Rotatie anvelope
#37
Posted 27 January 2023 - 15:38
Yhzx23, on 27 ianuarie 2023 - 13:18, said:
Eu mi-am luat cric ca sa pot scoate roata cu pana si sa ma duc cu ea in brate pana la prima vulcanizare. In masina nu am loc de bagaje dar pentru o roata de rezerva nici nu poate fi vorba. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/96ExhweDKhU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nici macar nu trebuie sa demontezi roata. Sau macar pompa, de picior sau cu compresor. Majoritatea penelor sunt pene lente, poti sa reumfli roata si sa mai mergi pana la prima vulcanizare cu masina. |
#38
Posted 27 January 2023 - 15:40
#39
Posted 27 January 2023 - 15:55
Bursul, on 27 ianuarie 2023 - 13:54, said:
Interesant, sunteti destui de multi care nu va rotiti anvelopele. billhook, on 27 ianuarie 2023 - 15:28, said:
Astia care rotiti anvelopele, va tin mai multi ani(cu cati) sau ii o senzatie, si va face sa va simtiti mai bine. La mine, toate trei tinichelele trag cu puntea față. Ei bine, diferența între anvelopele din față și cele spate este de cca un mm la un rulaj de cca 11-13k pe sezon (undeva la 25k anual). Anul următor fac ”rocada” și se remediază treaba. Edited by _R_A_D_U, 27 January 2023 - 15:57. |
#40
Posted 27 January 2023 - 16:04
#41
Posted 27 January 2023 - 16:04
_-livio-_, on 27 ianuarie 2023 - 15:40, said:
Eu le rotesc ca sa se uzeze uniform si sa nu stau cu 2 vechi si 2 noi, eu sunt genul care nu se zgarceste la anvelope si frane. Oricum nu te-am intrebat cat esti de darnic. |
#42
Posted 27 January 2023 - 16:09
mai o chestie la astia care tocesc rotile fata repede si trebuie sa le roteasca... se numeste GEOMETRIE...nu costa mult si face minuni.
|
#43
Posted 27 January 2023 - 16:15
billhook, on 27 ianuarie 2023 - 16:04, said:
Si care ii faza daca ai 2 noi pe fata si doua mai vechi pe spate. arg, on 27 ianuarie 2023 - 16:09, said:
mai o chestie la astia care tocesc rotile fata repede si trebuie sa le roteasca... se numeste GEOMETRIE...nu costa mult si face minuni. Edited by andreic, 27 January 2023 - 16:21. |
#44
Posted 27 January 2023 - 16:22
in 2 ani si cca 15k/an in oras am tocit cca 2mm fara diferente notabile intre fata si spate.
singura diferenta e textura cauciucului pe banda de rulare. |
#45
Posted 27 January 2023 - 16:23
In mod normal si greutatea motorului e un factor ce contribuie la uzura diferita fata-spate.
billhook, on 27 ianuarie 2023 - 16:04, said: Si care ii faza daca ai 2 noi pe fata si doua mai vechi pe spate. Si ce treaba au franele cu rotirea anvelopelor. Oricum nu te-am intrebat cat esti de darnic. Edited by _-livio-_, 27 January 2023 - 16:24. |
#46
Posted 27 January 2023 - 16:27
andreic, on 27 ianuarie 2023 - 16:15, said: Pe fata trebuie sa ai cele mai bune anvelope.... "alea bune" pe fata iti da o falsa siguranta. fiind mai bune vei forta iar cand spatele pierde aderenta esti pa. daca pe "alea bune" le ai pe spate vei merge mai cu grija, iar sansele ca spatele sa piarda aderenta scad enorm. |
|
#47
Posted 27 January 2023 - 16:28
Eu am acest desen in manualul masinii. Si scrie sa fac permutarea la 10.000 de km. O fac cand schimb jantele de iarna cu cele de iarna si invers.
Attached Files |
#48
Posted 27 January 2023 - 16:35
#49
Posted 27 January 2023 - 16:37
reborn_21, on 27 ianuarie 2023 - 16:04, said:
Deci exista totusi diferente. Dar de inlocuit cu altele noi, cam la citi ani o faci Edited by _R_A_D_U, 27 January 2023 - 16:40. |
#50
Posted 27 January 2023 - 16:45
Inseamna ca eu sint mai cistigat daca merg cu un set 5-6 ani fara sa ma stresez si dupaia cumpar altele noi, fata de tine care mergi cu 2 seturi (pret dublu) timp de 7-10 ani (deci mai putini ani), la care mai adaugam si manopera rotitului, schimbatului si depozitarea.
Ce anvelopa de iarna 195/65/15 ti sa parut tie ca ar fi cea mai buna ? (ar cam trebui sa-mi schimb anvelopele pe spate si deaia intreb) |
#51
Posted 27 January 2023 - 16:51
Uzura pe față diferă de cea de pe spate. La roțile față se uzează suprafața de rulare, la roțile spate se uzează în special muchia dinspre exterior a anvelopei, mult mai accentuat la mașini fără suspensie independentă spate care intră mai tare în viraje. Prin rotirea anvelopelor se obține o uzură mai uniformă.
|
|
#52
Posted 27 January 2023 - 17:02
Pai si la 4X4? Am un Jeep Compass si un Rav4...n-am schimbat niciodata cauciucurile intre ele, dar le iau tot timpul noi pe toate 4 si incerc sa le tin umflate la aceeasi presiune. N-am avut probleme pana acum. Si sincer, nu cred ca se buleste diferentialul doar de la o diferenta de cativa mm intre cauciucuri. Sper.
|
#54
Posted 27 January 2023 - 17:33
mihaiC1, on 27 ianuarie 2023 - 13:55, said:
Tu ai punte cu suspensie independenta pe spate ?! Desigur. Una din ele e chiar un picut extrema pentru o masina de sosea. Dar unde vorbesti de suspensie independenta ai brate, nu punte. mihaiC1, on 27 ianuarie 2023 - 14:06, said:
Mai bine uzate toate 4 uniform decat 2 gume batrane si cu mari probleme...!! @abac asa fac toate vulcanizarile care se respecta !! PS termenul de "garantie" la o guma e de 4 maxim 5 ani DE LA DATA FABRICATIEI !! Dar, dupa cum vei vedea mai jos, situatia a relativa. La o masinuta ceva mai blanda si cu rotile mai perpendicular pe sol poate ai ce roti. La altele poate nu. Eventual te-as intreba cum as putea face sa rotesc intre ele cauciucurile de pe o masina care au sens de rotatie daca jantele de pe spate sunt mai late cu un inch. Legat de rotit si povesti asta are de zis BMW. Alfa vor cam la fel la Giulia, dar nu pot lua screenshoturi din manual. Screen Shot 2023-01-27 at 17.13.36.png 407.25K 16 downloads Si daca tot l-am deschis, asta e differenta de geometrie fata/spate. Screen Shot 2023-01-27 at 17.17.18.png 340.89K 17 downloads Si pentru ca e gard in gard subiectul, asta au de zis despre umflarea cu azot. E probabil sa degenereze chiar pana acolo discutia. Screen Shot 2023-01-27 at 17.13.04.png 353.16K 15 downloads Edited by sebulbus, 27 January 2023 - 17:34. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users