Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Masina ideala pentru bolt

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#73
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,338
  • Înscris: 15.10.2007
Totusi ce masina e buna de bolt?

Edited by tatimeu, 17 August 2021 - 11:17.


#74
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,700
  • Înscris: 22.11.2007
in primul rand sa ne raspunda initiatorul:

in ce oras intentioneaza sa faca?
la ce fel de program (full time/part time sau zi/de noapte)
va folosi masina si pt scop personal sau doar pt bolt exclusiv?
a mai facut asta sau acum incearca prima oara? vrea sa faca asta pe termen lung sau doar un timp?!

#75
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003
daca vrei sa doar sa lucrezi cu ea si sa iesi la minim cu banii si cheltuielile, iei Logan, dci sau cu gaz.
daca vrei ceva mai confortabil, iei o nemteasca nu frantuzesti sau mai stiu eu ce. gen, octavia, Jetta, Passat, cat te tine buzznarul etc... singura frantuzeasca care are un confort deosebit ar fi C5 dar nu se mai fabrica.
si mai iti trebuie o norma de nervi calmi, sa mergi incet, fara frane bruste, accelerari ca la formula 1, ca te injura clientii. plus ca astea iti cresc consumul. cand faci uber/bilt. tre sa te gandesti ca esti zen si nu te intereseaza cand ajungi. bine, nici sa mergi cu 20 la ora dar nici ca si cum ai intarziat la servici, asa mai batraneste...

#76
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,896
  • Înscris: 29.06.2006

 _Smiley_, on 17 august 2021 - 07:38, said:

problema mea e asta: eu sunt un calator civilizat, nu murdaresc, nu stric nimic si am grija ca nici cei cu care sunt sa nu murdareasca/strice ceva.
dar ajung sa circul cu o masina cu plasa de caini intre pasageri, pentru ca i-a murdarit cineva candva bancheta.
Problema ta e ca nu citesti ce se scrie, eu am zis 90% din cazuri fac cum am spus, azi am urcat masina pe trotuar in curtea unui service si le-am spus unei cucoane cu fiisa...puteti coborai pe ambele usi, ea raspunde, multumim....bineinteles ca au coborat pe aceeasi usa. Deci eu nu am facut referire la tine sau la maccip, voi faceti parte din aia 10% educati si civilizati, eu zic de restul care isi arunca picioarele de pe un loc pe altul, altii se intind pe bancheta....pai daca doamne fereste urmeaza o frana, nu musca din paravanul ala? Oamenii sunt idioti, nu ai cum sa-i educi, asta spun de cand m-am bagat in seama aici....dar voi va simtiti atacati nu stiu de ce, am zis clar ca 90% astia sunt clientii....la fel cum si soferii sunt cu bube, corect

nu am plase de caini sau ce zici tu acolo, in schimb am aspirator si il bag de cateva ori pe zi, pt ca nu-mi place sa vad praf de pe talpi sau urme pe mocheta, nu mai zic de frunze sau cu ce se urca ei. Asa sunt eu, chiar daca e masina de munca trebuie sa fie curata, de ce sa aiba impresia urmatorul client ca in masina nu e facut curat de 3 zile? dupa ce dau cu aspiratorul, dau si cu spray dezinfectant pe presuri, mocheta....zici ca a iesit din spalatorie

#77
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

 xcit, on 15 august 2021 - 07:44, said:

oricum ar fi gazul bate dieselul, in oras nu scoti sub 10 cu dieselul, care e peste 6 lei

Depinde ce Diesel

Pe un Citroen Elyse aveam 6.5 cu aer pornit - motor 1.6, pe o Jetta 1.9 TDI 7%.
Un 2.0 TDI de 140-170 de cai, e normal sa se duca in 10

Un 1.5 DCI, de la Renault ar trebui sa ia maxim maxim 7.
Desi se lauda unii cu 5% in oras, dar alea sunt basme

Acum fa tu un calcul:

Motorina: mai gasesti la 5.8 * 7% = 40 de lei
GPL: minim, minim 13%. Sub 3.2 lei nu am mai vazut = 41.6

Tot pe acolo.

Avantajul la Diesel, e ca NU e lesinata masina cand dai drumul la aer, ai cuplu care te ajuta mai ales pe strazile inguste...

Inca ceva la 1.5DCI de la Renault: Multe au volanta cu masa simpla.
Adica NU se schimba !

Un kit de ambreiaj e 350-400 de lei

Sincer: Cauta un Sandero, Logan, sau Symbol 1.5 DCI
sau 1.4 benzina - daca gasesti. Motorul asta e tanc si chiar merita pus pe gaz

De 1.2 nu stiu ce sa zic.

 DGecko, on 15 august 2021 - 08:42, said:

Asa stiam si eu, iar cu 4000 de euro cam greu sa gasesti o masina care se incadreaza in cerintele lor, dar poate ma insel.

La 4000 de euro gasesti masini cacalau ptr Uber/Bolt.
Ba iti iei chiar Logan 2015-2016 cu putin "bulan" si intretinut.

Mai se "invarte" roata inca 9-10 ani.

 unpuisor, on 15 august 2021 - 10:54, said:

nu e normal ca la o masina facuta dupa 2000 sa ia 10 ca nu e camion.


Ai fi suprins ! Baga un 2.0 Diesel de la oricine prin Bucuresti pe caldurile astea - si imediat invata ce e ala 9-10% consum.
Vineri dupa ora 12-13:00, ca sa fie treaba treaba ! Eventual o sa vezi si 12%

O Pipera, Virtutii, Iuliu Maniu...ceva "usor/finutz" :D

 xcit, on 16 august 2021 - 22:42, said:



uite masina cu care muncesc ca sa iti faci o idee despre cum tratez clientii....mie nu-mi trebuie nicio reclama....ma plimb pt ca imi place sa conduc, daca pot sa fac si bani din asta, de ce nu

Deja oferi prea mult, fata de ce "ofera" majoritatea clientilor

Edited by M4V3RiCk_, 19 August 2021 - 12:57.


#78
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Ai fi suprins ! Baga un 2.0 Diesel de la oricine prin Bucuresti pe caldurile astea - si imediat invata ce e ala 9-10% consum.
pai cu cat e motorul mai mare cu atat papa mai mult.
la diesel ceva sub 100 cai ar fi ideal. 85-90, pe acolo se invarte consumul magic. Pana la urma masina e pt oras nu pentru autostrada.

#79
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,971
  • Înscris: 20.10.2015

 unpuisor, on 26 august 2021 - 08:45, said:

pai cu cat e motorul mai mare cu atat papa mai mult.
la diesel ceva sub 100 cai ar fi ideal. 85-90, pe acolo se invarte consumul magic. Pana la urma masina e pt oras nu pentru autostrada.

Nu!
Legea energiei
Cu cat inertia e mai mare cu atat consumul creste. Volumul motorului nu are influenta decat in cazul randamentului la anumite regimuri, care e o influenta minora.
Masa masinii, aia da consumul

#80
AdiTwism

AdiTwism

    Poți trimite mesaj privat.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,131
  • Înscris: 01.04.2008

 unpuisor, on 26 august 2021 - 08:45, said:

pai cu cat e motorul mai mare cu atat papa mai mult.
la diesel ceva sub 100 cai ar fi ideal. 85-90, pe acolo se invarte consumul magic. Pana la urma masina e pt oras nu pentru autostrada.

La ce te referi prin consum magic ? Numai "magic" nu e. Nu e nimic special in zona aceea.

Masinile cu 85 de cai, consuma 5.5% Diesel combinat, media lor.
Performanta asta, daca o extrapolezi la 190 de cai inseamna ca ar consuma peste 12%. Ceea ce este grav, pentru ca masinile Diesel de 190 de cai consuma de fapt 7.3% combinat, nu 12%.

Deci daca vrei tu ceva "magic" in raportul cai si consum la Diesel, atunci mai degraba e la 190 de cai, in niciun caz la 85 cai, nu e nimic magic acolo, decat ca iti ofera un nivel magic de putere slaba pentru papatul pe care il face. Dar nici 190 de cai nu e o dovada ca e maximul, ci pur si simplu nu stau sa calculez altele, am vrut doar sa demonstrez ca nu e nimic magic la 85 si atat.
85 nu e magic nici macar in cel mai mic consum. Un Audi A3 3L consuma Diesel 3.5% combinat (nu chiar "3L") si are in jur de 60 de cai, nu 85.
De asemenea daca extrapolez raportul asta, la 85 de cai ar consuma 5%, nu 5.5% precum motoarele reale de 85 de cai.
Deci nu e nimic magic la 85 de cai, nu iti ofera nici cel mai bun raport putere-consum, nici cel mai mic consum, nu iti ofera... nimic special.

La toate valorile le adaugi putin mai mult daca vrei sa stii consumul in oras.


Nu stiu unde e GPL "3.5 lei". GPL-ul in tara, acolo unde traieste multa lume, e 3.25. Si am observat GPL 2.8 in Constanta, nu stiu daca e o anomalie, cine e pe-acolo sa verifice pe Bd. Lapusneanu 194A.
In primul rand ar trebui sa stii cat consuma un GPL in oras. Cel putin pe masinile pe care se pune frecvent. Conform supergaz, ei au zis putin mai mult decat benzina. Ar trebui sa aproximam la 10%. Dar punem 12%, pentru ca soferii zic mai mult decat textele de pe net. Sa zicem 40 de lei la 100km in regim urban pe GPL pe masini comune.

Motorina e 5.7 lei pe litru. Multe masini economice ar consuma in jur de 6% diesel in oras. Sa urcam la 35 de lei la 100km in regim urban, Diesel masini mai mici si mai economice (si totodata comune in orase).
Chiar daca e mai ieftin cu Diesel, s-a mentionat un cost mai mare la revizii, deci probabil pierzi diferenta. Chiar nu conteaza ce combustibil alegi. Numai benzina sa nu fie. Si n-are rost sa-ti platesti tu instalatia GPL, ca nu doar tu vrei economie.

Chiar nu conteaza care e mai mult, care e mai putin, atat timp cat sunt tot pe acolo. Asta e o poza in timp, mai tarziu se pot inversa valorile, de aceea chiar nu conteaza. Conta doar daca erau diferente masive. Nu sunt. Tot aia e. Deci nu te mai gandi la combustibil.

Costurile cele mai mari la o masina sunt: achizitia si combustibilul. Combustibilul, s-a rezolvat (orice). Pe achizitie ai limita 4000 euro, deci trebuie doar sa te uiti la masini ce se incadreaza in buget.
Nu s-au zis multe criterii, doar 4000 euro, 4 usi, 14 ani vechime cel mult. De retinut asta.
Multe masini mici se pot incadra. De ex Un Citroen C1 sau Peugeot 107 ar consuma cam 5% Diesel in oras. Pe cand un Sandero sare lejer de 5% Diesel. Pentru ca o comparatie de consum mixt (real) intre ele este: 4.25% vs 5.1%. Deci poate in oras sunt 5 sau 5+ versus 6 sau 6+. Adica Dacia pierde oricum.
Masinile alea doua sunt cele mai economice masini Diesel, in afara de modelele VAG "3L", care ar consuma putin sub 5% Diesel in oras, iar alea se exclud ca-s prea vechi. Deci Peugeot-Citroen fac cele mai bune masini pentru Bolt. Pentru ca nu ai pus alte criterii care sa le excluda, de-aia.

Edited by AdiTwism, 07 September 2021 - 00:10.


#81
rex

rex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,619
  • Înscris: 16.06.2004

 xcit, on 17 august 2021 - 07:23, said:

de comportament ziceam si eu, asta era doar unul di nexemple, vrei si altele? Nu aveti bluetooth? ca vrem sa ne punem muzica.....aerul nu merge? vrem mai tare....o guma nu aveti? se poate sa mergeti mai tare, ca pierdem trenul(dar el vine la masina dupa 5 min de cand ii dau ca am ajuns) Astea sunt cateva....unul a dat cu pumnul in manerul usii si l-a spart, vorbea la tel si s-a enervat, nu a spus ca a spart manerul, l-am gasit pe bancheta dupa ce a coborat....a trebuit 2 zile sa ma duc sa deschid usa sa poata cobora clientul  pana mi-a venit piesa respectiva....faza cu urcatul pe o singura usa de ce te-ai urca tu cu inca 2 pe aceeasi usa daca masina e trasa in parcare? da-mi un exemplu, nu ala pe care il vrei tu ci ala la care am cerut eu explicatie

de astia educati cu copii care ii urca in picioare pe bancheta ca sa se uite pe luneta ai vazut? eu am vazut destui, in loc sa tina copilul in brate ca sa il salveze de spital la vreo frana aparuta instant.....ei il urca pe bancheta ca de....e copil domnu, ce sa-i faci ca plange
eu m-am lovit de problema asta cu persoane luate la ocazie: imi murdareau in spate marginea banchetei si spatarul scaunelor cand urcau si coborau din masina. nu stiu cum naiba faceau de dadeau cu picioarele pe acolo, dar de multe ori am gasit noroi si singurele persoane care s-au urcat in spate au fost "ocazionistii".
eu ii luam ca nu circula nimic prin zona, e doar un microbuz de la primarie care ducea copiii la scoala si mai lua si localnici ca nu erau asa multi copiii, dar de cand cu scoala online ala n-a mai circulat. de obicei imi dadeau 2-3-4 lei de caciula, dar uneori nu imi dadeau nimic ca erau rupti in cur, nu prea aveau bani.

dupa ce pe o ploaie serioasa s-a suit unul cu cizmele in spate si a jucat tontoroiul acolo de mi-a lasat noroi peste tot, m-am saturat si nu am mai luat pe nimeni la ocazie. daca tot stii ca esti murdar de noroi macar stai naibii pe loc, nu te plimbi cu picioare peste tot.


aaa si o alta situatie: acum multi ani am mers la Cluj cu masina personala la un sediu al firmei. la dus am plecat 3 colegi, totul a fost ok. la intoarcere un coleg a ramas acolo si am luat alti 2 colegi. baaa, au facut astia 2 o mizerie in spate pe un drum de 8-9 ore de ziceai ca au stat porcii, nu oameni: ambalaje de biscuiti/napolitate si ce naiba au mai mancat, pungi de clipsh-uri, frimituri la greu.
in week-end-ul urmator am tras masina in fata blocului, am rugat un vecin de la parter sa imi bage un cablu in priza si am dat cu aspiratorul. am scos o punga de supermarket plina cu ambalaje si mizerii de acolo.
cu ocazia aia am gasit pe jos si vreo 70-80 lei scapati de unul din cei 2 colegi luati la intoarcere. puteam sa ma duc sa ii intreb care a pierdut banii, dar i-am pastrat ca un fel de "taxa de curatenie" - adica daca ei au fost porci si au lasat mizerie, de ce sa fiu eu domn cu ei si sa le returnez banii mai ales ca a trebuit sa pierd timpul sa fac curatenie dupa ei?!

#82
ingersedat

ingersedat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 12.02.2007
Oare un Toyota Yaris Cross Hybdrid nou cu garantie 6 ani, 200 000 km se pretează?
Pierzi oare garanția de la Toyota dacă faci uber/ bolt cu ea?

Edited by ingersedat, 18 January 2022 - 15:53.


#83
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,700
  • Înscris: 22.11.2007
unii producatori au conditii speciale pt garantie in conditii de taxi, in sensul ca o injumatatesc.

uber bolt nu sunt oficial taxi ci transport alternativ conform legii din Romania (oug49 din 2019) deci nu stiu daca se aplica vreo limitare.

totusi daca iei masina strict pt uber full time nu cred ca merita sa dai atatia bani si sa castigi cat unul care are un Logan de 6000 lei.

tarifele sunt foarte mici si in plus exista un comision de 25% din pretul fiecarei curse pe care ti l opreste aplicatia. mai ai inca 15,20% inevitabil combustibilul consumat pt a face acea cursa. te apropii de 40,50% din cat incasezi fara sa pui taxele, cartea de munca, amortizarea masinii, reparatii etc.



#84
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,971
  • Înscris: 20.10.2015

 bossake, on 18 ianuarie 2022 - 18:04, said:

unii producatori au conditii speciale pt garantie in conditii de taxi, in sensul ca o injumatatesc.

Bolt e in regim "rental"

#85
ingersedat

ingersedat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 12.02.2007
Un Volkswagen e-up cu fast charge ar merge pentru Bolt? Eu sunt cam inalt, peste 1,8 m si nu as avea loc in spate.

Eu vreau ceva part-time, serile + weekend.

Am înțeles ca la full-time se face si 10K RON pe luna.

Edited by ingersedat, 19 January 2022 - 16:49.


#86
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,971
  • Înscris: 20.10.2015

 ingersedat, on 19 ianuarie 2022 - 16:46, said:

Un Volkswagen e-up cu fast charge ar merge pentru Bolt? Eu sunt cam inalt, peste 1,8 m si nu as avea loc in spate.

Eu vreau ceva part-time, serile + weekend.

Am înțeles ca la full-time se face si 10K RON pe luna.

Un 200 pe zi, lejer, zilele de munca, 6-7 ore pe zi

#87
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004

 ingersedat, on 18 ianuarie 2022 - 15:53, said:

Oare un Toyota Yaris Cross Hybdrid nou cu garantie 6 ani, 200 000 km se pretează?
Pierzi oare garanția de la Toyota dacă faci uber/ bolt cu ea?

Nu pierzi garantia, maxim te vor forta la un plan de intretinere pentru "conditii grele de exploatare" precum masini patrulare, scoala soferi, taxi si tot asa. Dar cel mai bine intrebi la dealer de acest detaliu. Pentru Bolt se preteaza masini mai mari de Yaris Cross sau eUP. Masini de la Corolla, Octavia, Logan in sus, sa ai ceva spatiu de bagaje si pasagerii sa nu stea ingramaditi.

#88
ingersedat

ingersedat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 12.02.2007

 connectorxp, on 19 ianuarie 2022 - 20:38, said:

Nu pierzi garantia, maxim te vor forta la un plan de intretinere pentru "conditii grele de exploatare" precum masini patrulare, scoala soferi, taxi si tot asa. Dar cel mai bine intrebi la dealer de acest detaliu. Pentru Bolt se preteaza masini mai mari de Yaris Cross sau eUP. Masini de la Corolla, Octavia, Logan in sus, sa ai ceva spatiu de bagaje si pasagerii sa nu stea ingramaditi.

In Yaris Cross nu se sta ingramadit. Loc suficient in spate + 397 litri de portbagaj.

Am carnet doar pentru cutie automata, astfel ca Loganul cam pica. Am facut TD cu Logan cu cutie automta si consuma foarte mult, mai ales in aglomeratie. Consumul pe Yaris Cross este foarte bun in oras.

Edited by ingersedat, 19 January 2022 - 23:32.


#89
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Atunci go for it! Este faina masina, deloc ieftina, dar fiabila. La dealer-ul Toyota unde-mi duc masinile nu aveauexpus modelul sa il apreciez, dar parea mai mic cand l-am vazut in curte, in zona de masini noi. Spun asta ca am un Auris TS si nici pe ea nu o vad o masina foarte mare, buna de Bolt, este plic Clujul de ele, dar doua troller-e mari si cam ala-i portbagajul.

Intradevar, Loganul automat este gurmand, am pe comanda un Sandero 3 Stepway si estimez un consum de 7-9% in traficul actual, dar nu merita un Yaris/Clio hibrid din cauza diferentei mari de pret dintre ele si faptul ca acea masina va avea un rulaj mic.

#90
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,700
  • Înscris: 22.11.2007

 Tsunnnami, on 19 ianuarie 2022 - 19:39, said:



Un 200 pe zi, lejer, zilele de munca, 6-7 ore pe zi
astia 200 fiind incasarile totale dupa ce aplicatia si a retras comisionul. daca scazi combustibilul deja ramai cu 150. din care trebuie sa iti platesti si cartea de munca, reparatiile si vreodata sa mai schimbi si masina. si toate astea intr un caz ideal in care nu iei vreo amenda (30,40 de ore in traficul bucurestean pe saptamana iti maresc sansele), iar daca te imbolnavesti nu ai concediu medical sau chiar unul de odihna platit.

acest gen de activitati se bazeaza pe un rulaj al soferilor, se inscriu multi, dupa 6 luni se lasa apoi apar altii si tot asa.

sigur, sunt si unele lucruri pozitive, lucrezi cand vrei si cat vrei, mai prinzi zile cum a fost azi cand tariful dinamic a fost foarte mare cauzat de greva celor de la Stb dar na...

Edited by bossake, 20 January 2022 - 12:55.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate