Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
#73
Posted 05 October 2021 - 14:28
Doar ca-s companiile rele si nu le fac, stim. Nu e vorba ca au neajunsuri care le fac nefezabile.
|
#74
Posted 05 October 2021 - 14:34
Eu cred că hidrogenul va fi carburantul viitorului dar atunci când se va găsi o sursă mai eficientă de obținere a energiei electrice. Mai eficientă decât tot ce există acum in exploatare. Hidrogen din gaz sau cu eoliene și panouri, neah...
|
#75
Posted 11 October 2021 - 16:30
Toyota Mirai a parcurs 1.360 de kilometri cu un singur plin de hidrogen https://www.automark...lin-105901.html Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme. Edited by max_01, 11 October 2021 - 16:31. |
#77
Posted 11 October 2021 - 16:44
max_01, on 11 octombrie 2021 - 16:30, said:
Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme. Ion_Bumbu, on 11 octombrie 2021 - 16:35, said:
Va fi pina la urma, este si cea mai putin poluanta. Nu chiar cea mai eficienta insa photo_2021-10-09_23-11-56.jpg 46.26K 29 downloads Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa. |
#78
Posted 11 October 2021 - 16:47
Exact, nici motorul Otto nu este cel mai eficient insa din motivele binecunoscute se foloseste.
Daca ai energie "curata" suficienta nu conteaza un randament de 30%. |
#79
Posted 11 October 2021 - 18:06
ro_explorer, on 11 octombrie 2021 - 16:44, said:
Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa. Deocamdată propulsia cu hidrogen este un segment de nișă.Cand marii producători auto vor fabrica autovehicule având propulsia pe hidrogen, situația se va simplifica. Edited by max_01, 11 October 2021 - 18:08. |
#80
Posted 11 October 2021 - 18:13
La fel a fost si cu masinile alimentate cu acumulatori, solutie de nisa insa e cea mai simpla si aproape toti fabricantii au ales calea minimei rezistente si profit maxim.
Edited by Ion_Bumbu, 11 October 2021 - 18:14. |
#81
Posted 12 October 2021 - 07:51
ro_explorer, on 11 octombrie 2021 - 16:44, said:
Nu chiar cea mai eficienta insa Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa. https://www.hydrogen...tation-cost.pdf https://h2stationmap...s-and-financing La autoturisme cel putin deocamdata nu are absolut nici un sens alimentarea cu hidrogen, la vehicule mari (mai ales la transport public) e altceva, desi costurile sunt mult mai mari. |
#82
Posted 12 October 2021 - 09:30
ro_explorer, on 11 octombrie 2021 - 16:44, said:
Nu chiar cea mai eficienta insa photo_2021-10-09_23-11-56.jpg Cat timp nu se poate prodce hidrogen repede, ieftin si fara pierderi energetice, inca o sa ramana de nisa. Din lantul ala, partea de electroliza poate fi ridicata la peste 90% daca se face la temp inalte (+800 grade, gen utilizand un reactor nuclear de gen 4, sau concentrand lumina solara). Sau 100% daca o faci stiu eu cu alge modificate genetic. Si cea de fuel cell la peste 50-60%. Ambele existand deja la nivel de laborator. Ramane tot sub o baterie probabil insa handicapul fiind mai redus. Ar putea ajunge stiu eu, la un 50% De parte ailalta s-ar putea ca 80% pe partea de transport (si storage?!) sa fie optimist, si la fel lipseste inca un pas, in cazul in care faci incarcare rapida exista niste pierderi care nu sunt neaparat neglijabile. Sau dimpotriva, poate e pesimit in cazul in care faci incarcarea cu panoul de pe casa. Iar daca un fuel cell e mai ieftin de produs si reciclat (asta fiind partea la care bateriile inca stau prost), necesita mai putin minerit overall ar putea iesi comparabil dpdv al impactului de mediu. Nici bateriile nu dadeau pe dinafara cand acum cativa ani, a fost nevoie de bagat bani seriosi in ele ca sa fie competitive. Si inca se mai baga. In hidrogen se baga cu taraita, comparatiile facute pe baza de cifre actuale nu reflecta neaparat potentialul. Edited by KiloW, 12 October 2021 - 09:44. |
|
#83
Posted 12 October 2021 - 10:25
max_01, on 11 octombrie 2021 - 16:30, said:
Propulsia bazata pe hidrogen ar fi cea mai buna soluție inclusiv pentru autoturisme. Dar, pana una-alta, bateriile au castigat deja cursa pentru viitorul propulsiei autoturismelor. Sunt suficient de bune. Ion_Bumbu, on 11 octombrie 2021 - 16:35, said:
Va fi pina la urma, este si cea mai putin poluanta. Daca te referi la pila electrica cu hidrogen, atunci este adevarat. Daca te referi la motoare cu combustie interna, atunci nu mai este adevarat. Arderea hidrogenului produce noxe. Edited by kolfleading, 12 October 2021 - 10:26. |
#84
Posted 12 October 2021 - 11:52
Tbh prefer un battery pack decât o butelie de H2!
Știu că și LiPo arde fain da' măcar nu face bum! |
#85
Posted 12 October 2021 - 13:21
#86
Posted 13 October 2021 - 18:22
Azi am văzut "alternativa" in trafic la mine în sat
Attached Files |
#88
Posted 13 October 2021 - 20:44
Cel mai probabil viitorul combustibil pare a fi hidrogenul si nu numai pt. autovehicule, am vazut o emisiune in care enregia solara/eoliana era stocata sub forma de hidrogen care deservea o cladire de birouri sau asa ceva... in urma arderii hidrogenului cu oxigennul rezulta vapori de apa dupa cum bine stim, desi foarte probabil vor exista modificari climatice si din aceasta cauza... greu de prevazut
|
#90
Posted 15 October 2021 - 09:53
Eu ma uitam la Nexo asta la specs. Bateria buffer are 40kw putere maxima si 1.6kwh capacitate parca (cat un hibrid clasic). Daca ar baga o baterie buffer de stiu eu 5-6kwh si posibilitatea sa o incarci la priza, ar putea acoperi poate nevoile a 90% dintre navetisti/deplasare urbana fara sa aiba nevoie de incarcare cu hidrogen. Partea cu hidrogenul ar fi doar pentru drum lung (peste ~30km). Ai putea concentra de fapt statiile (ipotetice) de higrogen verde (ipotetic) incepand cu autostrazile si DN-urile, nu cu orasele, ceea ce ar fi mult mai usor.
Edited by KiloW, 15 October 2021 - 09:56. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users