Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sifon pe circuitul frigorific.

Cel mai adormit Hard Disk.

Salariu minim european in Romania

verificare specificatii lapgop Asus
 Problema cu o camera Panasonic MD...

Probleme cu reddit

Problema sunet boxa noua

Despre proiectarea drumurilor urb...
 Final Cut Camera

Z6III vs Z8

Foloseste careva CFD-uri si sa ai...

Un calculator ieftin ?!
 macbook pro 16 VS AMD Laptop

Sistem ON-GRID fara curent din re...

rectin Romania - site uri fake

Recomandare telefon
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
630 replies to this topic

#613
Crmn

Crmn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 31.12.2023
Aveau si autobuze care mergeau cu ulei reciclat.
Mirosea a cartofi prăjiți în urma lor...

#614
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 10.01.2009
Motorul Diesel merge cu ulei reciclat, trebuie doar preincalzit combustibilul.

#615
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Pana si uleiul uzat are un viitor (si prezent) mai luminos decat hidrogenul.

Mirai in cel mai bun an al ei, 2023, a vandut 2737 unitati din cca 75 milioane autoturisme total. Sau, cu alte cuvinte, viitorul e tot mort in cotet.

#616
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,320
  • Înscris: 02.05.2008
S-a nascut decedat...

#617
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 31.01.2010
Si totusi nu vrea sa moara...
https://www.economic...nia_743998.html
Ce-i mai interesant este asta:
În cadrul primei licitații, solicitanții au prezentat oferte cuprinse între 0,37 și 0,48 de euro pe kilogramul de hidrogen din surse regenerabile produs, iar subvențiile pentru fiecare proiect variază între 8 și 245 de milioane de euro. Subvențiile vor fi finanțate din veniturile încasate din vânzarea certificatelor de emisii (EU ETS).

Asta deja este un pret competitiv in cursa "verde".

1kg H2 aprox 100km autonomie.

#618
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Hai ca s-au dus si trenurile, a cata oara?

https://economedia.r...-de-oferte.html

#619
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 08.01.2021
Pe mine încă ma depășește interesul trenurilor pe hidrogen.
Alea electrice chioare ce au?

Înțeleg interesul la autobuze, mașini, chiar și nave spatiale însă cu trenurile tot nu înțeleg.

Edited by KiloW, 03 June 2024 - 07:05.


#620
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Au scremut o solutie pentru liniile neelectrificate de navetisti pana le-a iesit asta. Sau nu chiar, ca si nemtii le retrag pe ale lor dupa nici doi ani.

De fapt, e o solutie in cautare de problema pe care s-o rezolve... si nu gaseste niciuna.

#621
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,918
  • Înscris: 16.07.2017

 sebulbus, on 14 martie 2024 - 10:43, said:

Pana si uleiul uzat are un viitor (si prezent) mai luminos decat hidrogenul.

Mirai in cel mai bun an al ei, 2023, a vandut 2737 unitati din cca 75 milioane autoturisme total. Sau, cu alte cuvinte, viitorul e tot mort in cotet.
Costul de achiziție și posibilitățile actuale de întreținere,limitează drastic, vanzarile propulsiilor cu hidrogen.
Este prematur sa credem ca propulsia cu hidrogen este un proiect mort.

#622
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 08.01.2021
La mine în cartier e un entuziast cu Hyundai Nexo. Ma întreb unde îl încarcă.

Mie pe hârtie mi s-ar părea interesant un phev pe hidrogen. Pentru naveta zilnica îl încarci la baterie și pentru vacanță la hidrogenerie (dacă or exista). Oricum astea pe pila de hidrogen sunt oricum hibride însă bateria e doar buffer fără sa se încarce de la priza.

#623
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Singurul motiv pentru care hidrogenul a intrat in taina e densitatea energetica, dar obstacolul asta e deja depasit la vehicule mici. Bateriile si vitezele de incarcare sunt deja rezonabile vs performante.
Daca nu ai use case pentru un electric azi, urmatorul cel mai bun lucru e sa folosesti combustibilul din care, dupa multa eco vrajeala rezulta in mod real hidrogenul de azi, gazul natural. Sau propanul, ca sa ramanem la presiuni care nu te pot converti in carne de mici la cel mai mic accident.

#624
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 31.01.2010
Doar praji la foc intens cu aditivi de Li...Posted Image din senin, la voia sortii!
Daca tot aveti cosmaruri cu H2 aveti aici si o evaluare a riscului:
https://h2tools.org/...?token=89hkBEX-

Edited by Ion_Bumbu, 09 June 2024 - 09:50.


#625
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 123,326
  • Înscris: 07.02.2003

Vizualizare mesajsebulbus, pe 03 iunie 2024 - 06:56, a scris:

Hai ca s-au dus si trenurile, a cata oara?
Nu sunt oferte, nu se baga lume pe tehnologia asta caci o considera riscanta financiar, am mai spus.

Vizualizare mesajIon_Bumbu, pe 09 iunie 2024 - 09:46, a scris:

Daca tot aveti cosmaruri cu H2 aveti aici si o evaluare a riscului:
503 Service Temporarily Unavailable

Edited by andreic, 09 June 2024 - 11:43.


#626
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 31.01.2010
Attached File  Risk Assessment of Hydrogen Explosion for Private Car with Hydrogen-Driven Engine-1.pdf   326.02K   1 downloads
Acuma i-am facut download, totul e OK.

Edited by Ion_Bumbu, 09 June 2024 - 11:47.


#627
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 08.01.2021
@sebulbus
Aud din ce în ce mai des și de amoniac. Il disociezi și tot la pila cu h ajungi. Știu niște flacai care se lupta prin laboratoare sa pună la punct/îmbunătățească catalizatori pentru sportul asta.
Avantajul e că n-are carbon te lasă gretuta în pace.

Edited by KiloW, 09 June 2024 - 12:41.


#628
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Asta e alt dans de-al ecologistilor ca la cainii aia care isi miros fundul. Amoniacul se produce din azot atmosferic si hidrogen, iar hidrogenul am stabilit deja ca azi se produce din gaz.

Pare ca tot ce reusesti cu amoniacul e sa elimini lantul de stocare al hidrogenului. Dar daca ai amoniac ai motoare cu combustie interna care il pot arde.

#629
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,859
  • Înscris: 31.01.2010
Si totusi se misca chiar si la noi!
https://www.puterea....ara-emisii-co2/

#630
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,374
  • Înscris: 03.12.2005
Ai stat la soare prea mult. E turneu al producatorului care incearca sa abureasca pe cineva sa ii cumpere rateul. Ramane cum am stabilit, moarta in cotet.

For fun, astia suna la Linde sa vina cu cisterna dupa ei?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate