Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
616 replies to this topic

#91
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005
Hidrogenul este foarte scump din pacate.
in California (unde sunt cele mai multe statii de alimentare cu H2) e 16$/kg iar cu un kg de H2 toyata parcurge maxim 100km (mai putin la viteze de autostrada). Deci un cost de 70 lei / 100km depaseste chiar o masina gurmanda pe benzina si e cam dublu fata de o electrica.
Pana nu scade sub 10$/kg nu prea are viitor la autoturisme.

#92
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Hidrogenul e viitorul, dar cred că cel mai ok o să fie un hibrid gen mașină pe hidrogen dar phev, folosești hidrogen la drum mai lung/alergat, și phev pt naveta. https://www.cnet.com...gen-phev-rimac/

#93
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,635
  • Înscris: 31.01.2010

View Postrelu_24, on 19 octombrie 2021 - 14:20, said:

Hidrogenul este foarte scump din pacate.
in California (unde sunt cele mai multe statii de alimentare cu H2) e 16$/kg iar cu un kg de H2 toyata parcurge maxim 100km (mai putin la viteze de autostrada). Deci un cost de 70 lei / 100km depaseste chiar o masina gurmanda pe benzina si e cam dublu fata de o electrica.
Pana nu scade sub 10$/kg nu prea are viitor la autoturisme.

Deja se intimpla, in Germania este 9,5E/1Kg adica 11,07$ Posted Image
Sursa:
https://fuelcellswor...rogen-stations/

Si ca sa nu le plingem de mila muricanilor ca-i scump H2 si mai ales sa si vedem de ce-i scump la ei aveti asta:

. This won't be an issue right away, as the Mirai comes with $15,000 or 3 years' worth of free hydrogen. That's enough for 160 complete fills, and even if the Mirai were to only manage 250 miles per tank, would take you to around 37,500 miles. Hydrogen prices are expected to drop to $6-7/kg by 2024 or 2025, but if that doesn't happen, your 2021 Toyota Mirai could start to feel an awful lot like a 1974 Plymouth Fury.

Sursa:
https://www.motortre...-key-takeaways/

Edited by Ion_Bumbu, 20 October 2021 - 21:18.


#94
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005
Sigur e Green hidrogen? nu scrie nicaieri nimic.
Posibil sa fie hidrogen extras din metan sau un amestec

#95
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,338
  • Înscris: 23.07.2014

View Postmax_01, on 11 octombrie 2021 - 16:30, said:

Toyota Mirai a parcurs 1.360 de kilometri cu un singur plin de hidrogen
https://www.automark...lin-105901.html

Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme.

Nu gasesc specificata viteza de deplasare. De la cei 550km range tipic al unui Mirai, cu cei 5.5-6l de hidrogen, cel mai probabil ca a tinut-o in 30-40km/h ca sa acopere distanta aia (doua zile de mers molcom, probabil zi lumina). Asa si un Tesla model S a parcurs peste 1000km cu un charge , dar intr-un ritm foarte ardelenesc Posted Image  ... cam 40km/h si 27 de ore de condus.

Edited by SorinGT, 21 October 2021 - 15:42.


#96
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,635
  • Înscris: 31.01.2010
Paote astia sa fi mers mai incet... totusi 1200Km pe un plin :D
https://www.topgear....ts-world-record

#97
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Asa, si pe baterii se poate:

Quote

Using a Tesla Model S 100D, the nextmove team, from Germany's leading electric car rental company, has set a new world hypermiling record for a series-built electric car: The team reached a distance of 1,128 kilometers (701 miles) on a single charge at the DEKRA test circuit at Lausitzring, located in Klettwitz


#98
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,294
  • Înscris: 08.01.2021
Și nexo tot cam asa iese în ciclul wltp. Vreo 650km cu 6.3kg de hidrogen.
Deci ce spun aia cu Mirai n-are nimic halucinant.

1kg de hidrogen are conține cam 35kwh. Daca cazanul halește 15-20kwh/100km înseamnă că pila aia are un randament de vreo 50%, aka nimic exceptional nici aici

Edited by KiloW, 21 October 2021 - 22:42.


#99
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,247
  • Înscris: 01.07.2007
https://gadget.ro/to...bustie-interna/


#100
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
:)

Propaganda ca sa mai salveze un pic din pierderea de clienti care se muta spre alti producatori care ofera electrice?

#101
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,635
  • Înscris: 31.01.2010
BMW avea deja motoare pe H2 de prin 90 sau chiar mai repede.
E normal sa faci asta, nu poti paria pe electric cind bateriile cintaresc cit sarcina utila si stresup pus pe retea la incarcare este enorm.

#102
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Ioane, lilmiteaza-te sa vorbesti despre ceea ce stii, nu de alta dar batii campii cu gratie.

#103
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,635
  • Înscris: 31.01.2010
Pentru ca stiu incerc sa-i aduc pe linia de plutire si pe altii.
Despre BMW:
https://en.wikipedia.../BMW_Hydrogen_7
Despre incarcarea unei masini cu bateria de 100KWh in jumatate de ora, postul trebuie sa aiba puterea de minim 200KVA, adica un sat mare!
E simplu sa ai o masina, e complicat sa construiesti infrastructura de alimentare, la electric mai simplu ca deja este ceva insa de puteri mici fata de necesar, la H2 mai complicat, in fapt mai scump ca se pleaca de la 0 aproape, in multe cazuri insa asta este un avantaj.
Reveniti cu picioarele pe pamint va rog, de ce credeti ca se straduie sa face si altceva decit masini cu baterii, bateriile sint un paleativ si deja erau in productie asa
ca au cirpit rapid o baterie mare si au pus-o pe masini.

#104
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View PostIon_Bumbu, on 15 noiembrie 2021 - 12:46, said:

Pentru ca stiu incerc sa-i aduc pe linia de plutire si pe altii.
Stii o laie, aia stii.

De ce se chinuie sa faca si altceva?
In primul rand pentru ca au pierdut startul - au pariat pe hibride si si-au luat o mare teapa. Nu mai este profitabil acum sa se bage pe full electrice cand toata piata este controlata de producatorii de baterii.
In al doilea rand pentru ca exista tehnologii alternative si merita explorate (dar sunt la nivel de explorare, nu de masa).

Sa incerci sa vinzi pielea ursului din padure, asta inseamna sa fii mafiot.

View PostIon_Bumbu, on 15 noiembrie 2021 - 12:46, said:

Despre incarcarea unei masini cu bateria de 100KWh in jumatate de ora, postul trebuie sa aiba puterea de minim 200KVA, adica un sat mare!
Un sat mare dintr-o lume dezvoltata in bataia vantului, fara planificare si viziune.

Uite ca eu sunt unul din cei care isi plimba curul intr-o electrica, ca singura masina de familie, si nu sufar nici de pe urma infrastructurii si nici de pe urma timpului.
Incarc masina cate 20-30 de minute la drum lung (singurul scenariu in care conteaza sa ai acces la incarcare atat de rapida), in rest, cate 3-8 in fata blocului cand sunt acasa (pana cand o sa finalizeze astia lucrarile la reteaua electrica a garajului ca sa am statia mea) sau la munca in garaj cand sunt la birou. Nu se ia curentul si nu sufera nimeni.
Am in zona mea 3 statii de incarcare cu peste 200KW DC per charger (2 statii cu cate 4 chargere de 400KW si una cu 6 statii de 250KW) plus nenumarate DC de 50Kw si o groaza de 11-22KW AC.. Trezeste-te! Lumea s-a dezvoltat si a evoluat. Tu tot in trecut ai ramas.

Edited by ro_explorer, 15 November 2021 - 13:40.


#105
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007

View PostIon_Bumbu, on 15 noiembrie 2021 - 12:46, said:

Pentru ca stiu incerc sa-i aduc pe linia de plutire si pe altii.
Despre BMW:
https://en.wikipedia.../BMW_Hydrogen_7
Despre incarcarea unei masini cu bateria de 100KWh in jumatate de ora, postul trebuie sa aiba puterea de minim 200KVA, adica un sat mare!
E simplu sa ai o masina, e complicat sa construiesti infrastructura de alimentare, la electric mai simplu ca deja este ceva insa de puteri mici fata de necesar, la H2 mai complicat, in fapt mai scump ca se pleaca de la 0 aproape, in multe cazuri insa asta este un avantaj.
Reveniti cu picioarele pe pamint va rog, de ce credeti ca se straduie sa face si altceva decit masini cu baterii, bateriile sint un paleativ si deja erau in productie asa
ca au cirpit rapid o baterie mare si au pus-o pe masini.
Aia a fost una din cele mai mari porcarii scoase, complet ineficient si neeconomic.
The Hydrogen 7 uses more fuel than many trucks, consuming 13.9 L/100 km for gasoline (petrol) and 50 L/100 km for hydrogen.
Using hydrogen in an internal combustion engine as a source of energy is far less efficient than fuel cell technologies

O chestie abominabila scoasa doar pentru calificarea BMW ca green company, doar ca https://www.bmwblog....drogen-7-model/
the US regulators said that the engine used on the prototypes the Germans made was still an ICE unit and therefore used lubrication, which, in turn, meant that small particles of oil could still end up in the combustion chamber. Thus, the Hydrogen 7 was not recognized as an emission free vehicle when using solely hydrogen.

#106
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,635
  • Înscris: 31.01.2010

View Postro_explorer, on 15 noiembrie 2021 - 13:38, said:

Stii o laie, aia stii.


Domnule, limbajul de mahala nu arata decit neputinta de a fi convingator.
Va rog pastrati-l pentru apropiatii si familia dumneavoastra, nu ma numar printre acestia spre norocul meu.
Intelegeti doar ca privesc la rece acest trend, producatorii insa il privesc si din prisma economica.
NIMENI nu pariaza pe un singur cal!
De aia apar si alternativele.
Despre preocuparea BMW am spus ca e de prin anii 90 sau mai repede, asa si este, modelul 7 a fost scos doar ca exercitiu de forta mult mai tirziu.

" Recognising at an early poin t that hydrogen was t he right fuel for the future, the BMW Group started as way back in the 1980s t o study engines and vehicles able to run on liquid hydrogen. The first pro to type of a dual-mode hydrogen car was then presen ted just a year later, BMW thus laying the foundation for this break through technology. Today numerous studies and research projects carried out by scien tists and experts the world over prove t hat only one type of fuel is able to provide a sustainable source of energy ensuring long-term availability in future: hydrogen recovered in a regenerating process."

Sursa:
https://www.wired.co..._hydrogen_7.pdf

#107
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Ioane, dupa ce ai dat cu oiștea'n gard pe topicul cu Dacia acum vrei sa ne arati ca intr-adevar nu stii despre ce vorbesti?
Una e "BMW Group started as way back in the 1980s to study engines and vehicles able to run on liquid hydrogen" si alta e sa le produci in masa.
Dupa cum vezi, BMW au acum masini electrice pe baza de baterii pe care, culmea, le produc in masa - asa de bine au mers studiile alea cu hidrogenul.

Dar na, numai tu stii ce e in capul tau.

Dupa cum spuneam, stii o laie .. lasa-te de a-i aduce pe altii pe linia de plutire cand tu singur de inneci in nestiinta.

Asa mi s-a acrit de pseudo-savanti din astia ca tine, nici nu iti imaginezi ... dar e o lume libera, unde oricine poate scrie pe net, asadar, da-i bataie.

#108
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,635
  • Înscris: 31.01.2010
Din pacate trebuie sa ma citez, oare sa va si traduc ce am avut de spus?

View PostIon_Bumbu, on 15 noiembrie 2021 - 17:50, said:

NIMENI nu pariaza pe un singur cal!


Dacia este offtopic aici, doriti sa discutati ceva, aveti topicul de acolo, va astept.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate