Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
615 replies to this topic

#73
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
Doar ca-s companiile rele si nu le fac, stim. Nu e vorba ca au neajunsuri care le fac nefezabile.

#74
temporarysnooze

temporarysnooze

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,293
  • Înscris: 11.08.2020
Eu cred că hidrogenul va fi carburantul viitorului dar atunci când se va găsi o sursă mai eficientă de obținere a energiei electrice. Mai eficientă decât tot ce există acum in exploatare. Hidrogen din gaz sau cu eoliene și panouri, neah...

#75
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

Toyota Mirai a parcurs 1.360 de kilometri cu un singur plin de hidrogen
https://www.automark...lin-105901.html

Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme.

Edited by max_01, 11 October 2021 - 16:31.


#76
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Va fi pina la urma, este si cea mai putin poluanta.

#77
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postmax_01, on 11 octombrie 2021 - 16:30, said:

Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme.

View PostIon_Bumbu, on 11 octombrie 2021 - 16:35, said:

Va fi pina la urma, este si cea mai putin poluanta.

Nu chiar cea mai eficienta insa

Attached File  photo_2021-10-09_23-11-56.jpg   46.26K   29 downloads

Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa.

#78
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Exact, nici motorul Otto nu este cel mai eficient insa din motivele binecunoscute se foloseste.
Daca ai energie "curata" suficienta nu conteaza un randament de 30%.

#79
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postro_explorer, on 11 octombrie 2021 - 16:44, said:

Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa.
Când se va ajunge la o producție de masa a hidrogenului, vor scădea costurile de producție.Activitatea de productie cu siguranță se va îmbunătăți.
Deocamdată propulsia cu hidrogen este un segment de nișă.Cand marii producători auto vor fabrica autovehicule având propulsia pe hidrogen, situația se va simplifica.

Edited by max_01, 11 October 2021 - 18:08.


#80
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
La fel a fost si cu masinile alimentate cu acumulatori, solutie de nisa insa e cea mai simpla si aproape toti fabricantii au ales calea minimei rezistente si profit maxim.

Edited by Ion_Bumbu, 11 October 2021 - 18:14.


#81
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postro_explorer, on 11 octombrie 2021 - 16:44, said:

Nu chiar cea mai eficienta insa

Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa.
Nu doar asta dar nu sunt de neglijat nici investitiile necesare in infrastructura de distributie.
https://www.hydrogen...tation-cost.pdf
https://h2stationmap...s-and-financing

La autoturisme cel putin deocamdata nu are absolut nici un sens alimentarea cu hidrogen, la vehicule mari (mai ales la transport public) e altceva, desi costurile sunt mult mai mari.

#82
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,211
  • Înscris: 08.01.2021

View Postro_explorer, on 11 octombrie 2021 - 16:44, said:

Nu chiar cea mai eficienta insa

Attachment photo_2021-10-09_23-11-56.jpg

Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa.

Din lantul ala, partea de electroliza poate fi ridicata la peste 90% daca se face la temp inalte (+800 grade, gen utilizand un reactor nuclear de gen 4, sau concentrand lumina solara). Sau 100% daca o faci stiu eu cu alge modificate genetic.  Si cea de fuel cell la peste 50-60%. Ambele existand deja la nivel de laborator.  Ramane tot sub o baterie probabil insa handicapul fiind mai redus. Ar putea ajunge stiu eu, la un 50%

De parte ailalta s-ar putea ca 80% pe partea de transport (si storage?!) sa fie optimist, si la fel lipseste inca un pas, in cazul in care faci incarcare rapida exista niste pierderi care nu sunt neaparat neglijabile. Sau dimpotriva, poate e pesimit in cazul in care faci incarcarea cu panoul de pe casa.

Iar daca un fuel cell e mai ieftin de produs si reciclat (asta fiind partea la care bateriile inca stau prost), necesita mai putin minerit overall ar putea iesi comparabil dpdv al impactului de mediu.

Nici bateriile nu dadeau pe dinafara cand acum cativa ani, a fost nevoie de bagat bani seriosi in ele ca sa fie competitive. Si inca se mai baga. In hidrogen se baga cu taraita, comparatiile facute pe baza de cifre actuale nu reflecta neaparat potentialul.

Edited by KiloW, 12 October 2021 - 09:44.


#83
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postmax_01, on 11 octombrie 2021 - 16:30, said:

Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme.
Dintre solutiile alternative, combustibilii sintetici ar fi o solutie mai buna decat hidrogenul. Pot fi folositi in motoarele existente cu combustie interna.

Dar, pana una-alta, bateriile au castigat deja cursa pentru viitorul propulsiei autoturismelor. Sunt suficient de bune.

View PostIon_Bumbu, on 11 octombrie 2021 - 16:35, said:

Va fi pina la urma, este si cea mai putin poluanta.
Depinde.
Daca te referi la pila electrica cu hidrogen, atunci este adevarat.
Daca te referi la motoare cu combustie interna, atunci nu mai este adevarat. Arderea hidrogenului produce noxe.

Edited by kolfleading, 12 October 2021 - 10:26.


#84
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Tbh prefer un battery pack decât o butelie de H2!
Știu că și LiPo arde fain da' măcar nu face bum!

#85
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgarett, on 12 octombrie 2021 - 11:52, said:

Știu că și LiPo arde fain da' măcar nu face bum!
Daca iei un LiFePO4 (model 3 SR+ e cu LFP) nici macar nu arde.

#86
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,211
  • Înscris: 08.01.2021
Azi am văzut "alternativa" in trafic la mine în sat :)

Attached Files



#87
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
O sa fie tot mai dese .

#88
eam

eam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 03.09.2006
Cel mai probabil viitorul combustibil pare a fi hidrogenul si nu numai pt. autovehicule, am vazut o emisiune in care enregia solara/eoliana era stocata sub forma de hidrogen care deservea o cladire de birouri sau asa ceva... in urma arderii hidrogenului cu oxigennul rezulta vapori de apa dupa cum bine stim, desi foarte probabil vor exista modificari climatice si din aceasta cauza... greu de prevazut

#89
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,247
  • Înscris: 01.07.2007
https://www.automark...-de-105957.html


#90
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,211
  • Înscris: 08.01.2021
Eu ma uitam la Nexo asta la specs. Bateria buffer are 40kw putere maxima si 1.6kwh capacitate parca (cat un hibrid clasic). Daca ar baga o baterie buffer de stiu eu 5-6kwh si posibilitatea sa o incarci la priza, ar putea acoperi poate nevoile a 90% dintre navetisti/deplasare urbana fara sa aiba nevoie de incarcare cu hidrogen. Partea cu hidrogenul ar fi doar pentru drum lung (peste ~30km).  Ai putea concentra de fapt statiile (ipotetice) de higrogen verde (ipotetic) incepand cu autostrazile si DN-urile,  nu cu orasele, ceea ce ar fi mult mai usor.

Edited by KiloW, 15 October 2021 - 09:56.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate