Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
#1
Posted 24 September 2021 - 08:12
Am vazut o stire dimineata referitoare la subiect in care spunea ca alimentarea cu hidrogen pentru vehicule este din ce in ce mai raspandita in lume, desi aceasta tehnologie cu pile de combustie pe baza de hidrogen este destul de scumpa la momentul de fata.
Daca si gigantii germani Daimler si VW au deja modele in dezvoltare pe aceasta tehnologie, pe langa deja cunoscutul model Toyota Mirai (+ Honda, + Hyundai si mai nou grupul Stellantis), inseamna ca tehnologia va fi dezvoltata si disponibila la scara larga intr-un orizont de timp destul de scurt (3-5 ani). Ce credeti, este aceasta tehnologie o alternativa viabila pentru electrice, sau va fi complementara acesteia, urmand sa fie preponderenta pe transportul de marfa sau de calatori? Surse: https://www.digi24.r...istorie-1583785 https://stirileprotv...bustibilul.html https://www.thedaily...en-cars-2182106 https://www.autonews...-general-motors https://www.infotruc...za-de-hidrogen/ https://www.motor1.c...-hydrogen-2025/ Edited by gabrolio, 24 September 2021 - 08:16. |
#3
Posted 24 September 2021 - 08:37
productia hidrogenului pentru aceste vehicule, este ecologica? oricum se foloseste mai multa electricitare pentru productia lui, decit cea generata de folosirea lui ..
Edited by r_murphy, 24 September 2021 - 08:40. |
#4
Posted 24 September 2021 - 08:39
Randamentul extragerii curentului din celule e la jumate fata de al bateriilor: https://theconversat...-science-139899
Poluarea generata in timpul productiei celulelor anuleaza beneficile pt. mediu din exploatare: https://science.hows...ogen-energy.htm ; aici nici acumulatorii nu stau prea bine Pretul fuel cells e mult mai mare decat al acumulatorilor. Asadar - cel putin cu tehnologiile actuale - as spune nu. |
#5
Posted 24 September 2021 - 08:48
Pentru autoturisme e mai rentabil electricul. În schimb, pentru vehicule mari, cum ar fi tiruri , camioane și, foarte probabil cele de transport aerian și naval, hidrogenul va fi soluția, bateriile fiind prea grele pentru a face acele vehicule utilizabile.
Edited by george_alexandru, 24 September 2021 - 08:50. |
#6
Posted 24 September 2021 - 08:50
#7
Posted 24 September 2021 - 09:16
andreic, on 24 septembrie 2021 - 08:50, said:
Nu se foloseste electricitate ci procese mai eficiente. ... nu era evreu, maica-sa era rusoaica si taica-su procuror ... ultracunoscutul grup de cercetatori de la o prestigioasa academie londoneza, ar putea sa detalieze care sunt acele procese "mai eficiente"? din umilele mele cunostinte (mediocre dealtfel), in afara de electroliza, n'as prea mai sti ... |
#8
Posted 24 September 2021 - 09:19
Mai exista o metoda, extragerea din gaz metan.
Quote Steam-methane reforming accounts for nearly all commercially produced hydrogen in the United States. Commercial hydrogen producers and petroleum refineries use steam-methane reforming to separate hydrogen atoms from carbon atoms in methane (CH4). In steam-methane reforming, high-temperature steam (1,300°F to 1,800°F) under 3–25 bar pressure (1 bar = 14.5 pounds per square inch) reacts with methane in the presence of a catalyst to produce hydrogen, carbon monoxide, and a relatively small amount of carbon dioxide. https://www.eia.gov/...of-hydrogen.php Edited by george_alexandru, 24 September 2021 - 09:20. |
#9
Posted 24 September 2021 - 09:25
george_alexandru, on 24 septembrie 2021 - 08:48, said:
Pentru autoturisme e mai rentabil electricul. În schimb, pentru vehicule mari, cum ar fi tiruri , camioane și, foarte probabil cele de transport aerian și naval, hidrogenul va fi soluția, bateriile fiind prea grele pentru a face acele vehicule utilizabile. Zilele trecute era un nene pe la stiri care arata matematic ca daca toate masinile din Romania (doar din Ro!) ar fi electrice, atunci ar trebui crescut de 4 ori numarul de hidro/termo/nuclear centrale. Te vezi curand cu 4 centrale ca la Cernavoda functionand la maxim pe la noi? Si reteaua de translport nu se mai pune la socoteala, stim bine ca nu inghite nici macar ac-urile dintr-o zi de vara Edited by aeon, 24 September 2021 - 09:25. |
#10
Posted 24 September 2021 - 09:29
Sunt tot electrice si masinile pe hidrogen, sa ne intelegem. Doar ca in loc de acumulatori folosesc energia hidrogenului. Daca vor fi avantaje de autonomie/greutate/cost al masinii, poate ca vor avea succes. Hidrogenul e usor de produs, problema e sa-l produci si ieftin ...
|
|
#11
Posted 24 September 2021 - 09:29
Eu cred ca deocamdată producerea și distribuția hidrogenului e o bătaie de cap și mai mare decât cea a electricității.
|
#12
Posted 24 September 2021 - 09:31
Daca se găsea hidrogen in straturile de suprafață ale Terrei, poate era o alternativa viabila. Altfel, tot trebuie ars ceva ca să produci hidrogen, deci ne furam singuri căciula.
Cei care va vorbesc de combustie de hidrogen o fac de parcă s-ar fi descoperit ieri în laborator acest element și s-ar fi stabilit că e abundent pe Terra, nu că se produce industrial cu consum de combustibil fosili acest tip de conbustibil alternativ. |
#13
Posted 24 September 2021 - 09:31
aeon, on 24 septembrie 2021 - 09:25, said:
Zilele trecute era un nene pe la stiri care arata matematic ca daca toate masinile din Romania (doar din Ro!) ar fi electrice, atunci ar trebui crescut de 4 ori numarul de hidro/termo/nuclear centrale. Te vezi curand cu 4 centrale ca la Cernavoda functionand la maxim pe la noi? Si reteaua de translport nu se mai pune la socoteala, stim bine ca nu inghite nici macar ac-urile dintr-o zi de vara La prima vedere, fara sa ascult rationamentul acelui individ, tind sa cred ca bate campii cu gratie. Este evident ca trebuie crescuta capacitatea de productie, dar de 4 ori? Ma indoiesc ca vorbim de mai mult de 50% in plus. Oricum, trecerea la propulsie electrica nu se va face brusc, ci in timp. Singura problema care pe mine ma preocupa este a retelei de distributie, acolo trebuie lucrat pentru ca stam prost. Edited by george_alexandru, 24 September 2021 - 09:31. |
#14
Posted 24 September 2021 - 09:34
Paradoxul situației e ca hidrogenul e cel mai răspândit element din univers
|
#15
Posted 24 September 2021 - 09:41
george_alexandru, on 24 septembrie 2021 - 09:19, said: Adica metan. Adica gaze, care dupa parerea eco-talibanilor ie poluante. In plus multe vine de la rusi, deci e de porc. Singura solutie eco (daca ignoram poluarea legata de producerea panourilor di a eolienelor) ar fi hidrogenul produs prin electroliza utilizand energie electrica produsa de surse regenerabile. Dar economic, tinand cont de pretul celulelor, dificultatea legata de transportul si stocarea hidrogenului & shit, viitorul utilizarii H2 pare maro cel putin pentru autoturisme. Pentru transporturi, cu subventii se^pot trece flotele de camioane si autoutilitare pe hidrogen daca se asigura infrastructura de alimentare necesara. |
|
#16
Posted 24 September 2021 - 09:44
Hidrogenul e mort si ingropat pentru transportul personal, doar ca firmele care au bagat miliarde in asta nu pot sa il arunce pur si simplu la gunoi. Deja la Tesle pe statiile lor de incarcare ai in 15 minute 85% din range. E o chestiune de timp pana va fi rentabil si pentru altii sa faca statii la fel de bune, ca range-ul e decent.
Edited by filipxxx, 24 September 2021 - 09:45. |
#17
Posted 24 September 2021 - 09:44
#18
Posted 24 September 2021 - 09:47
Rav_885, on 24 septembrie 2021 - 09:31, said:
Daca se găsea hidrogen in straturile de suprafață ale Terrei, poate era o alternativa viabila. Altfel, tot trebuie ars ceva ca să produci hidrogen, deci ne furam singuri căciula. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users