, si va face sa va simtiti mai bine.
Eu le rotesc ca sa se uzeze uniform si sa nu stau cu 2 vechi si 2 noi, eu sunt genul care nu se zgarceste la anvelope si frane.

#39
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

 Bursul, on 27 ianuarie 2023 - 13:54, said:

Interesant, sunteti destui de multi care nu va rotiti anvelopele.
Eu aplic schema aia DOAR la cele de vară. La cele de iarnă, nu pot, deoarece au sens de rotație (fac doar fața cu spatele). Dacă nu aș avea roți dedicate (vara/iarnă) s-ar putea face foarte ușor la vulcanizare când faci trecerea de la o încălțăminte la alta.

 billhook, on 27 ianuarie 2023 - 15:28, said:

Astia care rotiti anvelopele, va tin mai multi ani(cu cati) sau ii o senzatie, si va face sa va simtiti mai bine.

La mine, toate trei tinichelele trag cu puntea față. Ei bine, diferența între anvelopele din față și cele spate este de cca un mm la un rulaj de cca 11-13k pe sezon (undeva la 25k anual). Anul următor fac  ”rocada” și se remediază treaba.

Edited by _R_A_D_U, 27 January 2023 - 15:57.


#40
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021

 _R_A_D_U, on 27 ianuarie 2023 - 15:55, said:

... Ei bine, diferența între anvelopele din față și cele spate este de cca un mm la un rulaj de cca 11-13k pe sezon (undeva la 25k anual). ....

Deci exista totusi diferente.
Dar de inlocuit cu altele noi, cam la citi ani o faci

#41
billhook

billhook

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 21.09.2022

 _-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 15:40, said:

Eu le rotesc ca sa se uzeze uniform si sa nu stau cu 2 vechi si 2 noi, eu sunt genul care nu se zgarceste la anvelope si frane.
Si care ii faza daca ai 2 noi pe fata si doua mai vechi pe spate. Si ce treaba au franele cu rotirea anvelopelor.
Oricum nu te-am intrebat cat esti de darnic.

#42
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
mai o chestie la astia care tocesc rotile fata repede si trebuie sa le roteasca... se numeste GEOMETRIE...nu costa mult si face minuni.

#43
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

 billhook, on 27 ianuarie 2023 - 16:04, said:

Si care ii faza daca ai 2 noi pe fata si doua mai vechi pe spate.
Pe fata trebuie sa ai cele mai bune anvelope mai ales daca e masina FWD, pentru siguranta si performanta desigur, atat vara dar mai ales iarna. Acvaplanarile pe fata incep iar pierderea directiei trebuie evitata. Avand anvelopele cu profilul cel mai bun pe fata constituie un plus de siguranta, asta e tot in mare, daca nu vrei nu le rotesti, ajungi slick pe fata si le schimbi pe toate chiar daca alea de spate inca sunt bune.

 arg, on 27 ianuarie 2023 - 16:09, said:

mai o chestie la astia care tocesc rotile fata repede si trebuie sa le roteasca... se numeste GEOMETRIE...nu costa mult si face minuni.
Nu conteaza, si masinile noi tocesc la fel, ce zici tu cu geometria aia deja e de carute/cazane obosite, rupte. Tocirea se produce pentru ca invartesti volanul. Acest lucru il observi mai ales la incepatori in parcari unde o sa vezi cercuri de negreala de anvelope acolo unde e cate un "turning point".

Edited by andreic, 27 January 2023 - 16:21.


#44
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
in 2 ani si cca 15k/an in oras am tocit cca 2mm fara diferente notabile intre fata si spate.
singura diferenta e textura cauciucului pe banda de rulare.

#45
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,353
  • Înscris: 22.10.2007
In mod normal si greutatea motorului e un factor ce contribuie la uzura diferita fata-spate.

 billhook, on 27 ianuarie 2023 - 16:04, said:


Si care ii faza daca ai 2 noi pe fata si doua mai vechi pe spate. Si ce treaba au franele cu rotirea anvelopelor.
Oricum nu te-am intrebat cat esti de darnic.
Un cauciuc nou nu se comporta fix la fel ca unul de n+1 ani.

Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 16:24.


#46
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

 andreic, on 27 ianuarie 2023 - 16:15, said:


Pe fata trebuie sa ai cele mai bune anvelope....
asta e una din baladele populare neavand nici o legura cu realitatea.
"alea bune" pe fata iti da o falsa siguranta. fiind mai bune vei forta iar cand spatele pierde aderenta esti pa.
daca pe "alea bune" le ai pe spate vei merge mai cu grija, iar sansele ca spatele sa piarda aderenta scad enorm.

#47
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 12.02.2005
Eu am acest desen in manualul masinii. Si scrie sa fac permutarea la 10.000 de km. O fac cand schimb jantele de iarna cu cele de iarna si invers.

Attached Files



#48
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,379
  • Înscris: 01.12.2001

 mihaiC1, on 27 ianuarie 2023 - 14:37, said:

Cine te-a pacalit ?!
Rotite pt tine înseamnă doar sa schimbi doar fata-spate?
Că doar așa se pot "roti" cele cu sens de rotație fara dejantare.


#49
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

 reborn_21, on 27 ianuarie 2023 - 16:04, said:

Deci exista totusi diferente.
Dar de inlocuit cu altele noi, cam la citi ani o faci
Minim 6 ani, dacă am rulaj de 11-13k pe sezon (cca 25k anual). Mai mult de 10 ani nu îmi aduc aminte să mă fi ținut (la mașinile cu care fac puțini km). Folosesc DOAR de la cei 6 (Bridgestone, Conti, Dunlop, GoodYear, Michelin și PirellI). Ca fapt divers, am pe Golf VI un set de Hankook Ventus Prime 3 (dot 2017) și mi se par zgomotoase (așa a venit mașina) față de orice produs de la cei 6 fantastici. Oricum le mai țin vara asta și gata, cu toate că mai au cca 5.5-6 mm ”carne”.

Edited by _R_A_D_U, 27 January 2023 - 16:40.


#50
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021
Inseamna ca eu sint mai cistigat daca merg cu un set 5-6 ani fara sa ma stresez si dupaia cumpar altele noi, fata de tine care mergi cu 2 seturi (pret dublu) timp de 7-10 ani (deci mai putini ani), la care mai adaugam si manopera rotitului, schimbatului si depozitarea. :D

Ce anvelopa de iarna 195/65/15 ti sa parut tie ca ar fi cea mai buna ?
(ar cam trebui sa-mi schimb anvelopele pe spate si deaia intreb)

#51
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,361
  • Înscris: 29.01.2008
Uzura pe față diferă de cea de pe spate. La roțile față se uzează suprafața de rulare, la roțile spate se uzează în special muchia dinspre exterior a anvelopei, mult mai accentuat la mașini fără suspensie independentă spate care intră mai tare în viraje. Prin rotirea anvelopelor se obține o uzură mai uniformă.

#52
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,219
  • Înscris: 24.05.2006
Pai si la 4X4? Am un Jeep Compass si un Rav4...n-am schimbat niciodata cauciucurile intre ele, dar le iau tot timpul noi pe toate 4 si incerc sa le tin umflate la aceeasi presiune. N-am avut probleme pana acum. Si sincer, nu cred ca se buleste diferentialul doar de la o diferenta de cativa mm intre cauciucuri. Sper.

#53
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,361
  • Înscris: 29.01.2008
La 4x4 uzura față - spate e mai uniformă.

#54
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005

 mihaiC1, on 27 ianuarie 2023 - 13:55, said:

Tu ai punte cu suspensie independenta pe spate ?!

Desigur. Una din ele e chiar un picut extrema pentru o masina de sosea. Dar unde vorbesti de suspensie independenta ai brate, nu punte.

 mihaiC1, on 27 ianuarie 2023 - 14:06, said:

Mai bine uzate toate 4 uniform decat 2 gume batrane si cu mari probleme...!!
@abac asa fac toate vulcanizarile care se respecta !!
PS termenul de "garantie" la o guma e de 4 maxim 5 ani DE LA DATA FABRICATIEI !!
Un cauciuc de calitate (aderenta, zgomot) nu rezista mai mult de 50-60k km. Ori daca ajunge la 5 ani, cel mai probabil nu prea ai nevoie de masina aia, rotit, nerotit, facut piruete, nu conteaza. Asta-i mai mult pozat in moralitate superioara decat un argument, si una nu ar exclude-o oricum pe cealalta.

Dar, dupa cum vei vedea mai jos, situatia a relativa. La o masinuta ceva mai blanda si cu rotile mai perpendicular pe sol poate ai ce roti. La altele poate nu. Eventual te-as intreba cum as putea face sa rotesc intre ele cauciucurile de pe o masina care au sens de rotatie daca jantele de pe spate sunt mai late cu un inch.

Legat de rotit si povesti asta are de zis BMW. Alfa vor cam la fel la Giulia, dar nu pot lua screenshoturi din manual.

Attached File  Screen Shot 2023-01-27 at 17.13.36.png   407.25K   16 downloads

Si daca tot l-am deschis, asta e differenta de geometrie fata/spate.
Attached File  Screen Shot 2023-01-27 at 17.17.18.png   340.89K   17 downloads

Si pentru ca e gard in gard subiectul, asta au de zis despre umflarea cu azot. E probabil sa degenereze chiar pana acolo discutia.
Attached File  Screen Shot 2023-01-27 at 17.13.04.png   353.16K   15 downloads

Edited by sebulbus, 27 January 2023 - 17:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate